Ορτέγκα υ Γκασσέτ Ortega y Gasset (Μαδρίτη, 1883 – 1955)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ « ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ » ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΓΓΕΤ 15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013 (
Advertisements

Ancient Greek for Everyone: Unit 3: Greek Nouns supplement: Tips on Translating Greek into English GREK 1001 Fall 2013 M-Th 9:30-10:20 Coates 236 Wilfred.
Translation Practice. I Τα Fractal είναι μία τάξη πολύπλοκων γεωμετρικών μορφών που έχουν την ιδιότητα της αυτοομοιότητας. Τα Fractal διαφέρουν από τα.
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
Translation Tips LG New Testament Greek Fall 2012.
Ενότητα B1: Η έλικα και η γεωμετρία της Α. Θεοδουλίδης
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ξένη Ορολογία Ενότητα 5 : Financial Ratios Ευαγγελία Κουτσογιάννη
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: “Sources of Innovation” Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Γραφικά Υπολογιστών και Συστήματα Αλληλεπίδρασης Απεικόνιση τρισδιάστατης σκηνής Διδάσκων: Αν. Καθ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CulturalID) Διδάσκων:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κόσμος της τέχνης (Danto) Διδάσκων: Καθηγητής Χρήστος Α. Δερμεντζόπουλος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Η έννοια της Τέχνης (What is art 1) Διδάσκων: Καθηγητής Χρήστος.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
Αντίληψη (2016) Όραση Μαρία Κουτρομάνου. Structure of the Eye: Iris The iris is similar to the diaphragm in a camera Your iris widens in dim light and.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Σπύρος Πρασσάς Πανεπιστήμιο Αθηνών Μηχανικές αρχές και η εφαρμογή τους στην Ενόργανη Γυμναστική PP #4.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Acts 4:34 – 5:11 God’s warning shot.
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Matrix Analytic Techniques
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β4 Σχ. Έτος:
Αλληλοεπιδράσεις οπτικών στοιχείων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Class X: Athematic verbs II
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Συνοδευτική Επιστολή COVER LETTER What is it? - Τι είναι αυτό;
Adjectives Introduction to Greek By Stephen Curto For Intro to Greek
Μουσενίκας Δημήτριος Βλάχος Χριστόδουλος
SANITARY AND STORM SEWER DESIGN A Direct Algebraic Solution
Example Rotary Motion Problems
Το ιερό δισκοπότηρο της ΙΕ γλωσσολογίας
Κώστας Καρυωτάκης.
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
aka Mathematical Models and Applications
Ορτέγκα υ Γκασσέτ Ortega y Gasset (Μαδρίτη, 1883 – 1955)
GLY 326 Structural Geology
Find: angle of failure, α
Find: minimum B [ft] γcon=150 [lb/ft3] γT=120 [lb/ft3] Q φ=36˚
Find: ρc [in] from load γT=110 [lb/ft3] γT=100 [lb/ft3]
Find: σ1 [kPa] for CD test at failure
Class X: Verbal Roots and Imperfect © Dr. Esa Autero
Find: Force on culvert in [lb/ft]
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
P = h/λ.
Class IV Aorist Adverbial Participle © Dr. Esa Autero
Προσαρμοσμένη Άσκηση για Όλους – Κινητική Αναψυχή
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Προοπτικό σχέδιο με 3 σημεία φυγής
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Class X: Athematic verbs II © Dr. Esa Autero
Ο Γαλιλαίος και οι παρατηρήσεις του
Μανίκη Γαβριέλλα Μήτσης Σταύρος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ορτέγκα υ Γκασσέτ Ortega y Gasset (Μαδρίτη, 1883 – 1955) Παρουσίαση της ζωής και του έργου του Σωτήρης Μπεκάκος

Ortega: Eτυμολογία τσουκνίδα - πέρδικα Η μητέρα του ήταν ιδιοκτήτρια μιας εφημερίδας της Μαδρίτης «El Imparcial», και ο πατέρας του ο Jose Ortega Munilla, ήταν δημοσιογράφος και διευθυντής της ίδιας εφημερίδας. Η δημοσιογραφία και η ζωή των δημοσιογράφων με τη συνεχή αναζήτηση και τις εντάσεις επηρέασαν τα παιδικά και εφηβικά χρόνια της ζωής του Ortega, με αποτέλεσμα και ο ίδιος να αρχίσει να γράφει άρθρα και να γίνει γνωστός ως μαθητευόμενος δημοσιογράφος, κατά τη νεανική του ηλικία. Ήταν πεπεισμένος ότι ο ισπανικός λαός έπρεπε να μάθει να σκέφτεται και να εκφράζεται με απλότητα και αμεσότητα. Γι’ αυτό, ο Ortega προσπάθησε να εκλαϊκεύσει την γνώση μέσα από τα άρθρα του στην εφημερίδα, συνδυάζοντας την αγάπη για την φιλοσοφία με την πολιτική. Ο Ortega ήταν βαθιά θρησκευόμενος και τελείωσε το καθολικό σχολείο των Ιησουιτών μοναχών της Μάλαγα.

Η διδακτορική του διατριβή είναι επάνω στην σχέση ιστορίας και ανθρωπολογίας. Το 1902 ανακηρύχθηκε διδάκτορας από την Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Complutense της Μαδρίτης. Ο τίτλος της πτυχιακής του είναι: Los terrores del año mil. Crítica de una legenda (Oι φόβοι του έτους 1000. Ιστορία ενός μύθου), μία διδακτορική διατριβή πενήντα οκτώ σελίδων. Στην συνέχεια, πήγε στην Γερμανία, για να συνεχίσει τις σπουδές. Σπούδασε από το 1905 ως το 1907 στην Λειψία, στη Νυρεμβέργη, στην Κολωνία, στο Βερολίνο και το Μαγδεμβούργο. Επηρεάστηκε σημαντικά από το ρεύμα του Νεοκαντιανισμού των Hermann Cohen και Paul Natorp, αλλά έδειξε ιδιαίτερη προτίμηση στις θέσεις των Friedrich Nietzsche και Max Scheler. Αργότερα, ακολούθησε τις απόψεις του Martin Heidegger. Το 1914 εκδίδει το πρώτο του φιλοσοφικό – λογοτεχνικό δοκίμιο με τίτλο: Meditaciones del Quijote (Oι σκέψεις του Δον Κιχώτη), το οποίο αναφέρεται στο έργο του Θερβάντες. Το 1909 φεύγει από την Γερμανία και το 1910 ξεκινά να εργάζεται ως καθηγητής μεταφυσικής στο Πανεπιστήμιο της Μαδρίτης (Universidad Complutense de Madrid) από το 1910 ως το 1936 και ίδρυσε το 1923, το περιοδικό «Revista de Occidente». Το 1922 εκδίδει το δοκίμιο με τίτλο: España invertebrada. Με την έλευση της Δεύτερης Ισπανικής Δημοκρατίας, ο Ortega άρχισε να ασχολείται με την πολιτική, ιδρύοντας το κίνημα "Agrupación al Servicio de la República« (Όμιλος στην Υπηρεσία της Δημοκρατίας). Το 1931 εξελέγη βουλευτής. Κατά την διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου πολέμου μετανάστευσε στο εξωτερικό και επέστρεψε στην Ισπανία το 1948. Το ίδιο έτος δημιούργησε και το Institudo de Humanidades (Ίδρυμα Ανθρωπιστικών Σπουδών), μαζί με το μαθητή του Julián Marias και συνέχισε την διδασκαλία της Φιλοσοφίας.

Βασικές έννοιες της φιλοσοφίας του Gasset Με την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, ο Ortega ανέδειξε μέσα από τα έργα του τον υπαρξισμό και τον προοπτικισμό, ενώ αργότερα επινόησε τον όρο «racioonvitalismo», ένα νέο φιλοσοφικό όρο, o οποίος είναι σύνθετος και αποτελείται από τους όρους «racion»και «vida». Σύμφωνα με τον Ortega ο άνθρωπος δεν είναι προικισμένος με λογική αλλά χρειάζεται να μάθει να χρησιμοποιεί την λογική, για να ζήσει. Η ζωή είναι μία συνεχής δημιουργική προσπάθεια, είναι δημιουργία (quehacer). Η ζωή είναι πρόβλημα, ναυάγιο και ανησυχία. Είναι δηλαδή πρόγραμμα ζωής. Ο άνθρωπος πρέπει να εργασθεί, για να πραγματώσει τον εαυτό του και το πεπρωμένο του. Όσο πιο πολύ αγωνίζεται, τόσο περισσότερο γίνεται αληθινός. Το πιο διάσημο έργο του Ortega είναι «Η Επανάσταση των Μαζών» (1930). Η αξία του έργου του είναι ότι πέτυχε να καταστήσει την φιλοσοφία κατανοητή σε όλους. Χρησιμοποιεί μία γλώσσα απλή, επειδή αποβλέπει στην άμεση διάδοση του περιεχομένου, εκφράζοντας τις ιδέες του μέσα από άρθρα που δημοσιεύονται στον ημερήσιο τύπο και μιλώντας πιο πολύ με τον απλό κόσμο παρά με τα βιβλία. Ο τρόπος αυτός διάδοσης των ιδεών θα χρησιμοποιηθεί στις αρχές της δεκαετίας του 60 από τον Umberto Eco, ο οποίος θα αρχίσει να γράφε άρθρα για την φιλοσοφία, σε απλά ιταλικά, σε διάφορες ιταλικές εφημερίδες και περιοδικά μεγάλης κυκλοφορίας, με σκοπό να φέρει πιο κοντά στην Φιλοσοφία τον απλό αναγνώστη Αυτός ήταν ο καλύτερος τρόπος για τον Ortega, για να πλησιάσει τον ισπανικό λαό, ο οποίος δεν έδειχνε μεγάλο ενδιαφέρον για την φιλοσοφία. Η εκλαΐκευση της φιλοσοφίας από τον Ortega δεν άρεσε στους Ισπανούς ακαδημαϊκούς και τους διανοούμενους, επειδή πολλοί από αυτούς τον κατηγόρησαν ως ψευδοφιλόσοφο, επειδή συνήθιζε να εκλαϊκεύει την γνώση και να παρουσιάζει κάθε ζήτημα με σαφήνεια, χωρίς να αναφέρεται σε επιστημονικές μεθόδους. Κατά την διάρκεια της ζωής του οι μαθητές του, μεταξύ αυτών και ο Julián Marías (πατέρας του συγγγραφέα Javier Marías), τον υπερασπίστηκαν και τον βοήθησαν να αντιμετωπίσει τα προβλήματα. Συνεχιστής του έργου του Ortega ήταν ο μαθητής του Luis Abad Carretero (Almerìa. 1895 – Gadòr, Almerìa, 1971) Βασικές έννοιες της φιλοσοφίας του Gasset

Προοπτική Ιστορική Προοπτική Ortega y Gasset Ο προοπτικισμός είναι ένας όρος που δημιούργησε ο Gustav Teicmüller (Die Wirkliche und die Scheinbare Welt, 1882). Aυτός δηλώνει μία θεώρηση, σύμφωνα με την οποία ο κόσμος, τα πράγματα και τα γεγονότα μπορούν να αναλυθούν από διαφορετικές απόψεις, καθένα από τα οποία συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση της πραγματικότητας με τη περιορισμένη, σχετική, ιδιαίτερη, συγκεκριμένη και αναπόφευκτη συνεισφορά του. H προοπτική είναι μία από τις θεμελιώδεις έννοιες της φιλοσοφίας του Ortega y Gasset. O Ortega ακολουθεί το παράδειγμα του Max Scheler (1874 – 1928) και δημιουργεί τον όρο «ιστορικός προοπτικισμός» (ισπ. prospectivismo historico), δηλαδή για μία θέση, σύμφωνα με την οποία η ιστορία μπορεί να αναλυθεί βάσει διαφορετικών προοπτικών. Η πρόσληψη της ιστορίας βάσει μίας ή περισσότερων προοπτικών στηρίζεται στην θεωρία περί λειτουργικότητας των αξιών του Schenker, πατέρα της Φιλοσοφικής Ανθρωπολογίας. Η διαμόρφωση των αξιών είναι αποτέλεσμα μιας σύνθετης διαδικασίας παιδευτικής και ερμηνευτικής φύσεως. Υπάρχει μία λειτουργικότητα των αξιών es (ordo amoris), η οποία εκφράζει έναν προοπτικισμό μοναδικό και ανεπανάληπτο για κάθε πρόσωπο. Για τον Scheler, πράγματι, η αφετηρία του ανθρώπου δεν είναι η τάξη (ordo amoris), αλλά η αταξία της καρδιάς. Αυτή πρέπει να διορθωθεί σταδιακά και με σταθερά βήματα, χάρις στο παράδειγμα του άλλου (Vorbild). Ο ίδιος ο άνθρωπος, με την προσωπικότητα και την ταυτότητά του, διαθέτει μία οπτική της πραγματικότητας, η οποία ανήκει μόνο σ’ εκείνον. Το σύνολο των ειδών προοπτικής όλων των ανθρώπων διαμορφώνει μία αληθινή και πραγματική οπτική του κόσμου. Στην ουσία, η ποικιλία των μορφών της προοπτικής μας επιτρέπει να έχουμε μια ολοκληρωμένη και αντικειμενική εικόνα της πραγματικότητας. Ο Ortega θεωρεί ότι ένα από τα αποτελέσματα του προοπτικισμού είναι να θεωρούμε αξιόπιστη και σεβαστή κάθε θέση, μολονότι αυτή μπορεί να είναι αντίθετη ή διαφορετική από την δική μας. Κάθε πρόσωπο, συνεπώς, έχει ξεχωριστή αξία, λόγω της μοναδικής και πρωτότυπης θέσης του. Χάρις σε αυτήν είναι δυνατή η αναγνώρισή του, η διαφορετικότητα του. Αυτή το καθιστά διαφορετικό και μπορεί να μην συμφωνεί μαζί μας σε πολλές απόψεις, ωστόσο, η διαφορετικότητα των απόψεων είναι σημαντική, επειδή μας δίνει την δυνατότητα να εμπλουτίσουμε με διαφορετικές ιδέες και αντιλήψεις την προοπτική μας, την προσωπικότητά μας. Η αποφυγή εντάσεων, οι οποίες προκαλούνται λόγω του φανατισμού και της μισαλλοδοξίας, είναι εφικτή χάρις στην ανοχή και στην καλλιέργεια πνεύματος διαλόγου.

perspective Noun (https://en.oxforddictionaries.com/definition/perspective) 1 mass noun The art of representing three-dimensional objects on a two-dimensional surface, so as to give the right impression of their height, width, depth, and position in relation to each other. ‘the theory and practice of perspective’ as modifier ‘a perspective drawing’ 1.1 The appearance of viewed objects with regard to their relative position, distance from the viewer, etc. ‘a trick of perspective’ 1.2.count noun A view or prospect. 1.3. Geometry The relation of two figures in the same plane, such that pairs of corresponding points lie on concurrent lines,and corresponding lines meet in collinear points. 2.A particular attitude towards or way of regarding something; a point of view. ‘most guidebook history is written from the editor's perspective’ 2.1mass noun True understanding of the relative importance of things; a sense of proportion. ‘we must keep a sense of perspective about what he's done’ ‘though these figures shock, they need to be put into perspective’ 3An apparent spatial distribution in perceived sound. Origin Late Middle English (in the sense ‘optics’): from medieval Latin perspectiva (ars) ‘(science of) optics’, from perspect- ‘looked at closely’, from the verb perspicere, from per- ‘through’ + specere ‘to look’