Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Σμαράγδα Φαρίδου, Θεολόγος Φίλιππος Βοϊδομάτης, Γεωλόγος.
Advertisements

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
Οι Θεωρίες του Πιαζέ και του Βιγκότσκι Στέλλα Βοσνιάδου.
Ανάπτυξη της προσωπικότητας Ο κύκλος της ζωής Κομοτηνή 19/10/2011 Βορβολάκος Θεοφάνης Λέκτορας ΔΠΘ.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΒΑΣΕΙ ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ. Σμαράγδα Φαρίδου,
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Ακαδημαϊκό Έτος Χειμερινό Εξάμηνο.
ΕΚΠΑ Παιδαγωγική Ψυχολογία Ακαδημαϊκό Έτος Δημιουργικότητα & Διδασκαλία της Ιστορίας Κωνσταντίνα Πλευρίτη.
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος. Διδακτική των Μαθηματικών. Υπεύθυνος Καθηγητής: Χ. Λεμονίδης Φοιτήτρια: Ε. Δαϊκοπούλου 1.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
Διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.
Ανάπτυξη του Λόγου Ενότητα 4: Ζητήματα γλώσσας στην Εκπαίδευση Δήμητρα Κατή Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Γνωσιακή Επιστήμη Εισαγωγή.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Έρευνα και Εφαρμογές
Επιστημολογία… στην εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες
Η Γνωστική εξελικτική θεωρία του Jean Piaget
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Μάθηση 1/2 Ψυχολογικό φαινόμενο Ενδεικτικοί ορισμοί:
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 3 : Φάσεις, Μοντέλα και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ PIAGET
Διδακτική της Πληροφορικής
Όταν η Ιθάκη κηρύσσει τον πόλεμο στο ταξίδι
ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Η Διασκεδαστική Μάθηση Συμβάλλει στην Καλή Μάθηση
Αντικείμενο διδασκαλίας
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής Στ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
ΣΤΑΘΗΣ ΜΠΑΛΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ) Επειδή ένα μέγεθος παπουτσιών δεν ταιριάζει σε όλους… Αλβανόπουλος Γιώργος ΠΕΚ Καβάλας, 03/05/2017.
« Το Πένθος στη ζωή του Παιδιού, Το Σχολείο ως Πλαίσιο Στήριξης »
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
Βρεφική Ηλικία.
Καλώς ήρθατε στο Νηπιαγωγείο
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
Η επίδραση της Δημιουργικής Γραφής στην ενίσχυση της Συναισθηματικής και Κοινωνικής Αγωγής. Μελέτη περίπτωσης ατόμου σε απεξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες.
Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
Πολιτισμική διαμεσολάβηση στο σχολικό πλαίσιο
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΗΘΙΚΟΤΗΤΑ ένα σύστημα αξιολόγησης των ανθρώπινων πράξεων. Η ανάπτυξη της ηθικότητας αποτελεί το βασικό πυρήνα της διαδικασίας κοινωνικοποίησης του παιδιού.
ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ τησ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΤα ΤΟΝ PIAGET
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ
ΕΡΓΑΣΙΑ 1ΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Έφη Γουργιώτου Eπίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Κρήτης
Αισθητηριακές Διαταραχές
Δομικά και λειτουργικά στοιχεία της διδασκαλίας
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
ΠΡΟΔΙΑΘΕΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ, ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, ΚΙΝΗΤΡΑ
Μορφές Δραματικής Έκφρασης
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
Τι ενδιαφέρον παρουσιάζει;
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
H θεωρία του Lev Vygotsky
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μανινασ νικολαοσ Παγιδασ κωνσταντινοσ-εφραιμ
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου- Λήδα Αναγνωστάκη
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου ΕΚΠΑ/ΤΕΑΠΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου-Λήδα Αναγνωστάκη
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 : ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Περίγραμμα Μαθήματος
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Ι Λήδα Αναγνωστάκη ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget

Μία σύγκριση προσυλλογιστικής και συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών Εννοια προσυλλογιστικη σκεψη συγκεκριμενες λογικες νοητικες ενεργειες Εγωκεντρισμος Το παιδι υποθετοι συνηθως οτι οι αλλοι εχουν την ιδια αποψη με αυτο. Τα παιδια μπορει να αντιδρουν εγωκεντρικα μερικες φορες αλλα εχουν πλεον πολυ μεγαλυτερη επιγνωση των διαφορετικων αποψεων. Ανιμισμος Τα παιδια μπορει να υποθετουν οτι τα αγνωστα σε αυτα αντικειμενα που κινουνται εχουν ιδιοτητες εμψυχων οντων. Τα παιδια γνωριζουν καλυτερα τις βιολογικες βασεις της ζωης και δεν αποδιδουν ιδιοτητες των εμψυχων οντων στα αψυχα αντικειμενα. Αιτιοτητα Περιορισμενη επιγνωση της αιτιοτητας.Τα παιδια εμφανιζουν περιστασιακα μεταγωγικο συλλογισμο υποθετοντας οτι το ενα απο τα δυο γεγονοτα που συμβαινουν μαζι ειναι η αιτια του αλλου. Τα παιδια κατανοουν πολυ καλυτερα τις αιτιακες αρχες αν και αυτη η γνωση της αιτιοτητας εξακολουθει να αναπτυσεται στην εφηβεια και περα απο αυτη. Σκεψη περιορισμενη απο την αντιληψη/επικεντρωση Τα παιδια εκφερουν κρισεις που βασιζονται στα φαινομενα της αντιληψης και εστιαζουν σε ενα και μονο χαρακτηριστικο μιας καταστασης οταν προσπαθουν να λυσουν ενα προβλημα. Τα παδια μπορουν να αγνοησουν τα παραπλανητικα φαινομενα και να εστιασουν σε περισοτερα απο ενα χαρακτηριστικα μιας καταστασης οταν αναζητουν την απαντηση σε ενα προβλημα. Μη αντιστρεψημοτητα Τα παιδια δεν μπορουν να αναιρεσουν νοητικα μια ενεργεια που παρακολουθησαν.Δεν μπορουν να σκεφτουν ξανα πως ηταν ενα αντικειμενο η μια κατασταση πριν αλλαξει. Τα παιδια μπορουν να αναιρεσουν νοητικα τις αλλαγες που εχουν παρακολουθησει να κανουν συγκρισεις πριν/μετα και να σκεφτουν με ποιο τροπο αλλαξε η μεταβολη την κατασταση. Επιδοσεις στα τεστ λογικων συλλογισμων του Piaget Ο εγωκεντρισμος και ο αντιληπτικα περιορισμενος επικεντρωμενος συλλογισμος σημαινει οτι τα παιδια συχνα αποτυγχανουν στις ασκησεις διατηρησης, εχουν δυσκολια στην καταταξη αντικειμενων σε ιεραρχικες κατηγοριες και υποκατηγοριες και εχουν περιορισμενη ικανοτητα να ταξινομουν νοερα τα αντικειμενα ως προς ποσοτικες ιδιοτητες οπως το υψος η το μηκος Η μειωση του εγωκεντρισμου και η αποκτηση αντιστρεψιμων γνωστικων διεργασιων επιτρεπει στα παιδια τη διατηρηση τη σωστη καταταξη των αντικειμενων σε διαφορες κατηγοριες και τη νοερη ταξινομηση των αντικειμενων ως προς τις ποσοτικες ιδιοτητες τους.Τα συμπερασματα βασιζονται τωρα στη λογικη στο πως πρεπει να ειναι αναγκαστικα τα πραγματα και οχι στα φαινομενα

Ή σειρά των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών Η νοητική σειροθέτηση είναι μία γνωστική διεργασία που επιτρέπει στο άτομο να ταξινομήσει νοητικά ένα σύνολο ερεθισμάτων με βάση μία ποσοτική ιδιότητα. Η μεταβατικότητα είναι ή ικανότητα να αναγνωρίζει κανείς σχέσεις ανάμεσα σε διάφορα στοιχεία με διαδοχική σειρά 3. Η οριζόντια κλιμάκωση είναι ό όρος του Piaget για τις άνισες γνωστικές επιδόσεις τών παιδιών. Ανικανότητα να λύνει το παιδί ορισμένα προβλήματα μολονότι μπορεί να λύνει παρόμοια προβλήματα που απαιτούν τις ίδιες γνωστικές διεργασίες.

Τυπικές-αφαιρετικές σκέψεις Τό τέταρτο και τελευταίο στάδιο γνωστικής ανάπτυξης κατά τον Piaget από την ηλικία των 11 η 12 χρονών και μετά όταν τό άτομο αρχίζει να σκέφτεται περισσότερο λογικά και συστηματικά σχετικά μέ αφηρημένες έννοιες και υποθετικά συμβάντα. Η σημαντική αλλαγή στό στάδιο των τυπικών-αφαιρετικών σκέψεων είναι ο υποθετικός-παραγωγικός συλλογισμός

Προσωπικές και κοινωνικές συνέπειες της τυπικής-αφαιρετικής σκέψης Φανταστικό ακροατήριο υποθετικά, μία μορφή εφηβικού εγωκεντρισμού που κάνει τό άτομο νά συγχέει τις δικές του σκέψεις μέ εκείνες ενός υποθετικού κοινού και να συμπεραίνει ότι οί άλλοι έχουν τις ίδιες ανησυχίες μέ αυτό. Προσωπικός μύθος υποθετικά είναι μία μορφή εφηβικού εγωκεντρισμού πού κάνει τό άτομο να πιστέυει ότι οί σκέψεις και τά συναισθηματά τού είναι μοναδικά και ιδιαίτερα

Ή αξιολόγηση των σημαντικότερων συνεισφορών του Piaget