Εφαρμογές της Στατιστικής σε εμπειρικές έρευνες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικά Θέματα Στατιστικής
Advertisements

ΜΕΤΑ-ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ Γ. Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης. Meta-Analysis  Τί είναι;  Πότε την χρησιμοποιούμε;  Γιατί είναι σημαντική;  Τί συμβαίνει στη μετά-ανάλυση;
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 5: Ανάπτυξη Περιεχομένου 1/9 19/3/2015 Διάλεξη 5 Εργαλεία Συγγραφής Περιεχομένου Ανάπτυξη.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Business English Ενότητα # 9: Financial Planning Ευαγγελία Κουτσογιάννη Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ο PID έλεγχος. Integral Lag Distance velocity lag Υλοποιούμε την.
Ξένη Ορολογία Ενότητα 5 : Financial Ratios Ευαγγελία Κουτσογιάννη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ An Example of Inefficient Free Peer Interaction & How to Trigger Productive Peer Interaction Chen-Chung.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Η έννοια της Τέχνης (What is art 1) Διδάσκων: Καθηγητής Χρήστος.
 Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons.  Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας.
Time Management Matrix Assignment Submitted By Safwan Zubair October 21, 2013 BUS Contemporary Business Practice Professor Nankin.
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας. ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ.
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Γιώργος Κουτσίδης, ΕΜΕ Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Σχεδιασμός και Τεχνολογία Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2015 Σχεδιασμός και.
SCIENCE EDUCATION Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων/δράσεων Άννα Σπύρτου Άννα Σπύρτου.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Guide to Business Planning The Value System © Guide to Business Planning The “value system” is also referred to as the “industry value chain”. In contrast.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
SPACE “Exploring the City surrounding our Prison: a glimpse from Inside to the Outside.” SDE DIAVATON.
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής
Matrix Analytic Techniques
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Κεφάλαιο 12 Δάση.
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
Working Along with Key Experts
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εγκυρότητα Γ. Σιδερίδης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μουσενίκας Δημήτριος Βλάχος Χριστόδουλος
Προσαρμοστικά μοντέλα
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
Αξιοπιστία Γ. Σιδερίδης
CYPRUS RHEUMATOLOGY SOCIETY
Ποιος: ταυτότητα του ομιλητή Τι: φύση της γλώσσας (γνώση/ χρήση)
Aρχιτεκτονική άμεσων ενισχύσεων
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
Ενημέρωση για eTwinning
aka Mathematical Models and Applications
GLY 326 Structural Geology
Find: angle of failure, α
Find: minimum B [ft] γcon=150 [lb/ft3] γT=120 [lb/ft3] Q φ=36˚
Find: σ1 [kPa] for CD test at failure
τ [lb/ft2] σ [lb/ft2] Find: c in [lb/ft2] σ1 = 2,000 [lb/ft2]
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Deriving the equations of
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Noun Inflection.
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εφαρμογές της Στατιστικής σε εμπειρικές έρευνες Αθανάσιος Κατσής Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής http://dsep.uop.gr

Θέματα που θα μας απασχολήσουν Η έννοια της προστιθέμενης αξίας Θέματα δειγματοληψίας Στάθμιση ερωτηματολογίου

Value-added modeling (VAM) in education Value added refers to "extra" feature(s) of an item of interest (product, service, person etc.) that go beyond the standard expectations and provide something "more" while adding little or nothing to its cost. Value-added features give competitive edges.

Educational context Teacher’s evaluation is a difficult, sensitive, subjective and multifaceted issue. Evaluate teachers based on students’ “progress-improvement” during a certain time period (usually a school-year)

Why VAM? Measuring the annual student progress instead of a fixed grade enables the researcher to isolate other variables such as school environment, socioeconomic status and focus on teacher’s work.

VAM features No Child Left Behind Act (NCLB) • Funding based on each school district’s “Adequate Yearly Progress” (AYP) • Many states have used empirical data to allocate funding and have also developed quantitative tools • VAM combines statistically adjusted test score gains achieved by a teacher’s students. Teachers are then compared to other teachers in the district based on these adjusted aggregate gains. • Statistically demanding procedures, need to develop understandable guides for policymakers.

Educational Value-Added Assessment System (EVAAS) Running in Tennessee since 1993 and in many other states. The basic model is an equation that expresses the score of a student at the end of a particular grade in a particular year as the sum of three components: Student score = District average + Teacher effect+ Error term So Teacher effect ≈ Student score - District average

EVAAS in the following year Student score the next year = District average + Teacher effect+ Teacher effect from previous year + Error term

EVAAS – final step If we subtract the first-year score from the second-year score, we obtain the gain made by the student. According to the model, this must be the sum of: • Average gain for that grade in the district • Teacher effect of the second-year teacher • The two error terms That is, ignoring the error terms, the teacher effect in the second year is the difference between the gain experienced by the student in that year and the average gain in the district for that same year.

Points of concern (1) At the conclusion of a value-added analysis, a number is associated with each teacher. This is a measure of teacher effectiveness (or teacher effect?) • Problem with causal interpretation of the specific measure • To achieve causality, the researcher needs to apply randomization (experimental procedure)- difficult in practice

Points of concern (2) Inappropriate allocation: Teachers with seniority are given more choice in the schools and classes they teach, parental influence • Context effects: Student learning during the year is not just a function of a student’s ability and effort, and the teacher’s pedagogical skills. It is also affected by such factors as peer-to-peer interactions, overall classroom climate, resources. • Missing data • Not much data for every teacher especially in small districts, thus imprecise estimates

Θέματα δειγματοληψίας Μικρά ή μεγάλα δείγματα Πιλοτική ή κύρια έρευνα Ποσοτική ή ποιοτική προσέγγιση Διεθέσιμοι πόροι (resources) Μικρά δείγματα: Convenience, snowball sampling Μεγάλα δείγματα: Stratified, Cluster

Καλή πρακτική Σε μεγάλες έρευνες ιδανικότερη θεωρείται η δειγματοληψία κατά συστάδες (cluster sampling) σε συνδυασμό με στρωματοποιημένη (stratified sampling) Παραδειγμα: Δειγματοληψία εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα Ερώτημα: Πως ορίζεται το στρώμα και η συστάδα ;

Μέγεθος δείγματος Ανάλυση ισχύος (Power analysis) Θεωρία κατά Bayes με βάση το συντελεστή αξιοπιστίας (Katsis and Limakopoulou) Εμπειρικοί πίνακες (Cohen and Manion)

Ανάλυση ισχύος Πόσο μεγάλο πρέπει να είναι το δείγμα ώστε να ανιχνευθούν ως στατιστικά σημαντικές επιδράσεις που είναι πραγματικά σημαντικές στον πληθυσμό (δηλ. να μην κάνω σφάλμα Τύπου ΙΙ);

Μεγάλο δείγμα όμως μπορεί να οδηγήσει σε στατιστικά σημαντική διαφορά χωρίς όμως αυτό να ισχύει στον πληθυσμό (σφάλμα Τύπου Ι) Τι πρέπει να γίνει; Γενικά το μεγάλο δείγμα έχει αρκετα θετικά σημεία στην εκτίμηση των παραμέτρων Πρέπει όμως να συνδυασθεί με τη χρήση άλλων δεικτών όπως effect sizes (ES)

Η χρήση των ES Είναι δείκτες που καταγραφουν διαφορές μεταξύ διαφόρων παραμέτρων, πχ μέσων όρων Ο πιο συνηθισμένος δείκτης είναι ο Cohen’s d Ενδεικτικά επίπεδα τιμών 0.20, 0.50, 0.80

Ένας γενικός τύπος

Using the reliability coefficient Focus on estimating the probability that the Cronbach’s alpha exceeds a pre-specified desirable level of accuracy in cluster sampling. The researcher obtains a very precise idea about the value of the coefficient alpha while incorporating her/his own prior beliefs about the study.

Optimal Sample Size It is a function of how strict the researcher is in estimating the probability of the alpha coefficient exceeding a threshold value and our previous knowledge about this probability.

Στάθμιση ερωτηματολογίου Μεταφορά ενός δοκιμασμένου ερευνητικού εργαλείου σε άλλη γλώσσα Εκτός από το θέμα της μετάφρασης υπάρχουν και άλλα ζητήματα όπως η πολιτιστική προσαρμογή, η κατανόηση των όρων καθώς και ζητήματα εγκυρότητα και αξιοπιστίας του νέου εργαλείου

Γενική προσέγγιση Αρχική μετάφραση του ερωτηματολογίου Αξιολόγηση του (1) Πιλοτική εφαρμογή της μεταφρασμένης έκδοσης Back-translation της μεταφρασμένης έκδοσης στην αρχική γλώσσα Αξιολόγηση του (4) Εκτίμηση εγκυρότητας και αξιοπιστίας της τελικής μεταφρασμένης έκδοσης

Εκγυρότητα-αξιοπιστία Για την εγκυρότητα χρησιμοποιούμε κυρίως Cronbach’s alpha and ICC (Intraclass Correlation Coef.) Για construct validity χρησιμοποιούμε συντελεστές συσχέτισης Για discriminant validity μπορούμε να εξετάσουμε διαφορές μέσων τιμών.