Όμιλος Μαθηματικά και Λογοτεχνία Μαντώ Γεωργούλη A’2 Αναστασία Κασαπίδη A’3 Ρήγας Διονυσόπουλος A’2.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αξιοποιώντας τον μαθητικό υπολογιστή στη τάξη … Γ. Λαγουδάκος – Χρ. Σταύρου
Advertisements

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διανομή έκτασης με ευθεία διερχόμενη από σταθερό σημείο
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Επίπεδα Γραφήματα (planar graphs)
Κανονικά πολύγωνα Τουρναβίτης Στέργιος.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ 1η Θέμα: «Απόδειξη άλλων τύπων για τα κανονικά πολύγωνα»
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ Από τις μαθήτριες: Αναστασούλη Μυρσίνη Γκέκα Μαρία
Γιάννης Σειραδάκης Τμήμα Φυσικής, ΑΠΘ
Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή
Παραλληλόγραμμα τεστ 1 τεστ 2 ασκήσεις Φάνης Παπαδάκης
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Π λ ύ γ ω ν α Γρηγόρης Τάσιου.
Τ ρ ί γ ω ν α Ιωάννης Τάσιου.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Οι πλευρές αυτές ονομάζονται
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΑΝΙΑ ΤΙ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΣΟΦ ΤΖΑ.
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
ΤΡΙΓΩΝΑ. ΤΡΙΓΩΝΑ Το σχήμα που προκύπτει είναι το τρίγωνο ΑΒΓ Το τρίγωνο Α Β Γ Ορίζουμε τρία σημεία Α, Β, Γ πάνω στο επίπεδο 2. Ενώνουμε τα σημεία.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΜΠΥΛΕΣ.
Ο κόσμος είναι … μαθηματικά!!!
ΑΝΑΚΛΑΣΗ - ΔΙΑΘΛΑΣΗ Φυσική Γ λυκείου Θετική & τεχνολογική κατεύθυνση
Είδη και στοιχεία τριγώνων Κεφάλαιο 3ο
Ντενίσα Λεσάι Ελένη Κοντογόνη
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΜΑ:ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ Α2 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
ΠΛΑΤΩΝΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ.
ΚΥΚΛΟΣ B4XP20 Σχολικό Έτος:
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι13-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα εξής επιμέρους θέματα: Ο αλγόριθμος Dijkstra για εύρεση βραχυτέρων μονοπατιών.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ.
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
Πάμε ξανά στις ξαστεριές …
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Άσκηση 1 : Δίνονται οι συντεταγμένες δυο σημείων Χ ο = m, Y ο = m, X 1 = m, Y 1 = m. Μετρήθηκαν οι γωνίες θλάσης (β 1 =250 g.2345.
ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ( )
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
Ο ΚΥΚΛΟΣ. Θυμάμαι ότι: Κύκλος είναι μια κλειστή καμπύλη γραμμή της οποίας όλα τα σημεία απέχουν εξίσου από το κέντρο Ο. Ο Ακτίνα (α) είναι ένα ευθύγραμμο.
Γράφημα είναι μία διμελής σχέση επί ενός συνόλου την οποία παριστάνουμε με γραφικό τρόπο.
Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία Μαθηματικός. Στα έργα των αρχαίων Ελλήνων μαθηματικών, όπως των Ευκλείδη, Αρχιμήδη, Απολλώνιου και άλλων, υπήρχαν δύο ειδών.
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑΣ
Κύκλος.
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Βρίσκω το εμβαδό τριγώνου
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
Ε=α2 ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ Κορυφές: Α, Β, Γ, Δ Πλευρές: ΑΒ=ΒΓ=ΓΔ=ΔΑ=α Ιδιότητες:
Δραστηριότητα - απόδειξη
Εμβαδόν Παραλληλογράμμου
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
ΓΕΩΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ
ΤΡΙΓΩΝΑ.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Όμιλος Μαθηματικά και Λογοτεχνία Μαντώ Γεωργούλη A’2 Αναστασία Κασαπίδη A’3 Ρήγας Διονυσόπουλος A’2

 Έ νας από τους θεμελιωτές των καθαρών μαθηματικών.  Ανέπτυξε τη θεωρία των τριγωνομετρικών και λογαριθμικών συναρτήσεων.  Έκανε στη σύγχρονη αναλυτική γεωμετρία και τριγωνομετρία αυτό που τα Στοιχεία του Ευκλείδη είχαν κάνει στην αρχαία γεωμετρία.  Είναι γνωστός για κλασικά θεωρήματα και ιδιότητες που αφορούν τη γεωμετρία( Ευθεία του Εuler, κύκλος των 9 σημείων)

 Σε όλη του τη ζωή ήταν απορροφημένος με προβλήματα που αφορούσαν στη θεωρία των μαθηματικών.  Το 1783 έγινε η μεγαλύτερη ανακάλυψή του: ο νόμος της τετραγωνικής αντιστρεψιμότητας ο οποίος αποτελεί βασικό μέρος της σύγχρονης θεωρίας των αριθμών.  Μέχρι και σήμερα δεν έχει ξεπεραστεί σε παραγωγικότητα και στη γεμάτη φαντασία χρήση αλγοριθμικών μεθόδων για τη λύση προβλημάτων.

 Ο κύκλος Εuler ή κύκλος των 9 σημείων διέρχεται από 9 χαρακτηριστικά σημεία κάθε τριγώνου.

 Ένα ορθοκεντρικό σύστημα είναι ένα σύνολο από 4 σημεία Α,Β,Γ,Η σε ένα επίπεδο, όπου ένα εκ των οποίων είναι το ορθόκεντρο του τριγώνου που σχηματίζεται από τα υπόλοιπα 3.  Αυτά τα 4 τρίγωνα θα έχουν τον ίδιο κύκλο του Euler.  Οι περιγεγραμμένοι κύκλοι των τεσσάρων τριγώνων έχουν ίσες ακτίνες.  Ισχύει: ΑΒ²+ΓΗ ² =ΑΓ²+ΒΗ²=ΒΓ²+ΑΗ²=4R²

Ορθοκεντρικό σύστημα: ένα σύνολο από τέσσερα σημεία Α, Β, Γ, Η σε ένα επίπεδο όπου ένας εκ των οποίων είναι το ορθόκεντρο του τριγώνου που σχηματίζεται από τα υπόλοιπα τρία. Άρα με βάση το σχήμα:  ΑΒΓ= ορθόκεντρο το Η  ΑΒΗ= ορθόκεντρο το Γ  ΒΗΓ= ορθόκεντρο το Α  ΑΗΓ= ορθόκεντρο το Β

Στο τρίγωνο ΑΒΓ 1. μέσα των πλευρών 2. ίχνη υψών 3. μέσα κάθε ευθύγραμμων τμημάτων που συνδέουν το ορθόκεντρο με τις κορυφές του τριγώνου.  Με βάση τα παραπάνω μπορούμε να διακρίνουμε πως και τα τέσσερα τρίγωνα θα έχουν τον ίδιο κύκλο του Euler αφού όλα τα στοιχεία που έχουμε συμπίπτουν με τα χαρακτηριστικά του κύκλου των εννέα σημείων. Ν1,Ν2 Ν3. Μ1, Μ2, Μ3 Η1, Η2, Η3

 Αυτό που γνωρίζουμε για τους περιγεγραμμένους κύκλους είναι πως έχουν την διπλάσια ακτίνα από εκείνη του Euler.  Τα τέσσερα τρίγωνα όμως έχουν τον ίδιο κύκλο του Euler, όπως αποδείξαμε στο προηγούμενο ερώτημα. Αφού έχουν τα τρίγωνα τον ίδιο κύκλο του Euler, τότε και οι ακτίνες των περιγεγραμμένων κύκλων τους θα έχουν και αυτές ίσες ακτίνες R μεταξύ τους. Οι περιγεγραμμένοι κύκλοι των τεσσάρων τριγώνων έχουν ίσες ακτίνες R;

Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα δηλ. ΑΒ 2 +ΓΗ 2 =4R 2 και ΑΓ 2 +ΒΗ 2 =4R 2 Από Νόμο Ημιτόνων στο ΑΒΓ ΒΓ 2 = (2RημΑ) 2 Από Νόμο Ημιτόνων στο ΑΗΓ ΑΗ 2 = (2RημΓ 1 ) 2 Άρα: ΒΓ 2 +ΑΗ 2 = = 4R 2 ημ 2 Α +4R 2 ημ 2 Γ 1 = = 4R 2 (ημ 2 Α+ ημ 2 Γ 1 ) = = 4R 2 (ημ 2 Α+ ημ 2 (90 0 -Α) = = 4R 2 (ημ 2 Α+ συν 2 (Α) = =4R 2 Ισχύει το ΑΒ 2 +ΓΗ 2 =ΑΓ 2 +ΒΗ 2 =ΒΓ 2 +ΑΗ 2 =4 R 2 ;

O Karl Wilhelm von Feuerbach (30 Μαϊου 1800 – 12 Mαρτίου 1834) ήταν ένας Γερμανός γεωμέτρης και γιος του Paul Johann Anselm Ritter von Feuerbach και αδερφός του φιλοσόφου Ludwig Feuerbach. Αφού πήρε το πτυχίο του στην ηλικία των 22 έγινε καθηγητής μαθηματικών στο Γυμνάσιο του Erlangen. To 1822 έγραψε ένα μικρό βιβλίο με θέμα τα μαθηματικά που είναι κυρίως γνωστό για το θεώρημα όσον αφορά τον κύκλο των 9 σημείων γνωστό ως το θεώρημα του Feuerbach.

 Ο κύκλος του Euler τριγώνου ΑΒΓ εφάπτεται στον εγγεγραμμένο και τους παρεγγεγραμμένους κύκλους τριγώνου.

1. Αν είναι γνωστές οι ακτίνες ρ, R εγγεγραμμένου και του περιγεγραμμένου τριγώνου ΑΒΓ τότε απόσταση εγκέντρου-περικέντρου ισούται με: ΟΙ 2 =R²-2Rρ 2. Αν Μ,Ν είναι τα μέσα των διαγωνίων ΑΓ, ΒΔ 1 ος τετραπλεύρου ΑΒΓΔ, ισχύει ότι: ΑΒ²+ΒΓ²+ΓΔ²+ΔΑ²=ΑΓ²+ΒΔ²+4ΜΝ², ειδικά αν ΑΒΓΔ παραλληλόγραμμο με πλευρές α, β και διαγώνιους μ, ν: α²+β²= μ²+ν²/2

 Karl Wilhelm Feuerbach,  Jacob Steiner,  Julius Plücker,  Jean-Victor Poncelet,  Charles-Julien Brianchon.

 Πολλοί μαθηματικοί εκείνης της εποχής ασχολήθηκαν με τη δημιουργία ενός ακριβούς συστήματος συντεταγμένων προκειμένου να χρησιμοποιηθεί σε πλήθος τομέων όπως η ναυσιπλοΐα και η κατανομή γης.  Γι’ αυτό το σκοπό έγινε χρήση τριγωνομετρίας.  Συμπτωματικά ανακαλύφθηκαν 360 χαρακτηριστικά σημεία του τριγώνου.

 Οι ανακαλύψεις και οι προσπάθειές τους απέτυχαν παταγωδώς αφού,  Ελάχιστα από τα 360 αυτά χαρακτηριστικά σημεία χρησίμευσαν στον αρχικό τους σκοπό,  Και έτσι τα περισσότερα ξεχάστηκαν…

α 3 +β 3 +γ 3 ≥ 3αβγ α βγ Αν χωρίσουμε ευθύγραμμο τμήμα σε τμήματα μήκους α, β, γ Το άθροισμα των όγκων των τριών κύβων που δημιουργούνται με ακμές α, β, γ αντίστοιχα είναι μεγαλύτερο ή ίσο από Το άθροισμα τριών ίσων παραλληλεπιπέδων με διαστάσεις α, β, γ.