Η γλωσσολογική καμπή του καπιταλισμού “Capitalism’s Linguistic Turn” Από το “what’s the matter with the Internet” του Mark Poster.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ένα παγκόσμιο δίκτυο που συνδέει εκατομμύρια υπολογιστές.,. Περισσότερες από 100 χώρες που συνδέονται με τις ανταλλαγές των δεδομένων, ειδήσεις και απόψεις..Σε.
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΡΜΟΚΟΙΤΙΔΑΣ – ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ CREATIVE INDUSTRIES ΣΤΟ ΒΙΟΠΑ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΡΕΘΥΜΝΗΣ- ΒΙΟΠΑ ΡΕΘΥΜΝΗΣ.
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
FM Group FM 4 SUCCESS ΚαλΩς Hρθατε στην.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Βασική πολιτική μικροοικονομία Μάνθος Ντελής. Ελεύθερη αγορά  Τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί μεγάλο βάρος στη σπουδαιότητα της έννοιας ελεύθερη αγορά.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΕΑΣ 2011 Δ.Α.ΣΤΑ.ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Κοινός πλούτος και ομότιμη παραγωγή
Ιστορία του Ιντερνετ.
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
12 Οκτωβρίου 2009 «Η πορεία της βιομηχανίας προς το 2020 Περιφερειακή Ανάπτυξη – Καινοτομία - Εξωστρέφεια»
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Προφορικός λόγος, χειρόγραφα τυπογραφία.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εφαρμογή του νόμου 4262/2014.  Η μεταρρύθμιση απλοποιεί τις διαδικασίες αδειοδότησης  Με την Υπουργική Απόφαση του ΥΠΑΑΝ: ◦ Καταργούνται άδειες που.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Η συμβουλή της ημέρας.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Παρουσίαση:Πιτσιλλίδου Σόφη Α.Μ:Β
Αυτόματη Ανάλυση & Οργάνωση Μουσικών Αρχείων Διδάσκων Καθηγητής: Καπιδάκης Σαράντος Σπουδαστής: Σιδέρης Νίκος Αθήνα2008.
Εισαγωγικά Θέματα WWW Δίκτυα Ομοτίμων p2p.
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ και οι επιδράσεις του…. Ορισμός: Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η πραγματοποίηση εμπορικών συναλλαγών (αγορών προϊόντων, υπηρεσιών ή.
Βαθμός ομοθεσίας της ψηφιακής βιβλιοθήκης ως προς τους χρήστες της Μάριαν Νικολακοπούλου.
ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Εργασία του/της…...
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
“On line Music Distribution in the age of MP3” Επιβλέπων: Ομάδα Εργασίας: Χωριανόπουλος Βασιλείου Ρεβέκκα Κων/νος Διαμαντοπούλου Αλεξάνδρα Κασιμάτη Ευαγγελία.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
Η πειρατία στο διαδίκτυo
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας / 7 Χειμερινό εξάμηνο
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΙΟΣ ΤΕΦΑΑ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΥΦΥΟΥΣ ΠΟΛΗΣ
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ KAI TO MAΡΚΕΤΙΝΓΚ
Κατηγορίες και είδη Λογισμικού Αυτοματισμού Γραφείου
Η τέχνη του δρόμου. Η τέχνη του δρόμου Τι ονομάζουμε τεχνη; Τέχνη είναι η ικανότητα του ανθρώπου να εκφράζεται χρησιμοποιώντας δεξιότητα, εμπειρία.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Η έννοια της επιχείρησης
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επενδύσεις
Τα ΜΜΕ από την Οπτική της Οικονομικής Θεωρίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η γλωσσολογική καμπή του καπιταλισμού “Capitalism’s Linguistic Turn” Από το “what’s the matter with the Internet” του Mark Poster

Η γλωσσολογική καμπή του καπιταλισμού Capitalism burns off the nuance in a culture. Foreign investment, global markets, corporate acquisitions, the flow of information through transnational media, the attenuating influence of money that’s electronic and sex that’s cyberspaced, untouched money and computer-safe sex, the convergence of consumer desire-not that people want the same things, necessarily, but that they want the same range of choices. -Don DeLillo, Underworld

Ο καπιταλισμός στον 19ο και 20ο αιώνα 19ο αιώνα Καπιταλιστικές σχέσεις της «ιδιοκτησίας»  Πηγές ενέργειας (π.χ. ατμός)  Εργασιακές σχέσεις  Βαρύς μηχανολογικός εξοπλισμός 20ο αιώνα Επέκταση του κεφαλαίου στο κόσμο της κατανάλωσης, φαντασίας και επιθυμίας  Πώληση προϊόντος μέσω διαφήμισης  Η γνώση παίζει κεντρικό ρόλο.  Διεκδίκηση προστασίας της γλώσσας

Ο όρος γλωσσολογική καμπή  Richard Rorty (1967) «εννοώ με τον όρο γλωσσολογική φιλοσοφία την άποψη ότι τα φιλοσοφικά προβλήματα πρέπει να λυθούν (η να διαγραφούν) είτε αναμορφώνοντας την γλώσσα η κατανοώντας περισσότερα για την γλώσσα που τώρα χρησιμοποιούμε»

Ο όρος γλωσσολογική καμπή  Απόρριψη των φιλοσοφιών της γνώσης με αποτέλεσμα την εύνοια των φιλοσοφιών της γλώσσας  Ο όρος γλωσσολογική καμπή σαν έκφραση της αλλαγής του τρόπου παραγωγής διανομής και κατανάλωσης των προιόντων.

Ο καπιταλισμός τον 19ο. αι.  Μεγάλη δόση γνώσης ήταν αναγκαία αλλά η εκτέλεση του συστήματος παραγωγής γινόταν από φυσικές δυνάμεις.  Γραμμές παραγωγής -> Γνώση αυξήθηκε αλλά η ενέργεια παρέμεινε κεντρικό επίτευγμα.

Φάσεις του βιομηχανικού καπιταλισμού του 20ου αι.  Διαχειριστικός καπιταλισμός ( από το 1930 ) Αλλαγή στον έλεγχο της εταιρίας από ιδιοκτήτες του κεφαλαίου σε διαχειριστές  Οργανωτικός ή μονοπωλιακός καπιταλισμός (δεκαετία του 50) Αλλαγή από άτομα και οικογένειες σε συνεταιρικούς γραφειοκράτες  Μεταβιομηχανικός καπιταλισμός (δεκαετία του 60) Υπηρεσιακή οικονομία (δεκαετία του 70)  Καταναλωτικός ή προχωρημένος καπιταλισμός (δεκαετία του 80)  Μεταμοντέρνος ή μετα-φορντικός καπιταλισμός (δεκαετία του 90)

Ο καπιταλισμός τον 20ο. αι.  John Kenneth Galbraith (1958). «Το κέντρο βάρους της οικονομίας δεν είναι πια πως θα κατασκευαστούν τα αντικείμενα, αλλά το πώς θα πωληθούν» Και αυτό ήταν θέμα της γλώσσας, της γλώσσας της διαφήμισης

Ο καπιταλισμός Σημερα  Don Tapscott 1996

 Η πλειοψηφία της εργασιακής δύναμης εργάζεται πάνω σε σύμβολα  Άνθρωποι->Η/Υ->Μηχανές  Προστιθέμενη αξία=f(σχεδιασμός, εφαρμογή η/υ) Ο καπιταλισμός Σήμερα (ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ)

 Don Tapscott 1996  Οργάνωση της εταιρείας ολοένα και περισσότερο βασίζεται στη γνώση η γίνεται δυνητική αλλαγή στο τρόπο επίβλεψης αλλαγή στις σχέσεις εξουσίας Αξία στη σύγχρονη γνώση παρά στο Know-How που βασίζεται στην εμπειρία

Ο καπιταλισμός Σήμερα (ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ)  Don Tapscott 1996 ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ Η ΠΩΣ ΘΑ ΠΟΥΛΗΘΕΙ: ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΊΝΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΕΦΕΥΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ

Ο καπιταλισμός Σήμερα (ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ)  Don Tapscott 1996 Δίνει έμφαση στη διαδικασία παραγωγής και στην οργάνωσή της και παραβλέπει ότι και το ίδια τα εμπορεύματα γίνονται ψηφιακά

Η νέα λογική του ψηφιακού εμπορεύματος  Εξάπλωση της πειρατείας του λογισμικού  Παραβίαση των νομικών και ηθικών αξιών του καπιταλισμού  Οι αξίες της ελεύθερης αγοράς σε κρίση;  Νέες αξίες;

Η Ηγεμονία των αρχών της αγοράς  Κατάρρευση του κομμουνισμού η αγορά και όχι το κράτος είναι το καλύτερο ίδρυμα προς κατανομή σπανίων πόρων Οι αρχές της αγοράς επεκτάθηκαν σε περιοχές που είχαν αποσιωποιηθεί  ιατρική  ανώτερη εκπαίδευση  Υπογραφές συμφωνιών (GATT,NAFTA)

Εναρξη λειτουργίας του WWW  Το πανηγύρι της ελεύθερης επιχειρηματικότητας σαν έναυσμα της λειτουργίας του παγκόσμιου ιστού (1993)  Ανταλλαγή κειμένων,εικόνων και ήχου  Browsers 

Εμπορικοποίηση του WWW  Προσαρμογή του διαδικτύου στις οικονομικές δοσοληψίες  Διαφήμιση του διαδικτύου από τα ΜΜΕ  Το διαδίκτυο σαν περιοχή επένδυσης κεφαλαίων, επιχειρηματικότητας, και δημιουργίας χρημάτων

Βασική αρχιτεκτονική του διαδικτύου  Αποκεντρωμένο->δημοκρατικό  «ευφυές» σύστημα μεταφοράς δεδομένων μέσω διαμετακομιστών  Κάθε χρήστης μπορεί χωρίς κάποια έγκριση να συνδεθεί με κάποιον άλλο χρήστη

Η αυξανόμενη Αξία του διαδικτύου  Το σύστημα επικοινωνίας του διαδικτύου κερδίζει σε αξία όσο αυξάνεται ο αριθμός των χρηστών  Η λογική του διαδικτύου είναι: όσο περισσότερο τόσο καλλίτερο  Κατά τον νόμο της προσφοράς και ζήτησης του καπιταλισμού, η έλλειψη και όχι η αφθονία είναι η βάση για τον καθορισμό της αξίας.

Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΣΑΝ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ  Στην βιομηχανική τεχνολογία, η αναπαραγωγή των προιόντων ήταν το ιδιαίτερο προνόμιο και ικανότητα του παραγωγού  Το νομικό και ηθικό ζήτημα του προνομίου της αναπαραγωγής δεν υπήρχε

Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΣΑΝ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ  Από το ’70: ο καταναλωτής απόκτησε την δυνατότητα να γίνει παραγωγός πολιτιστικών αντικειμένων  Μουσική κασέτα  Βιντεοκασέτα  Φωτοτυπία  CD, DVD  Ψηφιοποιημένη μουσική

Κρίση των νομικών και ηθικών αρχών  Η αυτόματη αναπαραγωγή κάθε μορφής επικοινωνίας είχε σαν αποτέλεσμα να επέλθει μια κρίση στις νομικές και ηθικές συνταγές της βιομηχανικής εποχής.  Δεν χρειάζεται πλέον να ρωτάμε πως μπορούμε να προωθήσουμε την παραγωγή αλλά αν ο καπιταλισμός μπορεί να δικαιολογεί τον εαυτό του σε μια εποχή όπου ο καταναλωτής είναι και παραγωγός

Η Κουλτούρα σαν πολιτική  Ο χώρος της κουλτούρας δέχεται καινούργια ενέργεια και γίνεται κέντρο της πολιτικής προσοχής  Η κουλτούρα σήμερα κατανοείται σαν πληροφορία, σαν την πρακτική κατασκευής υποκειμένων μέσω του δικτύου.

Η Κουλτούρα σαν πολιτική  Η παραγωγή παγκοσμιοποιήθηκε  Το λογισμικό παγκοσμιοποιήθηκε  Το διαδίκτυο επεκτάθηκε σε όλα τα μέρη του πλανήτη  Η Αγγλική έγινε μια lingual franca και ταυτόχρονα λιγότερο κυρίαρχη

Η Κουλτούρα σαν πολιτική  George Yudice (1992) «μεταπολιτιστικοποίηση» Δυναμική στην οποία διαφορετικές πολιτιστικές μήτρες αλληλεπιδρούν η μία στην άλλη –αν και όχι από ισοδύναμες θέσεις- όχι για να παράγουν μια μοναδική συγκριτική κουλτούρα αλλά περισσότερο ένα ετερογενές σύνολο

Ψηφιακά εμπορεύματα  Δωρεάν προιόντα (Freeware / Shareware / Source) Ουσιαστικό όφελος κυρίως για τις εταιρείες του δικτύου ενίσχυση της χρήσης του δικτύου ο χρήστης χάνει απλά χρόνο ή κερδίζει κάτι από όλα αυτά;

Το δίκτυο σαν διανομέας πολιτιστικών στοιχείων  Ωφέλιμα για τον χρήστη προγράμματα  Δικτυωμένη κουλτούρα και όχι απλά μια υπολογιστική μηχανή  Το δίκτυο δεν σχεδιάστηκε για το μάρκετινγκ και την διανομή προϊόντων  Αβέβαιο ακόμα ποιες βασικές αρχές θα επικρατήσουν

Το δίκτυο σαν διανομέας πολιτιστικών στοιχείων  Αντίγραφα σε ψηφιακή μορφή  Εύκολη αντιγραφή μουσικών κομματιών  υψηλή ποιότητα

Η Βιομηχανία ενάντια στις νέες αρχές της δωρεάν διανομής  Παρεμπόδιση της εξάπλωσης των players  Οκειοποίηση των νέων Format (MP3)  Διανομή των μουσικών κομματιών έναντι χρημάτων  Επιβολή κλειδώματος, υδατογραφημάτων, συστήματος αυτοκαταστροφής Μέχρι στιγμής όλα τα παραπάνω μέτρα απότυχαν παταγωδώς

Οι δύο αντίπαλες γραμμές του καπιταλισμού  Η πρώτη υποστηρίζει ότι δεν πρέπει να βάζουν την μουσική στο Web  Η δεύτερη ότι η μουσική θα έπρεπε να βρίσκεται στο Web αλλά θα έπρεπε να χρεώνεται.

Ο νέος ρόλος της μουσικής βιομηχανίας  Λειτουργία της επεξεργασίας  Διαλογή μουσικών  Επιμελητής (editor) Μουσικές πύλες (MP3.com) σαν διαμεσολαβητές μεταξύ καλλιτέχνη και ακροατή

Κριτική της πολιτικής οικονομίας Οι μαρξιστές προσπαθούν να υποβιβάσουν την καινοτομία του ψηφιακού προϊόντος σαν μηχανισμό άρθρωσης και να εξυψώσουν τις συνθήκες εργασίας που την παράγουν Robert Markley (1966)  Διεξάγει μια πράξη εκμηδενισμού με ολόκληρη την τεχνολογία των νέων μέσων  Στο δοκίμιο «Η μεταφυσική του κυβερνοχώρου» αποπέμπει την πολυπλοκότητα του κυβερνοχώρου σαν μέσο και την ψηφιακή τεχνολογία σαν σύνολο ικανοτήτων  Τάσεις στις παραβιάσεις και σχέσεις της παραγωγής

Κριτική της πολιτικής οικονομίας Jay Bolter και David Grusin  Σχέδιο για επαναμεσολάβιση (remediation) για να κατανήσουν την ιστορία των μέσων σαν ένα πολύπλοκο σύνολο από rearticulations  Κατηγορούν τα ψηφιακά μέσα για μια λογική «αμεσότητας» η οποία προσπαθεί να κάνει ασήμαντη τη διαφορά μεταξύ της κανονικής πραγματικότητας και της δυνητικής πραγματικότητας  Θρηνούν την θεληματική εξαπάτηση του ψηφιακού αγαθού με το να κρύβει ή να καταπιέζει την υλιστική του βάση

Κριτική της πολιτικής οικονομίας Dan Schiller (1999)  Επονομάζει την τρέχουσα οικονομία «ψηφιακό καπιταλισμό» Philip Graham (2000)  Επονομάζει την τρέχουσα οικονομία «υπερκαπιταλισμό»  Υποστηρίζει ότι κλασικές κατηγορίες του ιστορικού υλισμού πρέπει να αποχωρήσουν

Δημόσια εμπορεύματα και μοιρασιά  Διαδίκτυο = κοινό (δημόσιο) αγαθό.  Δεν υπάρχει έλλειψη,διότι η αντιγραφή είναι μέσα στην τεχνολογία  Κανόνας του δικτύου: η ανοιχτή πρόσβαση στο αγαθό (είναι δύσκολο να εξαιρεθεί κάποιος από το σύστημα)  Άφθονο και διαθέσιμο (Kollock, 1999,223)

Διαφορές παλιών δημόσιων εμπορευματων από διαδίκτυο: Παλιά δημόσια εμπορεύματα  Π.χ. Κοινή γη= φυσικός πόρος. Η αξία της οφείλεται στις φυσικές της ποιότητες (καλή τοποθεσία, σωστή σύνθεση από χορτάρι, δέντρα, κλπ.)  Ανταλλάσσονταν μεταξύ ορισμένων ατόμων.  Είχαν προσυμφωνημένη αξία Διαδίκτυο  Διαδίκτυο= συλλογική δημιουργία. Η αξία του οφείλεται στα πολιτιστικά αντικείμενα που έχει τοπο- θετήσει κάθε χρήστης στο δίκτυο, κάνοντας το διαθέσιμο σε όλους τους άλλους.  Στο διαδίκτυο η καταχώρηση πολιτιστικών αντικειμένων είναι ανώνυμη  Δεν γίνεται ανταλλαγή εμπορευμάτων προσυμφωνημένης αξίας

Συμπέρασμα  Νέα οικονομία εμπορευμάτων;  Ποιοί νομικοί και ηθικοί κανόνες μας επιτρέπουν να προωθούμε την εξάπλωσή του;  Ποιό είναι το κατάλληλο σύστημα για την προώθηση των ψηφιακών εμπορευμάτων;