Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
Advertisements

Quiz για το διαδίκτυο !.
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Πάντα ακούμε τους «κανόνες» των γυναικών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
2ο φύλλο εργασίας 1η δραστηριότητα
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Πιθανότητες ΜυριάννηΝάσια Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αντωνίου.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Οι μικροί κύριοι και οι μικρές κυρίες αγγίζουν τις παιδικές ψυχές Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Μερικές φορές νιώθω πολύ θυμωμένη!!
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Διατροφή και υγεία Πρόγραμμα Αγωγής υγείας Υπεύθυνη δασκάλα : Τσουλφά Μαρία Τάξη Δ΄ Σχ. έτος
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Συνέντευξη με νήπια.
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΕΝΟΤΗΤΑ Δ΄: επίλυση προβλημάτων
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης
Πάμε για ψώνια; (5) Βιβλίο σελ.47
Κοιτάμε για ένα λεπτό πολύ προσεκτικά την εικόνα και προσπαθούμε να θυμόμαστε όσα περισσότερα μπορούμε!
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Πώς διηγούμαστε ιστορίες από την Αγία Γραφή για να προκαλέσουν εντύπωση στα παιδιά; Πρώτα απ’ όλα πρέπει να τις διηγηθούμε σε μια γλώσσα τόσο απλή και.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ Συναισθηματικη αγωγη Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ

1. Παιχνιδια γνωριμιασ 1. «Αράχνη» Τα παιδιά στέκονται σε κύκλο και η εκπαιδευτικός, αφού μιλήσει πρώτα για τον εαυτό της στα παιδιά, κρατά την άκρη του νήματος και πετά το κουβάρι σε κάποιο παιδί. Με τον ίδιο τρόπο το παιδί αυτό θα συστηθεί στα υπόλοιπα παιδιά και κρατώντας με το ένα χέρι το νήμα, θα πετάξει το κουβάρι σε κάποιο άλλο παιδί…

Όταν παρουσιάσουν τον εαυτό τους όλα τα παιδιά της τάξης, λένε με τι μοιάζει αυτό που έφτιαξαν (ιστός της αράχνης). Γίνεται παραλληλισμός του ιστού με τους δεσμούς που δημιουργούνται μεταξύ τους μέσα στην τάξη (κοινωνία της τάξης) και τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν αν κάποιο από τα παιδιά της τάξης χαλαρώσει το νήμα/κανόνες/δεσμούς του ιστού.

2.Παιχνίδι γνωριμίας χρησιμοποιώντας… μπάλα! 2.Παιχνίδι γνωριμίας χρησιμοποιώντας… μπάλα! Τα παιδιά παρουσιάζουν τον εαυτό τους κρατώντας μια μαλακή μπάλα. Στη συνέχεια πετούν τη μπάλα στο παιδί που θέλουν να γνωρίσουν.

2. το συμβολαιο της ταξησ μασ Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και συνεργάζονται για να φτιάξουν τους κανόνες της τάξης. Οι κανόνες αφορούν τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και τις επιτρεπόμενες συμπεριφορές των παιδιών. Θα πρέπει να συμφωνηθούν και να υπογραφτούν από τη δασκάλα και όλα τα παιδιά της τάξης. Αυτό θα αποτελέσει και το συμβόλαιο της τάξης, οι κανόνες του οποίου πρέπει να τηρούνται από όλους όσους το υπέγραψαν.

3. Κοινωνια της ταξησ Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε σε συνεδρία προσωπικού από την κα Μαρία Καραγιάννη, σύμβουλο Αγωγής Υγείας. Μέσω του προγράμματος/δραστηριότητας αυτής τα παιδιά βιώνουν τις δημοκρατικές διαδικασίες, εκφράζουν τους προβληματισμούς τους, τις ανησυχίες τους και αναλαμβάνουν δράση για την υλοποίηση των αποφάσεων τους.

Περιγραφή δραστηριότητας: Σε πινακίδα της τάξης αναρτάται ένα χαρτόνι, χωρισμένο σε τρεις στήλες, πάνω στο οποίο τα παιδιά θα μπορούν να γράψουν το όνομά τους στην αντίστοιχη στήλη, ανάλογα με το τι θα ήθελαν να συζητήσουν. Επιβράβευση (τι λειτουργεί καλά;) Προβλήματα (τι δε λειτουργεί καλά;) Εισηγήσεις (τι θα μπορούσε να γίνει;)

Η κοινωνία της τάξης Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο, για να έχουν οπτική επαφή μεταξύ τους και ορίζεται ένας συντονιστής της συζήτησης (συνήθως ο δάσκαλός, ένας γραμματέας που θα καταγράφει το πρόβλημα/εισήγηση/απόφαση και ένας γραμματέας πίνακα. Το παιδί που έγραψε το όνομά του στο χαρτί αρχίζει και μιλά και οι υπόλοιποι λένε τις απόψεις τους σχετικά με το θέμα. Αν χρειαστεί μπορεί να ετοιμάσουν επιστολή και να την στείλουν, να καλέσουν τη διευθύντρια και να της πουν το πρόβλημα, εισήγησή τους…

4. Επικοινωνουμε σωστα…βοηθουμε στη λυση προβληματων Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και τα παιδιά που έχουν κάποιο πρόβλημα/παράπονο/σύγκρουση αρχίζουν και μιλούν.

Ο/Η εκπαιδευτικός (και τα υπόλοιπα παιδιά )θα μπορέσει να βοηθήσει στο να αποφευχθούν οι παρεξηγήσεις και να κάνει τη επικοινωνία μεταξύ των παιδιών πιο ξεκάθαρη αν έχει υπόψη του/της τις 4 πτυχές στην ερμηνεία ενός μηνύματος. -Γεγονότα (τι έγινε ακριβώς; πού; πότε; πώς; Ποιοι ήταν οι εμπλεκόμενοι; Τι ακολούθησε; ) -Συναισθήματα (Πώς νιώθεις; Πώς νομίζεις ότι νιώθει ο άλλος; ) -Ανάγκες (Τι θα ήθελες να συμβεί; Ποια λύση θα σε ικανοποιούσε; Τι θα ήθελες να κάνει ο άλλος; ) -Αιτήματα ( Τι ζητάς να γίνει; Ποια λύση θεωρείς πως είναι εφικτή; Τι θα κάνεις από τώρα και στο εξής; )

5. Κουτι συναισθηματων Στην τάξη υπάρχει ένα κουτί μέσα στο οποίο υπάρχουν τοποθετημένα κομμάτια από τσόχα διαφόρων χρωμάτων. Τα παιδιά διαλέγουν το χρώμα που εκφράζει το συναίσθημα που νιώθουν οι ίδιοι για κάποιο γεγονός ή ο ήρωας του κειμένου που έχουν διαβάσει. Τα υπόλοιπα παιδιά κάνουν υποθέσεις για το πώς νιώθει το συγκεκριμένο παιδί/ήρωας του κειμένου και γιατί.

6. Καρεκλα Σκεψεων καισυναισθηματων 6. Καρεκλα Σκεψεων καισυναισθηματων Συγκεκριμένη καρέκλα στην τάξη γράφει πάνω « Καρέκλα Σκέψεων και συναισθημάτων». Τα παιδιά όταν έχουν κάποιο πρόβλημα ή όταν μπαίνουν στη θέση κάποιου ήρωα κάθονται στην καρέκλα και μιλούν. Τα υπόλοιπα παιδιά βοηθούν κάνοντας διευκρινιστικές ερωτήσεις και εισηγήσεις.

7. Επισκεψη στο παιδικο μουσειο ροτα «Μάθαμε πώς να εκφράζουμε σωστά τα συναισθήματά μας, πώς να συμπεριφερόμα στε σωστά στους συνανθρώπους μας και πώς να αντιμετωπίζουμε δύσκολες καταστάσεις» .

8. Διαχειριση θυμου: 1. Ένα παιδί κάθεται στη μέση του κύκλου και η δασκάλα, με τη βοήθεια των υπόλοιπων παιδιών, φτιάχνουν ένα φανταστικό σενάριο (που ίσως να έχει σχέση με κάποιες συμπεριφορές του συγκεκριμένου παιδιού). Το παιδί λέει αρχικά πώς νιώθει και τελειώνει την ιστορία, λέγοντας πραγματικά πώς θα αντιδρούσε και τι θα έκανε. Αφού συζητήσουν στην ομάδα την αντίδραση και τις συνέπειες της πράξης του, ξαναλένε την ιστορία προσπαθώντας να βρουν εναλλακτικές λύσεις. Το παιδί επιλέγει την καταλληλότερη και προσπαθεί να την εφαρμόσει την επόμενη φορά που θα του συμβεί κάτι παρόμοιο.

2. Ο σηματοδότης της τροχαίας Τα παιδιά έχουν στη διάθεσή τους ένα φύλλο εργασίας πάνω στο οποίο υπάρχει ένας σηματοδότης τροχαίας τον οποίο συμπληρώνουν. Ακολουθεί συζήτηση ατομικά ή/και ομαδικά. ΣΤΑΜΑΤΑ! Ηρέμησε και σκέψου πριν δράσεις! Ποιο είναι το πρόβλημά σου; Πώς νιώθεις γι΄αυτό; Σκέψου εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά σου και τις συνέπειές τους Προχώρησε και δοκίμασε το καλύτερο σχέδιο

9. Διαφορετικοτητα Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και κρατούν από ένα καθρεφτάκι. Θα πρέπει αρχικά να κοιτάξουν το παιδί που κάθεται στα δεξιά τους και να αναφέρουν (α) σε τι διαφέρουν (π.χ. έχουμε διαφορετικό χρώμα μαλλιών) και (β) σε τι μοιάζουν (π.χ. ίδιο ύψος, μας αρέσουν και τους δύο τα γλύκα…).

Στη συνέχεια το κάθε παιδί θα πρέπει να κοιτάξει καλά τον εαυτό του στον καθρέφτη και να αναφέρει ένα θετικό σημείο που αναγνωρίζει στον εαυτό του. Τα υπόλοιπα παιδιά αναφέρουν κι άλλα θετικά στοιχεία του συγκεκριμένου παιδιού .

10. Επεξεργασια λογοτεχνικου βιβλιου Δραματοποιημένες σκηνές από το λογοτεχνικό βιβλίο με τίτλο « Βόλτα με το φεγγάρι » που επεξεργάστηκαν τα παιδιά της τάξης. Το βιβλίο είχε θέμα το σεβασμό στη διαφορετικότητα. Μέσα από την ιστορία λοιπόν του κειμένου η ηρωίδα , που ήταν « διαφορετική » από τα υπόλοιπα παιδιά, κατάφερε να γίνει αποδεχτή από τους υπόλοιπους ακολουθώντας τις συμβουλές του φεγγαριού που έλεγαν : «… Ό,τι είναι διαφορετικό δεν είναι κακό… Μάθε ν’ αγαπάς τον εαυτό σου γι’ αυτό που είσαι κι αυτά που κάνεις. Ξέρεις τόσα διαφορετικά πράγματα απ’ τους άλλους ανθρώπους γύρω σου. Μοιράσου τα, δείξε αυτό που είσαι »

11. Ενισχυση θετικης συμπεριφορας και επιδοσησ Η συμπεριφορά σου είναι καταπληκτική τις τελευταίες μέρες! Συγχαρητήρια! Έκανες πρόοδο!!! Βραβεία στο γραπτό λόγο! Συγχαρητήρια! Έκανες πρόοδο!!! Ενδιαφέρεσαι πολύ για το μάθημα και κάνεις πάντα τις εργασίες σου!!! Συγχαρητήρια!!!