ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ Βουχάρα Τάνια(6306Μ002)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων. Χρήση διαδικτύου Πλαίσιο αναφοράς: η εκπαιδευτική αξιοποίηση Λειτουργίες: αναζήτηση, επεξεργασία, αναμετάδωση.
Advertisements

A bit of Greece.
Antonopoulos.com.gr Google Adwords Campaign. Η μηχανή αναζήτησης Google είναι η No1 σε επισκέψεις ιστοσελίδα παγκοσμίως και το πλέον δημοφιλές εργαλείο.
Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο Ντάνης Αντώνης ΠΕΟ4 ΧΗΜΙΚΟΣ.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Αναζητήσεις στο διαδικτύο.
Κατασκευή & Προώθηση Ιστοσελίδων
Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Εβδομάδα Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
ΔΙ.ΟΡΓΑΝΩ.ΣΗ Σύστημα ΔΙαχείρισης ΟΡΓΑΝΩσιακής ΓνώΣΗς για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Μπίμπη Σταματία1 Σαμολαδάς Ιωάννης1 Σταμέλος Ιωάννης1 Κατσιαδάκης.
Eξειδικευμένες υπηρεσίες internet Κάντε κλικ για την συνέχεια της παρουσίασης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
ΕΠΛ 001: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Μηχανές αναζήτησης.
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ WIKI ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ PROJECTS ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (INTERNET) Γκόγκου A. Μάρθα Msc Πληροφορικής.
Διαδίκτυο.
Case Study: Philly Dentistry Αποστολέρη Η., Ιωαννίδης Α., Ναζίρη Μ., Πεχλιβάνη Ε. S.E.M. & S.E.O.
Βελτιοποίηση των νομικών ιστοσελίδων για καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και προώθηση νομικών ιστοσελίδων στο Διαδίκτυο Βελτιοποίηση των νομικών.
Optimizing Web Search Using Social Annotations Παρουσίαση: Λάζος Άγγελος.
1 Μηχανές αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Search Engines.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Ειδικά & Υβριδικά Εργαλεία Αναζήτησης. Εισαγωγή  Υπάρχει μια πλειάδα από ειδικά και υβριδικά εργαλεία αναζήτησης που αξίζουν ιδιαίτερης αναφοράς.  Αυτά.
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ (Heal-Link)
Online Essentials Κίκα Χρυσοστόμου. Για να βρούμε κάτι που μας ενδιαφέρει στον Παγκόσμιο Ιστό μπορούμε να χρησιμοποιούμε Μηχανισμούς Αναζήτησης (Search.
1 Horizon List Μια δεύτερη ματιά... Κώστας Βίγλας ΥΚΒ.
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Δ.Π.Θ. Συνδέοντας έγγραφα - 1 Συνδέοντας έγγραφα Μια σύνδεση στο Web (link) αποτελείται από δύο μέρη : Aυτό που βλέπουμε στη σελίδα και λέγεται άγκυρα.
Αναζήτηση Ανδρέας Βέγλης. Εξέλιξη του WWW  Το World Wide Web  η πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη υπηρεσία του διαδικτύου.  ύπαρξη παγκοσμίως αρκετών εκατοντάδων.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ WEB SITE (CONTENT MANAGEMENT TOOL)
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Εφαρμογές Πληροφορικής
To διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Θέμα εργασίας: Υπηρεσίες Ψηφιακών Βιβλιοθηκών προς τους χρήστες (Συγκριτική προσέγγιση) Ασκητή Βασιλική Αθήνα, 12/12/2005.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Θέμα: Διοίκηση ανάπτυξης μη-κερδοσκοπικού ιστόπεδου (ιστόπεδου Δήμου Αγ.Παρασκευής)
Εισαγωγικά θέματα www Phishing Βλαχάκου Σταυρούλα ΜΠΣ Δυνητικές κοινότητες – Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Τεχνικές Αναζήτησης στο Διαδίκτυο και όχι μόνο….
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Τι είδαμε στο προηγούμενο μάθημα
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Το 1989 ο Τιμ Μπέρνερς μέλος του κέντρου cern επινόησε τον παγκόσμιο.
Μαρκου Παναγιώτης Το διαδίκτυο ως πηγη πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων Εκπαιδευτικά δίκτυα Ευρωπαϊκό δίκτυο σχολείων[ Canada's.
Μόκιας Γιάννης Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ.
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Πλεονεκτήματα και επιφυλάξεις
Ανάκτηση Πληροφορίας (Information Retrieval – IR) Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχ. Η/Υ, Τηλ/νιών & Δικτύων Ακαδημαϊκό Έτος
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΩΣ ΕΓΑΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΘΕΜΑ: ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
RSS FEEDS Εισαγωγικά θέματα WWW ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΜΣ:ΔΥΝΗΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΟΨΥΧΟΛΟΓΙΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ: Α΄
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΗΡΩ Α.Μ.: Β ΠΙΤΣΟΥΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Α.Μ.: Β ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ Α.Μ.: Β
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Υπεύθυνος καθηγητής: κος. Σ. Καπιδάκης Επιμελήτρια: Παπαγιάννη Ανδρονίκη.
Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών. Πλεονεκτήματα: Σε επίπεδο πηγών Πληθώρα πληροφοριών Οι μαθητές->ερευνητές πληροφοριών λόγω εύκολης πρόσβασης σε δεδομένα.
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση The Goddard Library Web Capture Project Χριστιανούδης Ιωάννης Π.Μ.Σ. Κέρκυρας Μάιος 2005.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 7: Υπηρεσίες Αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Λέξεις Κλειδιά: Διεύθυνση Ιστοσελίδας (URL), Θεματικοί Κατάλογοι, Λέξεις Κλειδιά (Key.
Σπυρόπουλος Χαράλαμπος Μηχανικός Πληροφορικής MSc in Computational Intelligence Υπ.Διδάκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας - Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής.
ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Εξετάσεις Πιστοποίησης «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ» Εκπαιδευτών Ενηλίκων
ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ SEO & CONTENT Κάποτε οι « καταναλωτές » αγόραζαν κάπως έτσι … ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΣΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ Και μετά άρχιζε το « παζάρι »…
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΥΝΟΨΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΤΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΑΜΕ? Πως χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο γενικά Η ιστορία του διαδικτύου Οι υπηρεσίες του Ασύρματα δίκτυα.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Πώς γεννήθηκαν οι μεγάλες ιδέες της επιστήμης των υπολογιστών…
Προγράμματα γονικού ελέγχου
3.1. Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ Βουχάρα Τάνια(6306Μ002) ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ Βουχάρα Τάνια(6306Μ002) Εισαγωγικά Θέματα World Wide Web Χειμερινό εξάμηνο 2006-07

Εισαγωγικά Ραγδαία εξάπλωση Διαδικτύου > συνεχής μεταβολή και αύξηση του όγκου της πληροφορίας. Εμπορικές, εκπαιδευτικές, ενημερωτικές και ψυχαγωγικές χρήσεις. Αύξηση των χρηστών > πρόβλημα ευρέσεως της χρήσιμης ή επιθυμητής πληροφορίας. Μηχανές Αναζήτησης: εργαλεία για την αναζήτηση της πληροφορίας στον Ιστό. Ενδεικτικά: Google, Yahoo!, Ask.com, MSN Search, Robby, Anazitisis.

Ιστορική αναδρομή 1990 – 1992 > Archie, Gopher, Veronica. 1993 > WebCrawler. 1994 > Yahoo, Lycos. 1995 > AltaVista, Infoseek, Excite αλλά και οι πρώτες μετα-μηχανές MetaCrawler, SavvySearch. 1996 > Inktomi, HotBot. 1997 > AskJeeves (απ’ το 2005 Ask.com), Northern Light. 1998 > Google, MSN Search (Windows Live Search).

Λειτουργία Μ.Α. (1) Δομή Spider (ή Crawler ή Robot) > πρόγραμμα υπεύθυνο για τον εντοπισμό των ιστοσελίδων. Αφού τις «διαβάσει» ακολουθεί τους συνδέσμους (links) των ιστοσελίδων αυτών προς άλλες. Indexers > σαρώνουν τις ιστοσελίδες που εντοπίζουν οι spiders αξιολογώντας το κείμενο, τα links και άλλα στοιχεία και κρατούν ένα αντίγραφο στη βάση δεδομένων (index) της Μ.Α. Query processor > ψάχνει στη βάση δεδομένων της Μ.Α για να βρει ιστοσελίδες σχετικές με τις λέξεις – κλειδιά που πληκτρολόγησε ο χρήστης.

Λειτουργία Μ.Α.(2) Καταχώρηση ιστοσελίδων 4 τρόποι για την καταχώρηση ενός web site σε μία Μ.Α. «Χειρωνακτικά» από τον ιδιοκτήτη του δικτυακού τόπου. Με τη βοήθεια ειδικών προγραμμάτων (π.χ. SignPoster). Να βρει η Μ.Α. την ιστοσελίδα μόνη της μέσω συνδέσμων από άλλους δικτυακούς τόπους, που δείχνουν προς αυτήν. Να πληρώσει ο ιδιοκτήτης του web site την εταιρεία της Μ.Α. Ωστόσο, διαφορετικές προϋποθέσεις θέτει η εκάστοτε Μ.Α. για να συμπεριλάβει μία ιστοσελίδα στον κατάλογό της.

Λειτουργία Μ.Α.(3) Ο χρήστης πληκτρολογεί στο ενδεδειγμένο πεδίο λέξεις – κλειδιά. Δυνατότητα χρήσης τελεστών(Booleans): AND, OR, NOT, NEAR. Advanced Search. Η Μ.Α. δεν ψάχνει τον Ιστό αλλά τη δική της βάση δεδομένων. Τα αποτελέσματα επιστρέφονται στο χρήστη με τη μορφή μίας λίστας με links στις αντίστοιχες σελίδες.

Λειτουργία Μ.Α.(4) Κριτήρια ιεράρχησης αποτελεσμάτων Κάθε Μ.Α. χρησιμοποιεί αλγόριθμους ταξινόμησης. Ο ακριβής τρόπος λειτουργίας τους δεν είναι γνωστός. Γενικά, παίζουν ρόλο τα εξής: Συνάφεια (τοποθεσία και συχνότητα λέξεων – κλειδιών σε μία ιστοσελίδα) > φυσικά ή οργανικά αποτελέσματα. Ανάλυση υπερσυνδέσεων. Δημοτικότητα μιας ιστοσελίδας (link popularity). Ποιότητα περιεχομένου ιστοσελίδας. Πληρωμένη καταχώρηση (Paid Inclusion, Paid Search, Pay Per Click).

PageRank αλγόριθμος Αλγόριθμος με βάση τον οποίο το Google αναλύει τον τρόπο διασύνδεσης των ιστοσελίδων. Αξιολογεί τη σημαντικότητα μιας ιστοσελίδας με βάση τα inbound (τα links που κατευθύνονται προς μία ιστοσελίδα) και outbound (τα links μιας ιστοσελίδας που οδηγούν σε άλλες) links. Ευάλωτο σε έξωθεν χειρισμούς.

Search Engine Optimization S.E.O. τεχνικές: μέθοδοι προώθησης ιστοσελίδων μέσω της ευνοϊκής τους κατάταξης στις Μ.Α. White hat S.E.O. > αποδεκτές τεχνικές. Black hat S.E.O. Cloaking Τοποθέτηση κρυμμένου κειμένου Χρήση doorway ή gateway σελίδων Spamdexing (Link Farms, Page Hijacking) Google Bombing

Google Bombing

Το αόρατο διαδίκτυο (Deep Web) Deep Web ή Invisible Web ή Deepnet: περιεχόμενο του Ιστού που οι crawlers αδυνατούν να προσπελάσουν. 2 με 3 φορές μεγαλύτερο απ’ το «ορατό» Διαδίκτυο. Πηγές Deep Web Δυναμικές ιστοσελίδες. Ιστοσελίδες χωρίς inbound links. Περιεχόμενο περιορισμένης πρόσβασης. Μη-κειμενικό περιεχόμενο. JavaScript ή Flash περιεχόμενο.

Θεματικοί Κατάλογοι (Directories) Ο εντοπισμός, η αξιολόγηση και η κατάταξη των δικτυακών τόπων γίνεται από ομάδα ατόμων υπεύθυνη γι’ αυτή την εργασία. Δεν εγγράφουν όλες τις ιστοσελίδες στην ίδια βάση δεδομένων αλλά τις κατατάσσουν σε θεματικές κατηγορίες. Συνήθως, οι υπηρεσίες αναζήτησης είναι «υβριδικές» (hybrid) > μορφές μεταξύ Μ.Α. και Θ.Κ.

Μεταμηχανές Αναζήτησης Δεν διαθέτουν δικό τους ευρετήριο αλλά αντλούν τα αποτελέσματα τους από τα ευρετήρια άλλων μηχανών αναζήτησης. Παραδείγματα: DogPile, SavvySearch, MetaCrawler. Πλεονεκτήματα: ευρεία κάλυψη θέματος, επιστροφή απαντήσεων σε ασαφείς ερωτήσεις που μία απλή μηχανή μπορεί να «χάσει». Μειονεκτήματα: ενδείκνυνται για απλές αναζητήσεις.

Δημοφιλείς Μηχανές Αναζήτησης Συγκριτική Παρουσίαση Δημοφιλείς Μηχανές Αναζήτησης Συγκριτική Παρουσίαση

Popularity ranking using PageRank. S.E. Google Yahoo! Search Ask.com Size Huge. The biggest. Huge. 20 billion pages. Large. 2 billion pages. Features Popularity ranking using PageRank. Shortcuts give quick access to dictionary, synonyms etc. Subject-Specific Popularity ranking. Broader / narrower terms. Phrases Yes. Use " " Booleans Partial. AND assumed. Capitalize OR. AND, OR, NOT or AND NOT As in Google.

- excludes + retrieves “stop words" (e.g., +in) Google Yahoo! Search Ask.com +Requires/ -Excludes - excludes  + retrieves “stop words" (e.g., +in) - excludes  + searches common words As in Google. Sub-Searching Yes Results Ranking Link Popularity. Fuzzy AND. Automatic Fuzzy AND. ExpertRank Algorithm. Case sensitivity No. Language Yes.

Βελτιώσεις / Εξελίξεις Προσπάθεια σάρωσης του Deep Web > Yahoo! Subscriptions, Google’ s Sitemap Protocol. Δυνατότητα για προσωποποίηση των αποτελεσμάτων π.χ. Google Desktop. Προσπάθεια αντιμετώπισης του spamdexing > ομαδοποιημένα αποτελέσματα (clustered results), κριτήριο “nofollow” (Google, 2005). The Search Wikia Project: δεν θα στηρίζεται σε αλγόριθμους ταξινόμησης αλλά τα αποτελέσματα θα διαμορφώνονται από τους χρήστες.

Κριτική / Μειονεκτήματα(1) Μόνο ένα μικρό μέρος του Ιστού επισκέπτονται οι spiders. Δυσκολία στη διάκριση μεταξύ νέας και ήδη επεξεργασμένης πληροφορίας. Μέσος χρόνος επίσκεψης κάθε κόμβου μέχρι και 6 μήνες > broken links, χάνεται η νέα πληροφορία. Επικίνδυνες ιστοσελίδες στα αποτελέσματα (έρευνα McAfee). H ιεράρχηση των αποτελεσμάτων επηρεάζεται και από διαφημιστικές πρακτικές. Ποιότητα δεδομένων > η πληροφορία δεν ελέγχεται.

Κριτική / Μειονεκτήματα(2) Υπερβολική πρόσβαση στην πληροφορία (π.χ. πορνογραφικά sites). Ελλιπής πρόσβαση στην πληροφορία (π.χ. δυναμικές ιστοσελίδες, HTTPS URLs). Λογοκρισία (π.χ. Κίνα). Έλλειψη διαφάνειας – ο τρόπος λειτουργίας των αλγορίθμων είναι μυστικός. Καταπάτηση ατομικών ελευθεριών.

Κοινωνικές διαστάσεις Μ.Α > πρόσβαση στη γνώση και την πληροφορία. Δεν αποτελούν μόνο τεχνικά φαινόμενα, εμπλέκονται σε κοινωνικές διαδικασίες. «Βάσεις δεδομένων» που αντικατοπτρίζουν τις προθέσεις (“databases of intentions”) και την κουλτούρα των χρηστών. Επιπτώσεις στους τομείς της διαφήμισης και των επιχειρήσεων. (John Batelle, 2005). Η καταχώρηση ή μη ενός web site στο index μιας Μ.Α. και η θέση του στα αποτελέσματα > οικονομικές, κοινωνικές, πολιτικές και επιστημονικές επιπτώσεις.

Πηγές(1) Feldman S.,(2002). This is what I asked for? The searching quarmire. In Mintz A., Web of deception. Information Today, Inc. http://daphne.palomar.edu/TGSEARCH/ http://www.sciam.com/article.cfm?chanID=sa006&articleID=0006304A-37F4-11E8-B7F483414B7F0000 http://www.pandia.com/goalgetter/index.html http://www.searchenginehistory.com/ http://pacific.jour.auth.gr/totsidou/Search_Engines.htm http://www.searchenginemarketing.gr/search-engine-marketing-terms.htm http://www.go-online.gr/ebusiness/specials/article.html?article_id=231 http://www.inertia.gr/whatSE.html http://www.lib.berkeley.edu/TeachingLib/Guides/Internet/FindInfo.html

Πηγές(2) http://www.sciam.com/article.cfm?chanID=sa006&articleID=0006304A-37F4-11E8-B7F483414B7F0000&pageNumber=6&catID=2 http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=4775&subid=2&pubid=274491 http://en.wikipedia.org/wiki/Search_engine http://en.wikipedia.org/wiki/Spamdexing http://jcmc.indiana.edu/vol12/issue3/hargittai.html http://jcmc.indiana.edu/vol12/issue3/vaughan.html http://jcmc.indiana.edu/vol12/issue3/vancouvering.html http://www.netmode.ntua.gr/courses/postgraduate/edi/ergasies2006/SEO.pdf http://e-rooster.gr/10/2006/350