ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ιούνιος 2008 Dr. Άρης Ίκκος, ISHC.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

Athens Hotel Branding Seminar Franchising στα Ξενοδοχεία 23/09/2005 Dr. Άρης Ίκκος Corporate Membership:Director Membership:Corporate Membership:
«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
Ερωτηματολόγιο Συλλογής Απαιτήσεων Εφαρμογών Υψηλών Επιδόσεων
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Αποτελέσματα Μελέτης για το Μέγαρο Πολιτισμού Κύπρου Ετοιμάστηκε για την Εταιρεία KPMG Από την Εταιρεία RAI Consultants Public Ltd Μάρτιος 2008.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Μετά από έρευνα που διενήργησε εταιρεία ερευνών, διαπιστώθηκε πως στην εταιρεία μας οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν μεταξύ τους ένα λεξιλόγιο κάπως ανάρμοστο.
Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Θεσσαλονίκης
Ε Ρ Ε Υ Ν Ε Σ Α Γ Ο Ρ A Σ - Μ Ε Λ Ε Τ Ε Σ Αθήνα:Ερμουπόλεως & Πηλίου 1, Ν. Φάληρο  fax:
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Θεσσαλονίκης Μάιος 2012.
€ $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000 $1,000 $500 $300 $200 $100 Καλωσορίσατε.
ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ IMIC 2 Φεβρουάριος 2006 Dr. Άρης Ίκκος, ISHC
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Αττικής Γενική Συνέλευση Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής 16 Νοεμβρίου 2010.
1 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΥΜΑΤΙΩΣΗΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Ευάγγελος Μαρίνης Επίτιμος Διευθυντής Μικροβιολογικού.
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής & η Aπόδοση των Ξενοδοχείων Γενική Συνέλευση ΕΞΑ-Α 27 Νοεμβρίου 2009.
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής Γενική Συνέλευση Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής 9 Μαΐου 2006.
© Copyrights. Grow’n Up Ltd
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Ανάλυση του λευκού φωτός και χρώματα
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Γεωπονικό πανεπιστήμιο αθηνών (Γ. Καλπουζάνης). Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης 2000 – 2006 Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Προσανατολισμού και Εγγυήσεων Τμήμα.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
1 AYTOΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΤΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ….
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Αποτελέσματα μετρήσεων σύστασης σώματος
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1/5/ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΑΝΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ 1/5/ (πηγή: HELIOAKMI).
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ανάπτυξη και Εκτίμηση Ξενοδοχείων 25/06/05 Ανάλυση Εσόδων - Εξόδων Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Corporate Membership:Director Membership:Corporate Membership:
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Ψηφιακό Χάσμα O αναλφαβητισμός στον 21 ο αι. 15 Μαρτίου 2010 Ντέπη Τζιμέα Δ/νση Εταιρικής Επικοινωνίας.
+14 Σεπτέμβριο 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +1 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
1 Τοπικές βλάβες από δήγματα όφεων Κουτσουμπού Γεωργία Ειδικευόμενη Γενικής Ιατρικής ΓΚΑ Αθήνα, 18 η Ιουλίου 2002.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ για την ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ 2014 Απρίλιος 2014.
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Σοφία Τζελέπη, App Inventor ΜΕΡΟΣ B’ Σοφία Τζελέπη,
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.: ΧΟΡΗΓΟΣ: Μέλος του δικτύου :
Δομές Δεδομένων 1 Στοίβα. Δομές Δεδομένων 2 Στοίβα (stack)  Δομή τύπου LIFO: Last In - First Out (τελευταία εισαγωγή – πρώτη εξαγωγή)  Περιορισμένος.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Κληρονομικότητα.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Α2 Λυκείου Αργυράδων Ρωτήθηκαν συνολικά 162 άτομα.
Παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου (ΠΚΚ) σε ηλικιωμένους και υπέργηρους με ισχαιμικό αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο (ι-ΑΕΕ). Η θέση του σακχαρώδη διαβήτη.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη/Ίδρυμα Καρέλια
1 Αδάμ Δαμιανάκης Conceptum A.E. Tουριστικές και Πολιτιστικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η περίπτωση του.
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ.
Επιθεωρήσεις ΔΚΕΕ ( )  Επιθεωρήσεις : 25  Έκλεισαν Ικανοποιητικά 6 (24%) και Μη Ικανοποιητικά 19 (76%)  Μη Συμμορφώσεις : 257  Διορθωτικές.
Τρίτη 31 Iανουαρίου 2006 Πολύκαστρο Διάλεξη:Η ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Δρ. Μηχ. - ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΣΤΩΡΗΣ.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ιούνιος 2008 Dr. Άρης Ίκκος, ISHC

 Προσβάσιμος Τουρισμός  Προσβασιμότητα στην Ελλάδα  Από τα λόγια, στην πράξη Περιεχόμενα

3 H αγορά ‘Προσβάσιμου Τουρισμού’ ανά χώρα ΕΕ Πηγή: Eurostat 2005

4 Πηγή: Δαπάνη € 620, Eurostat 2005, βάσει στοιχείων 2003 Το μέγεθος της αγοράς σε €

5 Physical access: - handrails - ramps - lifts - lowered counters - etc Sensory access: - tactile markings - signs and labels - hearing augmentation systems - audio cues for lifts and lights Οι 2 κυριότερες αγορές της Ελλάδας

6 Πηγή: US Census Bureau, 2005 EE – Οι άνω των 65 σήμερα και σε 20 χρόνια

7 Αναπηρία & Τουρισμός  Πολλοί Ανάπηροι έχουν μέσο / υψηλό εισόδημα  Πακέτα διακοπών από Κοινωνική Ασφάλιση  50% των αναπήρων θα ταξίδευε περισσότερο εφόσον υπήρχε κατάλληλη προσβασιμότητα  Οι ανάπηροι στις ΗΠΑ (Open Door’s Organization- Harris Interactive Study) –έως το 2030, θα αυξηθούν κατά 30 εκ. –το 2002 ξόδεψαν $13,6 δις σε ταξίδια –40% ταξιδιωτών, ταξίδεψαν εκτός χώρας: 44% στην Ευρώπη: Γερμανία (28%), Ην. Βασίλειο (28%), Γαλλία (25%)

8 HΠΑ – “from gray to gold”  Οι άνω των 50: –ενεργοί – υγιείς – δραστήριοι –είναι το 35% πληθυσμού –κατέχουν το 42% των εισοδημάτων μετά τους φόρους –ελέγχουν ½ του προς κατανάλωση εισοδήματος ΗΠΑ –αντιπροσωπεύουν το 47% αγοράς αναψυχής ή 144 εκ. διανυκτερεύσεις ετησίως –ελέγχουν $ 800 δις (77% of financial holdings)  Οι άνω των 65 θα διπλασιασθούν σε 25 χρόνια – το 2030, 72 εκ. Αμερικανοί (20%) θα είναι > 65  Οι άνω των 85 είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη ομάδα πληθυσμού των ΗΠΑ

9 Χαρακτηριστικά Μεγαλυτέρων Ηλικιών  Περισσότερο διατεθειμένοι να ταξιδέψουν ‘εκτός σεζόν’  Μπορούν να προσαρμόσουν το πρόγραμμά τους στη διαθεσιμότητα αεροπορικών θέσεων / δωματίων  Πιο συνηθισμένοι σε προκαταβολές / μετρητά και λιγότερο σε πιστωτικές κάρτες  Τρώνε πιο συχνά στο ξενοδοχείο

10 Χαρακτηριστικά Προσβάσιμου Τουρισμού  Κρατήσεις προκαταβολικά  Internet / ανοιχτά forums  Ολική προσβασιμότητα  Πιστοί πελάτες  Με την οικογένεια, φίλους, ή συνοδούς  Ταξιδεύουν και εκτός περιόδου αιχμής  Προσβάσιμοι προορισμοί: –ανταγωνιστικό πλεονέκτημα => υψηλές πληρότητες / τιμές –φιλικό προφίλ για όλους τους ταξιδιώτες

11 Εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ Άτομα με λίγες ανάγκες πρόσβασης Άτομα με όλες τις ανάγκες πρόσβασης Άτομα με ανάγκες πρόσβασης Εθελοντικές ή μη οργανώσεις για ανάπηρους, Εξειδικευμένα Ταξιδιωτικά Γραφεία Destination Management Organisations ίντερνετ, Ταξιδιωτικά Γραφεία Άτομα με τις μεγαλύτερες ανάγκες πρόσβασης Πηγή : OSSATE

 Προσβάσιμος Τουρισμός  Προσβασιμότητα στην Ελλάδα  Από τα λόγια, στην πράξη Περιεχόμενα

13 Φυσικά Εμπόδια Προσβασιμότητας

14 Τεχνητά Εμπόδια Προσβασιμότητας & Λύσεις Τεχνητά Εμπόδια Προσβασιμότητας

15 Τεχνητά Εμπόδια Προσβασιμότητας & Λύσεις Τεχνητά Εμπόδια Προσβασιμότητας

16 Κοινωνικά Εμπόδια Προσβασιμότητας

17 Έρευνα σε εξειδικευμένα γραφεία: Πηγή: Έρευνα GBR Consulting σε ειδικευμένα γραφεία Προσβάσιμου Τουρισμού, 2006 Έρευνα σε εξειδικευμένα γραφεία: Αξιολόγηση Προσβασιμότητας

18 Γνωρίζετε οτι τα παρακάτω είναι προσβάσιμα; Πηγή: Έρευνα GBR Consulting σε ειδικευμένα γραφεία Προσβάσιμου Τουρισμού, 2006

19 Προσβασιμότητα στην Ακρόπολη

20 Η πραγματική κατάσταση διαφέρει από τη διαφημιζόμενη; Πηγή: Έρευνα GBR Consulting σε ειδικευμένα γραφεία Προσβάσιμου Τουρισμού, 2006

21

22

23

24 Ιστοσελίδα ΕΟΤ

25

26

27

28

29

30 Θέση Ελλάδας ως προορισμός Πηγή: Έρευνα GBR Consulting σε ειδικευμένα γραφεία Προσβάσιμου Τουρισμού, 2006

31 Συμβολή στη Μείωση της Εποχικότητας Πηγή: Έρευνα GBR Consulting σε ειδικευμένα γραφεία Προσβάσιμου Τουρισμού, 2006

 Προσβάσιμος Τουρισμός  Προσβασιμότητα στην Ελλάδα  Από τα λόγια, στην πράξη Περιεχόμενα

33 Μεθοδολογία ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Σχεδιάζουμε ένα μέλλον χωρίς εμπόδια Προσαρμόζουμε τον προορισμό για την αφαίρεση των εμποδίων ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ Αναγνώριση λειτουργίας τουριστικού προορισμού Επαφή με εμπλεκόμενους φορείς και αρχές Επαφή με τις επηρεαζόμενες κοινωνικές ομάδες Προκαταρκτική μελέτη Διεξοδική επιτόπια μελέτη του προορισμού Εντοπισμός και ανάδειξη Προβλημάτων ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Λύσεις Πηγή: MHI turismo

34 Σχέδιο Προσβασιμότητας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Έλεγχος Προσβασιμότητας Ολοκληρωμένα Σχέδια Προσβασιμότητας Σχέδια Προσβασιμότητας Εκτέλεση Έργων Προσβασιμότητας Εγχειρίδια και Οδηγοί Τεχνικής Εφαρμογής Νομοθεσία Δημιουργία Προσόντων Συμβουλευτικές Δραστηριότητες Πηγή: MHI turismo

35 Προσβάσιμες Ιστορικές Πόλεις Βενετία

36 Λούβρο

37 Τολέδο

38 Τολέδο

39 Τολέδο – Κόστος εργασιών ΤομέαςΕργασίαΚόστος €Σύνολο € Ιστορικό Κέντρο (4 περιοχές) Διαγνωστική Μελέτη Πρόταση Λύσεων Εκτέλεση Έργων Μνημεία (3 μνημεία) Διαγνωστική Μελέτη Διαχείριση Διαδικασίας Αδειών Εκτέλεση Έργων BrandingΣχεδιασμός Εντύπων & Εγχειρίδιο MarketingFolder Accessible Tourism Δημόσιες Παρουσιάσεις Fam Trips – Δίκτυα Διανομής Εβδομάδα Ευαισθητοποίησης Γενικό Σύνολο

40 Προσβάσιμα Λεωφορεία

41 Προσβάσιμα Λεωφορεία

42 Προσβάσιμα Λεωφορεία

43 Προσβάσιμες Ρεσεψιόν

44

45 Προσβάσιμα Ντους

46 Προσβάσιμα Μπάνια

47

48 Οικονομικές Λύσεις

49  Τοποθετείστε τηλέφωνα για άτομα με ακουστικά  Βεβαιωθείτε οτι έχετε μερικές συσκευές με μεγάλα πλήκτρα και φωτάκι που αναβοσβήνει: διευκολύνουν αυτούς που δεν ακούνε καλά ή έχουνε προβλήματα αρθρίτιδας κλπ.  Εξοπλιστείτε με 'vibrating alarm' για τους πελάτες σας που δεν ακούνε καλά και μπορεί να μην ακούσουν το συναγερμό για φωτιά  Φροντίστε οι συναγερμοί να έχουν φως που αναβοσβήνει  Φροντίστε να υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός για ενοικίαση  Φροντίστε να υπάρχουν μερικά αντίγραφα του μενού με μεγάλα γράμματα  Φροντίστε στη ρεσεψιόν να υπάρχει ένα στυλό και ένα σημειωματάριο για να διευκολυνθούν άτομα μειωμένης ακοής  Αποφύγετε τα ‘ψιλά’ γράμματα στο registration form  Αν η ρεσεψιόν δεν είναι προσβάσιμη, φροντίστε να υπάρχει ένα τραπεζάκι στο οποίο πάει ο ρεσεψιονίστ για να εξυπηρετήσει και δεν σκύβει πάνω από την υψηλή ρεσεψιόν. Λύσεις άμεσης εφαρμογής - 1

50  Χρησιμοποιείτε χρωματιστά σερβίτσια που είναι πιο ευδιάκριτα  Όταν αλλάξετε σήμανση φροντίστε να είναι ευδιάκριτη, με μεγάλα γράμματα, καθαρά χρώματα, χωρίς αντανάκλαση και σε κατάλληλο ύψος. Φροντίστε για γραφή Braille σε κατάλληλο ύψος  Όταν κάνετε ανακαίνιση φροντίστε οι πόρτες να είναι ευδιάκριτες.  Φροντίστε τα σκαλιά να είναι ευδιάκριτα με χρήση κατάλληλων υλικών που σημειώνουν την απόληξή τους.  Αποφύγετε τα ολόλευκα ντεκόρ σε μπάνια και WC. Όπου έχετε τέτοια μπάνια βάλτε χρωματιστές πετσέτες.  Φροντίστε να υπάρχουν μερικά ‘τούβλα’ για να σηκωθεί πιο ψηλά ένα κρεβάτι αν χρειάζεται.  Κουρέψτε τα φυτά που κρέμονται στους διαδρόμους. Λύσεις άμεσης εφαρμογής - 2

51  Όταν μιλάτε με κάποιον που είναι σε αναπηρική καρέκλα, μην την ακουμπάτε: αποτελεί προσωπικό του χώρο.  Αν κάποιος φαίνεται να χρειάζεται βοήθεια, προσφέρετέ την αλλά περιμένετε πρώτα να την αποδεχθεί πριν τον βοηθήσετε.  Όταν κάνετε μια κράτηση, ρωτάτε για τυχόν ιδιαίτερες απαιτήσεις – πχ είναι vegetarian ή έχει κάποια άλλη δίαιτα, έχει κάποια αναπηρία, θα φτάσει νωρίς / αργά; Με αυτόν τον τρόπο, η ειδική φροντίδα δεν αποτελεί διάκριση αλλά μέρος της γενικής περιποίησης όλων των πελατών.  Οι ανάπηροι είναι άνθρωποι σαν όλους τους άλλους: μην κάνετε υποθέσεις για τις ικανότητες και τις ανάγκες τους. Λύσεις άμεσης εφαρμογής - 3

Dr. Άρης Ίκκος Βουκουρεστίου Αθήνα