Δυναμικοί πίνακες Πολλές δομές δεδομένων υλοποιούνται με χρήση πινάκων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ε. ΠετράκηςΛίστες1  Λίστα: πεπερασμένη σειρά στοιχείων ίδιου τύπου  Οι πράξεις εξαρτώνται από τον τύπο της λίστας και όχι από τον τύπο δεδομένων  Λίστα:
Advertisements

Συλλογές, Στοίβες και Ουρές Σε πολλές εφαρμογές μας αρκεί η αναπαράσταση ενός δυναμικού συνόλου με μια δομή δεδομένων η οποία δεν υποστηρίζει την αναζήτηση.
Αντισταθμιστική ανάλυση Κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του Α η Δ πραγματοποιεί μία ακολουθία από πράξεις. Θεωρήστε έναν αλγόριθμο Α που χρησιμοποιεί μια δομή.
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
Λίστες παράλειψης (skip lists) TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A
Γλώσσα C & Unix Τμήμα Πληροφορικής, ΑΠΘ B’ εξάμηνο
Πινακες (Arrays) Σημασια Συνταξη Αρχικοποιηση Προσβαση Παραμετροι
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Chord: A Scalable Peer-to-peer Lookup Service for Internet Applications ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ.
Ισορροπημένα Δένδρα TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Μπορούμε να επιτύχουμε χρόνο εκτέλεσης για.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά1 Δυναμικός Κατακερματισμός.
Δομές Αναζήτησης TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A εισαγωγή αναζήτησηεπιλογή διατεταγμένος πίνακας.
Δένδρα Αναζήτησης Πολλαπλής Διακλάδωσης TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Δένδρα στα οποία κάθε.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
11-1 ΜΑΘΗΜΑ 12 ο Γράφοι, Διάσχιση Γράφων Υλικό από τις σημειώσεις Ν. Παπασπύρου, 2006.
Δυαδικά Δένδρα Αναζήτησης, Δένδρα AVL
1Πέτρος ΣτεφανέαςΠρογραμματιστικές Τεχνικές ΓΡΑΦΟΙ (GRAPHS) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Νίκος Παπασπύρου.
ΗΥ150 – Προγραμματισμός Ξενοφών Ζαμπούλης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Ταξινόμηση και Αναζήτηση.
Εργασία Η υλοποίηση του αλγορίθμου συγχώνευσης θα πρέπει να χρησιμοποιεί την ιδέα των ροών (streams). Θα πρέπει να υπάρχουν δύο διαφορετικά είδη.
Διαίρει και Βασίλευε πρόβλημα μεγέθους Ν διάσπαση πρόβλημα μεγέθους Ν-k πρόβλημα μεγέθους k.
Κοντινότεροι Κοινοί Πρόγονοι α βγ θ δεζ η π ν ι κλμ ρσ τ κκπ(λ,ι)=α, κκπ(τ,σ)=ν, κκπ(λ,π)=η κκπ(π,σ)=γ, κκπ(ξ,ο)=κ ξο κκπ(ι,ξ)=β, κκπ(τ,θ)=θ, κκπ(ο,μ)=α.
Παράδειγμα Αναζήτησης σε Δίκτυο Chord
ΕΠΛ223 Θεωρία και Πρακτική Μεταγλωττιστών Εαρινό Εξάμηνο 2002 Κ. Μουρλάς, Λέκτορας Σημείωση: Οι διαφάνειες αυτές βασίζονται κατά το μεγαλύτερο μέρος τους.
Lab 10: Hash Tables with Chaining 20/11/2009Panayiotis Charalambous.
Διαδικασία τοποθέτησης υποστιβάδων κατά σειρά αυξανόμενης ενέργειας
Ισορροπημένα Δένδρα TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Μπορούμε να επιτύχουμε χρόνο εκτέλεσης για.
A Balanced Tree Structure for Peer-to-Peer Networks
Δομές Αναζήτησης TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Χειριζόμαστε ένα σύνολο στοιχείων όπου το κάθε.
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
Ελαφρύτατες διαδρομές TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A AA A A Συνάρτηση βάρους Κατευθυνόμενο γράφημα.
Ισορροπημένα Δένδρα TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Μπορούμε να επιτύχουμε χρόνο εκτέλεσης για.
Γράφοι: Προβλήματα και Αλγόριθμοι
Σχεδιαση Αλγοριθμων - Τμημα Πληροφορικης ΑΠΘ - Κεφαλαιο 9ο1 Άπληστοι αλγόριθμοι βελτιστοποίησης Προβλήματα βελτιστοποίησης λύνονται με μια σειρά επιλογών.
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές
Ουρά Προτεραιότητας: Heap
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Ουρά Προτεραιότητας (priority queue) Δομή δεδομένων που υποστηρίζει.
TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Ουρά Προτεραιότητας (priority queue) Δομή δεδομένων που υποστηρίζει.
Ταξινόμηση και Αναζήτηση
ΕΠΛ 223 Θεωρία και Πρακτική Μεταγλωττιστών7-1 Πίνακας Συμβόλων Πίνακας συμβόλων: δομή δεδομένων που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση διαφόρων πληροφοριών.
Διερεύνηση γραφήματος. Ένας αλγόριθμος διερεύνησης γραφήματος επισκέπτεται τους κόμβους του γραφήματος με μια καθορισμένη στρατηγική, π.χ. κατά εύρος.
Δυναμικά Σύνολα TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A AA A A Δυναμικό σύνολο Tα στοιχεία του μεταβάλλονται.
Ελαφρύτατες διαδρομές TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A AA A A.
TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Ουρά Προτεραιότητας (priority queue) Δομή δεδομένων που υποστηρίζει.
Δομές Δεδομένων - Ισοζυγισμένα Δυαδικά Δένδρα (balanced binary trees)
Δομές Αναζήτησης TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Θέλουμε να υποστηρίξουμε δύο βασικές λειτουργίες:
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
Στοιχειώδεις Δομές Δεδομένων TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Τύποι δεδομένων στη C Ακέραιοι.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Τάξεις και Αφαίρεση Δεδομένων.
Λεξικό, Union – Find Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Διερεύνηση γραφήματος. Ένας αλγόριθμος διερεύνησης γραφήματος επισκέπτεται τους κόμβους του γραφήματος με μια καθορισμένη στρατηγική, π.χ. κατά εύρος.
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 8-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα εξής επιμέρους θέματα: 2-3 Δένδρα, Υλοποίηση και πράξεις Β-δένδρα B-Δένδρα.
Λίστες παράλειψης (skip lists) TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
9-1 ΜΑΘΗΜΑ 9 ο Δυαδικά Δένδρα, Διάσχιση Δυαδικών Δένδρων Υλικό από τις σημειώσεις Ν. Παπασπύρου, 2006.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές TSP, Μέτρα κεντρικότητας, Dijkstra Data Engineering Lab.
Δομές Δεδομένων και Αρχεία
Γράφημα Συνδυαστικό αντικείμενο που αποτελείται από 2 σύνολα:
Διερεύνηση γραφήματος
12η Διάλεξη Διάσχιση Δέντρων και Ουρές Προτεραιότητας Ε. Μαρκάκης
Ισορροπημένα Δένδρα Μπορούμε να επιτύχουμε χρόνο εκτέλεσης
Δένδρα Αναζήτησης Πολλαπλής Διακλάδωσης
Ουρά Προτεραιότητας (priority queue)
Δομές Αναζήτησης Χειριζόμαστε ένα σύνολο στοιχείων όπου το κάθε στοιχείο έχει ένα κλειδί από ολικά διατεταγμένο σύνολο Θέλουμε να υποστηρίξουμε δύο.
Ελαφρύτατες διαδρομές
Δομές Δεδομένων και Τεχνικές Προγραμματισμού
Εξωτερική Αναζήτηση Ιεραρχία Μνήμης Υπολογιστή Εξωτερική Μνήμη
ΠΙΝΑΚΕΣ Οι δομές δεδομένων «Στοίβα» & «Ουρά»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δυναμικοί πίνακες Πολλές δομές δεδομένων υλοποιούνται με χρήση πινάκων π.χ. Στοίβες κάτω όριο άνω όριο α β γ δ τρέχουσα κορυφή tail head % N Ουρές Ν-1 … 1 5 2 4 3

Δυναμικοί πίνακες Πολλές δομές δεδομένων υλοποιούνται με χρήση πινάκων π.χ. Ουρές Προτεραιότητας Αναπαράσταση ως πλήρες δυαδικό δένδρο: κάθε κόμβος έχει κλειδί μικρότερο ή ίσο με το κλειδί του γονέα του. [1] 20 η ρίζα έχει το μέγιστο κλειδί. [2] [3] ύψος lgN 18 12 Υλοποίηση με πίνακα: το στοιχείο στη θέση i είναι ο γονέας των στοιχείων στις θέσεις 2i και 2i+1. [4] [5] [6] [7] 11 15 9 5 [8] [9] [10] [11] [12] 4 2 7 13 6 [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] 20 18 12 11 15 9 5 4 2 7 13 6

Δυναμικοί πίνακες Πολλές δομές δεδομένων υλοποιούνται με χρήση πινάκων π.χ. Πίνακες Διασποράς (Πίνακες Κατακερματισμού) T U k2 K k1 k3 m-1

Δυναμικοί πίνακες Πολλές δομές δεδομένων υλοποιούνται με χρήση πινάκων Πίνακες στη C Δυναμική κατανομή μνήμης void initialize(int *a, int N) { *a = malloc(N*sizeof(int)); for (i=0; i<N; i++) a[i]=0; } void main() int *a; initialize(a,Ν);

Δυναμικοί πίνακες Πολλές δομές δεδομένων υλοποιούνται με χρήση πινάκων Πίνακες στη C Δυναμική κατανομή μνήμης void initialize(int *a, int N) { *a = malloc(N*sizeof(int)); for (i=0; i<N; i++) a[i]=0; } void main() int *a; initialize(a,Ν); Τι γίνεται αν δε γνωρίζουμε εκ των προτέρων τη τιμή του N;

Δυναμικοί πίνακες T k4 k7 k6 k2 k1 k3 7 k5

Δυναμικοί πίνακες T k4 k7 ο πίνακας είναι γεμάτος k6 k2 k8 k1 k3 7 k5

Δυναμικοί πίνακες T ο πίνακας είναι γεμάτος k4 k7 k6 k2 k9 k8 k1 k3 k5 k7 ο πίνακας είναι γεμάτος k6 k2 k9 k8 k1 k3 7 k5

Δυναμικοί πίνακες T ο πίνακας είναι γεμάτος k4 k7 ο πίνακας είναι γεμάτος k6 k2 k9 k8 k1 k3 7 k5 Λύση : Δημιουργούμε ένα μεγαλύτερο πίνακα Τ΄ και αντιγράφουμε τα στοιχεία του Τ. Τι μέγεθος πρέπει να έχει ο T’;

Δυναμικοί πίνακες Ακραία λύση 1: T T’ 7 7 8 νέο στοιχείο

Δυναμικοί πίνακες Ακραία λύση 1: T T’ αξιοποιούμε όλο το χώρο του Τ’ κάθε νέα εισαγωγή παίρνει Ο(n) χρόνο 7 7 8 νέο στοιχείο

Δυναμικοί πίνακες Ακραία λύση 2: T T’ εισαγωγή νέου στοιχείου σε Ο(1) χρόνο αξιοποιούμε ελάχιστο από το χώρο του Τ’ 7 7 8 νέο στοιχείο

Δυναμικοί πίνακες Ενδιάμεση λύση : T T’ εισαγωγή νέου στοιχείου σε αντισταθμιστικό Ο(1) χρόνο αξιοποιούμε πάνω από το μισό χώρο του Τ’ 7 7 8 νέο στοιχείο 15

Δυναμικοί πίνακες Ενδιάμεση λύση : Ανάλυση με την αθροιστική μέθοδο όταν το i-1 είναι δύναμη του 2 Το κόστος της i-οστής εισαγωγής είναι: διαφορετικά

Δυναμικοί πίνακες Ενδιάμεση λύση : Ανάλυση με την αθροιστική μέθοδο όταν το i-1 είναι δύναμη του 2 Το κόστος της i-οστής εισαγωγής είναι: διαφορετικά Επομένως για ακολουθία n εισαγωγών έχουμε συνολικό κόστος

Δυναμικοί πίνακες Ενδιάμεση λύση : Ανάλυση με την χρεωπιστωτική μέθοδο Σε κάθε πράξη εισαγωγής αποδίδουμε 3 μονάδες πίστωσης T 1 1 1 νέο στοιχείο 7

Δυναμικοί πίνακες Ενδιάμεση λύση : Ανάλυση με την χρεωπιστωτική μέθοδο Σε κάθε πράξη εισαγωγής αποδίδουμε 3 μονάδες πίστωσης T 1 1 1 νέο στοιχείο 7

Δυναμικοί πίνακες Ενδιάμεση λύση : Ανάλυση με την χρεωπιστωτική μέθοδο Σε κάθε πράξη εισαγωγής αποδίδουμε 3 μονάδες πίστωσης T 1 νέο στοιχείο 1 1 7

Δυναμικοί πίνακες Ενδιάμεση λύση : Ανάλυση με την χρεωπιστωτική μέθοδο Σε κάθε πράξη εισαγωγής αποδίδουμε 3 μονάδες πίστωσης T T’ 1 1 πριν το διπλασιασμό του πίνακα κάθε θέση έχει 1 μονάδα πίστωσης 1 1 1 1 1 1 7 7 8 15

Δυναμικοί πίνακες Ενδιάμεση λύση : Ανάλυση με την χρεωπιστωτική μέθοδο Σε κάθε πράξη εισαγωγής αποδίδουμε 3 μονάδες πίστωσης T T’ 1 1 πριν το διπλασιασμό του πίνακα κάθε θέση έχει 1 μονάδα πίστωσης στον Τ’ δεν υπάρχει καμία πίστωση 1 1 1 1 1 αποπληρώνει τη μετακίνηση του στοιχείου 1 7 7 8 15

Δυναμικοί πίνακες Ενδιάμεση λύση : Ανάλυση με την χρεωπιστωτική μέθοδο Σε κάθε πράξη εισαγωγής αποδίδουμε 3 μονάδες πίστωσης T T’ 7 7 8 1 νέο στοιχείο 1 1 15

Δυναμικοί πίνακες Ενδιάμεση λύση : Ανάλυση με την χρεωπιστωτική μέθοδο Σε κάθε πράξη εισαγωγής αποδίδουμε 3 μονάδες πίστωσης T T’ 1 μέχρι τον επόμενο διπλασιασμό κάθε θέση του Τ’ θα έχει 1 μονάδα πίστωσης 7 7 1 8 1 νέο στοιχείο 15

Δυναμικοί πίνακες Ενδιάμεση λύση : Ανάλυση με την ενεργειακή μέθοδο Επιλέγουμε όπου πλήθος αποθηκευμένων στοιχείων στον Τ μέγεθος του Τ Αρχικά, πριν την πρώτη εισαγωγή

Δυναμικοί πίνακες Ενδιάμεση λύση : Ανάλυση με την ενεργειακή μέθοδο Επιλέγουμε όπου πλήθος αποθηκευμένων στοιχείων στον Τ μέγεθος του Τ Έστω ότι η i-οστή εισαγωγή δεν προκαλεί διπλασιασμό του πίνακα τότε και επομένως έχουμε αντισταθμιστικό κόστος

Δυναμικοί πίνακες Ενδιάμεση λύση : Ανάλυση με την ενεργειακή μέθοδο Επιλέγουμε όπου πλήθος αποθηκευμένων στοιχείων στον Τ μέγεθος του Τ Έστω ότι η i-οστή εισαγωγή προκαλεί διπλασιασμό του πίνακα Τότε και επομένως έχουμε αντισταθμιστικό κόστος

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Συντελεστής πληρότητας πίνακα Τ : όπου πλήθος αποθηκευμένων στοιχείων στον Τ μέγεθος του Τ Επιθυμητές ιδιότητες : α) περιορισμένη σπατάλη χώρου : σταθερά β) μικρό αντισταθμιστικό κόστος ανά πράξη

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Συντελεστής πληρότητας πίνακα Τ : όπου πλήθος αποθηκευμένων στοιχείων στον Τ μέγεθος του Τ Επιθυμητές ιδιότητες : α) περιορισμένη σπατάλη χώρου : σταθερά β) μικρό αντισταθμιστικό κόστος ανά πράξη Για να πετύχουμε την ιδιότητα (α) πρέπει να αντιγράφουμε τα στοιχεία σε μικρότερο πίνακα μετά από αρκετές διαγραφές

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Δοκιμάζουμε να επεκτείνουμε την προηγούμενη λύση διπλασιασμός υποδιπλασιασμός εισαγωγή με διαγραφή με 7 7 7 8 15

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Δοκιμάζουμε να επεκτείνουμε την προηγούμενη λύση διπλασιασμός υποδιπλασιασμός εισαγωγή με διαγραφή με 7 7 7 8 επιτυγχάνει 15

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Δοκιμάζουμε να επεκτείνουμε την προηγούμενη λύση διπλασιασμός υποδιπλασιασμός εισαγωγή με διαγραφή με 7 7 7 8 επιτυγχάνει Ο(n) αντισταθμιστικό κόστος ανά πράξη 15

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Ο(n) αντισταθμιστικό κόστος ανά πράξη Π.χ. εισαγωγή 7 7 8 15

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Ο(n) αντισταθμιστικό κόστος ανά πράξη Π.χ. εισαγωγή διαγραφή 7 7 7 8 8 15 15

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Ο(n) αντισταθμιστικό κόστος ανά πράξη Π.χ. εισαγωγή διαγραφή διαγραφή 7 7 7 7 8 8 15 15

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Ο(n) αντισταθμιστικό κόστος ανά πράξη Π.χ. γωγή εισαγωγή διαγραφή διαγραφή εισα 7 7 7 7 8 8 Μπορούμε να επαναλάβουμε την ίδια διαδικασία πολλές φορές 15 15

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Βελτιωμένη λύση διπλασιασμός υποδιπλασιασμός εισαγωγή με διαγραφή με 7 7 7 8 15

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Βελτιωμένη λύση διπλασιασμός υποδιπλασιασμός εισαγωγή με διαγραφή με 7 7 7 8 επιτυγχάνει Ο(1) αντισταθμιστικό κόστος ανά πράξη 15

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Ανάλυση με την ενεργειακή μέθοδο Επιλέγουμε , Ιδιότητες

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Ανάλυση με την ενεργειακή μέθοδο Επιλέγουμε , Ιδιότητες Το δυναμικό αρκεί για να καλύψει την αντιγραφή των αντικειμένων

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Ανάλυση με την ενεργειακή μέθοδο Επιλέγουμε , Αρχικά, πριν την πρώτη εισαγωγή και μετά από κάθε πράξη ισχύει Επομένως το συνολικό αντισταθμιστικό κόστος είναι

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Ανάλυση με την ενεργειακή μέθοδο Επιλέγουμε , Πρέπει να δείξουμε ότι η i-οστή πράξη (εισαγωγή ή διαγραφή) έχει αντισταθμιστικό κόστος Πρέπει να αναλύσουμε διάφορες περιπτώσεις ανάλογα με το είδος της πράξης και αν προκαλείται διπλασιασμός ή υποδιπλασιασμός του πίνακα

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Ανάλυση με την ενεργειακή μέθοδο Επιλέγουμε , Έστω ότι η i-οστή πράξη είναι εισαγωγή. Εάν και έχουμε

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Ανάλυση με την ενεργειακή μέθοδο Επιλέγουμε , Έστω ότι η i-οστή πράξη είναι εισαγωγή. Εάν και έχουμε

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Ανάλυση με την ενεργειακή μέθοδο Επιλέγουμε , Έστω ότι η i-οστή πράξη είναι διαγραφή. Εάν και δεν προκαλείται υποδιπλασιασμός έχουμε

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Ανάλυση με την ενεργειακή μέθοδο Επιλέγουμε , Έστω ότι η i-οστή πράξη είναι διαγραφή. Εάν και προκαλείται υποδιπλασιασμός έχουμε και οπότε

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Ανάλυση με την ενεργειακή μέθοδο Επιλέγουμε , Έστω ότι η i-οστή πράξη είναι διαγραφή. Εάν και προκαλείται υποδιπλασιασμός έχουμε και , άρα

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Ανάλυση με την ενεργειακή μέθοδο Επιλέγουμε , Με όμοιο τρόπο αναλύονται και οι υπόλοιπες περιπτώσεις. Έτσι λαμβάνουμε σταθερό αντισταθμιστικό κόστος για κάθε πράξη.

Δυναμικοί πίνακες Δυναμικοί πίνακες με εισαγωγές και διαγραφές Εγχειρίδιο της C++ στη διεύθυνση http://www.cplusplus.com/ Vector Vectors are a kind of sequence containers. As such, their elements are ordered following a strict linear sequence. Vector containers are implemented as dynamic arrays; Just as regular arrays, vector containers have their elements stored in contiguous storage locations, which means that their elements can be accessed not only using iterators but also using offsets on regular pointers to elements. But unlike regular arrays, storage in vectors is handled automatically, allowing it to be expanded and contracted as needed. Vectors are good at: Accessing individual elements by their position index (constant time). Iterating over the elements in any order (linear time). Add and remove elements from its end (constant amortized time).