ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» “Η πλατφόρμα συνεργατικής μάθησης Κώστας Δαβαράκης,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ancient Greek for Everyone: A New Digital Resource for Beginning Greek Unit 4: Conjunctions 2013 edition Wilfred E. Major
Advertisements

8 th Primary School Zografou, Athens,GREECE 8 ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου, Αθήνα COMENIUS MULTILATERAL PROJECT “The Source of Our Health” May 2014 The.
Cyprus School Net (ΔΙΑ.Σ.) The presentation • PART 1: GENERAL INFORMATION Inclusion of ICT / Project funding / Scope / Potential Users / Important Features.
MEI 2012 Thessaloniki - HELLAS. Ιδανικό... Πραγματικό...
2 Dec 2013 Ε. Π. Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΠΑΝ ΙΙ), ΠΕΠ Μακεδονίας – Θράκης, ΠΕΠ Κρήτης και Νήσων Αιγαίου, ΠΕΠ Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας.
Courtesy of British Computer Society Who are we • BCS - The Chartered Institute for IT – Est – 70,000 members wordwide • Promotes wider.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Αντιπροσωπεία στην Ελλάδα Innovation, regional disparities and competitiveness in the EU George Markopouliotis Thessaloniki, 16 May.
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Balafouti MariaWhich of.
SCHOOL YEAR Ms Kefallinou. Language A: Language and Literature is directed towards developing and understanding the constructed nature of meanings.
Πρωτόκολλα για Ασύρματα Δίκτυα και ΑΤΜ. Σιγανός Γεώργιος Multiplexing voice and video packet traffic Εργαστήριο Τηλεπικοινωνιών Πολυτεχνείο Κρήτης “Traffic.
Ancient Greek for Everyone: Unit 3: Greek Nouns supplement: Tips on Translating Greek into English GREK 1001 Fall 2013 M-Th 9:30-10:20 Coates 236 Wilfred.
Business Process Management and Knowledge Toolkit
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Distributed Database Systems.
Hellenic Ministry for the Environment, Spatial Planning and Public Works Greek Experience on the Implementation of IPPC Directive Alexandros Karavanas.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Έλεγχος Καταψύκτη (Ada) Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 39 with Pump, Temperature_dial, Sensor, Globals, Alarm; use Globals ; procedure.
Serious Games Purposes
Ασκηση NextGen POS. Ι. Δεληγιάννης, Τμ. Πληροφορικής ΤΕΙ-Θ UNIFIED PROCESS - ΑΝΑΛΥΣΗ2.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Entwined with the teaching of English.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Α.Ε. ENVIRONMENTAL DEVELOPMENT AGENCY OF WESTERN THESSALY S.A. Best practices of successful local-regional.
Τίτλος εκδήλωσης 24 / 07 /2013 Πρόσβαση στη Γνώση Open Athens 17/10/2013 PASTEUR4OA Scaling up Policy Coordination for Open Access: the PASTEUR4OA.
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Πανεπιστήμιο Κύπρου – Τμήμα Πληροφορικής EPL602 Foundations of Web Technologies jQuery Mobile News Site Presented by: Christodoulos Michael Dimitris Stokkos.
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
Developing Human Values Through the Cross-curricular Approach.
 You need textbooks today. If they are in your locker – get them NOW!  Don’t ask once class has started…
MARIE CURIE  Project about Project  Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας  Team 3 Ξενίδης Γιώργος Βαρελτζίδου Μαρίνα Γαβριηλίδου Ελένη.
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
Προσομοίωση Δικτύων 4η Άσκηση Σύνθετες τοπολογίες, διακοπή συνδέσεων, δυναμική δρομολόγηση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ERASMUS+ - ΒΔ 1 Σχολική Εκ π αίδευση – Εκ π αίδευση Ενηλίκων Ημερίδα Παροχής Πληροφοριών για τη Διαχείριση και Υλοποίηση των Εγκεκριμένων Σχεδίων (Πρόσκληση.
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
Anti-bullying Campaign
Η κοιτίδα των ΙΕ Η συνέχεια.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
The development of the CoP procedure in the context of the WLTP Transposition Project WLTP CoP Telco, 12 March 2019.
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Typology of activities and scenarios using SRS, PELE and
Supporting and Assessing Professional Social Work Practice
Learning about professionalism – by students for students
Nurturing Student Voices
HD Fuel Economy Proposal to get global Harmonization
Policy update by EUROCITIES Florence
Caring for the Geriatric Oncology Patient: Essential Elements to Provide Safe and Effective Care 1.
Cipher Feedback Mode Network Security.
Applications/Requirements for Public-key
Perkins V September 19, 2018 WTCS – Perkins V Planning Update
The Value of DNP Projects through Hospital Partnerships
STRATEGIC GOALS STRATEGIC INITIATIVES BENCHMARKS DATA STRANDS
To Teach Curricular Subjects
Vision: Impact of Information on the Health Field in the Future
Assumption Parish Early Childhood
Chiltern Hills Academy
I have to take the MAP again?
Kanaka Creek School Teams Session January 30, 2018
April News from Mrs. Barham
Unit 5: Working with Parents and Others in Early Years
Database System Course Overview.
Next steps for students
Curriculum Framework for ESD linked to SGDs Updated and extended version 2016 Reiner Mathar.
Entry 27 – Starter Copy and simplify
Lecture 26 AWS Lab April 3, /6/2019 CS132 Lecture 26: Cloud Lab.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» “Η πλατφόρμα συνεργατικής μάθησης Κώστας Δαβαράκης, Systema Technologies S.A. Ηλίας Καλαπανίδας, Systema Technologies S.A.

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» 1.0 Emerging technologies A threat or an expectation –In many reports, presentations and studies, strategists “fear” that the extremely rapid emergence of innovative ICT will have a tremendous impact and reflect radical change on learning (and elearning as we know it), and furthermore on the social and political values in EU and the globe. –Projects in the line of put the grassroots for a smooth and effective cross over between the old timer learners and the young generation of learners who nonetheless must respect widely accepted social moral and pedagogical –‘School LABoratory anticipating FUTURE needs of European Youth’

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» 2.0 from theory to pedagogical framework basis [Social Constructivism & Activity Theory] “Students learn through collaborative Interactions with OTHERS – following on two discrete collaboration schemes:” A) Collaboration & communication between students (peers) B) Collaboration & communication based on teacher involvement

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» A) Collaboration between Students New Knowledge Target Background Knowledge Knowledge Creation Lab activities Knowledge Creation Lab activities Knowledge Creation Real World Experience Promoting: Problem Solving, Critical Thinking,…e.t.c. 2.1 from theory to

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» 2.2 from theory to B) Collaboration based on teacher involvement Knowledge Creation is an evolving process and in teachers are participating: i.Either by indicating reflection alternatives and methods on the evolving process ii.OR providing direction (only when students face difficulties on background knowledge)

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» 2.3 from theory to Promoting: Background Knowledge Retrieval, Historical Data, Process Monitoring, Reflections on Methodology …e.t.c. Providing directions Indicating reflections Providing directions Indicating reflections E-monitoring New Knowledge Target STUDENT TEACHER Background Knowledge Lab activities Student Monitoring  STUDENT (distant) New Knowledge Target Background Knowledge Lab activities B) Collaboration based on teacher involvement

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» 2.4 from theory to STRUCTURE  User/ Learner Common Communication & Collaboration Platform... Experiment Local Management LEARNERS ACCESSING THE EXPERIMENT LOCALLY... Client Mobile Client eLaboratory Experiment #1 Fluid Dynamics eLaboratory Experiment #2 Geometry eLaboratory Experiment #3 History eLaboratory Experiment #4 Environmental Awareness eLaboratory Experiment #n New or combined Experiment

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» 2.5 from theory to Collaborative e-learning session Asynchronous and synchronous phases User roles  administrator  teacher  student  observer  expert Floor control within a synchronous phase  chair-based control – chairman /= administrator Flexibile Collaboration model

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» 3.0 History Experiment in Athens Geometry Experiment in Vienna Pneumatics Experiment in Bremen

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» 3.1 Configuration Technical: Session application: access via java webstart to collaboration platform. Invoke an ESS server, accessing application server supporting text-editing and fluid dynamic simulation. 4 workstations and 2 modelling desks with hyper-bonds are used by 10 Students (two repeated sequences of 1 observer and 4 active learners) ( of which 2 students are working together 1 modelling desk, (and 2 students are working in a distributed way one local one remote), one teacher and 1 expert, for each session. OVERALL: Three sessions, total duration 12 hrs.

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Users: 10 students of one school-class experience and learn advanced pneumatics (electro-pneumatics) with problem solving and applications in industrial work-situations. The course is evaluated at two ‘e-learning initiator’ schools. A total of 20 students are engaged.

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» 3.2. Experiment Content and Context SUBJECT Content : Fluid-dynamics 1.virtual realisation of the control of a Press (2-Hand-Security-Circuit) – pneumatic and electropneumatic. 2. the cylinder of a raw-part feeder has to shift parts on an elevator system (the cylinder has to oszillate between proximity switches as long as the start button is pressed). 3. for security reasons the impulsevalve has to be replaced by a valve with spring return. Τhe students have to understand the self latching relay (Selbsthalteschaltung)

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» SUBJECT Context : Learning-Tasks of these experiments are mandatory for German studies of Industriemechaniker and Mechatroniker. Duration of courses: 12 hrs Time: Week 47 and 48 Course 1 (for Verden School): Monday and Tuesday (10 Students) Course 2 (for Bremen School): Thursday and Friday (10 Students)

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» 3. 3 framework reference The educational framework and experiment setting estimates that during the sessions, experts will be able to evaluate particularly if the environment permits the promotion of Expansive learning cases, i.e clarification of conflicts, misconceptions etc. Task: Expand understanding and handling of pneumatics to electro- pneumatics Action: Teacher should ask students to produce a model of a safety circuit for a dangerous hydraulic press. Students work in pairs.

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» 4.0 Next Steps Final system Learning outcome criteria Learning process criteria Organisational change

ΑΘΗΝΑ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004 «ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» 5.0 END OF PRESENTATION THANK YOU FOR ATTENDING !!!!