Ι.Ι.Ε.Κ DATA Τμήμα: Μαγειρικής τέχνης Μάθημα: Στοιχεία Εστιατορικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι.Ι.Ε.Κ DATA Τμήμα: Μαγειρικής τέχνης Μάθημα: Στοιχεία Εστιατορικής
Advertisements

5η Ενότητα: Προετοιμασία Τραπεζαρίας (Mise un place)
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Τεχνολογία αιχμής που αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες διεθνείς τάσεις, συνδυάζοντας τo Microsoft.NET Framework 3.5 και τα εξελιγμένα εργαλεία ανάπτυξης.
I.I.E.K DATA Τμήμα: Μαγειρικής Τέχνης Μάθημα: Στοιχεία Κοστολόγησης
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
Επιλογές Marketing & Logistics
Ερευνητική Εργασία Α’ Λυκείου
ΠΡΟΪΟΝ II Φαίδων Θεοφανίδης
Τραπεζοκομία Μαθημα 1ον.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Ελληνικά Ηλεκτρονικά Βιβλιοπωλεία Επιμέλεια: Γκάμα Αριστέα Επιμέλεια: Γκάμα Αριστέα Γκουνή Άννα.
Καλώς ήρθατε ! Ετοιμάζεστε να παρακολουθήσετε την παρουσίαση της εφαρμογής Copyright © iBS LTD, all rights reserved.
Συστήματα επισιτισμού
ΜΠΟΥΦΕ.
Συστήματα επισιτισμού - Μάθημα 1ον
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
Παράγοντες που επηρεάζουν τη Σύνθεση του μενού
Οργάνωση και Λειτουργία Επισιτιστικών Τμημάτων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ
Τεχνολογία Εστιατορικής Τέχνης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ:6 ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΦΑΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ ΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΣΤΟΧΟΙ:
ΕΝΟΤΗΤΑ:7 ΠΡΟΓΕΥΜΑ ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΤΟΧΟΙ:
 Πλεονεκτήματα των φαγητών εύκολης χρήσης  Μειονεκτήματα των φαγητών εύκολης χρήσης  Οδηγίες για τη σωστή χρήση φαγητών εύκολης χρήσης  Θρεπτική.
Κοστολόγηση Μάθημα 10.
Τάσεις στην Επισιτιστική βιομηχανία(μάθημα 1ον)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΑΘΕΣΗ
ΤΟ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ
Κοιτώντας τις παρακάτω εικόνες προσπαθήστε να διαγνώσετε σε ποια / ποιες κεντρικές έννοιες αναφέρονται:
Εισαγωγή στο Εδεσματολόγιο
ΕΝΟΤΗΤΑ:6 ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΦΑΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΣΤΟΧΟΙ:
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ:6 ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΦΑΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΤΟΧΟΙ:
ΕΝΟΤΗΤΑ:8 ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΣΤΑ ΔΩΜΑΤΙΑ ΠΕΛΑΤΩΝ ΜΕΡΟΣ Α’ ΣΤΟΧΟΙ:
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΦΑΓΗΤΟΥ ΚΑΙ ΓΛΥΚΟΥ ΣΕ ΠΙΑΤΟ 2
Παραθέσεις - Δεξίωση κοκτέιλ (Cocktail Party)
Η ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΗΜΕΡΑ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Σχεδιασμός διαδικασιών
Ερμηνεία Όρων που Χρησιμοποιούνται στο Μάθημα Απόδοση Προϊόντων Ο όρος «απόδοση προϊόντος» περιγράφει το ποσοστό της πρώτης ύλης που θα καταλήξει στο πιάτο,
ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΦΑΓΗΤΩΝ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
Επιπλέον επισιτιστικά τμήματα ξενοδοχείου Room Service – Banquet & Conference Department - Mini Bar 8o Μάθημα Γεώργιος Απλαδάς Καθηγητής Εφαρμογών ΤΕΙ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Μίγμα μάρκετινγκ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Οι τουριστικές υπηρεσίες είναι άυλες μη ορατές στους καταναλωτές και γίνονται φανερές μετά το πέρας της.
Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων Χώροι αναψυχής Ενότητα 5: Ξενοδοχειακά καταλύματα Διονυσία Φράγκου Τμήμα ΕΑΔΣΑ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
1 Κόστος Μεταφοράς §Ποιος είναι ο σκοπός της μεταφοράς; l Βασικά οικονομικά χαρακτηριστικά των λειτουργιών μεταφοράς §Τι είναι το κόστος μεταφοράς; §Ποιοι.
Τι σημαίνουν τα αστέρια των ξενοδοχείων;. Ένα Αστέρι  Σε γενικές γραμμές μικρά ξενοδοχεία, τα οποία διευθύνονται από τους ιδιοκτήτες τους.  Τα ξενοδοχεία.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ορισμοί.
Food and Beverage Operations and Management
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Ο κλάδος του επισιτισμού
MARKETING 2η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΙΙ 4ο εξάμηνο ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ ΛΟΥΚΙΑ
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet Μάθημα 7.9: Δρομολόγηση
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Ι 4ο εξάμηνο ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ ΛΟΥΚΙΑ
Γαστρονομικός Τουρισμός
ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΦΑΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
8o Μάθημα Γεώργιος Απλαδάς
Τμηματα του Εστιατοριου Κυριοι και Βοηθητικοι χωροι του εστιατορίου
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ι.Ι.Ε.Κ DATA Τμήμα: Μαγειρικής τέχνης Μάθημα: Στοιχεία Εστιατορικής Διδάσκων Καθηγητής: Δημήτριος Παππάς Συνέχεια Παρουσίασης 1ης Ενότητας

Κατηγορίες εστιατορίων Αυτά που λειτουργούν ως τμήματα ξενοδοχείων (κυρίως) Αυτά που λειτουργούν ως αυτοτελείς επιχειρήσεις

Εστιατόρια που λειτουργούν ως τμήματα ξενοδοχείων Πρόκειται για κερδοσκοπικές επιχειρήσεις Απαιτείται ο έλεγχος του ΕΟΤ σε κάποιο στάδιο και έπειτα ακολουθούνται όλες οι διαδικασίες για έκδοση άδειας, όπως σε όλα τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος Τα εστιατόρια και τα μπαρ του ξενοδοχείου, δίνουν έμφαση σε κάποιο από τα βασικά χαρακτηριστικά τους Εκτός από εστιατόρια, λειτουργούν καφετέριες, μπαρ, ντίσκο, Buffet, Banquet, Room Service κλπ

Εστιατόρια που λειτουργούν ως τμήματα ξενοδοχείων Απευθύνονται, είτε στους πελάτες του ξενοδοχείου (αυτούς που διαμένουν), είτε σε άλλη πελατεία (που δεν διαμένει) Η κατηγορία του εστιατορίου μπορεί να διαφέρει από την κατηγορία του ξενοδοχείου Τα ξενοδοχεία διακοπών (Resorts) εξαιτίας των οργανωμένων ή πρακτορειακών πελατών σερβίρουν κυρίως κυκλικό μενού τύπου table d’ hote σε εβδομαδιαία ή δεκαπενθήμερη βάση

Ιδιαιτερότητες των εστιατορίων στα ξενοδοχεία Το εστιατόριο θα πρέπει κυρίως να είναι προσαρμοσμένο στην «εσωτερική» του πελατεία Άλλοι πελατεία έχει ένα Resort, άλλη ένα City Hotel Δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να απορρίπτει την «εξωτερική» πελατεία ή τους πελάτες που επιθυμούν διαφορετικό μενού πχ να επιθυμεί κάποιος πελάτης A la carte, αντί για Table d’ hote Οι εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου θα πρέπει να γίνονται σε συνδυασμό με τη συνολική κατασκευή του ξενοδοχείο (να συμβαδίζουν δηλαδή)

Ιδιαιτερότητες των εστιατορίων στα ξενοδοχεία Όταν δε λειτουργεί θα πρέπει να προστατεύεται από κλοπές Η πελατεία κυρίως στα εστιατόρια ξενοδοχείων Resort και Club hotel, είναι συνήθως η ίδια για σύντομα χρονικά διαστήματα Τα εστιατόρια και οι κουζίνες πολλές φορές εξυπηρετούν και άλλου είδους δραστηριότητες, όπως Banquet, ομιλίες και άλλες εκδηλώσεις (πχ γάμοι κλπ) Το εστιατόριο πρέπει να είναι πάντα «τέλειο» !!! Διότι είναι συνέχεια εκτεθειμένο στα βλέμματα των πελατών και των επισκεπτών του ξενοδοχείου

Ιδιαιτερότητες των εστιατορίων στα ξενοδοχεία Η αναμενόμενη πελατεία εξαρτάται από το μέγεθος του ξενοδοχείου, στην αγορά -ες που κυρίως απευθύνεται, την τοποθεσία όπου βρίσκεται Κάποια ξενοδοχεία μπορεί να έχουν δυσανάλογα μεγάλους χώρους εστιατορίου Ο λόγος είναι ότι επιδιώκουν την προσέλκυση της «εξωτερικής» πελατείας (Passants), είτε στο μενού A la carte, είτε στις διάφορες εκδηλώσεις (Banquet) Απαιτείται μεγάλη προσοχή στις χρεώσεις των πελατών

Ιδιαιτερότητες των εστιατορίων στα ξενοδοχεία Συνήθως η αγορά ή τα άτομα που αποτελούν το μεγαλύτερο ή και το αποκλειστικό τμήμα της πελατείας, καθορίζει το μενού Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι διάφορες εθνότητες και οι θρησκευτικές πεποιθήσεις των πελατών Άλλες διατροφικές συνήθεις έχουν οι Γάλλοι, άλλες οι Εβραίοι κλπ Οι είσοδοι μπορεί να είναι εξωτερικές ή ξεχωριστές, για να μην παρενοχλούνται οι ένοικοι και για να ελέγχονται καλύτερα οι passants

Hotel Restaurant

Κάτοψη επισιτιστικών χώρων ξενοδοχείου

Κουζίνα Εστιατόριο Χώρος για Banquet Καφέ - Σνακ Office Restaurant Bar Αποθήκη χώρου εκδηλώσεων Υποδοχή Σαλόνι Main Bar Είσοδος Είσοδος Σνακ - Μπαρ

Εστιατόρια που λειτουργούν ως αυτοτελείς επιχειρήσεις Ονομάζονται και ανεξάρτητα εστιατόρια Συνήθως είναι κερδοσκοπικές επιχειρήσεις Η πελατεία τους είναι καθαρά «εξωτερική» και για αυτό σημαντικό ρόλο παίζει η φήμη τους Το μενού συνήθως είναι το A la carte Το σέρβις ποικίλει από σέρβις πολυτελείας, γκεριντόν ή οτιδήποτε άλλο Τάση τα τελευταία χρόνια αποτελεί η ταυτόχρονη λειτουργία Bar

Είδη εστιατορίων Τυπικά ή εστιατόρια πολυτελείας Οινομαγειρείο Ταβέρνα Ψαροταβέρνα Ψητοπωλείο ή χασαποταβέρνα Οβελιστήριο Πιτσαρία Σνακ – μπαρ Κέντρο διασκέδασης

Είδη εστιατορίων Εξειδικευμένα εστιατόρια Εστιατόρια ξενοδοχείων Fast foods Bars, Pubs Catering Εστιατόρια μεταφορικών μέσων Clubs Εστιατόρια προσωπικού Εστιατόρια διαφόρων ιδρυμάτων και κοινωνικής πρόνοιας Έθνικ εστιατόρια Θεματικά εστιατόρια

Τυπικό εστιατόριο Το τυπικό εστιατόριο έχει ταυτιστεί περισσότερο με το λεγόμενο εστιατόριο πολυτελείας Η τήρηση όλων των λειτουργιών και των κανόνων σε ένα εστιατόριο συνεπάγεται αυξημένο κόστος το οποίο μετακυλύετε στην τελική τιμή του προϊόντος Η διακόσμηση, η καλή φήμη και η πρωτοτυπία στα προσφερόμενα εδέσματα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο Η ύπαρξη εκπαιδευμένου προσωπικού είναι απαραίτητη Οι τρόπος σερβιρίσματος είναι αποκλειστικής εξυπηρέτησης

Τυπικό εστιατόριο Η παράθεση των γευμάτων γίνεται με αυστηρή σειρά Τα τελευταία χρόνια έχουν εισαγάγει το λεγόμενο Restaurant Bar για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και την όσο το δυνατόν πιο εύρυθμη λειτουργία του εστιατορίου Συνήθως είναι ανεξάρτητη επιχείρηση, αλλά μπορεί να αποτελέσει και τμήμα ενός ξενοδοχείου Το τυπικό, ανεξάρτητο εστιατόριο διαθέτει μόνο «εξωτερική» πελατεία

Self Service – Fast Foods Κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η γρήγορη παρασκευή φαγητού και η εξυπηρέτηση του πελάτη μέσα ή έξω από το εστιατόριο Λόγω της επίτευξης χαμηλού κόστους υπηρεσιών ορισμένα στοιχεία της λειτουργίας του έχουν υιοθετηθεί και από άλλου είδους εστιατόρια Αποτελούν ένα είδος θεματικών εστιατορίων τα οποία επικεντρώνονται περισσότερο σε ένα προϊόν πχ Burger, πίτσα, σουβλάκι, fish and chips κα

Self - Service Ανήκουν σε μεγάλες αλυσίδες ή είναι τύπου franchise To marketing αποτελεί βασικό συστατικό της λειτουργίας τους και περιλαμβάνει διαφημιστική προβολή, ενώ συνήθως χρησιμοποιούν φανταχτερά περιτυλίγματα και συσκευασίες για τα εδέσματα που προσφέρουν στους πελάτες τους Η ποικιλία του μενού είναι πιο περιορισμένη από τα τυπικά εστιατόρια, αλλά τα τελευταία χρόνια γίνεται έντονη προσπάθεια εμπλουτισμού, τονίζοντας την προέλευση των υλικών, διακρίσεις κλπ

Self Service – Fast Foods Χρησιμοποιούν συνήθως έτοιμα υλικά, συσκευασμένα πχ κατεψυγμένες πατάτες και κρέατα Χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένες μεθόδους έτσι ώστε να μην παρεκκλίνουν από τα πρότυπα που έχει θέση η κεντρική διοίκηση της επιχείρησης Το προσωπικό περνάει μια τυπική εκπαίδευση, ενώ δεν είναι απαραίτητο να έχει γνώσεις μαγειρικής Χρησιμοποιούν τη μέθοδο της αυτό – εξυπηρέτησης (self service) Οι τιμές των καταστημάτων είναι περίπου ίδιες με μικρές διαφορές στις τιμές

Cafeteria Αποτελεί την παραλλαγή εκείνη του τυπικού εστιατορίου η οποία δίνει έμφαση πάνω στην παρασκευή και τη διάθεση διαφόρων ειδών ποτών και λιγότερο στο φαγητό Εκτός από Café bar μπορούμε να δούμε και καταστήματα τα οποία χαρακτηρίζονται και ως Snack bar, όπου σνακ ονομάζονται συνήθως διάφορα εδέσματα τυποποιημένης μορφής και αποτελούν ένα είδος γρήγορου φαγητού Το κύριο προϊόν που διαθέτουν εξαρτάται από τις ώρες τις ημέρας

Cafeteria Το κύρια προϊόντα που προσφέρει στην πελατεία της η καφετέρια κατά τη διάρκεια κυρίως της ημέρας είναι: Διάφορα είδη καφέ και άλλων αφεψημάτων όπως τσάι, γάλα (συνήθως ως συστατικό του είδους καφέ που επιλέγουμε), κακάο/σοκολάτα κλπ Δευτερευόντως μπύρες, και οινοπνευματώδη ποτά Τα περισσότερα καταστήματα λειτουργούν και το βράδυ προσφέροντας κυρίως οινοπνευματώδη ποτά και μπύρες Το σερβίρισμα γίνεται με αποκλειστική εξυπηρέτηση και πιο σπάνια με self service (πχ Starbacks)

Εστιατόρια ως τμήμα μεταφορικού μέσου Λειτουργούν είτε εντός του μεταφορικού μέσου πχ μέσα στο πλοίο ή το τρένο ή γενικά τα εδέσματά τους προσφέρονται μέσα στο μέσο πχ αεροπλάνο ή εμμέσως πχ λεωφορεία του ΚΤΕΛ Μεγάλος αριθμός πελατών πρέπει να εξυπηρετηθεί στα περιορισμένα χρονικά πλαίσια ενός ταξιδιού Γενικά λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τους αποθηκευτικούς χώρους, το βάρος πχ στα αεροπλάνα, το σέρβις, ενώ το σερβίρισμα δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή για λόγους ασφαλείας

Εστιατόρια ως τμήμα μεταφορικού μέσου Μια ακόμα δυσκολία είναι ότι οι πελάτες τους προέρχονται από όλα τα κοινωνικά στρώματα και εθνικότητες Στις συμβατικές αεροπορικές εταιρίες προσφέρεται στην economy class, ένα δωρεάν γεύμα και αναψυκτικό ή και μπύρα, ανάλογα τη διάρκεια της πτήσης, ενώ το μενού αναβαθμίζεται εάν ο ταξιδιώτης (όχι σε όλες τις πτήσεις) επιλέξει Business class ή First Class Στις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, τα πλοία και τα τρένα δεν προσφέρεται τίποτα δωρεάν, ενώ συνήθως υπάρχει κάποιος υπάλληλος (πχ αεροσυνοδός) που περιφέρεται με ένα τρέιλερ ανάμεσα στους επιβάτες (ημι-εξυπηρέτηση)

Flight menu

Drive-in/Through Είδος εστιατορίων τα οποία είναι δημοφιλή στο εξωτερικό και κυρίως στην Αμερική Το αυτοκίνητο μπαίνει σε έναν ειδικό διάδρομο κίνησης Η παρασκευή των εδεσμάτων γίνεται για όσο κινείται το αυτοκίνητο στο διάδρομο μέχρι να φτάσει στο σημείο παραλαβής, για αυτό απαιτείται γρήγορη Παρασκευή Εκ των πραγμάτων τα φαγητά είναι απλά και στεγνά Χρησιμοποιούνται σκεύη μιας χρήσης

Εξειδικευμένα εστιατόρια Αποτελούν διάφορα είδη θεματικών εστιατορίων Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα έθνικ εστιατόρια τα οποία δίνουν έμφαση στην παραδοσιακή κουζίνα ενός λαού ή μιας χώρας, αλλά λειτουργούν σε μια άλλη χώρα πχ ιταλικό εστιατόριο στην Ελλάδα Οι κυριότερες κουζίνες που συναντώνται είναι η γαλλική, ιταλική, κινέζικη, ινδική, ανατολική, ιαπωνική Σε μεγάλο βαθμό η ύπαρξη τέτοιων εστιατορίων εξαρτάται και από τη διασπορά πληθυσμών ενός λαού στο εξωτερικό πχ ελληνικό σουβλατζίδικο στις ΗΠΑ και τον Καναδά

Ιταλικό εστιατόριο

Γαλλικό εστιατόριο

Ανατολίτικο εστιατόριο

Εξιδανικευμένα εστιατόρια ως προς μια κατηγορία εδεσμάτων Ψησταριές ή Grill με ειδίκευση στις παρασκευές ψητών κρεάτων και «της ώρας» Ψαροταβέρνες με ειδίκευση στα ψάρια και τα θαλασσινά Εστιατόρια κυνηγιού με ειδίκευση στην παρασκευή θηραμάτων και άγριων πτηνών Εστιατόρια υγιεινής διατροφής με ειδίκευση στην παρασκευή ειδικού μενού για πελάτες που ακολουθούν ειδικό διαιτολόγιο λόγω παθήσεων ή ατομικών πεποιθήσεων (χορτοφαγία, προϊόντα βιοκαλλιέργειας )

Θεματικά εστιατόρια ως προς τη διακόσμησή τους Αποτελούν τάση των τελευταίων ετών και στην Ελλάδα Η διακόσμηση, η ενδυμασία του προσωπικού και άλλα στοιχεία του εστιατορίου παραπέμπουν σε κάποιο θέμα που δεν εξαρτάται απόλυτα από το μενού Χαρακτηριστικό το είδος του American bar, η διακόσμηση με κινηματογραφικές ταινίες κλπ Οι κατάλογοι, τα έπιπλα κλπ έχουν συνήθως κάποιο ιδιαίτερο και πρωτότυπο χαρακτηριστικό

Fridays restaurant