Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Δάσκαλοι του κόσμου (Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης 2013)
Τεχνολογίες Web Απαραίτητες γνώσεις για την υλοποίηση της άσκησης.
ΤΑ ΝΕΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟΥ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟΥ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
ΝΕΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Νόμος 12/ ΕΝΔΥΣΗ Είναι αποδεκτό να έρχεστε στην εργασία σας ντυμένοι ανάλογα με το μισθό σας. Αν σας δούμε να έρχεστε.
Συνεργασία: Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη Πανευρωπαϊκός διαγωνισμός Safer Internet.
Wikipedia Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia είναι ένα εγχείρημα: • Συλλογικό, • Εγκυκλοπαιδικό παγκόσμιο, • Πολύγλωσσο, Στόχος • Να παρέχει ελεύθερα επαναχρησιμοποιήσιμο.
Μια ελπίδα....  Προστασία και αξιολόγηση του φυσικού περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων  Διατήρηση πολιτισμού και παραδόσεων  Ενίσχυση της αρμονικής.
ads/2011/05/Catwalk.jpg 05/02/ htm ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Εκπαιδευτής:Μιχάλης Μάγος ΛΑΡ06Β
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΑ Γ΄5 ΣΧ. ΕΤΟΣ:
ΟΙ ΟΡΟΣΕΙΡΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΛΙΜΑΚΕΣ.
E-Bay 1η Φάση Εργασίας - : Γιάννης Μοντίν: Υπεύθυνος συλλογής πληροφοριών, υπεύθυνος παρουσίασης, υπεύθυνος σύνδεσης υλικού Παρασκευάς Πιτσιάνης: Υπεύθυνος.
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
Πρίν μερικά χρόνια ο φωτογράφος, Peter Menzel, αποφάσισε να επισκεφτεί 24 διάφορετικές χώρες στον κόσμο και να φωτογραφίσει. Η ιδέα ήταν, να φωτογραφίσει.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Μάθημα 14ο «Ισοδύναμα κλάσματα» Δάσκαλος: Γιάννης Στυλιανού
Global Campaign for Education 4-10 May Education ahd Disability.
Ειδικά Θέματα Η/Υ IIΕργαστήριο 1 Χ. Καραγιαννίδης1/17 Εισαγωγή στο Εργαστήριο Εισαγωγή στο FrontPage Εργαστήριο 1 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
«Μάντεψε ποιος…». Σκέψου καλά. Ρώτα σωστά. Ρώτα να δεις, γρήγορα πως θα τον βρεις: Χρώμα ματιών, φαλάκρα ή μαλλιά; -Έχει γυαλιά;-Φορά καπέλο; Βάλε μυαλό.
Travel Salesman. ABDCA, ABCDA, ACBDA, ACDBA, ADBCA, ADCBA … (3!) 3 σταθμοί και 1 βάση (3! διαδρομές) 4 σταθμοί και 1 βάση (4! = 24) 5 σταθμοί και 1 βάση.
Οι διακηρύξεις δεν προστάτευαν τη μικρή Υφαντρα
Ξηρασία στο κέρας της Αφρικής Πληροφοριακό Υλικό για Σχολεία ActionAid Ελλάς Σεπτέμβριος 2011.
BRILLIANT BRUSHERS Τσιαλιάφα Ελένη Χονδροπήδα Άννα.
Διαβούλευση 05/03/2004 GRNET-CERT Στέλιος Μαΐστρος “to live outside the law you must be honest” Bob Dylan.
1 Διαδίκτυο (Internet) Διευθύνσεις IP. 2 Ιεραρχικές ΙΡ διευθύνσεις  Κάθε host στο διαδίκυο έχει μια διεύθυνση που καλείται IP address.  Αυτή η διεύθυνση.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Το πρόβλημα στην Αλβανία.
Το πιο απαραίτητο υλικό για μια καλή σπιτική μαγειρική είναι η αγάπη για εκείνους για τους οποίους μαγειρεύεις Ομάδες τροφίμων.
Σχεδιαςμος και υλοποιηςη προγραμματων ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Πραςινη ΚΑταναλωςη» «Εθελοντιςμος» Νικολακοπούλου Κατερίνα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΙΣΤΟΥ
Αίθουσες διδασκαλίας από όλο τον κόσμο ΤΑΞΗ Β΄ Ενότητα 2.
Κλιματικές Αλλαγές – Μετρήσεις του Μικροκλίματος της Αγ. Παρασκευής
ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ: Παράκτια και ορεινά
Μπότσια.
Υγιεινή διατροφή: Είμαστε ό,τι τρώμε. Μια εργασία των μαθητών της Β΄ τάξης.
Ακρόπολη Αθηνών Ακρόπολη Αθηνών Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτησηπλοήγησηαναζήτησηπλοήγησηαναζήτηση Ακρόπολις Αθηνών ΟΥΝΕΣΚΟ.
Παραβίαση δικαιωμάτων του παιδιού - παιδική εργασία.
Ελάτε να : Να ουρλιάξουμε μαζί για τον πόνο του άλλου.
ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ ΧΑΛΟΦΤΗ ΕΛΙΝΑ. Π ΛΑΝΟ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ 2 ΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ Μεσογειακή Διατροφή Διατροφή και παράδοση Άνθρωπος και το ταξίδι της.
ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ ΜΑΡΙΑ ΤΟΜΑΡΑ ΙΩΣΗΦ ΚΑΣΝΕΤΣΗ ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΖΙΟΖΙΩΚΟΥ.
Eυέλικτη ζώνη « Παιδί και υγιεινή διατροφή »
Ζαπάντη Διονυσία Β1 13ο Γυμνάσιο Πάτρας
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Από τον Νικόλα Φοινικαρίδη Απρίλης, 2017
Πολιτισμική Πρωτεύουσα 2017 Μαρίνα Παναγιώτου Δ1
Μάνταινα Νομού Ξάνθης Εκπαιδευτική ομάδα: Γεωργία Πατρωνίδου
Πρίν μερικά χρόνια ο φωτογράφος , Peter Menzel, αποφάσισε να επισκεφτεί 24 διάφορετικές χώρες στον κόσμο και να φωτογραφίσει . Η ιδέα ήταν , να φωτογραφίσει.
Η ιστορία του Πόντου Ήθη και έθιμα του Πόντου στο Νηπιαγωγείο
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
H Γέννηση του Χριστού.
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Καρανάσιου Κατερίνα Β’1
5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΜΗΜΑ Α4 ΣΧ.ΕΤΟΣ
Μία πόλη γεμάτη ιστορία!
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΛΕΩΝΙΔΑΣ Α. ΓΕΡΑΣΙΜΑΤΟΣ 14 Δεκεμβρίου 2016 * 13ο Γυμνάσιο Πατρών
Από τον Web 1.0 στον Web X
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Πρακτική στη Κοινότητα
Ειδικά ζητήματα της Αθωνικής Χερσονήσου
ΠΑΡΙΣΙ Η ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
Πρίν μερικά χρόνια ο φωτογράφος , Peter Menzel, αποφάσισε να επισκεφτεί 24 διάφορετικές χώρες στον κόσμο και να φωτογραφίσει . Η ιδέα ήταν , να φωτογραφίσει.
Πρίν μερικά χρόνια ο φωτογράφος , Peter Menzel, αποφάσισε να επισκεφτεί 24 διάφορετικές χώρες στον κόσμο και να φωτογραφίσει . Η ιδέα ήταν , να φωτογραφίσει.
Πρίν μερικά χρόνια ο φωτογράφος , Peter Menzel, αποφάσισε να επισκεφτεί 24 διάφορετικές χώρες στον κόσμο και να φωτογραφίσει . Η ιδέα ήταν , να φωτογραφίσει.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού 16 Οκτωβρίου «Η καλή θρεπτική τροφή είναι το θεμέλιο των υγιών παιδιών και των εθνών. Είναι καιρός να σταματήσει η πείνα και ο υποσιτισμός των παιδιών, μια για πάντα» - Josette Sheeran, Αντιπρόεδρος Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ Παγκόσμια Ημέρα του Επισιτισμού Πληροφορίες:    ·         Η Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού τιμάται στις 16 Οκτωβρίου που είναι και η ημέρα ίδρυσης του Παγκόσμιου Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) (16 Οκτωβρίου, 1945). ·         70 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν στην ανέχεια (World Bank 2010-11) ·         Από το 1960 έως το 2000 το παγκόσμιο εμπόριο τροφίμων τριπλασιάστηκε, τη στιγμή που ο παγκόσμιος πληθυσμός διπλασιάστηκε, με τις ανάλογες αυξήσεις στις μεταφορές προϊόντων (πάνω από 500 εκατ. ευρώ ετησίως) ·         Η μεσογειακή διατροφή ανακηρύχτηκε από την UNESCO ως Άυλο Πολιτιστικό Αγαθό της Ανθρωπότητας

Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού Bo Banks/ ActionAid To φύλλο εργασίας που ακολουθεί έχει στόχο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει μαθητές ηλικίας 8 – 12 ετών σχετικά με το θέμα της τροφής. Πιο συγκεκριμένα, το φύλλο εργασίας περιλαμβάνει 3 ενότητες: Ενότητα «Τρώω άρα Υπάρχω», που βοηθάει τους μαθητές να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της τροφής 2) Ενότητα «Τρώω Σωστά», που βοηθάει τους μαθητές να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της ισορροπημένης τροφής. Αν και η ενότητα αυτή περιλαμβάνεται στο αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων, εξυπηρετεί τους σκοπούς ολόκληρου του φύλλου εργασίας. 3) Ενότητα «Τρώμε Όλοι» , που βοηθάει τους μαθητές να κατανοήσουν την αναγκαιότητα για δίκαιη κατανομή της τροφής παγκοσμίως και να προτείνουν λύσεις. Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού

Τρώω άρα Υπάρχω Υλικά: 20 καρτέλες με 6 δραστηριότητες Διάρκεια: 10 λεπτά Σκοπός: να κατανοήσουν οι μαθητές την αναγκαιότητα της τροφής Μοιράζουμε στους μαθητές καρτέλες που απεικονίζουν 6 δραστηριότητες, (βλέπε σελίδα 9). Ζητάμε από τους μαθητές να κυκλώσουν 2 από τις πιο αγαπημένες τους δραστηριότητες. Στη συνέχεια, από τα αποτελέσματα κάνουμε μία σύντομη στατιστική μελέτη. Μπορούμε να σημειώσουμε στον πίνακα τις πιο δημοφιλείς απαντήσεις. Αν τα περισσότερα αποτελέσματα περιλαμβάνουν το φαγητό, τότε μπορούμε να ξεκινήσουμε συζήτηση με τις παρακάτω ερωτήσεις: 1) Αν ο κόσμος ήταν μόνο 100 άνθρωποι, πόσοι πιστεύετε ότι θα τρέφονταν σωστά καθημερινά; 2) Πόσοι από τους 100 πιστεύετε ότι δεν έχουνε να φάνε; 3) Οι φτωχοί άνθρωποι δεν έχουνε τα βασικά πράγματα για να εξασφαλίσουνε μία αξιοπρεπή ζωή. Μπορείτε να σκεφτείτε γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό; Αν τα περισσότερα αποτελέσματα ΔΕΝ περιλαμβάνουν το φαγητό μέσα, τότε μπορούμε να ξεκινήσουμε συζήτηση με τις παρακάτω ερωτήσεις: 1. Σας αρέσει το φαγητό; 2. Για ποιο λόγο, λοιπόν, δεν το κυκλώσατε/ για ποιο λόγο το κυκλώσατε τόσο λίγοι; 3. Έχετε κάθε μέρα το φαγητό της αρεσκείας σας στο τραπέζι; 4. Πόσο εύκολο είναι να βρείτε φαγητό εάν πεινάτε; Οι στοχευμένες ερωτήσεις έχουν σκοπό να οδηγήσουν στο ασφαλές συμπέρασμα ότι η τροφή, ενώ είναι απαραίτητο μέσο διαβίωσης, δεν είναι κάτι δεδομένο για όλον τον κόσμο.

Τρώω Σωστά Διάρκεια: 15’ Υλικά: 20 κενές καρτέλες μεσογειακής διατροφής Σκοπός: να κατανοήσουν οι μαθητές την αναγκαιότητα μιας ισορροπημένης διατροφής Μοιράζουμε καρτέλες με το σχήμα της μεσογειακής διατροφικής πυραμίδας (βλέπε σελίδα 8) και εξηγούμε στα παιδιά τι ακριβώς είναι αυτό. Ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν από κάτω προς τα πάνω, τα φαγητά που τρώει καθημερινά, εβδομαδιαία και μηνιαία. Στη συνέχεια, τους αποκαλύπτουμε την αληθινή σειρά μίας μεσογειακής διατροφικής πυραμίδας (βλέπε σελίδα 7) και συζητάμε τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής. Μπορούμε να εκτυπώσουμε και να κολλήσουμε στον πίνακα ανακοινώσεων την πραγματική πυραμίδα μεσογειακής διατροφής έτσι ώστε οι μαθητές να έχουν καθημερινή επαφή με τα φαγητά που πρέπει να τρώνε.

Τρώμε Όλοι Διάρκεια: 15’ Υλικά: παγκόσμιος χάρτης , 20 λευκές κόλλες με τίτλο «Δεκάλογος Εξοικονόμησης Φαγητού» Σκοπός: Να κατανοήσουν οι μαθητές την αναγκαιότητα για δίκαιη κατανομή της τροφής ώστε να υπάρχει ισορροπημένη διατροφή για όλον τον κόσμο & να προτείνουν λύσεις. Τοποθετούμε στον τοίχο έναν παγκόσμιο χάρτη που δείχνει τα ποσοστά του επισιτιζόμενου πληθυσμού (βλέπε σελίδα 6). Χωρίζουμε την τάξη σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα αποτελείται από τους καλλιεργητές και η δεύτερη ομάδα από τους καταναλωτές. Μοιράζουμε στις ομάδες χαρτάκια που έχουν πάνω τους διάφορες τροφές (καλαμπόκι, hamburger, μακαρόνια, κ.α.) και ζητάμε από τους μαθητές, χωρίς να τους εξηγήσουμε τι σημαίνουν τα χρώματα πάνω στον χάρτη, να κολλήσουν τα χαρτάκια τους σε στις χώρες που νομίζουν ότι προέρχονται και καλλιεργούνται περισσότερο αυτές οι τροφές. Στη συνέχεια ρωτάμε τα παιδιά τις παρακάτω ερωτήσεις: 1) Ρίξτε μια ματιά στον χάρτη. Τι παρατηρείτε; Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει; Για ποιο λόγο; 2) Πώς εξηγείτε το παράδοξο ότι, ενώ οι περισσότερες τροφές παράγονται στις χώρες του Νότου, οι κάτοικοι εκεί δεν έχουν αρκετό φαγητό; 3) Πιστεύετε ότι υπάρχει φαγητό για όλους; Τότε γιατί υπάρχει πείνα; Τέλος, μοιράζουμε στους μαθητές κόλλες που έχουν τίτλο «Δεκάλογος Εξοικονόμησης Φαγητού» και τους ζητάμε να συμπληρώσουν τους τρόπους που, κατά τη γνώμη τους, μπορεί να γίνει εξοικονόμηση τροφής στον πλανήτη μας, τόσο μέσα στην οικογένειά τους, όσο και στην κοινωνία. Αφού τους δώσουμε 3 λεπτά χρόνο να συμπληρώσουν τη φόρμα, τους ζητάμε να ανταλλάξουν απόψεις και στο τέλος τους δίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερες λύσεις για το θέμα της δίκαιης κατανομής της τροφής. Στο φύλλο εργασίας μας θα βρείτε στις Πηγές (βλέπε σελίδα 10) link που οδηγεί σε έναν ενδεικτικό «δεκάλογο εξοικονόμησης φαγητού». Εσείς μπορείτε με προσωπική έρευνα να προσθέσετε κι άλλες λύσεις/προτάσεις.

Παγκόσμιος Χάρτης Κατανομής Τροφής www.feedingminds.org/img/map_of_world_hunger Παγκόσμιος Χάρτης Κατανομής Τροφής Παγκόσμιος Χάρτης για τον υποσιτιζόμενο πληθυσμό - (Υλικό δραστηριότητας «Τρώμε Όλοι»)

Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής - (Υλικό δραστηριότητας «Τρώω Σωστά») Mednutrition.gr Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής - (Υλικό δραστηριότητας «Τρώω Σωστά»)

«Μεσογειακή Διατροφική Πυραμίδα» – Συμπληρώστε όπως εσείς νομίζετε από κάτω προς τα πάνω τα τρόφιμα που φτιάχνουν μία ισορροπημένη διατροφή. - (Υλικό δραστηριότητας «Τρώω Σωστά»)

ΚΥΚΛΩΣΤΕ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΙΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΣΑΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ http://static.oprah.com/images/relationships/201007/20100715-child-sleeping-600x411.jpg www.olatheks.org/files/cmo/Swim_Lessons_In_A_Row.jpg http://www.sync-blog.com/ Μοιράστε στους μαθητές σας φωτοτυπίες και ζητήστε τους να κυκλώσουν δύο από τις αγαπημένες τους δραστηριότητες. (Υλικό δραστηριότητας «Τρώω άρα Υπάρχω») www.bondproject.com www.kolcraft.com/blog http://blog.funtasianyc.com

ΠΗΓΕΣ http://www.unesco.org http://www.actionaid.org.uk http://www.worldbank.org ‘Hungry Planet: what the world eats’ by Peter Menzel and Faith D’ Aluisio, 2005 5) http://www.boroume.gr