Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 1: Στόχοι >Να διερευνήσουμε πώςπαρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ >Να μάθουμε να ξεχωρίζουμε τις διαφορετικές απόψεις στα ΜΜΕ. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη1
Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 2: Αρχική ερώτηση Η παράνομη μετανάστευση από τη Βόρεια Αφρική στην Ιταλία αγγίζει κρίσιμα επίπεδα. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη2
Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 3: Δραστηριότητα με φωτογραφίες από ΜΜΕ Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη3 Credit: Tomasso Della Longa, Italian Red Cross
Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 4: Οδηγίες δραστηριότητας για τα ΜΜΕ Η φωτογραφία δείχνει μετανάστες που φτάνουν στη Λαμπεδούσα, ένα νησί της Ιταλίας. Φανταστείτε, στην ομάδα σας, ότι είστε δημοσιογράφος σε μια εφημερίδα. >Γράψτε έναν τίτλο είδησης και μια μικρή λεζάντα για τη φωτογραφία. >Γράψτε τον τίτλο και τη λεζάντα βάσει της άποψης του δημοσιογράφου. >Μην αποκαλύψετε την άποψη του δημοσιογράφου σας στις άλλες ομάδες. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη4
Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 5: Απόψεις δημοσιογράφων Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη5 Είσαι δημοσιογράφος που πιστεύει ότι η μετανάστευση βλάπτει τη χώρα σου και την οικονομία της. Είσαι δημοσιογράφος που βλέπει τη μετανάστευση ανθρωπιστικά. Σε νοιάζουν οι ανάγκες των μεταναστών, ιδίως των πιο ευάλωτων, όπως τα παιδιά. Είσαι δημοσιογράφος που πιστεύει ότι η μετανάστευση ωφελεί τη χώρα σου. Πιστεύεις ότι η μετανάστευση είναι καλή για την οικονομία και την κοινωνία. Είσαι δημοσιογράφος του οποίου η άποψη στηρίζεται σε γεγονότα και καλή πληροφόρηση. Κάνεις έρευνα και ενημερώνεσαι από διαφορετικές πηγές πληροφόρησης.
Δραστηριότητα 9: Πώς παρουσιάζονται οι μετανάστες στα ΜΜΕ; Διαφάνεια 6: Ερωτήσεις ανακεφαλαίωσης >Από πού μπορεί να προέρχονται οι γνώμες οι δικές μας ή των άλλων ανθρώπων για το θέμα της μετανάστευσης; >Είναι πάντα αλήθεια όσα διαβάζουμε στα ΜΜΕ; Γιατί ή γιατί όχι; >Πώς μπορούμε να εξασφαλίσουμε πιο ακριβείς πληροφορίες; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη6
Δραστηριότητα 10: Θετικές εικόνες Διαφάνεια 1: Στόχοι >Να εξετάσουμε τη θετική συνεισφορά των μεταναστών στις νέες τους κοινωνίες. >Να σκεφθείτε τα όνειρά σας για το μέλλον και να φτιάξετε μια λίστα με ενέργειες που θα μπορούσαν να κάνουν τον κόσμο καλύτερο για όλους στο μέλλον. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη7
Δραστηριότητα 10: Θετικές εικόνες Διαφάνεια 2: Ερωτήσεις ταινίας 4 >Από πού πιστεύετε ότι μπορεί να προέρχονται μερικές από τις αρνητικές γνώμες που εκφράζονται στην αρχή της ταινίας; >Πώς πιστεύετε ότι αντιδρούν σε αυτές τις γνώμες οι άνθρωποι του δεύτερου μέρους της ταινίας; >Τι θετικό λένε αυτοί οι άνθρωποι ότι έχουν συνεισφέρει στις νέες τους κοινωνίες; >Πώς νιώθετε για τα ζητήματα που πραγματεύεται η ταινία; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη8
Δραστηριότητα 10: Θετικές εικόνες Διαφάνεια 3: Ερωτήσεις για «Τα όνειρά μας για το μέλλον» Οι εικόνες εμφανίζουν νέους που ζητούν άσυλο στο Ηνωμένο Βασίλειο να εκφράζουν τα όνειρά τους για το μέλλον. Βασιστείτε στις εικόνες για να συζητήσετε με την ομάδα σας: >Τι ταλέντα πιστεύετε ότι έχουν οι νέοι άνθρωποι >Τι δουλειές πιστεύετε ότι θα ήθελαν να κάνουν στο μέλλον; Πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να βοηθήσουν την κοινωνία τους; >Σκεφθείτε τα δικά σας ταλέντα. Πώς θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να βρείτε δουλειά και να βοηθήσετε την κοινωνία σας στο μέλλον; >Τι κοινά ανακαλύπτετε ανάμεσα σε εσάς και στους νέους των εικόνων; Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη9
Δραστηριότητα 10: Θετικές εικόνες Διαφάνεια 4: Δραστηριότητα «Τα όνειρά μας για το μέλλον» Γράψτε σε ομάδες από μία δράση που θα αναλάβετε στο σχολείο σας ή εκτός σχολείου με στόχο ένα καλύτερο μέλλον για όλους. Συγκεντρώστε τις δράσεις όλων των ομάδων. Βεβαιωθείτε ότι όλοι συμφωνούν με τις δράσεις σας. Τοιχοκολλήστε τις δράσεις σε σημείο που να τις βλέπουν όλοι και να τις θυμούνται. Οδηγός «Θετικές εικόνες» για τον εκπαιδευτικό: υλικό για τη μετανάστευση και την ανάπτυξη10