Γνωριμία με το ρήμα, το υποκείμενο, το αντικείμενο και το αντικείμενο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ – ΑΠΡΟΣΩΠΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Advertisements

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
Ενότητα 1 Ο φίλος μας το περιβάλλον
Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Ρήμα Υποκείμενο Αντικείμενο Κατηγορούμενο
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Διαφοροποίηση ήχων Θ-Φ.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Τελικές – Αιτιολογικές προτάσεις
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
Ρήμα – Υποκείμενο –Κατηγορούμενο Συνδετικά ρήματα
Τι είναι το άρθρο; Άρθρα: ο, η, το, οι, οι, τα, ένας,μια, ένα
Πάτησε εδώ για να τη διαβάσεις
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Ταξη β Αντικειμενο
Αναμνήσεις του καλοκαιριού
Το σχολείο ταξιδεύει στο χρόνο
Ενότητα :1.Γνωριμία με την Κύπρο μας μέσα από εικονικό υλικό
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
Μάθημα 14ο «Ισοδύναμα κλάσματα» Δάσκαλος: Γιάννης Στυλιανού
Υλικό για Διδακτική Πρόταση 1, Διδακτική Πρόταση 2 Διδακτική Πρόταση 3.
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.
ΕΔΩ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΛΗ Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!
• Greetings • Personal Pronouns • The irregular verb «Είμαι» • The Verb in the present tense.
8.3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ 8.4 ΤΟ ΧΡΩΜΑ.
2ο Γυμνάσιο Περάματος1 Η πρόταση 2ο Γυμνάσιο Περάματος2 Πρόταση είναι …  …ένα σύνολο λέξεων γύρω από ένα ρήμα, που έχουν συντακτική σχέση μεταξύ τους.
ΕισαγωγικΑ στοιχεια : ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
Έλενα Αναγνωστοπούλου
Ευθείες και πλάγιες ερωτήσεις
Τα μέρη του λόγου επόμενο πληροφορίες επίρρημα ουσιαστικό επίθετο
Εισαγωγή στην Γλωσσολογία Επιμόρφωση των ομάδων εργασίας για την καταγραφή της κυπριακής νοηματικής γλώσσας Δρ. Χρυσόστομος Παπασπύρου, Λεμεσός,
Αναγνώριση του άρθρου, του ουσιαστικού και του ρήματος
Τ Ο ΚΌΚΚΙΝΟ Αιμιλία Αριστείδου. Ά ΣΚΗΣΗ 1 Φόντο ένα παιδί η Αλίκη. Φοράει κόκκινο φόρεμα, κόκκινα παπούτσια και ένα κόκκινο λουλούδι στα μαλλιά. Γεια.
Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Βαθμοί και παραθετικά επιθέτων
α) ονόματα ουσιαστικά, β) ονόματα επίθετα γ) αντωνυμίες 
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ
Έλενα Αναγνωστοπούλου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ.
2.Η Μαρία έκλεισε την πόρτα.
ONOMATIKEΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
Βαθμοι του επιθετου.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΕΡΑΚΙΝΗ. ΜΟΝΟΛΕΚΤΙΚΟΙ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ  Απλά επιρρήματα: Εγώ φεύγω σήμερα.  Απλές άναρθρες πτώσεις: Ώρες.
Lesson 3 Μάθημα 3 GRE 101 GREEK. Ουσιαστικά/Nouns: Αρσενικά ο Θηλυκά η Ουδέτερα το -ας ο αναπτήρας -η η μηχανή -ο το βιβλίο -ης ο χάρτης -α η ομπρέλα.
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο-Κατηγορούμενο
Τι σημαίνει χαρισματικό παιδί
11/2/16 Aims Object and Numbers
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
Τα εργοστάσια ______________προϊόντα τοποθετώ
Aims 1. Countries and nationalities 2. Languages
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Πόσο συχνά τον/την βλέπω Όνομα και ηλικία Πού μένει;
Ρήματα Ουσιαστικά Επίθετα Και πώς να τα ξεχωρίζουμε.
Κάλεσα τον υδραυλικό με σκοπό να μας φτιάξει τη βρύση.
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Συντακτικό αρχαίας ελληνικής
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Η Αγγελική Διπλός τόνος Αρβανιτάκη Μαρία. Παίζουμε σχολείο ; Εγώ θα είμαι ο δάσκαλός σου. Κι εγώ ο μαθητής σου. Εμείς θα είμαστε οι δάσκαλοί σας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γνωριμία με το ρήμα, το υποκείμενο, το αντικείμενο και το αντικείμενο ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ Γνωριμία με το ρήμα, το υποκείμενο, το αντικείμενο και το αντικείμενο Γιάννης Μόκιας

Ρήμα Υποκείμενο Αντικείμενο Κατηγορούμενο Είναι η λέξη της πρότασης που φανερώνει ότι κάποιος ή κάτι ενεργεί, παθαίνει κάτι ή βρίσκεται σε μια κατάσταση. Ρήμα Απάντηση στην ερώτηση: ποιος/ ποια/ποιο. Το υποκείμενο βρίσκεται πάντα σε πτώση ονομαστική και είναι (συνήθως) ουσιαστικό ή αντωνυμία. Τα απρόσωπα ρήματα έχουν υποκείμενο ολόκληρη πρόταση που αρχίζει με το να, το ότι ή το πώς. Υποκείμενο Απάντηση στην ερώτηση τι ή σε ποιον. Είναι ουσιαστικό, επίθετο, μετοχή, αντωνυμία ή ολόκληρη φράση. Τα ρήματα που έχουν αντικείμενο λέγονται μεταβατικά, ενώ αυτά που δεν έχουν αμετάβατα. Αντικείμενο Φανερώνει ότι το υποκείμενο έχει μια ιδιότητα ή ένα χαρακτηριστικό ή βρίσκεται σε μια κατάσταση. Ακολουθεί τα ρήματα είναι τα εξής: είμαι, γίνομαι, φαίνομαι, λέγομαι, ονομάζομαι, γεννιέμαι, θεωρούμαι, παρουσιάζομαι, ορκίζομαι, σπουδάζω. Κατηγορούμενο Γιάννης Μόκιας

Μορφοποιήστε με κόκκινο χρώμα τα ρήματα στις προτάσεις Ο Κώστας παίζει κιθάρα. Η μαθήτρια διαβάζει τα μαθήματά της. Φαίνεται ότι/ πως θα βρέξει σήμερα. Η Μαρία μού χάρισε το μολύβι. Η θεία κάνει παρέα στη μητέρα μου. Κανονίσαμε να συναντηθούμε. Ο Γρηγόρης τρέχει γρήγορα. Ο Πέτρος φαίνεται αγχωμένος. Η Τασία σπουδάζει γιατρός. Ο γείτονάς μας θεωρείται εξαιρετικός στη δουλειά του. Η Δήμητρα ορκίστηκε δασκάλα. Λέγεται ότι θα πάμε εκδρομή. Ορκίστηκα να μην αποκαλύψω το μυστικό του. Ο Γιώργος έφυγε νωρίς. Το μωρό τρώει κρέμα με λαχανικά. Γιάννης Μόκιας

Μορφοποιήστε με πράσινο χρώμα τα υποκείμενα στις προτάσεις Ο Κώστας παίζει κιθάρα. Η μαθήτρια διαβάζει τα μαθήματά της. Φαίνεται ότι/ πως θα βρέξει σήμερα. Η Μαρία μού χάρισε το μολύβι. Η θεία κάνει παρέα στη μητέρα μου. Κανονίσαμε να συναντηθούμε. Ο Γρηγόρης τρέχει γρήγορα. Ο Πέτρος φαίνεται αγχωμένος. Η Τασία σπουδάζει γιατρός. Ο γείτονάς μας θεωρείται εξαιρετικός στη δουλειά του. Η Δήμητρα ορκίστηκε δασκάλα. Λέγεται ότι θα πάμε εκδρομή. Ορκίστηκα να μην αποκαλύψω το μυστικό του. Ο Γιώργος έφυγε νωρίς. Το μωρό τρώει κρέμα με λαχανικά. Γιάννης Μόκιας

Μορφοποιήστε με πορτοκαλί χρώμα τα αντικείμενα στις προτάσεις Ο Κώστας παίζει κιθάρα. Η Δήμητρα ορκίστηκε δασκάλα. Η μαθήτρια διαβάζει τα μαθήματά της. Φαίνεται ότι θα βρέξει σήμερα. Η Τασία σπουδάζει γιατρός. Η Μαρία μού χάρισε το μολύβι. Η θεία κάνει παρέα στη μητέρα μου. Κανονίσαμε να συναντηθούμε. Ο Γρηγόρης τρέχει γρήγορα. Το μωρό τρώει κρέμα με λαχανικά. Ο γείτονάς μας θεωρείται εξαιρετικός στη δουλειά του. Λέγεται ότι θα πάμε εκδρομή. Ορκίστηκα να μην αποκαλύψω το μυστικό του. Ο Γιώργος έφυγε νωρίς. Ο Πέτρος φαίνεται αγχωμένος. Γιάννης Μόκιας

Μορφοποιήστε με μοβ χρώμα τα κατηγορούμενα στις προτάσεις Ο Κώστας παίζει κιθάρα. Η μαθήτρια διαβάζει τα μαθήματά της. Φαίνεται πως θα βρέξει σήμερα. Ο Γιώργος θεωρείται άριστος μάγειρας. Η Τασία σπουδάζει γιατρός. Η Μαρία μού χάρισε το μολύβι. Ο γείτονάς μας θεωρείται εξαιρετικός στη δουλειά του. Η θεία κάνει παρέα στη μητέρα μου. Κανονίσαμε να συναντηθούμε. Ο Γρηγόρης τρέχει γρήγορα. Το μωρό τρώει κρέμα με λαχανικά. Η Δήμητρα ορκίστηκε δασκάλα. Λέγεται ότι θα πάμε εκδρομή. Ορκίστηκα να μην αποκαλύψω το μυστικό του. Ο Γιώργος έφυγε νωρίς. Ο Πέτρος φαίνεται αγχωμένος. Γιάννης Μόκιας