Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Τα κλασικά πρότυπα. Η δομή του ατόμου.
Advertisements

ΦΑΣΜΑΤΟΦΩΤΟΜΕΤΡΙΑ Προσδιορισμος της σταθερας ταχυτητας αντΙδρασης οξεΙδωσης ιωδιοΥχων ΙΟΝΤΩΝ απΟ υπεροξεΙδιο του υδρογΟνου.
«Αναλυτική Χημεία – Ενόργανη Ανάλυση»
Ανάλυση λευκού φωτός και χρώματα
Χημεία Α΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Κατασκευή Απλών Πυροτεχνημάτων
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
ΑΛΑΤΑ Άλατα ονομάζονται οι ιοντικές ενώσεις οι οποίες έχουν γενικό τύπο: ΜyAx Όπου: Μχ+ :κατιόν μετάλλου( Να+ , Ca2+ ,….) ή θετικό πολυατομικό ιόν (ΝΗ4+)
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
Δημόκριτος ( π.Χ.) «Κατά σύμβαση υπάρχει γλυκό και πικρό, ζεστό και κρύο…. Στην πραγματικότητα υπάρχουν μόνο άτομα και το κενό».
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη. 1 ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη 2 Ανίχνευση λιπών, πρωτεϊνών και αμύλου.
Αντιδράσεις απλής αντικατάστασης Σειρά δραστικότητας μετάλλων
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΡΙΘΜΟΙ ΟΞΕΙΔΩΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑΚΗ ΔΟΜΗ
ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ. Click board to change its colour.
ΑΓΩΓΙΜΟΜΕΤΡΙΑ ΠροσδιορισμΟς της σταθερΑς ταχΥτητας της σαπωνοποΙησης οξικοΥ αιθυλεστΕρα.
Εργαστήριο Φυσικής Χημείας | Τμήμα Φαρμακευτικής Δημήτριος Τσιπλακίδης
ΑΚΤΙΝΕΣ Χ Διδασκαλια σε 3 μαθηματα απο τον φυσικο, δεληβορια χρηστο
Ενημερωτική Συνάντηση με τους Υπεύθυνους ΣΕΦΕ
Φασματοσκοπία με Φθορισμό των Ακτίνων Χ (XRF)
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Χημείας Α΄Γενικού Λυκείου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου Γενικής Παιδείας Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Χημείας Α΄Γενικού Λυκείου ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΜΕΤΑΛΛΩΝ
Φάσματα.
Διανυσματικό πεδίο μεταβολής ηλεκτρονικής πυκνότητας
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
Οξέα οξύ (ετυμολογικά): οτιδήποτε είναι μυτερό, αιχμηρό
Χημεία Α΄Λυκείου 4ο κεφάλαιο Στοιχειομετρική αναλογία
ΧΗΜΕΙΑ ΛΥΚΕΙΟΥ Παρασκευή σαπουνιού
Το πρότυπο του Bohr για το υδρογόνο
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Α΄ Λυκείου Πυροχημική Ανίχνευση Μετάλλων.
8.3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ 8.4 ΤΟ ΧΡΩΜΑ.
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
Χλωριούχο νάτριο Κοινό ή μαγειρικό αλάτι NaCl. HClNaOHH + Cl - Na + OH - H + Cl - Na + Cl - Η2ΟΗ2Ο Η + + Cl - + Na + + OH - → Na + + Cl - + H 2 O ΟΞΥΒΑΣΗΑΛΑΤΙΝΕΡΟ.
Επίδραση οξέων σε μέταλλα
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
Επιμέλεια: Αρίστη Παραδείση
μέθοδοι προσδιορισμού
ΦΑΣΜΑΤΑ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ BOHR Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Επιμέλεια: Πλατάκης Φίλιππος Φυσικός
Γ.Ζ.Καπελώνης ΕΚΦΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ Το «σενάριο» Αφού ολοκληρώσουμε τη διδασκαλία στο κεφάλαιο 3 οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν την εργαστηριακή άσκηση «Προσδιορισμός.
1ο ΕΠΑ.Λ. ΣΟΦΑΔΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Β’ ΤΑΞΗ
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄Λυκείου Πυροχημική Ανίχνευση Μετάλλων Κατασκευή & Επίδειξη απλών Πυροτεχνημάτων Λογισμικό VLAB Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας.
Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ (Σχεδιασμός, παρουσίαση, αξιολόγηση) Λεωνίδα Τζιανουδάκη, Υπεύθυνου ΕΚΦΕ Ρεθύμνου Η Χημεία και οι διδακτικές της ιδιαιτερότητες.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Θωμάς Νίκας Φυσικός MSc Ραδιοηλεκτρολογίας Φυσικά Δημοτικού…
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
Στις αντιδράσεις απλής αντικατάστασης ένα στοιχείο που βρίσκεται σε ελεύθερη κατάσταση αντικαθιστά ένα άλλο στοιχείο που βρίσκεται σε μία ένωσή του. Έτσι,
Ογκομέτρηση πολυπρωτικών οξέων
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα – Ογκομέτρηση Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Αντώνης Χρονάκης.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΜΕΘΟΔΩΝ ΧΗΜΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ Σκοπός της χημικής ανάλυσης είναι αρχικά η ποιοτική ανίχνευση των συστατικών ενός δείγματος και στη συνέχεια η ποσοτική.
Ενόργανη Χημική Ανάλυση (Θ) Ενότητα 7: Ατομική Φασματοσκοπία: Φλογοφωτομετρία Δρ. Αρχοντούλα Χατζηλαζάρου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ενόργανης Ανάλυσης και.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
ΧΗΜΕΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
Πυροχημική ανίχνευση μετάλλων
ΛΟΥΚΕΡΗ ΜΑΡΙΑ – ΕΥΤΥΧΙΑ
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΜΕΤΑΛΛΩΝ.
Χημεία Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Παρασκευές διαλυμάτων Μέτρηση pH
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄Λυκείου
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΜΕ ΠΡΙΣΜΑ
ΕΚΦΕ ΝΙΚΑΙΑΣ Ακροπόλεως 53 Νίκαια.
Μέθοδοι ενόργανης ανάλυσης
Δείκτες Επιμέλεια : Αλεξόπουλος Παναγιώτης, Χημικός, Συνεργάτης ΕΚΦΕ Ηλιούπολης.
Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος
Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος
ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός ΕΚΦΕ ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γυμνασίου Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. Ακούω και ξεχνάω Βλέπω και θυμάμαι Κάνω και καταλαβαίνω ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΧΗΜΕΙΑ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Υποχρεωτικές Πυροχημική ανίχνευση μετάλλων Χημικές αντιδράσεις και ποιοτική ανάλυση ιόντων (6) Παρασκευή διαλύματος ορισμένης συγκέντρωσης –αραίωση διαλυμάτων (7) Εύρεση pH διαλυμάτων με χρήση δεικτών, πεχαμετρικού χάρτου, πεχάμετρου και του αισθητήρα pH του Multilog (όπου υπάρχει) (5) ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΠΕΙΡΑΜΑ 1ο Πυροχημική ανίχνευση μετάλλων (3) ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. α/α Όργανα Αντιδραστήρια 1 Σύρμα λευκοχρύσου ή Χρωμονικελίνης ή ράβδος μαγνησίας NaCl , CaCl2, Na2CO3 KCl , BaCl2, Sr(NO3)2 Ba(NO3)2, πυκ. HCl CaCO3, SrCl2,, CuSO4 2 Ύαλος ωρολογίου 3 4 5 ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. Πυροτεχνήματα ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. Το θέμα παρουσιάζει δυσκολίες μια και οι μαθητές ναι μεν έχουν διδαχθεί το ατομικό πρότυπο του Bohr με τις επιτρεπτές ενεργειακές στάθμες και τροχιές, αλλά δεν γνωρίζουν τις θεωρίες γύρω από το φως και την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, τα φωτόνια, τη συχνότητα ακτινοβολίας και το μήκος κύματος. Τους δείχνουμε ένα ατομικό πρότυπο κατά Bohr και σημειώνουμε μερικά πιθανά άλματα ηλεκτρονίων τόσο για τη διέγερση όσο και για την εκπομπή - αποδιέγερση -, αντιστοιχώντας αυτά με φωτόνια ορισμένου «χρώματος» ή καλύτερα μήκους κύματος. Στη συνέχεια η συζήτηση στρέφεται για τη θερμοκρασία της φλόγας η οποία ανάλογα με την πηγή που έχουμε μπορεί να φτάσει τους 700 oC για τους λύχνους Bunsen ή λιγότερο για τους λύχνους υγραερίου (camping gas). Αν δεν υπάρχουν αρκετά σύρματα λευκόχρυσου χρησιμοποιείστε σύρματα από χρωμονικελίνη - την αντίσταση που χρησιμοποιείται στις ηλεκτρικές σόμπες,σίδερα ηλεκτρικά -. Προμηθευτείτε τους οπτικούς ηθμούς - κοινώς φίλτρα - όπως π.χ. την κυανή ύαλο του κοβαλτίου η οποία απορροφά μόνο το κίτρινο χρώμα (καλύτερα μήκη κύματος από 520 - 620 nm). Έτσι μπορείτε π.χ. να ανιχνεύσετε Κ παρουσία Νa. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. Η πυροχημική ανίχνευση και γενικότερα η ανίχνευση των στοιχείων μέσα από τα φάσματα εκπομπής τους είναι μια πολύ ευαίσθητη μέθοδος. Έτσι για παράδειγμα είναι δυνατόν να ανιχνευθεί νάτριο σε ποσότητες της τάξης των 10-9 g. Μάλιστα για τα αλκάλια αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς ο υγροχημικός τους προσδιορισμός δεν είναι απλός και απαιτεί ειδικά αντιδραστήρια. Η πρώτη σειρά πειραμάτων (με τα άλατα του νατρίου) δείχνει ότι το φάσμα Εκπομπής είναι ανεξάρτητο του ανιόντος και καθορίζεται από τη φύση του μετάλλου, δηλαδή το νάτριο που είναι το κοινό χαρακτηριστικό των εξεταζομένων αλάτων. Η μοναδικότητα του φάσματος κάθε στοιχείου προκύπτει από την ηλεκτρονιακή του δομή π.χ. Νa (K=2, L=8, M=1) και Κ (K=2, L=8, M=8, N=1). Αυτή καθορίζει την ενέργεια κάθε ηλεκτρονίου άρα και τις μεταβολές της κατά την προσφορά ενέργειας. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. «Γιατί η ανίχνευση με φλόγα γίνεται μόνο για τα λεγόμενα ελαφρά στοιχεία;». Εδώ μπορούμε να μιλήσουμε και για άλλες πηγές ενέργειας, όπως είναι η φλόγα με ακετυλένιο (ασετιλίνη), με υδρογόνο (οξυυδρική φλόγα), το βολταϊκό τόξο και τον ηλεκτρικό σπινθήρα. Να επισημάνουμε ότι οι παραπάνω πηγές ενέργειας δίνονται με αύξουσα προσφορά ενέργειας και χρησιμοποιούνται για τη διέγερση βαρύτερων στοιχείων. «Τι γίνεται στην περίπτωση μιγμάτων; (που είναι και η πιο συνηθισμένη περίπτωση), Τι χρώμα παίρνει η φλόγα;». Εδώ η απάντηση είναι ότι το κάθε στοιχείο συμπεριφέρεται ανεξάρτητα της παρουσίας των άλλων, δίνοντας τελικά ένα σύνθετο, μικτό, ακαθόριστο χρώμα στη φλόγα, κάνοντας έτσι την ανίχνευση με γυμνό οφθαλμό αδύνατη. Τώρα μπορούμε να μιλήσουμε για φίλτρα, πρίσματα, φασματοσκόπια και ακόμα καλύτερα για φασματογράφους, όπου καταγράφεται σε φωτογραφική πλάκα το φάσμα εκπομπής. Με βάση το φάσμα αυτό γίνεται ποιοτικός αλλά και ποσοτικός προσδιορισμός των στοιχείων. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. Μοντέλο του Bohr ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. Η χημεία του πειράματος Ιόν Χρώμα φλόγας Λίθιο, Li+ Κόκκινο Νάτριο, Na+ Κίτρινο Κάλιο, K+ Ιώδες* Ασβέστιο, Ca++ Κεραμιδί Στρόντιο, Sr++ Βυσσινί Χαλκός, Cu++ Γαλαζοπράσινο Βάριο, Ba++ Πρασινοκίτρινο ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. Na Na Na ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. Ca K K Na ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. Ca ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. Sr ή Li Sr ή Li ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. Sr ή Li Sr ή Li ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. Cu Cu ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π. ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.

Οι δάσκαλοι της χημείας δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι: Η χημεία είναι η επιστήμη που έχει ήχο, χρώμα φως ,μυρωδιά , γεύση και εκρήξεις,… Άρα: Για να μάθουν οι μαθητές χημεία, χρειάζεται να ακούσουν χημεία, να δουν χημεία, να μυρίσουν χημεία, να γευτούν χημεία, να σκεφτούν χημεία και να κάνουν χημεία ! ΕΚΦΕ Ευόσμου Πουλιόπουλος Π.