1 Η Βιομηχανία Υλικού και η Βιομηχανία Λογισμικού Background reading: Varian, H.R., (2003), Intermediate microeconomics. New York: Norton. (Chapter 28:Game.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Advertisements

Έρευνα για την οικοδομική δραστηριότητα 2010 Επαμεινώνδας Ε. Πανάς Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής Απόψεις.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Ιωάννης Κόμνιος Μεταπτυχιακή Διατριβή Τμήμα.
Ερωτηματολόγιο Συλλογής Απαιτήσεων Εφαρμογών Υψηλών Επιδόσεων
Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
Σχέση ισοτιμίας και εισοδήματος
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Μετά από έρευνα που διενήργησε εταιρεία ερευνών, διαπιστώθηκε πως στην εταιρεία μας οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν μεταξύ τους ένα λεξιλόγιο κάπως ανάρμοστο.
Ο ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Η μόχλευση σε ανταγωνιστική και χωρίς φόρους οικονομία
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
1 Τα Οικονομικά των Βιομηχανιών Δικτύου και του Internet Main references: Economides, N., (1996), ‘The economics of Networks’, International Journal of.
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ.
Κεφ. 7: Χρήμα – πληθωρισμός
Ρωτήθηκαν 67 άτομα μιας σχολής χορού και έδωσαν τις εξής απαντήσεις: Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,Μ,L,L,L,L,L,L, L,L,L,L,T,T,T,T,T,T,T,M,M,M,M,M,M,M,M,M,M,L,L,L,L,L,L,L,T,T,T,T,T,M,M,
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Στοιχεία Μικροοικονομικής Ανάλυσης IΙ
1 Πραγματικοί Οικονομικοί Κύκλοι. 2 Βραχυχρόνιες διακυμάνσεις Σε συναθροιστικά οικονομικά μεγέθη: Προϊόν, απασχόληση, ανεργία. Ιδιωτικές επενδύσεις, κατανάλωση,
GALLUP INTERNATIONAL ASSOCIATION ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 2003 ΕΛΛΑΔΑ Ετοιμάστηκε για την Eυρωπαϊκή Ένωση Επιμελητηρίων από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις.
Σχέση Απόδοσης- Κινδύνου στα Πλαίσια της Θεωρίας Χαρτοφυλακίου
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
3 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εκλογική συμπεριφορά 1 3 ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ( Πρόθεση ψήφου )
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
1 Έρευνα για την οικονομία Ελλάδα 2004 Ετοιμάστηκε ειδικά για την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ημερομηνία: 5 Νοεμβρίου 2003 TNS ICAP 64, Vas. Sofias Ave.,
1/5/ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΑΝΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ 1/5/ (πηγή: HELIOAKMI).
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
+14 Σεπτέμβριο 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +1 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης.
1 Τοπικές βλάβες από δήγματα όφεων Κουτσουμπού Γεωργία Ειδικευόμενη Γενικής Ιατρικής ΓΚΑ Αθήνα, 18 η Ιουλίου 2002.
1.3 ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Τρίτο Συστήματα.
Θεωρητικό υπόδειγμα για την μελέτη της οικονομικής δραστηριότητας (Κεφ
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
1 Νέα Θεωρία Μεγέθυνσης Ενδογενής μεγέθυνση. 2 Συνάρτηση παραγωγής προϊόντος Υ t = Y(K, L, A) Y t = [(1-α k )·K t ] α · [(1-α L )·A t ·L t ] 1-α 0
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 4η
Κ ΕΦΑΛΑΙΟ 11 ο: Moνοπώλιο και μονοψώνιο Παρακίνηση: Brush Wellman 2. Το πρόβλημα της μεγιστοποίησης των κερδών του μονοπωλίου Η συνθήκη μεγιστοποίησης.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ 1 2 Στην αγορά συμμετέχουν πολλοί αγοραστές και πωλητές Τα προσφερόμενα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου: μονοπωλιακός ανταγωνισμός
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η Βιομηχανία Υλικού και η Βιομηχανία Λογισμικού Background reading: Varian, H.R., (2003), Intermediate microeconomics. New York: Norton. (Chapter 28:Game Theory) Main reference: Oz Shy, (2001), The economics of network industries. Cambridge University Press. (Chapters 1,2 and 3)  Η Βιομηχανία Υλικού  Συμβατότητα Υλικού  Η Προσέγγιση Εξωτερικοτήτων Δικτύου  Η Προσέγγιση των Συνισταμένων  Εμπειρικά Ευρήματα  Η Βιομηχανία Λογισμικού  Αρχές παραγωγής λογισμικού  Προσδιορισμός ποικιλίας λογισμικού  Πειρατεία λογισμικού  Τιμολόγηση λογισμικού  Εμπειρικά ευρήματα

2  Συμβατότητα Υλικού  Ορισμός: Λέμε ότι δύο υπολογιστές είναι συμβατοί εάν μπορούν να δουλέψουν μαζί. Αλλιώς λέμε ότι οι υπολογιστές δεν είναι συμβατοί  Δυσκολίες χρήσης του παραπάνω ορισμού  Ορισμοί διάφορων τύπων συμβατότητας:  Υπολογιστές με διαφορετικές μάρκες λέγονται συμβατοί (strongly compatible) εάν χρησιμοποιούν το ίδιο λειτουργικό σύστημα  Υπολογιστές με διαφορετικές μάρκες λέγονται συμβατοί (downward compatible) εάν τα καινούρια μοντέλα είναι συμβατά με τα παλιά, αλλά όχι απαραίτητα και το αντίστροφο.  Υπολογιστές με διαφορετικές μάρκες λέγονται συμβατοί (one way compatible) εάν μια μηχανή μπορεί να διαβάσει τα αρχεία που έχουν παραχθεί από μια μηχανή ανταγωνιστή, αλλά όχι και το αντίστροφο. Η Βιομηχανία Υλικού

3  Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου  Η συμβατότητα αποτελεί το δεύτερο κατά σειρά παράγοντα μετά την τιμή στην επιλογή αγοράς υπολογιστή  Ορισμός: Οι προτιμήσεις των καταναλωτών εμφανίζουν εξωτερικότητες δικτύου εάν η χρησιμότητα κάθε καταναλωτή αυξάνει με την αύξηση του συνολικού αριθμού των καταναλωτών που αγοράζουν την ίδια ή μια συμβατή μάρκα Η Βιομηχανία Υλικού

4  Μονοπώλιο που πουλά μία μάρκα σε παρόμοιους καταναλωτές  Αγορά με έναν παραγωγό Η/Υ που πουλά σε παρόμοιους (identical) καταναλωτές-χρήστες οι οποίοι επιθυμούν συμβατότητα  Συμβατότητα σημαίνει η ύπαρξη προσαρμογέων (adapters) που επιτρέπουν σε δύο μηχανήματα να επικοινωνούν και να δουλεύουν μαζί  Η εγκατάσταση προσαρμογέων αυξάνει το κόστος παραγωγής Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

Παράδοση 5, Δευτέρα 12/1/  Οι καταναλωτές (αγοραστές-χρήστες Η/Υ)  Υπάρχουν n παρόμοιοι πιθανοί χρήστες που επιθυμούν τη συμβατότητα  Κάθε καταναλωτής αγοράζει το πολύ έναν Η/Υ  q  0 είναι η ποσότητα που πωλείται από το μονοπώλιο, p η τιμή ενός Η/Υ  Η συνάρτηση χρησιμότητας κάθε καταναλωτή είναι: Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

6  Η Τεχνολογία  Υπόθεση: Ο μονοπωλιακός παραγωγός Η/Υ μπορεί να παράγει μόνο ένα είδος Η/Υ, δηλαδή με ή χωρίς προσαρμογέα αλλά όχι και τα δύο είδη . Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

7  Η Χρονική Σειρά των Αποφάσεων  Στάδιο 1: Σχεδιασμός  Στάδιο 2: Τιμολόγηση  Στάδιο 3: Κατανάλωση  Προσδοκίες και θέματα συντονισμού  Ορισμός:Οι καταναλωτές προβλέπουν με τέλειο τρόπο (perfect foresight) εάν κατά την ώρα της αγοράς μπορούν να προβλέψουν πόσοι καταναλωτές θα αγοράσουν Η/Υ. Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

8  Στάδιο 3: Οι αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών  Ο καταναλωτής παρατηρεί τρεις μεταβλητές:  Εάν ή όχι ο κατασκευαστής έχει εγκαταστήσει προσαρμογείς  Την τιμή (p)  Το συνολικό αριθμό των καταναλωτών που αγοράζουν υπολογιστή (q) Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

9  Υποθέτουμε αρχικά ότι ο Η/Υ παράγεται χωρίς να είναι συμβατός, τότε:  Τώρα υποθέτουμε ότι ο μονοπωλητής κάνει όλους τους Η/Υ συμβατούς, τότε: Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

10  Στάδιο 2: Ο μονοπωλητής επιλέγει τιμή  Μη συμβατοί υπολογιστές, τότε:  Συμβατοί υπολογιστές, τότε: Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

11  Στάδιο 1: Ο μονοπωλητής λαμβάνει την απόφασης συμβατότητας  Η εγκατάσταση προσαρμογέων συμβατότητας αυξάνει το κόστος παραγωγής κατά:  Συγκρίνεται το π n με το π c  Θα εγκατασταθεί συμβατότητα εάν: Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

12  Δυοπώλιο που πουλά διαφορετικές μάρκες σε ετερογενείς καταναλωτές  Δύο εταιρείες που παράγουν δύο διαφορετικές μάρκες Η/Υ, την Α και την Β  Υπάρχουν ετερογενείς καταναλωτές {Όλοι οι καταναλωτές θεωρούν χρήσιμη την συμβατότητα με τον ίδιο τρόπο αλλά έχουν διαφορετικές προτιμήσεις σε σχέση με τη χρήση διαφοτερικών μαρκών υπολογιστών} Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

13  Χρησιμότητες καταναλωτών που έχουν προτίμηση την Α μάρκα και την Β μάρκα: και Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

14  Υπόθεση: Η διαφοροποίηση της μάρκας στις προτιμήσεις των καταναλωτών επηρεάζει περισσότερο τη χρησιμότητα απ΄ ότι το μέγεθος του δικτύου. Δηλαδή: δ>αn  Η ισορροπία όταν και οι δύο μάρκες είναι μη συμβατές Ορισμός: Υποθέτουμε αρχικά ότι η χρήστες χρησιμοποιούν την μάρκα Η/Υ i και η χρήστες χρησιμοποιούν την μάρκα Η/Υ j και p A και p B είναι οι τιμές των δύο μαρκών. Τότε, ο παραγωγός της μάρκας i εκτοπίζει τον παραγωγό της μάρκας j εάν Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

15  Οι συνθήκες ισορροπίας όταν και οι δύο μάρκες είναι μη συμβατές  Για δεδομένη τιμή της μάρκας Β η μάρκα Α επιλέγει την μεγαλύτερη τιμή υπό τον περιορισμό:  Για δεδομένη τιμή της μάρκας Α η μάρκα Β επιλέγει την μεγαλύτερη τιμή υπό τον περιορισμό: Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

16  Οι τιμές και τα κέρδη ισορροπίας:  Η αύξηση της επιθυμίας των καταναλωτών για συμβατότητα βελτιώνει την ευημερία των καταναλωτών: Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

17  Η ισορροπία όταν και οι δύο μάρκες είναι συμβατές  Η επιλογή αγοράς των καταναλωτών δεν επηρεάζεται από τα αποτελέσματα του μεγέθους του δικτύου.  Οι συνθήκες ισορροπίας είναι: Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

18  Η ισορροπία όταν και οι δύο μάρκες είναι συμβατές  Χρησιμότητα χρηστών όταν οι Η/Υ είναι συμβατοί:  Σύγκριση μεταξύ συμβατότητας και μη συμβατότητας  Οι παραγωγοί χρεώνουν μεγαλύτερες τιμές και κερδίζουν μεγαλύτερα κέρδη όταν οι Η/Υ είναι συμβατοί  Οι καταναλωτές βρίσκονται σε χειρότερη θέση εάν οι εταιρείες υπολογιστών πωλούν συμβατούς Η/Υ Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

19  Η ισορροπία όταν η μία μάρκα είναι συμβατή  Η μάρκα Α είναι συμβατή με τη Β αλλά όχι το αντίθετο. Επομένως, χρησιμότητα δικτύου των Α χρηστών α2η και των Β χρηστών αη  Η Α εκτοπίζει την Β θέτοντας τιμή ίση με:  Ενώ η Β για να εκτοπίσει την Α πρέπει να θέσει τιμή Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

20  Συνθήκες ισορροπίας  Τιμές ισορροπίας  Κέρδη  Χρησιμότητα Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση εξωτερικοτήτων δικτύου

21  Η Προσέγγιση των συνισταμένων (components approach)  Υποθέτουμε ότι ο Η/Υ αποτελείται από δύο μέρη: την κυρίως μονάδα (Χ) και την οθόνη (Υ). Εάν δεν υπάρχουν και τα δύο ο καταναλωτής δεν αντλεί χρησιμότητα από κανένα  Υπάρχουν δύο εταιρείες Α και Β που μπορούν να παράγουν και τα δύο μέρη. Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση των συνισταμένων

22  Ορισμός: Τα μέρη λέγονται μη συμβατά όταν δεν υπάρχουν συστήματα στην αγορά της μορφής Χ Α Υ Β και Χ Β Υ Α. Τα μέρη λέγονται συμβατά εάν συστήματα αυτής της μορφής υπάρχουν στην αγορά.  Υποθέτουμε ότι υπάρχουν τρεις καταναλωτές, ο ΑΑ, ΑΒ και ΒΒ με ετερογενείς προτιμήσεις προς τα υπολογιστικά συστήματα. Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση των συνισταμένων

23  Εάν οι τιμές του κάθε μέρους που παράγεται από τις δύο εταιρείες είναι ίσες τότε ο ΑΑ θα προτιμήσει το Χ Α Υ Α, ο ΒΒ το Χ Β Υ Β και ο ΑΒ εάν υπάρχει συμβατότητα θα προτιμήσει το Χ Α Υ Β  Ο καταναλωτής που αγοράζει το σύστημα Χ j Υ j πληρώνει τιμή p i X +p j Y Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση των συνισταμένων

24  Η χρησιμότητα των καταναλωτών είναι (ij  {AA,AB,BB}): Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση των συνισταμένων

25  Ισορροπία με μη συμβατά συστήματα Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση των συνισταμένων

26 Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση των συνισταμένων  Ισορροπία με συμβατά συστήματα  Επιπλέον δύο συστήματα διαθέσιμα στην αγορά: Χ Α Υ Β και Χ Β Υ Α  Τιμές ισορροπίας  Κέρδη ισορροπίας και συνολική χρησιμότητα

27  Σύγκριση συμβατότητας με μη συμβατότητα  Εμπειρικά ευρήματα  Η περίπτωση του πληκτρολογίου QWERTY  Η περίπτωση της IBM Η Βιομηχανία Υλικού Η Βιομηχανία Υλικού Η προσέγγιση των συνισταμένων

28  Αρχές παραγωγής λογισμικού  Ορισμός Λογισμικού  Η προσέγγιση υποστηρικτικών υπηρεσιών (supporting services approach) Υπόθεση: Η χρησιμότητα των καταναλωτών προέρχεται από την ποικιλία των υποστηρικτικών υπηρεσιών για το συγκεκριμένο H/W ή το λειτουργικό σύστημα H Βιομηχανία Λογισμικού

29 Ορισμός: Οι Η/Υ λέμε ότι είναι συμβατοί εάν μπορούν να ‘τρέξουν’ το ίδιο S/W. Σ΄ αυτή την περίπτωση λέμε ότι οι Η/Υ είναι software compatible.  Η παραγωγή λογισμικού διέπεται από μεγάλες οικονομίες κλίμακας H Βιομηχανία Λογισμικού Αρχές παραγωγής λογισμικού

30  H Βιομηχανία Λογισμικού Αρχές παραγωγής λογισμικού Συνολικό Κόστος q TC(q) μ AC(q) Μέσο και Οριακό Κόστος q MC(q) μ p0p0 AC(q)

31  Υπάρχουν n καταναλωτές, πληρώνουν ω από το εισόδημά τους για την αγορά Η/Υ και λογισμικού, p είναι η τιμή του H/W και e=ω-p το κόστος του S/W, υπάρχουν πολλές εταιρείες λογισμικού, η καθεμία επικεντρώνεται στη συγγραφή ενός ή μερικών πακέτων s/w για συγκεκριμένο λειτουργικό σύστημα και φ το σταθερό κόστος ανάπτυξης και πώλησης ενός πακέτου H Βιομηχανία Λογισμικού Ο προσδιορισμός της ποικιλίας λογισμικού

32  Υπόθεση: ο αριθμός (ποικιλία) των πακέτων λογισμικού ισούται με το σύνολο της δαπάνης των καταναλωτών γι αυτό το λογισμικό διαιρούμενο από το κόστος ανάπτυξης του s/w: s=ne/φ ή H Βιομηχανία Λογισμικού Ο προσδιορισμός της ποικιλίας λογισμικού

33  Η συνάρτηση χρησιμότητας των καταναλωτών:  Ένας παραγωγός H/W θέτει τιμή p m που μεγιστοποιεί τα κέρδη ξέροντας το s. Έτσι:  Ισορροπία για την ποικιλία λογισμικού και τις δαπάνες του καταναλωτή για λογισμικό: H Βιομηχανία Λογισμικού Ο προσδιορισμός της ποικιλίας λογισμικού

Παράδοση 5, Δευτέρα 12/1/  Υπόθεση: Η αξία χρήσης ενός συγκεκριμένου πακέτου αυξάνεται με τον αριθμό των νόμιμων και μη νόμιμων χρηστών που χρησιμοποιούν το λογισμικό  Αποτελέσματα πειρατείας:  Μείωση των πωλήσεων  Αύξηση του μεγέθους της εγκατεστημένης βάσης λογισμικού και πιθανή αύξηση της ζήτησης για το συγκεκριμένο λογισμικό H Βιομηχανία Λογισμικού Πειρατεία λογισμικού (software piracy)

35  Επιλογές καταναλωτών:  Να αγοράσουν το S/W  Να χρησιμοποιήσουν πειρατική κόπια  Να μη χρησιμοποιήσουν το S/W  q: αριθμός χρηστών s/w (νόμιμων & παράνομων) H Βιομηχανία Λογισμικού Πειρατεία λογισμικού (software piracy)

36  Χρησιμότητα των χρηστών που επιθυμούν υποστήριξη:  Χρησιμότητα των χρηστών που δεν επιθυμούν υποστήριξη: H Βιομηχανία Λογισμικού Πειρατεία λογισμικού (software piracy)

37  Οι καταναλωτές που προτιμούν τις υπηρεσίες υποστήριξης θα αγοράσουν το λογισμικό εάν p  σq.  Οι καταναλωτές που δεν προτιμούν τις υπηρεσίες υποστήριξης, εάν το λογισμικό δεν προστατεύεται δεν θα το αγοράσουν ποτέ H Βιομηχανία Λογισμικού Πειρατεία λογισμικού (software piracy)

38  Πολιτική μη προστασίας  Χρησιμότητα για τις δύο ομάδες καταναλωτών H Βιομηχανία Λογισμικού Πειρατεία λογισμικού (software piracy)

39  Πολιτική προστασίας  Τιμή και κέρδη στην ισορροπία υψηλής τιμής  Τιμή και κέρδη στην ισορροπία χαμηλής τιμής  Τιμή και κέρδη μονοπωλητή H Βιομηχανία Λογισμικού Πειρατεία λογισμικού (software piracy)

40  Λειτουργικά συστήματα και ποικιλία  CD players και ποικιλία τίτλων CDs  Πειρατεία λογισμικού  Το μέλλον ! H Βιομηχανία Λογισμικού Εμπειρικά ευρήματα