ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Τα πρώτα χρόνια Υποκαθιστά τη γλυπτική, που «απαγορεύεται» (αγάλματα = είδωλα). Χρήση για «διδακτικούς» λόγους στους αναλφάβητους πιστούς της νέας θρησκείας Επικέντρωση στο θέμα, απλή και καθαρή περιγραφή επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Ο καλός Ποιμένας, ψηφιδωτό (Ραβέννα, 425) Νεαρός, αγένειος Χριστός – αρκετή κίνηση και φύση επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Το θαύμα των άρτων και των ιχθύων, ψηφιδωτό (Άγιος Απολλινάριος Ραβέννας, 520) Χρυσό φόντο, ελάχιστη φύση, ακαμψία επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Ο Ιουστινιανός και η ακολουθία του, ψηφιδωτό (Άγιος Βιτάλιος Ραβέννας, 547) Μεγαλύτερη ακαμψία, περιφρόνηση στις φυσικές αναλογίες επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Ανθρώπινη έκφραση μαθητών και προφητών, εξαϋλωμένη μορφή του Χριστού Η Μεταμόρφωση, ψηφιδωτό (Μοναστηριακή εκκλησία Αγίας Αικατερίνης Σινά, 6ος αι.) Ανθρώπινη έκφραση μαθητών και προφητών, εξαϋλωμένη μορφή του Χριστού επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Τα χαρακτηριστικά : Κυριαρχία ανθρώπινης μορφής Μετωπική απεικόνιση Ακινησία, ακαμψία, αυστηρότητα Περιφρόνηση για τις φυσικές αναλογίες Χρυσό φόντο, ελάχιστη φύση Έλλειψη βάθους, προοπτικής επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Το εικονογραφικό «πρόγραμμα» επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Παντοκράτορας στον τρούλο, ψηφιδωτό (Μονή Δαφνίου, τέλη 11ου αι.) Αυστηρός κριτής – προφήτες – στα ημιχώνια: Ευαγγελισμός, Γέννηση, Βάπτιση, Μεταμόρφωση επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Παντοκράτορας στην αψίδα (Τσεφαλού Σικελίας, 1140) Νευρώδης, με πάθος – κάτω: Παναγία δεομένη εν μέσω Αρχαγγέλων επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Παντοκράτορας, ψηφιδωτό (Μονρεάλε Σικελίας, 1190) επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Παντοκράτορας, τοιχογραφία (Παναγία του Άρακος, Κύπρος, 1192) Άγχος στη μορφή - κλασικισμός επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Αρχάγγελος Γαβριήλ (Παναγία του Άρακος) Υψηλή κορμοστασιά, συστροφή, οφιοειδείς πτυχώσεις επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Λεπτομέρεια αγγέλου από τρούλο (Μονή Αγίου Ιεροθέου Αττικής) επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος, ψηφιδωτό (Από το βόρειο τοίχο της Αγίας Σοφίας Κων/πολης, τέλη 9ου αι.) επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Από τους Κομνηνούς στους Παλαιολόγους Ρεαλισμός και ιδεαλισμός
Έκφραση πάθους και οδύνης Ταφή Ιησού, τοιχογραφία (άγιος Παντελεήμονας στο Νέρεζι –Σκόπια- ,1164) Έκφραση πάθους και οδύνης επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Λεπτομέρεια από Σταύρωση, τοιχογραφία (Παναγία της Studenica-Σερβία-, 1208-9) Ρεαλισμός επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Ο Χριστός εκδιώκει τους εμπόρους, τοιχογραφία (Βασιλική του Πρωτάτου, Καρυές Αγίου Όρους, 1300) Μανουήλ Πανσέληνος;Λαμπρότητα χρώματος/Δραματική, ρεαλιστική τεχνοτροπία επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Θαύματα του Χριστού, τοιχογραφία (Αφεντικό του Μυστρά, 1312-1322) Ήρεμες πλαστικές και χρωματικές αρμονίες.Θυμίζει Θεοφάνη τον Έλληνα (δεν είναι) επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Σκηνή Βαϊoφόρου, τοιχογραφία (Παντάνασσα, Μυστράς, 1428) Ανοιχτόχρωμη πινελιά, μειωμένη αίσθηση του δράματος, «γραφικότητα» - ιδεαλισμός επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Μικροτεχνία επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Χρυσά κοσμήματα και νομίσματα (7ος αι.) επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Περικάρπια από χρυσό και σμάλτο (9ο-10ος αι.) επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία τέλος επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία