Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 10: Graphical User Interfaces Εβδομάδα 10: Εισαγωγή στα Γραφικά Περιβάλλοντα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Graphical User Interfaces (GUI) SWING.
Advertisements

7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Καθηγητής: Δ. Μπουτακίδης
Human Computer Interaction JAVA APPLETS JAVA AWT Μελισσόβας Δημήτρης Owda Zaher.
Το υλικό του Υπολογιστή
JAVA: AWT, EVENTS, APPLETS Θ. Βαρβαρίγου Καθηγήτρια ΕΜΠ Τηλ
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥ – ΜΗΧΑΝΗΣ Εαρινό Εξάμηνο 2007 Παρουσίαση Εργαλείου Ανάπτυξης JBuilder Τσουρού Σταυρούλα, ΑΜ 708 Μαδεμλής Ιωάννης, ΑΜ 669.
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Αντώνιος Συμβώνης, ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 9: Διανύσματα και λίστες.
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Αντώνιος Συμβώνης, ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 3: Υλοποίηση μεθόδων.
TEMPLATES STANDARD TEMPLATE LIBRARY ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ C Evangelos Theodoridis.
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 11: Intro to Applets Εβδομάδα 11: Εισαγωγή στα Applets.
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 6: Java Collections Εβδομάδα 6: Συλλογές δεδομένων στην Java.
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 2: Υπο-τύποι και πολυμορφισμός [sub-typing and polymorphism]
Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός, Αντώνιος Συμβώνης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Slide 1 Week 13: Review Εβδομάδα 13: Ανασκόπηση.
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 9: Input / Output Εβδομάδα 8: Είσοδος / Έξοδος [Input / Output]
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 4: Exceptions Εβδομάδα 4: Εξαιρέσεις [Exceptions]
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
A’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΚΚΙΝΟΧΩΡΙΩΝ Δημήτρης Μαυροβουνιώτης
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ. Π. Ε
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό (στη γλώσσα Java)
Αντικείμενα, Κλάσεις και Μέθοδοι
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Αντώνιος Συμβώνης, ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 7: Συμβολοσειρές.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Graphical User Interfaces (GUI) SWING.
Προγραμματισμός ΙΙ Διάλεξη #7: Περισσότερες Δομές Ελέγχου Δρ. Νικ. Λιόλιος.
Γραφικά Ενδιάμεσα Χρήστη στην Java
IT-SKILLS Διάλεξη Παρουσιάσεις (PowerPoint)
GUI Components and Events JavaMethods An Introduction to Object-Oriented Programming TM.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Graphical User Interfaces (GUI) SWING Επισκόπηση.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.)
Προγραμματισμός ΙΙ Διάλεξη #6: Απλές Δομές Ελέγχου Δρ. Νικ. Λιόλιος.
Ηλεκτρονική Ενότητα 5: DC λειτουργία – Πόλωση του διπολικού τρανζίστορ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Graphical User Interfaces (GUI) SWING.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Προγραμματισμός ΙΙ Διάλεξη #5: Εντολές Ανάθεσης Εντολές Συνθήκης Δρ. Νικ. Λιόλιος.
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Αντώνιος Συμβώνης, ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 11: Εκτέλεση Java χωρίς το BlueJ.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Κληρονομικότητα.
Δρ. Μαρία Ι. Ανδρέου Εισαγωγή στον Αντικειμενόστρεφη Προγραμματισμό (Object-Oriented Programming) OOP Concepts and Object-Oriented Design.
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής (Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός)
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
Δρ. Μαρία Ι. Ανδρέου Εισαγωγή στον Αντικειμενόστρεφη Προγραμματισμό (Object-Oriented Programming) Java Classes, Objects, και Events.
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
Βάσεις Δεδομένων Εργαστήριο ΙΙ Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ
Εισαγωγή στη .net Visual C++
Abstract Window Toolkit (AWT) Πακέτο που περιέχει τις απαραίτητες κλάσεις για τη δημιουργία και Πακέτο που περιέχει τις απαραίτητες κλάσεις για τη δημιουργία.
Applets Εκμεταλλεύονται τo γραφικό υπόβαθρο που παρέχουν οι browsers, έχοντας έτσι τη δυνατότητα προβολής γραφικών και τη δυνατότητα υλοποίησης ενός γραφικού.
Διαχείριση γεγονότων (events) Γεγονότα: Κλήσεις που παράγονται από γραφικά στοιχεία (Components) π.χ. click ποντικιού, μετακίνηση ποντικιού Ακρόαση-Διαχείριση.
Abstract Window Toolkit (AWT) Πακέτο που περιέχει τις απαραίτητες κλάσεις για τη δημιουργία και Πακέτο που περιέχει τις απαραίτητες κλάσεις για τη δημιουργία.
Applets Εκτελούνται από τον appletviewer και από Java enabled web browsers Εκμεταλλεύονται τo γραφικό υπόβαθρο που παρέχουν οι browsers, έχοντας έτσι τη.
1 Κεφάλαιο 2 Εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό.
Κεφάλαιο 7 Abstract Window Toolkit (AWT). 2 Πακέτο που περιέχει τις απαραίτητες κλάσεις για τη δημιουργία και λειτουργία ενός γραφικού περιβάλλοντος εργασίας.
Εισαγωγή στη C# Μαρίνος Θεμιστοκλέους Ανδρούτσου 150 Γραφείο 206 Τηλ Ώρες Γραφείου: Τετάρτη 5-6 μμ.
Εισαγωγή στο GUIDE(Matlab) και εφαρμογές στα κυκλώματα Ραχμανίδου Χρυσή (Α.Ε.Μ. 2827) Επιβλέπων Καθηγητής: Μπαλουκτσής Αναστάσιος.
Γραφικά με Java 1 Διάλεξη 7Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Ανάπτυξη Λογισμικού Χειμερινό Εξάμηνο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Swing II Εβδομάδα Νο. 6.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας
Λειτουργικά Συστήματα
Εισαγωγή στον Αντικειμενοστρεφή Προγραμματισμό (στη γλώσσα Java)
Week 10: Graphical User Interfaces
Επικοινωνίας Java με Swing
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 10: Graphical User Interfaces Εβδομάδα 10: Εισαγωγή στα Γραφικά Περιβάλλοντα Επικοινωνίας [Graphical User Interfaces]

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 2 Έννοιες του προγραμματισμού ΓΠΕ [GUI] Συστατικά [components] Διάταξη [layout] Προγραμματισμός χειρισμού γεγονότων [event-driven programming]

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 3 Αυτόνομα παράθυρα [frames] και συστατικά [components] Κατάλογος δυνατοτήτων [menus] Ετικέτες [labels] Αυτόνομα παράθυρα [windows (frames)] Πλαίσιο ελέγχου [checkboxes] Ραδιοπλήκτρα [radio buttons] Όρια [borders] Πλήκτρα [buttons]

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 4 Προγραμματισμός χειρισμού γεγονότων Στα κλασσικά προγράμματα (βασισμένα σε κείμενο) –Το πρόγραμμα ελέγχει τη ροή της εκτέλεσης –Το πρόγραμμα ελέγχει την ακολουθία εισόδου δεδομένων Τα προγράμματα ΓΠΕ [GUI] βασίζονται στο χειρισμό γεγονότων [ event-driven] Στα βασισμένα σε χειρισμό γεγονότων προγράμματα –Η είσοδος καθορίζει την ροή της εκτέλεσης –Η ακολουθία της εισόδου δεδομένων ελέγχει την εκτέλεση του προγράμματος –Ο κώδικας του χρήστη [user code] καλείται από τον κώδικα του συστήματος [system code] [Event-driven programming]

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 5 Προγραμματισμός χειρισμού γεγονότων Κώδικας συστήματο ς Ο κώδικας μας

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 6 Βιβλιοθήκες ΓΠΕ [GUI] της Java Μια βιβλιοθήκη ΓΠΕ είναι ένα σύνολο από κλάσεις για την κατασκευή ΓΠΕ (παράθυρα, πλήκτρα, ράβδους κύλισης, καταλόγους δυνατοτήτων [menus], γεγονότα, κλπ.) Η Java παρέχει δύο βιβλιοθήκες ΓΠΕ: την AWT (Abstract Windowing Toolkit) και την Swing Η Swing είναι μία προέκταση (και αντικατάσταση ενός μέρους) της AWT

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 7 AWT / Swing Swing+ AWT Τα συστατικά στοιχεία των AWT και Swing Στην Swing: - μερικά νέα συστατικά έχουν προστεθεί - μερικά AWT-συστατικά έχουν αντικατασταθεί - μερικά AWT -συστατικά συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 8 Προγραμματισμός με την Swing Ο προγραμματισμός με την Swing (και γενικά ο ΓΠΕ προγραμματισμός) βασίζεται στην κληρονομικότητα Τα ΓΠΕ δημιουργούνται μέσω της επέκτασης και του συνδυασμού υπαρχόντων κλάσεων της Swing Παράδειγμα: Η κλάση MyInterface επεκτείνει [extends] την JFrame, και χρησιμοποιεί τις JButton και TextField.

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 9 Το σύνολο αρχών [framework] της Swing Η Swing παρέχει ένα σύνολο κλάσεων και το πλαίσιο (κανόνες) χρήσης τους Οι κλάσεις της Swing συνδυάζονται με κώδικα-χρήστη για τη δημιουργία εφαρμογών ΓΠΕ Ο κώδικας-χρήστη χρησιμοποιεί κλάσεις της βιβλιοθήκης για να κατασκευάσει το γραφικό περιβάλλον Ο κώδικας της βιβλιοθήκης καλεί τον κώδικα-χρήστη για το χειρισμό της εισόδου (πχ. πίεση πλήκτρου ποντικιού)

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 10 Το παράδειγμα Zork2

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 11 Ο ακροατής γεγονότων [action/event listener] You are in the C building west north quit click public void buttonPress {... } public void keyTyped {... } public void menuSelected {... }

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 12 Κώδικας για Zork2: Η κλάση import java.awt.*; import java.awt.event.*; import javax.swing.*; public class GameInterface extends JFrame implements ActionListener {... } import java.awt.*; import java.awt.event.*; import javax.swing.*; public class GameInterface extends JFrame implements ActionListener {... }

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 13 Zork2: προσθήκη συστατικών JButton button; JPanel panel = new JPanel(); getContentPane().add(panel); button = new JButton("West"); panel.add(button); button.addActionListener(this); button = new JButton("North"); panel.add(button); button.addActionListener(this);... text = new JLabel("Welcome to Zork 2"); panel.add(text); pack(); JButton button; JPanel panel = new JPanel(); getContentPane().add(panel); button = new JButton("West"); panel.add(button); button.addActionListener(this); button = new JButton("North"); panel.add(button); button.addActionListener(this);... text = new JLabel("Welcome to Zork 2"); panel.add(text); pack();

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 14 Swing: Η δομή ενός αυτόνομου παράθυρου [frame] Αυτόνομο παράθυρο [frame] Ράβδος τίτλου [title bar] περιοχή περιεχομένων [content pane(l)]

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 15 Διάταξη συστατικών στοιχείων Υποδοχείς [containers] Συστατικά στοιχεία [components]

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 16 Υποδοχείς [Containers] Οι υποδοχείς είναι συστατικά της Swing τα οποία περιέχουν άλλα συστατικά. Οι υποδοχείς μπορεί να περιέχουν άλλους υποδοχείς [nested containers]. Οι υποδοχείς χρησιμοποιούν ένα διαχειριστή διάταξης [ LayoutManager ] για να καθορίσουν τον τρόπο διάταξης των συστατικών. Ένα αυτόνομο παράθυρο [frame] της Swing περιλαμβάνει έναν υποδοχέα στην περιοχή περιεχομένων του [content pane].

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 17 Zork2: χειρισμός γεγονότων [handling events] public class GameInterface extends JFrame implements ActionListener {... public void actionPerformed(ActionEvent event) { String command = event.getActionCommand();... } public class GameInterface extends JFrame implements ActionListener {... public void actionPerformed(ActionEvent event) { String command = event.getActionCommand();... }

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 18 Δράσεις / γεγονότα [Actions] Quit ActionEvent 2 3 ActionListene r 4 1 actionPerformed() 1: το πλήκτρο αποθηκεύει τον ακροατή [button stores listener] 2: ο χρήστης πιέζει το πλήκτρο 3: το πλήκτρο δημιουργεί αντικείμενο δράσης [button generates action object] 4: το πλήκτρο καλεί τον ακροατή γεγονότων με το αντικείμενο δράσης ως παράμετρο [button calls action listener with event object as parameter]

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 19 Ακροατής γεγονότων [Action listeners] GUI Event Framework ActionListener GameInterface actionPerformed() public void actionPerformed(ActionEvent event);

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 20 Zork2: Δράσεις public void actionPerformed(ActionEvent event) { String command = event.getActionCommand(); if(command.equals("Quit")) { System.exit(0); } else { String response = game.go(command); text.setText(response); } public void actionPerformed(ActionEvent event) { String command = event.getActionCommand(); if(command.equals("Quit")) { System.exit(0); } else { String response = game.go(command); text.setText(response); }

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 21 Τερματισμός προγράμματος ΓΠΕ [GUI] Κλήση της System.exit(0) Έξοδος από τον βρόγχο χειρισμού γεγονότων και απελευθέρωση των δεσμευμένων πόρων (μνήμη)

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 22 Zork2: Εκκίνηση JLabel text; Game game; /** * Constructor for objects of class GameInterface */ public GameInterface() { makeFrame(); setVisible(true); game = new Game(); } JLabel text; Game game; /** * Constructor for objects of class GameInterface */ public GameInterface() { makeFrame(); setVisible(true); game = new Game(); }

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 23 Διάταξη παράθυρου [window layout] Κάθε υποδοχέας [container] διαχειρίζεται τη διάταξη των συστατικών του Ο προγραμματιστής απλώς προσθέτει συστατικά, ο υποδοχέας φροντίζει για τη διάταξη τους Ο υποδοχέας χρησιμοποιεί ένα διαχειριστή διάταξης για την διάταξη των συστατικών του Υπάρχουν διαθέσιμοι διάφοροι διαχειριστές διάταξης Η διάταξη των συστατικών ενός υποδοχέα μπορεί να προσδιοριστεί με την επιλογή του κατάλληλου διαχειριστή- διάταξης

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 24 Zork2: Διάταξη συστατικών JPanel northPanel = new JPanel(); getContentPane().add(northPanel, BorderLayout.NORTH); button = new JButton("West"); northPanel.add(button); button.addActionListener(this);... JPanel centerPanel = new JPanel(); getContentPane().add(centerPanel, BorderLayout.CENTER); text = new JLabel("Welcome to Zork 3"); centerPanel.add(text);

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 25 Διαχειριστές Διάταξης [Layout managers] BorderLayout FlowLayout GridLayout ScrollPaneLayout...(και άλλοι) Όλες οι διατάξεις/διαρρυθμίσεις [layouts] αφορούν συστατικά Τα συστατικά προσθέτονται/ανήκουν στον υποδοχέα [container], όχι στη διάταξη [layout]

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 26 FlowLayout Διατάσει τα συστατικά σε μία οριζόντια γραμμή Όταν δεν χωρούν, τα συστατικά τοποθετούνται στη επόμενη γραμμή

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 27 BorderLayout Έχει έως πέντε συστατικά σε σταθερές θέσεις center west east south north

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 28 GridLayout Διατάσει τα συστατικά σε πλέγμα [grid]

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 29 Μεταβολή διαστάσεων παραθύρου Όταν οι διαστάσεις ενός παραθύρου μεταβάλλονται, ο υποδοχέας (μαζί με τον διαχειριστή-διάταξης) αναδιατάσσει κατάλληλα τα συστατικά. Οι διαχειριστές διάταξης, συγκρινόμενοι με την διάταξη σταθερών συντεταγμένων, έχουν το πλεονέκτημα ότι μπορεί να ανταποκριθούν σε αλλαγές του μεγέθους της γραμματοσειράς, των διαστάσεων του παραθύρου, κλπ.

Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 30 Κατάλογοι δυνατοτήτων [Menus] JMenuBar menubar = new JMenuBar(); JMenu menu = new JMenu("Edit"); JMenuItem item = new JMenuItem("Copy"); item.addActionListener(this); menu.add(item) menu.addSeparator(); item = new JMenuItem("Paste"); item.addActionListener(this); menu.add(item)... menubar.add(menu); setJMenuBar(menubar);