Computational Imaging Laboratory Υπολογιστική Όραση ΤΜΗΥΠ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συμμετρίες και νόμοι διατήρησης.
Advertisements

Ταλαντωσεις – Συνθεση Ταλαντωσεων – Εξαναγκασμενες Ταλαντωσεις
Εργαστήριο Ψηφιακής Επεξεργασίας Εικόνας
Ο Μαγικός κόσμος των Fractals Κατασκευάζοντας Fractals με Συστήματα Επαναλαμβανόμενων Συναρτήσεων.
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
Υπολογιστική Όραση ΤΜΗΥΠ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΗΜΑΤΩΝ.
Μαθηματικοί Υπολογισμοί Χειμερινό Εξάμηνο η Διάλεξη Παραστάσεις Καμπυλών και Επιφανειών 23 Οκτώβρη 2002.
Υπολογιστική Όραση ΤΜΗΥΠ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΩΝ
Μετασχηματισμοί.
Πιθανότητες & Τυχαία Σήματα Συσχέτιση
ΜΙΓΑΔΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ & MATLAB
9 Οκτώβρη 2002.
Robustness in Geometric Computations Christoph M. Hoffmann.
Μαθηματικοί Υπολογισμοί Χειμερινό Εξάμηνο η Διάλεξη Οθόνες γραφικών που βασίζονται σε εικονίδια (pixels) 24.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΗΜΑΤΩΝ.
Τι είναι συνάρτηση Ορισμός
η τροχιά το υλικού σημείου είναι ένας κύκλος
Δισδιάστατα Σήματα και Συστήματα #1
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 5) 1 Τυχαία συνάρτηση Μία τυχαία συνάρτηση (ΤΣ) είναι ένας κανόνας με τον οποίο σε κάθε αποτέλεσμα ζ.
Συστήματα Συντεταγμένων
Computational Imaging Laboratory Ειδικά Θέματα Υπολογιστικής Όρασης & Γραφικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
ΜΕΛΕΤΗ ΧΡΟΝΟΣΕΙΡΩΝ ΜΗ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
Computational Imaging Laboratory Υπολογιστική Όραση ΤΜΗΥΠ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ.
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
6.1 ΦΩΣ: ΟΡΑΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Computational Imaging Laboratory Υπολογιστική Όραση ΤΜΗΥΠ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ.
Γραφικά υπολογιστών στο web Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο 2012 Πέτρος Αγγελάτος Διονύσης Ζήνδρος Εικόνα: © Gamagio Limited.
Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία
Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία
1 Γραφική με Υπολογιστές Β. Λούμος. 2 Περιεχόμενα Εισαγωγή στη Γραφική Περιφερειακά Γραφικής και οδήγηση Αρχές σχεδίασης εικόνων Δημιουργία και σχεδίαση.
Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία
Περιστροφή γύρω σημείο Ο κατά γωνία φ στο πεδίο Χ,Υ
Διατομή σύνθετης δοκού
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Γνωριμία με το λογισμικό
Computational Imaging Laboratory ΤΜΗΥΠ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υπολογιστική Όραση.
Περιεχόμενα του Μαθήματος
ΑΛΓΕΒΡΟ - ΠΟΛΥΩΝΥΜΙΚΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ Διδακτορική διατριβή Σταύρος Δ. Βολογιαννίδης URL:
Οπτική Τριών Διαστάσεων & Συνθετική Κάμερα Β. Λούμος.
ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ ΜΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ Ακαδημαϊκό Έτος Πέμπτη, 25 Ιουνίου η Εβδομάδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ.
ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
Μετασχηματισμός Fourier
ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗ ΤΩΝ ΡΕΥΣΤΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σκοπός της κινηματικής είναι η περιγραφή της κίνησης του ρευστού Τα αίτια που δημιούργησαν την κίνηση και η αναζήτηση των.
Ρομποτική Μάθημα 5ο «Αντίστροφη κινηματική χειριστών» Γαστεράτος Αντώνιος, Επίκουρος Καθηγητής Εργαστήριο Ρομποτικής και Αυτοματισμών Τομέας Συστημάτων.
ΕΜΒΟΛΙΜΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Μερικές βασικές έννοιες διανυσματικού λογισμού.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
דוגמאות - תנועה במישור בהשפעת כוח קבוע
Συμπληρωματική Πυκνότητα Ελαστικής Ενέργειας Συμπληρωματικό Εξωτερικό Έργο W: Κανονικό έργο Τελικές δυνάμεις Ρ, τελικές ροπές Μ, ολικές μετατοπίσεις δ.
Ρομποτική Μάθημα 6ο «Διαφορική κινηματική»
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 8: ΟΙ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ LAGRANGE
Μετασχηματισμοί 3Δ.
Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων
Μετασχηματισμός Laplace συνέχεια
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας
Ψηφιακός Έλεγχος διάλεξη Παρατηρητές Ψηφιακός Έλεγχος.
ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Γραφική με Υπολογιστές Γραφικά τριών διαστάσεων
Εργαστήριο Ρομποτικής
Μαθηματικά: Βασικές έννοιες της αναλυτικής γεωμετρίας
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Υπολογιστικά Φύλλα Περιεχόμενο κελιού - Πράξεις
Тригонометриялық функциялардың графиктері.
Η έννοια του γραμμικού συστήματος και η γραφική επίλυσή του. Γ΄Γυμνασίου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Computational Imaging Laboratory Υπολογιστική Όραση ΤΜΗΥΠ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Μωσαϊκά-Συρραφή Εικόνων – Επαναπροβολή -Στοίχιση εικόνων Γεωμετρικές Παραμορφώσεις Εικόνων – Μετασχηματισμοί Συγγένειας – Μετασχηματισμοί Προβολής – Σύνθεση Μετασχηματισμών Υπολογιστική Όραση Επισκόπιση Μαθήματος

Εικονική Ευρυγώνια Κάμερα Υπολογιστική Όραση Μωσαϊκά: Συρραφή Εικόνων Συρραφή

Υπολογιστική Όραση Μωσαϊκά: Συρραφή Εικόνων

 Βασική Διαδικασία Συρραφής: – Υπολογισμός Γεωμετρικού Μετασχηματισμού ανάμεσα στην δεύτερη και την πρώτη εικόνα – Μετασχηματισμός της δεύτερης εικόνας ώστε να επικα- λύπτεται με την πρώτη – Αν υπάρχουν παραπάνω εικόνες, επαναλάβετε την διαδικασία. Υπολογιστική Όραση Μωσαϊκά: Συρραφή Εικόνων Ας δημιουργήσουμε μία ακολουθία εικόνων από την ίδια θέση  Στροφή της κάμερας

 Όμως γιατί θα πρέπει να δίνει το αναμενόμενο απο- τέλεσμα η παραπάνω διαδικασία; – Πώς μπορούμε να συνθέτουμε χωρίς τη χρήση της 3-Δ γεωμετρίας της σκηνής; Υπολογιστική Όραση Μωσαϊκά: Συρραφή Εικόνων

Επίπεδο Προβολής Μωσαϊκού Υπολογιστική Όραση Μωσαϊκά: Επαναπροβολή Εικόνων

Το Μωσαϊκό έχει μία φυσική εξήγηση στις 3-Δ • Οι εικόνες επαναπροβάλλονται πάνω σε ένα κοινό επίπεδο προβολής • Το Μωσαϊκό δημιουργείται πάνω σε αυτό το (εικονικό) επίπεδο • Το Μωσαϊκό είναι το αποτέλεσμα προβολής της σκηνής μέσω μίας ευρυγώνιας κάμερας. Υπολογιστική Όραση Μωσαϊκά: Επαναπροβολή Εικόνων Πώς όμως μπορούμε να επαναπροβάλουμε;

Βασική Ερώτηση • Πώς μπορούμε να σχετίσουμε δύο εικόνες που έχουν • προβληθεί από το ίδιο οπτικό κέντρο; • Πώς να αντιστοιχίσουμε ένα pixel από το PP1 στο PP2; PP2 PP1 Απάντηση • Ας διαδώσουμε μία ακτίνα από κάθε pixel στο PP1, και ας σημειώσουμε το pixel που αυτή η ακτίνα τέ- μνει το PP2. Υπολογιστική Όραση Μωσαϊκά: Επαναπροβολή Εικόνων

Όμως δεν χρειάζεται να γνωρίζουμε την γεωμετρία των δύο εικόνων σε σχέση με το μάτι; Παρατήρηση Αντί να αντιμετωπίσουμε το παραπάνω πρόβλημα σαν ένα πρόβλημα 3-Δ επαναπροβολής, ας το σκεφτούμε σαν ένα 2-Δ πρόβλημα Γεωμετρικής παραμόρφωσης εικόνων !!!!! Υπολογιστική Όραση Μωσαϊκά: Επαναπροβολή Εικόνων

Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

Υπολογιστική Όραση Παραμόρφωση Εικόνων-Φιλτράρισμα Φιλτράρισμα Εικόνας: Αλλαγή του Πεδίου Τιμών της εικόνας. T (.) T

Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων T (.) Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνας: Αλλαγή του Πεδίου Ορισμού της Εικόνας. T

Υπολογιστική Όραση Παραμόρφωση Εικόνων T (.)

 Ο Μετασχηματισμός T(.) ουσιαστικά είναι μία μηχανή αλλαγής συντεταγμένων:  Τι σημαίνει ότι ο T (.) είναι «ολικός»; – Ο ίδιος μετασχηματισμός εφαρμόζεται σε όλα τα εικονοστοιχεία της εικόνας. T (.) Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

– Μπορεί να περιγραφεί από μερικούς αριθμούς (παράμετροι). Από τα στοιχεία ενός μητρώου !!! – ή ισοδύναμα: Υπολογιστική Όραση Γραμμική Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

 Κλιμάκωση: Πολλαπλασιασμός κάθε στοιχείου των συντεταγμένων με ένα βαθμωτό. Υπολογιστική Όραση Παραμετρική Παραμόρφωση-Κλιμάκωση

 Ομοιόμορφη ή Ισοτροπική Κλιμάκωση: Πολλαπλασιασμός κάθε στοιχείου των συντεταγμένων με τον ίδιο βαθμωτό. Υπολογιστική Όραση Παραμετρική Παραμόρφωση-Κλιμάκωση

 Μη-ομοιόμορφη Κλιμάκωση: Πολλαπλασιασμός κάθε στοιχείου των συντεταγμένων με διαφορετικό βαθμωτό. Υπολογιστική Όραση Παραμετρική Παραμόρφωση-Κλιμάκωση

Υπολογιστική Όραση Παραμετρική Παραμόρφωση-Περιστροφή 

x = r cos (φ) y = r sin (φ) x’ = r cos (φ +  ) y’ = r sin (φ +  ) Ταυτότητα… x’ = r cos(φ) cos(  ) – r sin(φ) sin(  ) y’ = r sin(φ) cos(  ) + r cos(φ) sin(  ) Αντικατάσταση… x’ = x cos(  ) - y sin(  ) y’ = x sin(  ) + y cos(  )  φ Υπολογιστική Όραση Παραμετρική Παραμόρφωση-Περιστροφή

 Περιστροφή σε μητρική μορφή:  Αν και το sin(θ) και το cos(θ) είναι μη γραμμικές συναρτήσεις του θ, τα: – x’ είναι ένας γραμμικός συνδυασμός των x και y – y’ είναι ένας γραμμικός συνδυασμός των x και y R Υπολογιστική Όραση Παραμετρική Παραμόρφωση-Περιστροφή

 Ποιός είναι ο αντίστροφος μετασχηματισμός ; – Περιστροφή κατά –θ. – Από την Γραμμική Άλγεβρα γνωρίζουμε ότι: Υπολογιστική Όραση Παραμετρική Παραμόρφωση-Περιστροφή

2x2 Μητρώα  Τι τύποι μετασχηματισμών μπορούν να αναπαραστα- θούν με ένα 2x2 μητρώο; 2-Δ Ταυτοτικός Υπολογιστική Όραση Γραμμική Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

2-Δ Κλιμάκωση 2x2 Μητρώα  Τι τύποι μετασχηματισμών μπορούν να αναπαραστα- θούν με ένα 2x2 μητρώο; Υπολογιστική Όραση Γραμμική Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

2-Δ Περιστροφή  Τι τύποι μετασχηματισμών μπορούν να αναπαραστα- θούν με ένα 2x2 μητρώο; 2x2 Μητρώα Υπολογιστική Όραση Γραμμική Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

2-Δ Στρέβλωση  Τι τύποι μετασχηματισμών μπορούν να αναπαραστα- θούν με ένα 2x2 μητρώο; 2x2 Μητρώα Υπολογιστική Όραση Γραμμική Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

2-Δ αντικατοπτρισμός ως προς τον άξονα Y  Τι τύποι μετασχηματισμών μπορούν να αναπαραστα- θούν με ένα 2x2 μητρώο; 2x2 Μητρώα Υπολογιστική Όραση Γραμμική Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

 Τι τύποι μετασχηματισμών μπορούν να αναπαραστα- θούν με ένα 2x2 μητρώο; 2x2 Μητρώα 2-Δ αντικατοπτρισμός ως προς το (0, 0) Υπολογιστική Όραση Γραμμική Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

2-Δ Γραμμικοί Μετασχηματισμοί  Οι Γραμμικοί Μετασχηματισμοί είναι συνδυασμοί … – Κλιμακώσεων, – Περιστροφών, – Στρεβλώσεων και – Αντικατοπτρισμών Υπολογιστική Όραση Γραμμική Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

 Ιδιότητες των Γραμμικών Μετασχηματισμών: – Η αρχή «απεικονίζεται» στην αρχή – Γραμμές «απεικονίζονται» σε γραμμές – Παράλληλες Γραμμές «παραμένουν» παράλληλες – Οι λόγοι «διατηρούνται» (επόμενος πίνακας) – Κλειστότητα στη Σύνθεση (επόμενος πίνακας) Υπολογιστική Όραση Γραμμική Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

2-Δ Μετατοπίσεις; Μόνο Γραμμικοί 2-Δ Μετασχηματισμοί ΟΧΙ !!!  Τι Τύποι μετασχηματισμών μπορούν να αναπαραστα- θούν με ένα 2x2 μητρώο; 2x2 Μητρώα Υπολογιστική Όραση Γραμμική Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

Ομογενείς Συντεταγμένες Σημείου  Ερώτηση: Πώς μπορούμε να παραστήσουμε την μετατόπιση με ένα 3x3 μητρώο; Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

 Ομογενείς Συντεταγμένες – Παράσταση 2-Δ συντεταγμένων με τη βοήθεια 3Χ1 διανυσμάτων Ομογενείς Συντεταγμένες Σημείου Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

 Πρόσθεση μιας τρίτης συντεταγμένης σε κάθε 2-Δ σημείο – (x, y, z) παριστάνει το σημείο στη θέση (x/z, y/z) – (x, y, 0) παριστάνει το σημείο στο άπειρο – (0, 0, 0) δεν επιτρέπεται. Convenient coordinate system to represent many useful transformations Ομογενείς Συντεταγμένες Σημείου Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

(2,1,1) ή (4,2,2)ή (6,3,3) x y Ομογενείς Συντεταγμένες Σημείου Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

Ομογενείς Συντεταγμένες Σημείου  Ερώτηση: Πώς μπορούμε να παραστήσουμε την μετατόπιση με ένα 3x3 μητρώο; Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

Ομογενείς Συντεταγμένες Σημείου Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

Μετατόπιση  Παράδειγμα Μετατόπισης t x = 2 t y = 1 Ομογενείς Συντεταγμένες Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

Βασικοί 2-Δ Μετασχηματισμοί  Βασικοί 2-Δ μετασχηματισμοί ως 3x3 μητρώα Μετατόπιση Κλιμάκωση Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

ΠεριστροφήΣτρέβλωση Βασικοί 2-Δ Μετασχηματισμοί  Βασικοί 2-Δ μετασχηματισμοί ως 3x3 μητρώα Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

Μετασχηματισμοί Συγγένειας(Affine)  Οι μετασχηματισμοί συγγένειας είναι συνδυασμοί … – Γραμμικών Μετασχηματισμών και – Μετασχηματισμών μετατοπίσεων Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

Μετασχηματισμοί Συγγένειας(Affine)  Ιδιότητες των Μετασχηματισμών Συγγενείας: – Η αρχή δεν απεικονίζεται απαραίτητα στην αρχή – Γραμμές «απεικονίζονται» σε γραμμές – Παράλληλες Γραμμές «παραμένουν» παράλληλες – Οι λόγοι «διατηρούνται» (επόμενος πίνακας) – Κλειστότητα στη Σύνθεση (επόμενος πίνακας) Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

Γενίκευση Μετασχηματισμών Συγγένειας  Ιδιότητες των Μετασχηματισμών Συγγενείας: – Η αρχή δεν απεικονίζεται απαραίτητα στην αρχή – Γραμμές «απεικονίζονται» σε γραμμές – Παράλληλες Γραμμές «δεν παραμένουν απαραίτητα» παράλληλες – Οι λόγοι «δεν διατηρούνται» – Κλειστότητα στη Σύνθεση Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων

Σύνθεση  Οι μετασχηματισμοί μπορούν να συνδυαστούν με πολλαπλασιασμό μητρώων Υπολογιστική Όραση Γεωμετρική Παραμόρφωση Εικόνων