Архимед күші”.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ασκήσεις φακών. FF Μικρή λάμπα η ακτίνα από τη λάμπα δεν περνά από την κυρία εστία, όμως περνά η προέκταση της Είδωλο λάμπας (φανταστικό)
Advertisements

ΒΙΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΤΡΕΣΣ Διατροφή και Νοσολογία Νοσήματα από έλλειψη διατροφικών συστατικών Χρόνια διατροφο-εξαρτώμενα νοσήματα 1.
ΑΡΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
ΤΟ ΑΙΜΑ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ Μεταφορά Ο 2 και θρεπτικών ουσιών Μεταφορά CO 2 και αζωτούχων προϊόντων του μεταβολισμού Μεταφορά αντισωμάτων, παραγόντων.
ΚΑΡΔΙΑΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ. Η καρδιά Η καρδιά είναι μια μυϊκή αντλία στο θώρακα που εργάζεται διαρκώς, ωθώντας μέρα-νύχτα αίμα σε όλο το σώμα. Συσπάται και χαλαρώνει.
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ.
ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΗ  Η εκούσια (απόπειρα αυτοκτονίας) ή ακούσια (ατύχημα- υπέρβαση δόσης) είναι πιθανή σε κάθε ασθενή που παρουσιάζει.
Ανάλυση των παρακάτω: Πώς η νόσος επηρεάζει τη λήψη τροφής και τη διατροφική κατάσταση του ασθενούς Ο ρόλος της διατροφής στην αγωγή της κυστικής ίνωσης.
4 ο ΜΑΘΗΜΑ: ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΟΜΑΤΑ Α. ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ Β. ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. - ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ.
Βιταμίνες Είναι οργανικές ενώσεις που περιέχονται στα τρόφιμα σε μικρές ποσότητες και δεν συντίθενται στον ανθρώπινο οργανισμό. Είναι υπεύθυνες για την.
ΤΡΟΦΙΜΟΠΟΣΟΤΗΤΑΓΡΑΜΜ. ΦΥΤΙΚΩΝ ΙΝΩΝ Φασόλια1 φλιτζάνι16 Ξερά δαμάσκηνα310,5 Δημητριακά τύπου Bran½ φλιτζάνι6,6 Πατάτα στο.
ΟΡΜΟΝΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ Οι περισσότερες μεταβολές που συμβαίνουν στην κύηση οφείλονται στην ορμονική έκκριση του πλακούντα. Εκτός από τον πλακούντα έντονη.
Κατηγορίες εμφιαλωμένου νερού : Υπάρχουν τρεις κατηγορίες εμφιαλωμένου νερού, αναγνωρισμένες από την Ευρωπαϊκή Ένωση: το φυσικό μεταλλικό νερό, το επιτραπέζιο.
Αντωνία Σγούρα Ζωή Δερματοπούλου Κλεόπας Ρώσσος Βασίλης Δρουγούτης Στα πλαίσια του μαθήματος : βιωματικές δράσεις.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΒΑΡΥΤΗΤΑ (ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ) Ζουμπουρτικούδη Ελένη Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ.
1 Μηχανικές Ταλαντώσεις. 2 Μελέτη ελατηρίου Θέση Φυσικού Μήκους (ΘΦΜ) Θέση Ισορροπίας (ΘΙ) ΘΙ -Α +Α mg mg = F ελ mg = kℓ 0 F ελ = kℓ 0 mg = F ελ mg =
1 Θερμοδυναμική. 2 Τι είναι ένα θερμοδυναμικό σύστημα; Ως σύστημα θεωρούμε ένα τμήμα του φυσικού κόσμου, που διαχωρίζεται από τον υπόλοιπο κόσμο με πραγματικά.
Διατήρηση της ενέργειας Θερμική ισορροπία
Η ΦΥΣΙΚΗ στη Β΄ Γυμνασίου 3.
Τοξικότητα των θρεπτικών συστατικών
Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ Κυφωνίδης Δημήτριος Παιδίατρος
ΔΙΑΛΕΞΗ 7 Καρδιαγγειακά προβλήματα Επείγουσες υπερτασικές καταστάσεις
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Ο αποικισμός.
ΣΟΥΣΑΜΙ Το σουσάµι ανήκει στα φυτά µεγάλης καλλιέργειας που παράγουν ελαιούχους σπόρους και κατατάσσεται στις αποκλειστικώς ελαιοδοτικές καλλιέργειες.
Δυαδικό Σύστημα Δεκαδικό Σύστημα Δεκαεξαδικό Σύστημα
Κρεολές και πίτζιν γλώσσες
Εργομετρια 4 Πηγές μυικης ενέργειας
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Τι είναι οξείδωση και αναγωγή;
ΥΠΑΣΒΕΣΤΙΑΙΜΙΑ Κυφωνίδης Δημήτριος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΨΗΦΙΑ 61,60, 61,46, 61,55, 61,61 61,555  0,069 61,560,07 (Ν = 4) ζυγό τεσσάρωv δεκαδικώv ψηφίωv 0,0001 g ή 0,1 mg τέταρτoυ δεκαδικoύ ψηφίoυ.
Φυσική A’ Λυκείου ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ Δύναμη και Επιτάχυνση Επιταχυνσιόμετρο
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Κεκλιμένο Επίπεδο Και Τριβή
Αρχές τιτλοδότησης.
Αξιοποίηση Σύγχρονης και Ασύγχρονης Τηλεεκπαίδευσης στις Κυκλάδες
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Crocus sativus (ΚΡΟΚΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ) ΣΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΑΚΧΑΡΩΔΟΥΣ ΔΙΑΒΗΤΗ Παναγιώτης Κωνσταντόπουλος Msc,PhD c.
Ο άνθρωπος πάντα αισθανόταν εγκλωβισμένος στη γη…
Μερικά καθολικά σήματα, όπως το ρολόι, κατανέμονται σε όλο το ολοκληρωμένο κύκλωμα. Το μήκος των καλωδίων αυτών μπορεί να είναι σημαντικό. Για μεγέθη ψηφίδων.
ίκτερος – παθήσεις ήπατος - παγκρέατος
Επίδραση ορμονών στο γλυκογόνο του ήπατος και τη γλυκόζη του αίματος
ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
Κοκοκύρης Λάμπρος, Κιάκη Κατερίνα, Πεταλά Μαρία1
Η έννοια Άνωση.
ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΥΓΡΩΝ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Γιατί τα πλοία επιπλέουν; Από τον Νεύτωνα στον Αρχιμήδη
Η έννοια του συστήματος σωμάτων
ΔΙΑΛΕΞΗ 5 Νοσήματα Αναπνευστικού Συστήματος Βρογχικό Άσθμα Πνευμονίες
ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ.
Γάλα και γαλακτοκομικά
Σεραφείμ Μπίτσιος Φυσικός, Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Μαθαίνοντας από το σφάλμα ή ζώντας με την αβεβαιότητα
ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ HOOK Εργαστηριακή άσκηση 7
Λίγα (ακόμα) για τον 2ο Νόμο.
DIETARY GUIDELINES FOR AMERICANS
ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΕΜΒΡΥΟΥ ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΥΞΗΣΗΣ Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΕΜΒΡΥΟΥ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΠΟΣΟΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.
Μεταμορφωμένα πετρώματα
Шоқан Уәлиханов атындағы мектеп-гимназиясы
ΔΙΓΟΥΑΝΙΔΙΑ Τα διγουανίδια αποτελούν μια άλλη κατηγορία υπογλυκαιμικών παραγόντων με κύρια δράση την αύξηση της ευαισθησίας των ιστών στην ινσουλίνη.
Физика сабағы Архимед күші 7 сынып.
Καλοήθεις και κακοήθεις παθήσεις του σώματος της μήτρας
1ος νΟμος του ΝεΥτωνα Αν η συνισταμένη των δυνάμεων που ασκούνται σε ένα σώμα είναι ίση με μηδέν (ΣF=0N) τότε το σώμα ή θα ηρεμεί (υ=0) ΣF= 0 F υ=0 B.
Ταλάντωση & Αρμονική Κίνηση
Λίγα (ακόμα) για τον 2ο Νόμο (και τον 1ο και τον 3ο)
Παιδικά γάλατα Τάξη – τμήμα : Β3β
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Архимед күші”

Сабақтың мақсаты: Дамытушылығы:Сұйыққа батырылған денеге кері итеруші күш туралы білімдерін, оқушылардың өзіндік ойлау белсенділігі мен танымдық қызығушылығын дамыту. Білімділігі:Оқушылардың Архимед күші тақырыбы бойынша танымын, ұғымын арттыру, түсінігін тереңдету. . Тәрбиелігі:Сабақ барысында оқушылардың дербестігін, пікір алмасуға, шығармашылық өздігінен білім алуға тәрбиелеу

Сабақтың түрі Сабақтың әдісі: Көрнекілігі: Пәнаралық байланыс: Жаңа сабақты меңгерту сабағы Сабақтың түрі Сабақтың әдісі: Сұрақ-жауап, СТО технологиясы, топтастыру, кім білгір, суреттер галереясы,семантикалық карта,ойды қозғау, термин сөздермен жұмыс. Интерактивті тақта,тірек - сызба, бағалау парағы. Көрнекілігі: Тарих, математика, әдебиет,сурет. Пәнаралық байланыс:

САБАҚ БАРЫСЫ САБАҚ ЖОСПАРЫ Қызығушы лығын ояту 2. Мағынаны ажырату ҰЙЫМДАСТЫРУ КЕЗЕҢІ АМАНДАСУ ОҚУШЫЛАРДЫ ТҮГЕНДЕУ ҚҰРАЛ- ЖАБДЫҚТАРЫН ТҮГЕЛДЕУ САБАҚҚА НАЗАРЫН АУДАРУ САБАҚ ЖОСПАРЫ Қызығушы лығын ояту 2. Мағынаны ажырату 3. Ой толғаныс Рефлексия жасау

Қызықшылығын ояту. Үй тапсырмасын шолу.

№ Күштің түрлері Анықтамасы Формула сы 1 Ауырлық күші F = mg 2 Денелердің жерге тартылу күшін айтамыз. F = mg 2 Серпімділік күші Дененің пішіні мен көлемі өзгерген кезде пайда болатын күшті айтады. F = k I 3 Үйкеліс күші Денелер тікелей жанасқанда пайда болатын күшті айтады. F = μN 4 Тең әрекет ті күш Денеге бір мезгілде әрекет ететін бірнеше күштің әркетіндей әрекет жасайтын күшті айтамыз. F= F1+F2 F=F2-F1 5

Сабақтың тақырыбы: Сабақтың тақырыбы: Архимед күші §44.Архимед күші.

АРХИМЕД кім ?... Архимед (б.з.б. 287-212) Ежелгі Грекияның ұлы ғалымы, математигі, механигі. Ол Сицилия аралындағы Сиракуз қаласында туып, сонда өмір сүрген. Архимед астроном Фидийдің баласы деген жорамал бар. Архимед сол замандағы ірі мәдениет орталығы - Мысырды аралап, александриялық ғалымдардан, солардың ішінде Конон мен Эратосфеннен білім алған. Оның математикалық еңбектері өз заманынан озық болған. Архимедтің көптеген математикалық еңбектерінің ішінен қисық сызықтардың ұзындықтарын, әр түрлі фигуралар мен денелердің көлемін және беттердің ауданын есептеу ерекше орын алды. Архимед рычаг заңын, суда өлшеу арқылы қорытпаның құрамын анықтау тәсілін тапқан, өз атымен аталған гидростатика заңын ашқан, жер суаратын механизмдерді, жүк көтеретін рычаг жүйелері мен блоктарды, тас ататын, қамал бұзатын соғыс қондырғыларын, т.б. ойлап шығарған. Рычагтың математикалық заңын тапқанда, Архимед “Тіреу нүктесін берсеңдер, Жерді де төңкеріп тастаймын” деп айтқан екен. 9-11 ғасырларда Архимедтің еңбектері араб тіліне, ал 13 ғасырда олар араб тілінен латын тіліне аударылып, Батыс Еуропа елдеріне тараған.

АРХИМЕД ЖАЙЛЫ АҢЫЗ ... Аңыз бойынша, бұл заңның ашылуына себепкер болған сиракуз патшасы Гиерон болған екен. Ол Архимедке өзінің тәжінің таза алтыннан жасалғанын біліп беруді тапсырады.

Архимед күші

Архимед заңы Сұйыққа батырылған денеге әсер ететін кері итеруші күш, осы дене ығыстырып шығарған сұйықтың салмағына тең болады. Еңбек түбі береке! FА= ρc*g*Vд

· Архимед күші …………… бағытталған. · Сұйыққа (газға) батырылған денелерге ………… әсер етеді. · Архимед күші …………… бағытталған. · Архимед күші дененің ауадағы және сұйықтағы ………………. айырма- cына тең. · Архимед күші дененің ығыстырып шығарған …………….салмағына тең. · Архимед заңы мына түрде жазылады: ……………. · Архимед заңы арқылы суда кемелер ………………..

«Кім жылдам?»

Архимед заңы: 1) Адам алып таңғажайып ойымен, Суда жатып, ой қорытқан ісімен. Суға салсаң, небір ауыр денелер Жеңілдейді, айтшы кімнің күшімен? Жауап: 2) “Маған тіреу нүктесін көрсетсеңіз болғаны мен Жерді көтеріп беремін” деген сөзімен тарихта қалған ғалым ? Ол қай елдің ғалымы? 3) Сұйыққа (газға) батырылған денеге қандай күш әсер етеді? 4) Архимед күші қандай физикалық шамаларға тәуелді?

Үйге тапсырма Күнделікті енді ашайық Үй тапсырмасын жазайық. Архимед күшінен алған білімді, Ұмытпай есте сақтайық. 23жаттығу №5-9