Ο Νικηφόρος Βρεττάκος στην Εκπαίδευση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δημιουργία παρουσίασης:
Advertisements

Δημιουργία παρουσίασης:
Ακαδ. ‘Ετος Α Ρ Χ Ι Τ Ε Κ Τ Ο Ν Ι Κ Ο Σ Σ Χ Ε Δ Ι Α Σ Μ Ο Σ 9: Α Σ Τ Ι Κ Ο Σ Σ.
1 Δορυφορικό 3 ης Ομάδας. 2 ΕΜΕΙΣ πώς βλέπουμε το Λόγο του Θεού;
Θα διασχίσεις ένα πρωινό τον κόσμο…
Δημιουργία παρουσίασης:
Βιωματικό εργαστήριο στο μάθημα Αρχές Φιλοσοφίας
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ.
Το φθινόπωρο μέσα από τα μάτια των παιδιών
Δρόμος αρετής και δύναμης
Δημιουργία παρουσίασης:
Ξενοφώντα, ελληνικά, Β.Ι.16-21
Δημιουργία παρουσίασης:
Σήμερα θα μιλήσουμε για τη Φωτοσύνθεση
Δημιουργία παρουσίασης:
Δημιουργία παρουσίασης:
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
 Με μια πρώτη ματιά, ο πίνακας αυτός δεν τράβα το βλέμμα του παρατηρητή. Ωστόσο, παρατηρώντας τον πιο προσεκτικά διακρίνουμε κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά,
17ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΤΑΞΗ Δ-2 ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
Αν μ’αγαπάς κι ειν’ όνειρο
Μύτη σαν σαλάμι Σελ
ωρα σκεφτομαι στιχο για να φιαξω…
Όλα τώρα γύρω μου γελούνε κι απ’ αγάπη τώρα με μεθούνε σαν φιλώ γλυκά τα δυο σου χείλη που `ναι σαν τριαντάφυλλα τ’ Απρίλη.
Τραγουδια απο την κατεχομενη γη μασ
Η άνοιξη είναι μία από τις δύο μεσαίες εποχές. Την άνοιξη ανθίζουν πολλά και διάφορα είδη φυτών τα οποία ομορφαίνουν τον κόσμο γύρω μας. Μπορούμε να σας.
ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ
Δυο δυο, στο θρανίο δυο δυο! Τα μικρόβια την τανάλια τη φοβούνται!
Στην τάξη μου.
Στην τάξη μου.
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ( ) ( ) ( )
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
21 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών στα διαδραστικά συστήματα
Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ Ἐ κοίταα, κι ἤ τανε μακρι ὰ ἀ κόμη τ ᾿ ἀ κρογιάλι· « ἀ στροπελέκι μου καλό, γι ὰ ξαναφέξε πάλι!».
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Πώς βρέθηκαν τα παιχνίδια στο νησί των ξεχασμένων παιχνιδιών;
Τι λένε οι Τρεις Ιεράρχες για τον πλούτο
A Β για το φως και τη σκιά Ένα αλφάβητο.
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
Η εικονογραφικη μεθοδοΣ
Κολύμβηση στο Δημοτικό
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Α Ρ Χ ΑΙ Ο Κ ΕΙ Μ Ε Ν Ο Τ Ο Υ Σ Ο Λ Ω Ν Α Ε ἰ μέλλουσιν ἡ μ ῖ ν ἐ νθένδε ε ἴ τε ἀ ποδιδράσκειν, ε ἴ θ’ ὅ πως δε ῖ ὀ νομάσαι το ῦ το, ἐ λθόντες ο ἱ νόμοι.
Τί κάνει ένα παιδί, όταν λέει ψέματα; Καλύπτει:
Τα σύμφωνα.
ΣΕΦΕΡΗΣ ΓΕΩΡΓΟΣ Μαρία Ιγγλέζου Α1 – Β Αρσάκειο Ψυχικού (Λύκειο)
Γ. Ρίτσος Ανυπόταχτη Πολιτεία. ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ για την ενότητα «Παράδοση και μοντερνισμός στην ποίηση» ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ - ΥΠΕΥΘΥΝΗ.
Ο Γιώργος Σεφέρης ( Βουρλά, Σμύρνη 13 Μαρτίου 1900 – Αθήνα 20 Σεπτεμβρίου 1971) ήταν Έλληνας διπλωμάτης και ποιητής και ο πρώτος Έλληνας που τιμήθηκε.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ΟΛΓΑ Είναι Κυριακή πρωί και η Όλγα έχει ξυπνήσει. Πηγαίνει στη μαμά της και την ρωτάει αν μπορεί να πάει στον φούρνο.
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Έχω κάτι … διαφορετικό??. ’διαφορετικός «το να είσαι …’διαφορετικός’…» 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Επιμέλεια από την εκπαιδευτικό της Στ2 τάξης: Μέλλου.
α. ο μ υ θ ο ς τ η ς π ε ρ σ ε φ ο ν η ς β. ο μ υ θ ο ς τ ο υ ε γ κ ε λ α δ ο υ γ. ο μ υ θ ο ς τ η ς α ρ α χ ν η ς.
Χρήστος Μ. Σουρουλής. 1. Ο ιδιοκτήτης του πανδοχείου 2. Η γυναίκα του ιδιοκτήτη του πανδοχείου 3. Η καθαρίστρια του πανδοχείου 5. Ο σύζυγος από το ζευγαράκι.
ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΣΧΕΣΗ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Προετοιμασία της Βιβλικής
Α α Το αρκουδάκι ακουμπά ένα αστέρι και γελά και στην άμμο περπατά
ΌΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
«Ειρήνη» Γιαννησ ριτσοσ ποίημα
Σχέση Φωνολογικής Επίγνωσης και Ανάγνωσης (1)
Κοιτάμε για ένα λεπτό πολύ προσεκτικά την εικόνα και προσπαθούμε να θυμόμαστε όσα περισσότερα μπορούμε!
ΕΓΩ – ΕΣΥ- ΕΜΕΙΣ ΝΙΚΗΣΑΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ
Βδομάδα 12_16/6/16 Θέλω να …..
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
για να σχηματίσω τη λέξη
ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ Θεοφάνεια σημαίνει Φανέρωση το ῦ Θεο ῦ, ἀ πό τίς λέξεις Θεός + φαίνομαι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Νικηφόρος Βρεττάκος στην Εκπαίδευση Μαρία Θ. Παπαδοπούλου, PhD Σχολική Σύμβουλος 6ης Περιφέρειας Π.Ε. ν. Λάρισας

Τα δεκατέσσερα παιδιά «...Ἐν ἀρχῇ ἦν ἡ ἀγάπη...» μελωδοῦσε γιομίζοντας τὸ γυμνό σου δωμάτιο μιὰ παράξενη ἅρπα καθὼς σ᾿ ἔπαιρνε ὁ ὕπνος

καὶ τὸ χέρι σου, κρύο, σὰν κλωνὶ λεμονιᾶς σὲ νεκρό, ἀναπαύονταν πάνω στὸ στῆθος σου.

Κ᾿ ἔβλεπες πὼς ἄνοιγε τάχα μιὰ πόρτα στὸν ὕπνο σου.

Πὼς μπαῖναν τὰ δεκατέσσερα παιδιὰ λυπημένα καὶ στεκόντουσαν γύρω σου Πὼς μπαῖναν τὰ δεκατέσσερα παιδιὰ λυπημένα καὶ στεκόντουσαν γύρω σου. Τὰ μάτια τους θύμιζαν σταγόνες σὲ τζάμια: «Ἔλεος! Ἔλεος! Ἔλεος!...» Τινάζοντας τὴ βροχὴ καὶ τὸ χιόνι ἀπὸ πάνω τους, τὰ ζύγιαζες μὲ τὸ βλέμμα σου σὰ νἄθελες νὰ τοὺς κόψεις τὴν εὐτυχία στὰ μέτρα τους,

ἐνῷ ἡ ἅρπα συνέχιζεν ἁπαλὰ μὲς στὸν ὕπνο σου:

«Ὅ,τι θέλει κανεὶς μπορεῖ νὰ φτιάξει μὲ τὴν ἀγάπη «Ὅ,τι θέλει κανεὶς μπορεῖ νὰ φτιάξει μὲ τὴν ἀγάπη. Ἥλιους κι ἀστέρια, ῥοδῶνες καὶ κλήματα...»

Ἀλλὰ ἐσὺ προτιμοῦσες μποτίτσες φοδραρισμένες μὲ μάλλινο, πουκάμισα κλειστὰ στὸ λαιμό-

γιατὶ φυσάει πολὺ στὸ Καλέντζι!

Ἔβλεπες πὼς ῥάβεις μὲ τὰ δυό σου χέρια, ἔβλεπες πὼς ζυμώνεις μὲ τὰ δυό σου χέρια

κι ὀνειρευόσουν πὼς μπαίνεις στὴν τάξη μὲ δεκατέσσερες φορεσιές, μὲ δεκατέσσερα χριστόψωμα στὴν ἀγκαλιά σου.

Ἀλλὰ ξύπναγες τὸ πρωῒ κι ἄκουγες ποὺ ἔβρεχε Ἀλλὰ ξύπναγες τὸ πρωῒ κι ἄκουγες ποὺ ἔβρεχε. Σὲ δίπλωνε σὰ μιὰ λύπη τ᾿ ἀδιάβροχό σου κι ὁ δρόμος γιὰ τὸ σχολειὸ γινόταν πιὸ δύσκολος. Βάδιζες κ᾿ εἶχες σκυμμένο τὸ πρόσωπο σὰ νἆταν κάποιος ἀπάνω σου καὶ νὰ σ᾿ ἔκρινε γιὰ τ᾿ ἄδεια σου χέρια. Σὰ νἄφταιγες μάλιστα, σ᾿ ὅλη τὴ διαδρομὴ σὲ μπάτσιζε τὸ χιονόνερο.

Ἔμπαινες στὸ σχολειὸ κ᾿ ὅπως τ᾿ ἀντίκριζες μοιραζόταν σὲ δεκατέσσερα χαμόγελα τὸ πρόσωπό σου. Θυμόσουν πὼς ἡ ἀγκάλη σου ἦταν μισὴ κι ἀνεβαίνοντας πάνω στὴν ἕδρα σου ἄνοιγες τὴ λύπη σου καὶ τὰ σκέπαζες ὅπως ὁ οὐρανὸς σκεπάζει τὴ γῆ.

Ὥρα 8 καὶ 20´ ἀκριβῶς. Τὸ μάθημα ἀρχίζει κανονικά Ὥρα 8 καὶ 20´ ἀκριβῶς. Τὸ μάθημα ἀρχίζει κανονικά. Ἐσὺ πάνω ἀπ᾿ τὴν ἕδρα κι ἀπ᾿ ἀντίκρυ σου ὁ Χριστός, ἁπαλὸς καὶ γλυκὺς μὲς στὸ κάδρο του, δίνετε τὰ χέρια πάνω ἀπὸ τὰ κεφάλια τους νὰ τοὺς κάμετε μιὰ στέγη ἀπὸ ζεστασιὰ γιατὶ σᾶς ἤρθανε καὶ σήμερα μουσκεμένα κ᾿ ἡ λύπη περπατάει μὲς στὰ μάτια τους ὅπως ὁ σπουργίτης πάνω στὸ φράχτη.

Τὸ καλαμπόκι δὲν ψώμωσε τὸ περσινὸ καλοκαίρι κι ἀκοῦς τὸ ψωμάκι ποὺ κλαίει μὲς στὶς μπόλιες τους. Ὥρα 10 καὶ 20´. Τὸ μάθημα συνεχίζεται. Οἱ σπουργίτες σου χτυποῦν τὰ φτερά τους. Τὸ μολύβι πεθαίνει ἀνάμεσα στὰ κοκκαλιασμένα τους δάχτυλα. Ἡ καρδιά σου εἶναι τώρα μιὰ στάμνα σπασμένη.

Τὰ λόγια σου βγαίνουν ἀργὰ σὰ μιὰ βρύση ποὺ στέρεψε: «Ὁ μέγας Ἀλέξανδρος... Ὁ μέγας Ἀλέξανδρος... Ὁ μέγας Ἀλέξανδρος...». Τὰ δάχτυλά σου εἶναι πέντε. Τὰ μέτρησες δέκα φορές. Τὰ δάχτυλά σου εἶναι πέντε. Μετρᾶς τὸ ἕνα χέρι σου -τ᾿ ἄλλο σου βρίσκεται τυλιγμένο σὲ συννεφιά- τὰ δάχτυλά σου εἶναι πέντε. Σηκώνεις τὸ πρόσωπο, κοιτάζεις τὴ στέγη, κάνεις πὼς σκέφτεσαι σκύβεις πάλι στὴν ἕδρα, ξεφυλλίζεις τὸν Αἴσωπο, κατεβαίνεις καὶ γράφεις στὸ μαυροπίνακα, κοιτάζεις τὸν οὐρανὸ ἀπ᾿ τὸ παράθυρο, γυρίζεις τὸ κεφάλι σου ἀλλοῦ, δὲ μπορεῖς ἄλλο παρὰ νὰ κλάψεις.

Τὰ σύννεφα ἔχουν μπεῖ μὲς στὴν τάξη. Παίρνεις τὸ μαθητολόγιο στὰ χέρια σου, κάτι ψάχνεις νὰ βρεῖς, τὸ σηκώνεις διαβάζοντας καὶ σκεπάζεις τὸ πρόσωπό σου. Τὰ σύννεφα ἔχουν μπεῖ μὲς στὴν τάξη.

Ἀντίκρυ σου κι ὁ Χριστὸς παραδέρνει σ᾿ ἀμηχανία Ἀντίκρυ σου κι ὁ Χριστὸς παραδέρνει σ᾿ ἀμηχανία. Θαρρεῖς καὶ σηκώνει στ᾿ ἀλήθεια τὰ χέρια του ἑνωμένα στὸ φῶς ποὺ πέφτει ἀπὸ πάνω του. Νιώθει στενόχωρα ὅπως τὰ μεσάνυχτα στὴ Γεθσημανῆ καὶ δὲν εἶμαι ἐκεῖ νὰ σοῦ χτυπήσω τὸν ὦμο καὶ δὲν εἶμαι ἐκεῖ νὰ σοῦ εἰπῶ: Δός του θάρρος, βοήθησέ τον νὰ βγεῖ ἀπ᾿ τὴ δύσκολη θέση, κατέβαινε, διάσχισε τὴν αἴθουσα γρήγορα, μὴν τὸν ἀφήνεις ἐκτεθειμένο στὰ βλέμματα τῶν παιδιῶν, δός του ἕνα βιβλίο νὰ κάνει πὼς συλλαβίζει, δός του ἕνα βιβλίο νὰ κρύψει τὰ μάτια του.

ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ Γ΄ &΄Δ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Φ

Λ Κ Κ ΚΚ Κ Λ

Λ Λ ΞΗΚΣΞΦΗΚΞΣΗΛΑΛΚΞΗΛΔΚΗ ΔΝΗΣΞκΞΓΝΞΚΣΔΓΚ ΔΝΣΞΓΞγνξνδ ξσδγΝ.ΞΝΣΚΞ Λ

ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ Ε΄ & ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Γ ΞΞ Ξ ΄Λ Γ

ΚΛΚΞΛΚΞΛΞ ΜΝΜ,Ν, Φ Λ

ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ Ε΄ & ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Ξ ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ Ε΄ & ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Λ

΄Λ Η Γ

ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ Ε΄ & ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Ξ

Γ ΓΓ Γ Η

ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ Ε΄ & ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Ξ Φ ΗΞΓΗ

Λ Η Η

Λ Γ Γ

Γ Φ Γ

Γ Η Φ Κ

Της Γλώσσας Ρόδι και Ροδάνι - Ε΄ τάξη Της Γλώσσας Ρόδι και Ροδάνι - Ε΄ τάξη Φ φ Δ δ

Λ Φ Γ Γγ γ Γ

Λέξεις...Φράσεις...Κείμενα - ΣΤ΄ τάξη Λέξεις...Φράσεις...Κείμενα - ΣΤ΄ τάξη Λ Γ γ Φ Φφ φ Η

Φ Γ γ Η η

Ο Νικηφόρος Βρεττάκος στη Β/θμια Εκπαίδευση Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β΄ Λυκείου

Ο Πικραμένος Αναχωρητής Απαγγελία: Ν. Βρεττάκος Μουσική: Παν Ο Πικραμένος Αναχωρητής Απαγγελία: Ν. Βρεττάκος Μουσική: Παν. Κωνσταντινόπουλου Τραγούδι: Β. Σκουλάς http://www.youtube.com/watch?v=B1jxVP1aisY