ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ I Φαίδων Θεοφανίδης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Advertisements

Αποφάσεις Τιμολόγησης
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ IV: ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΔΙΑΝΟΜΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (2ηδιάλεξη)
ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ Ι
Η ΑΓΟΡΑ 3η Διάλεξη.
ΠΡΟΒΟΛΗ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά
ΔΙΑΝΟΜΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΪΟΝ III Φαίδων Θεοφανίδης
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΪΟΝ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΪΟΝ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Msc Αντωνία Μανιάτη.
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Διδάσκων: Θεοφανίδης Φαίδων Ώρες Γραφείου: Παρασκευή 10:00-12:00, Γραφείο 515, 5ος Όροφος -Βιβλίο Μαθήματος: Εισαγωγή.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 07/05/2004.
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
ΠΙΓΓΟΥΡΑΣ/PINGOURAS1 Κεφάλαιο 9 Ασκήσεις. ΠΙΓΓΟΥΡΑΣ/PINGOURAS2 Άσκηση 19 Τιμές Αγοράς = Τιμές Συντελεστών + Έμμεσοι Φόροι – Επιδοτήσεις Προϊόν Α: Τιμές.
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
1 Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας ΤΕΙ Λάρισας Αντώνιος Καραγεώργος Εισαγωγή στο παιχνίδι προσομοίωσης της αγοράς (Επιχειρηματικό.
Ερμηνεία Όρων που Χρησιμοποιούνται στο Μάθημα Απόδοση Προϊόντων Ο όρος «απόδοση προϊόντος» περιγράφει το ποσοστό της πρώτης ύλης που θα καταλήξει στο πιάτο,
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ – ΟΓΚΟΥ – ΚΕΡΔΟΥΣ (ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ)
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Φόρος δαπάνης.. Φόρος επί της δαπάνης. Το ποσό του εισοδήματος που μεταβιβάζεται από την φορολογούμενη μονάδα στο δημόσιο εξαρτάται από το μέγεθος της.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΟΧΛΕΥΣΗΣ Επιμέλεια: Ειρήνη Μανωλοπούλου, Διδάκτωρ Οικονομικών Επιστημών, Διδάσκουσα Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Πατρών σύμφωνα με το Π.Δ.
Τι είναι Χρηματοδοτική Διοίκηση;...τομέας των χρηματοοικονομικών ο οποίος ασχολείται κυρίως με τη διοίκηση μιας επιχείρησης Βασικές Χρηματοοικονομικές.
ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ Γ. Καμπουρίδης 9/26/ Βασικά Οικονομικά Μεγέθη - Ανάλυση Νεκρού Σημείου.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ 1 2 Στην αγορά συμμετέχουν πολλοί αγοραστές και πωλητές Τα προσφερόμενα.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 6 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Ζήτηση, Προσφορά, Ελαστικότητες.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
Εισαγωγή στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Τιμές Μεταφοράς.
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΝΕΚΡΟ ΣΗΜΕΙΟ (Break-even point)
Υπολογιςμος εθνικης παραγωγης – Πληθωριςμος και ανεργια
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Η έννοια της επιχείρησης
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων
Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου: μονοπωλιακός ανταγωνισμός
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ I Φαίδων Θεοφανίδης E-mail: theofan@unipi.gr Διδακτικό υλικό: www.unipi.gr/faculty/theofan E-mail: theofan@unipi.gr

ΕΙΣΑΓΩΓΗ-ΟΡΙΣΜΟΙ Τιμή: το χρηματικό ποσό που πληρώνει ο αγοραστής στον πωλητή για την απόκτηση κάποιου αγαθού. Τιμολόγηση: είναι η διαδικασία κατά την οποία προσδιορίζεται η τιμή πώλησης ενός προϊόντος-υπηρεσίας. Το μάρκετινγκ εξετάζει την τιμή σε σχέση με την αξία και την χρησιμότητα που έχει το προϊόν στον καταναλωτή. Ο καθορισμός της τιμή αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο για μια επιχείρηση (το μόνο P που προσφέρει άμεσα έσοδα!).

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΤΙΜΗ Είναι αρκετοί. Μεταβάλλονται. Δύσκολα υπολογίζονται. Δύσκολα ελέγχονται. Επικρατεί η πρακτική και η εμπειρική γνώση σε βάρος της επιστήμης και της οργανωμένης σκέψης. Χωρίζονται σε δυο ομάδες: ΕΝΔΟΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΙ. ΕΞΩΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΙ.

ΕΝΔΟΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΙ & ΕΞΩΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΙ Α. ΕΝΔΟΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΙ: Στόχοι της τιμολόγησης. Τα υπόλοιπα 3Ps: Προϊόν, Διανομή, Προβολή. Το κόστος του προϊόντος. Β. ΕΞΩΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΙ: Τιμές των ανταγωνιστών Συμπεριφορά καταναλωτών. Οικονομικό κλίμα. Νομοθεσία.

Α1.Στόχοι της τιμολόγησης Μεγιστοποίηση κέρδους. Επίτευξη ενός καθορισμένου μεγέθους αποδοτικότητας (π.χ. 10% του κεφαλαίου) Διατήρηση μεριδίου αγοράς (αμυντική) Αύξηση μεριδίου αγοράς (επιθετική) Αύξηση των πωλήσεων (τα κέρδη;) Διατήρηση σταθερής τιμής (κοινωνικά οφέλη) Επιβίωση προϊόντος (κάτω από το κόστος) Αντιμετώπιση ανταγωνισμού. Αύξηση ταμειακής ροής (γρήγορη κάλ. Εξοδ.) Ενίσχυση ποιοτικής ανωτερότητας (υψηλή) Διατήρηση ή επίτευξη ηγεσίας κόστους (χαμ.)

Α2.Τα υπόλοιπα 3Ps (ΠΡΟΪΟΝ) ΠΡΟΪΟΝ: σε ποιο στάδιο του κύκλου ζωής βρίσκεται; Εισαγωγής: υψηλή τιμή ελλείψει ανταγωνισμού και αυξημένων δαπανών. Ανάπτυξης: σταθεροποίηση τιμής εξαιτίας αύξησης ανταγωνισμού. Ωριμότητας: μείωση τιμής εξαιτίας οξύτατου ανταγωνισμού. Παρακμής: περαιτέρω μειώσεις της τιμής ώστε να αυξηθεί η ελκυστικότητα του προϊόντος και να ρευστοποιηθούν τα αποθέματα.

Α2. Τα υπόλοιπα 3Ps (ΔΙΑΝΟΜΗ) Ποια τιμή χρεώνει ο Π ή Β; Τι λειτουργίες επιτελούν οι μεσάζοντες και τι δαπάνες έχουν; Ποιο είναι το επιθυμητό περιθώριο κέρδους των μεσαζόντων για να διανείμουν το προϊόν στον καταναλωτή; Οι μεσάζοντες είναι επιχειρήσεις και λειτουργούν με ορθολογικά-οικονομικά κριτήρια, οπότε η τιμή πώλησης είναι το Νο 1 κριτήριο!

Α2. Τα υπόλοιπα 3Ps (ΠΡΟΒΟΛΗ) Τι τεχνικές προβολής χρησιμοποιεί η επιχείρηση για να υποστηρίξει το προϊόν της και πόσο κοστίζουν; Χρησιμοποιούνται εξωτερικοί εξειδικευμένοι συνεργάτες και ποιο το κόστος τους; Στρατηγική Pull: οι μεσάζοντες συμβιβάζονται με μικρά περιθώρια κέρδους (το προϊόν είναι best seller!) και η επιχείρηση δαπανάει χρήματα για τον επηρεασμό της καταναλωτικής αγοράς. Στρατηγική Push: η επιχείρηση δαπανάει χρήματα για να πείσει τους μεσάζοντες να προωθήσουν-προβάλλουν το προϊόν της στην αγορά.

Α2. Τα υπόλοιπα 3Ps και η Τιμή (συνδιαστικά) Το μίγμα ΜΚΤ πρέπει να δημιουργεί στους αγοραστές μια ισχυρή και διαφοροποιημένη εικόνα για το προϊόν και την επιχείρηση που το παράγει (και εμπορεύεται). Άρα, και τα 4 Ps θα πρέπει να συντονίζονται-συνεργάζονται έτσι ώστε να δημιουργούν μια ομοιογενή εικόνα (να εκπέμπουν ίδια-κοινά-ομοιόμορφα ερεθίσματα), η οποία είναι σε θέση να πείσει τους αγοραστές. Π.χ φανταστείτε ένα ειδικό προϊόν, με πολυτελή προβολή, αποκλειστική ή επιλεκτική διανομή να έχει χαμηλή τιμή…

Α3. ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Συνολικό κόστος = Σταθερά έξοδα + μεταβλητά έξοδα. Το σταθερό κόστος η επιχείρηση το καταβάλλει ανεξάρτητα με το μέγεθος της παραγωγής (αποσβέσεις, ενοίκια, τόκοι δανείων κτλ.). Αντίθετα, το μεταβλητό κόστος, αυξάνει όταν αυξάνει και η παραγωγή (κόστος πρώτων υλών, ημερομίσθια εργατών παραγωγής, προμήθειες επί των πωλήσεων κτλ). Διοικητική Λογιστική: υπολογισμός του Νεκρού Σημείου δηλ. του σημείου κύκλου εργασιών όπου η επιχείρηση δεν πραγματοποιεί ούτε κέρδος ούτε ζημιά.

Β1. Τιμές των ανταγωνιστών Για πολλές επιχειρήσεις αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα προσδιορισμού της τιμής. Υπάρχουν 3 επιλογές: 1. Στο ίδιο επίπεδο με τον ανταγωνισμό. 2. Υψηλότερα από τον ανταγωνισμό. 3. Χαμηλότερα από τον ανταγωνισμό. Κάθε επιχείρηση πρέπει να έχει έναν διαρκή μηχανισμό παρακολούθησης των τιμών για να αποφεύγονται οι δυσάρεστες εκπλήξεις…

Β2. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ Σε ποιο μοντέλο αγοραστικής συμπεριφοράς ανήκει η αγορά στόχος; Τι εικόνα έχει η αγορά στόχος για το προϊόν μας; Σε τι ποσότητες αγοράζουν το προϊόν μας; Πόσο συχνά αγοράζουν το προϊόν μας; Τι ελαστικότητα ζήτησης ως προς την τιμή έχει η αγορά στόχος μας;

Β3. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΛΙΜΑ Οικονομικός κύκλος οικονομίας: άνοδος,κρίση, κάθοδος, ύφεση. Πληθωρισμός. Απασχόληση-Ανεργία. Εισοδηματική πολιτική. Κίνητρα για επενδύσεις. Φορολογικοί συντελεστές. Είσοδος στην εγχώρια αγορά ξένων επενδυτών.

Β4. ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Κρατικός παρεμβατισμός για έλεγχο αγοράς. Διατίμηση προϊόντων (έλεγχο εφαρμογής έχει η αγορανομία). Έλεγχος τιμής βασικών αγαθών π.χ. ψωμί, φάρμακα. Πάταξη παραοικονομίας. Πάταξη μαύρης αγοράς. Πάταξη αισχροκέρδειας.