Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ! Ευθύνες Σχολείου και Οικογένειας στην πρόληψη Παραβατικής Συμπεριφοράς των παιδιών μας … Δ. Μικελλίδης.
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Γονείς Εκπαιδευτικοί Μηχανισμοί ομάδας
1ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Η ΒΙΑ ΑΠΛΩΝΕΙ ΤΑ ΔΙΧΤΥΑ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
Η ομάδα:Βία στα σχολεία…
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
Πειθαρχία.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΝΑ ΓΑΛΟΥΠΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΑΠΑΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
3o ΛΥΚΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΙΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ-Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΘΕΜΑ:Η ΒΙΑ ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ:ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΩΣΗΦ.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Μια εργασία από τις μαθήτριες του Β’2 Γυμνασίου: Ελένη Αγγελοπούλου, Άννα Συριοπούλου, Δανάη Τροκούδη, Εβίνα Μαρτινάκου.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Σχολικός Εκφοβισμός.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι. Ο σκοπός αυτής της ερευνητικής εργασίας είναι οι μαθητές.
Μαρία Μπατσίλη Εκπαιδευτικός, Μ.Α Ιστορίας
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Ερευνα για την σχολικη βια
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Παιδοψυχιατρική Dr. Μαρία Παπαδημητρίου, MD, PhD
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη •Καραγεώργη Τερψιθέα •Γκάτσιου Μαρία •Βασιλίδη Στυλιανή •Θεοδωρακόπουλος Βλάσιος Έμφυλη Σχολική Βία

Ορισμός της επιθετικότητας Η συμπεριφορά που έχει ως σκοπό να προκαλέσει ζημιά σε άτομα ή αντικείμενα Επιθετικές ενέργειες  φυσική επίθεση  φραστική επίθεση  παραβίαση των δικαιωμάτων των άλλων Έμφυλη Σχολική Βία

 το βαθμό επίγνωσης που έχουν για το πόσο καλά γνωρίζουν τις συνέπειες των πράξεων τους  τις συμπεριφορές και αντιδράσεις που συνηθίζουν να έχουν σε παρόμοιες καταστάσεις Η επιθετική συμπεριφορά στα παιδιά κρίνεται από  τα κίνητρα τους Έμφυλη Σχολική Βία

Επιθετική συμπεριφορά  προέρχεται από σοβαρή εξωτερική αιτία  ή κατάσταση που μαθαίνεται ή μιμείται Έμφυλη Σχολική Βία

Μορφές της επιθετικότητας  Η εχθρική επιθετικότητα  Η συντελεστική επιθετικότητα  Άλλες μορφές:  Η επιθετικότητα ως εγγενής  Η επιθετικότητα ως αποτέλεσμα μάθησης Έμφυλη Σχολική Βία

Στάδια της επιθετικότητας  Προσχολική ηλικία→παιδί πιο επιθετικό  12 μηνών και μετά→τα βρέφη εκδηλώνουν συντελεστική επιθετικότητα  μεγαλώνοντας τα παιδιά μειώνεται η συντελεστική επιθετικότητα→αυξάνεται η εχθρική επιθετικότητα (ειδικότερα οι φραστικές επιθέσεις) Έμφυλη Σχολική Βία

 μείωση επιθετικής συμπεριφοράς λόγω μάθησης  εκδήλωσης θυμού ή απογοήτευσης με κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους  ανάπτυξη ικανότητας για αυτοέλεγχο  επιθετικά παιδιά→επιθετικοί ενήλικες Έμφυλη Σχολική Βία

 προσωρινές επιθετικές συμπεριφορές→αποτέλεσμα άγχους  μερικές φορές η επιθετικότητα είναι χρήσιμη και ίσως απαραίτητη Έμφυλη Σχολική Βία

Διαφορά βαθμού επιθετικότητας αγοριών - κοριτσιών Αίτια όπου τα αγόρια εμφανίζουν περισσότερη επιθετικότητα:  Κοινωνικοί και όχι βιολογικοί παράγοντες  Διαφορετικός τρόπος αντιμετώπισης των αγοριών από τους ενήλικες  Ανοχή και πιθανή ενίσχυση της επιθετικής συμπεριφοράς για να μη θιγεί ο ανδρισμός τους  Παίξιμο πιο άγριων παιχνιδιών  Υποστήριξη σε πιθανή διένεξη σε καβγάδες Έμφυλη Σχολική Βία

Αίτια της επιθετικότητας  ρόλος οικογένειας→μεγάλο μέρος της συμπεριφοράς ενός παιδιού μαθαίνεται από την οικογένεια του  ρόλος τηλεόρασης→μπορεί να βοηθήσει στην εκδήλωση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς (μίμηση)  ηλεκτρονικά παιχνίδια  απογοήτευση→ προκαλεί επιθετικότητα Έμφυλη Σχολική Βία

Συνέπειες της επιθετικότητας  προκλητικά και θυμωμένα παιδιά  η επιθετικότητα γεννά επιθετικότητα  γονέας-τιμωρός→ πρότυπο για μίμηση  βίαιη και καταστροφική συμπεριφορά Έμφυλη Σχολική Βία

 σοβαρή και επίμονη ανυπακοή  κατάχρηση τοξικών ουσιών  μαθησιακές δυσκολίες  πρόβλημα κοινωνικής προσαρμογής Έμφυλη Σχολική Βία

Αγόρια Κορίτσια Α’ Λυκείου78 28 Β’ Λυκείου60 32 Γ’ Λυκείου37 22 Ερωτηματολόγιο – Έρευνα για την επιθετικότητα στο Σχολείο Η έρευνα είναι αποτέλεσμα της συλλογικής προσπάθειας του καθηγητή Ψιάχου Χρήστου και των μαθητών του τμήματος ΑΥ1, Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας. Έμφυλη Σχολική Βία

Γνωρίζω τα δικαιώματα μου; Είμαι αποφασιστικός; Α’ Λυκείου – Γνωρίζω τα δικαιώματα μου; Είμαι αποφασιστικός; Έμφυλη Σχολική Βία

Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Α’ Λυκείου – Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Έμφυλη Σχολική Βία

Πόσο επιθετικοί είμαστε εμείς οι ίδιοι/ε; Α’ Λυκείου – Πόσο επιθετικοί είμαστε εμείς οι ίδιοι/ε; Έμφυλη Σχολική Βία

Θέματα για συζήτηση στην τάξη Α’ Λυκείου – Θέματα για συζήτηση στην τάξη • Τα κορίτσια δείχνουν να είναι πιο ενημερωμένα για τα δικαιώματα τους και φαίνεται να είναι λίγο πιο αποφασιστικά από τα αγόρια. • Έχουν να πουν τίποτε τα αγόρια για αυτό το ενδιαφέρον συμπέρασμα; Γνωρίζουμε πραγματικά τι σημαίνει δικαίωμα και τι αποφασιστικότητα; • Η πλειοψηφία των μαθητών της Α δείχνουν φόβο απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές (κυρίως τα κορίτσια). Γνωρίζουμε πότε ο φόβος μπορεί να λειτουργήσει θετικά και πότε αρνητικά; • Τα αγόρια τείνουν να πιστεύουν ότι ο θυμός και η ανταπόδοση της επιθετικής συμπεριφοράς, είναι μία καλή αντίδραση. Εσείς τι πιστεύεται; Που νομίζουμε ότι οφείλεται; (πρότυπα κτλ) • Αξίζει να αδιαφορούμε σε τέτοια φαινόμενα; Μας αφορά; Έμφυλη Σχολική Βία

Β’ Λυκείου60 32 Αγόρια Κορίτσια Ερωτηματολόγιο – Έρευνα για την επιθετικότητα στο Σχολείο Έμφυλη Σχολική Βία

Γνωρίζω τα δικαιώματά μου; Είμαι αποφασιστικός/η; B’ Λυκείου – Γνωρίζω τα δικαιώματά μου; Είμαι αποφασιστικός/η; Έμφυλη Σχολική Βία

Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; B’ Λυκείου – Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Έμφυλη Σχολική Βία

Πόσο επιθετικοί είμαστε εμείς οι ίδιοι; B’ Λυκείου – Πόσο επιθετικοί είμαστε εμείς οι ίδιοι; Έμφυλη Σχολική Βία

Θέματα για συζήτηση στην τάξη B’ Λυκείου – Θέματα για συζήτηση στην τάξη • Κορίτσια και αγόρια δείχνουν να είναι ενημερωμένα για τα δικαιώματα τους • Γνωρίζουμε πραγματικά τι σημαίνει δικαίωμα και τι αποφασιστικότητα; • Αρκετά κορίτσια δείχνουν φόβο απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές. Γνωρίζουμε πότε ο φόβος μπορεί να λειτουργήσει θετικά και πότε αρνητικά; • Τα αγόρια τείνουν να πιστεύουν ότι ο θυμός και η ανταπόδοση της επιθετικής συμπεριφοράς, είναι μία καλή αντίδραση. Αυτό φάνηκε και στο γράφημα της επιθετικότητας. Εσείς τι πιστεύεται; Που νομίζουμε ότι οφείλεται; (πρότυπα κτλ) • Σημαντικό ποσοστό μαθητών αδιαφορεί για το φαινόμενο. Αξίζει να αδιαφορούμε σε τέτοια φαινόμενα; Μας αφορά; Μήπως τελικά δεν είναι αδιαφορία αλλά άγνοια; ‘Εμφυλη Σχολική Βία

Αγόρια Κορίτσια Ερωτηματολόγιο – Έρευνα για την επιθετικότητα στο Σχολείο. Γ’ Λυκείου Έμφυλη Σχολική Βία

Γνωρίζω τα δικαιώματα μου; Είμαι αποφασιστικός/η; Γ’ Λυκείου – Γνωρίζω τα δικαιώματα μου; Είμαι αποφασιστικός/η;. Έμφυλη Σχολική Βία

Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Γ’ Λυκείου – Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Έμφυλη Σχολική Βία

Πόσο επιθετικοί/ες είμαστε εμείς οι ίδιοι; Γ’ Λυκείου – Πόσο επιθετικοί/ες είμαστε εμείς οι ίδιοι; Έμφυλη Σχολική Βία

Θέματα για συζήτηση στην τάξη Γ’ Λυκείου – Θέματα για συζήτηση στην τάξη • Τα κορίτσια δείχνουν να είναι πιο ενημερωμένα για τα δικαιώματα τους και φαίνεται να είναι πιο αποφασιστικά από τα αγόρια. • Γνωρίζουμε πραγματικά τι σημαίνει δικαίωμα και τι αποφασιστικότητα; • Ξέρουμε (κυρίως προς τα αγόρια) ποια η διαφορά ενός αποφασιστικού ατόμου από ένα επιθετικό και βίαιο; (π.χ. ο αποφασιστικός θα ανταποδώσει;) • Αρκετά κορίτσια δείχνουν φόβο απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές. Γνωρίζουμε πότε ο φόβος μπορεί να λειτουργήσει θετικά και πότε αρνητικά; • Τα αγόρια τείνουν να πιστεύουν ότι ο θυμός και η ανταπόδοση της επιθετικής συμπεριφοράς, είναι μία καλή αντίδραση. Αυτό φάνηκε κυρίως στο γράφημα της επιθετικότητας. Εσείς τι πιστεύεται; Που νομίζουμε ότι οφείλεται; (πρότυπα κτλ) Έμφυλη Σχολική Βία

‘Εμφυλη Σχολική Βία