Πειράματα Χημείας για το Γυμνάσιο Σχολ. έτος 2016-17 Α’ τετράμηνου Πειράματα Χημείας για το Γυμνάσιο Σχολ. έτος 2016-17 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Πρόσκληση: 11051/20-10–2016/ΔΔΕ Καρδίτσας/ΕΚΦΕ, με θέμα: «Πρόσκληση από το ΕΚΦΕ Καρδίτσας των καθηγητών που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες για επιμορφωτική συνάντηση» Εργαστηριακές ασκήσεις: 150022/Δ2/15-09-2016/ΥΠΠΕΘ/ ΔΣΠΟΔΕ/Τμ. Α′, με θέμα: «Οδηγίες για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο για το σχολ. έτος 2016-2017» Διευθέτηση ωραρίου: 139120/Δ2/31-08-2016/ΥΠΠΕΘ/ ΔΣΠΟΔΕ/Τμ. Α′ & Β’, με θέμα: «Επιμορφωτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών που θα διδάξουν τα μαθήματα Φυσικών Επιστημών στα Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) κατά το σχολικό έτος 2016- 2017» Διευθέτηση ωραρίου: 8581/01-09-2016/ΔΔΕ Καρδίτσας/ΕΚΦΕ, με θέμα: «Επιμορφωτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών που θα διδάξουν τα μαθήματα Φυσικών Επιστημών στα Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) κατά το σχολικό έτος 2016-2017» Σχετικά έγγραφα 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Από τον εργαστηριακό οδηγό Β’ τάξης να χρησιμοποιηθούν οι εικόνες με τα όργανα (Ενότητα 6 της εισαγωγής) και να γίνει συζήτηση για τους κανόνες ασφαλείας (Ενότητα 3 της εισαγωγής). Να εκτελούμε μόνο τα πειράματα που μας έχουν υποδειχθεί και να ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες εκτέλεσής τους. Να συμβουλευόμαστε τον καθηγητή για κάθε απορία, αμφιβολία, δυσκολία ή ατύχημα που πιθανόν να έχουμε. Να χρησιμοποιήσουν τα όργανα και όχι μόνο να τα δουν από τις εικόνες του εργαστηριακού οδηγού. Γνωριμία με το εργαστήριο του Χημικού, τα όργανα και τους κανόνες ασφαλείας 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Μεταβολές της φυσικής κατάστασης του νερού Παράθυρο στο εργαστήριο του βιβλίου της Β’ Γυμνασίου, σελ. 16. Τα παγάκια να είναι τριμμένα για πιο γρήγορες και σωστές μετρήσεις. Η θέρμανση μπορεί να γίνει και με κερί. Μεταβολές της φυσικής κατάστασης του νερού 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Παράθυρο στο εργαστήριο του βιβλίου της Β’ Γυμνασίου, σελ. 94. Το χώμα να είναι αφράτο από μέρος φυτεμένο. Η ποσότητα δεν χρειάζεται να είναι μεγάλη και καλά είναι να το απλώνουμε λίγο για πιο γρήγορα αποτελέσματα. Η θέρμανση στο 1ο πείραμα μπορεί να γίνει και με κερί και στο δεύτερο με λάμπα πυρακτώσεως που να είναι αρκετά κοντά στο χώμα. Στο 2ο πείραμα στο χωνί να βάλουμε πάνω στο τούλι και λίγο βαμβάκι απλωμένο. Αναλύοντας το χώμα 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Εξέταση της δυνατότητας διάλυσης ορισμένων υλικών στο νερό Η 2η άσκηση από τον Εργαστηριακό Οδηγό της Β’ Γυμνασίου. Εξέταση της δυνατότητας διάλυσης ορισμένων υλικών στο νερό 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Διαχωρισμός μειγμάτων Η 4η άσκηση από το νέο Εργαστηριακό Οδηγό της Β’ Γυμνασίου. Διαχωρισμός μειγμάτων 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Η 3η άσκηση από το νέο Εργαστηριακό Οδηγό της Β’ Γυμνασίου Η 3η άσκηση από το νέο Εργαστηριακό Οδηγό της Β’ Γυμνασίου Παρασκευή διαλυμάτων ορισμένης περιεκτικότητας: NaCl 2%w/v, και αλκοολικού διαλύματος 5%v/v 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Παρασκευή μειγμάτων - διαλυμάτων Οι μαθητές να παρασκευάσουν με ανάμειξη απλών υλικών ένα προϊόν που καταναλώνουν (πχ: οδοντόπαστα). Να μάθουν να χρησιμοποιούν το λογισμικό από το φωτόδενδρο [εικονικό εργαστήριο] παρασκευάζοντας ένα διάλυμα ζάχαρης Παρασκευή μειγμάτων - διαλυμάτων 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Φυσικές και χημικές ιδιότητες αλκαλίων Γ’ τάξη Προτείνεται παρακολούθηση βιντεοσκοπημένων πειραμάτων. Θα μπορούσαμε να τους δείξουμε τη μεταλλική λάμψη, καθώς και την αντίδραση με το νερό [με προσοχή στην ποσότητα του μετάλλου που θα χρησιμοποιήσουμε]. Φυσικές και χημικές ιδιότητες αλκαλίων 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Μελέτη φυσικών ιδιοτήτων των μετάλλων Γ’ τάξη Προτείνεται μικρή ερευνητική εργασία στο εργαστήριο ή στην τάξη. Μελέτη φυσικών ιδιοτήτων των μετάλλων. Μελέτη δειγμάτων μετάλλων (από τη συλλογή του σχολικού εργαστηρίου ή από καθημερινά υλικά ή από βίντεο) και καταγραφή των σχετικών παρατηρήσεων. Σκουριά, αποτροπή σκουριάς. Χρήσεις μετάλλων κραμάτων. Μελέτη φυσικών ιδιοτήτων των μετάλλων 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Ιδιότητες μετάλλων – Περιοδικός πίνακας Γ’ τάξη Ιδιότητες μετάλλων – Περιοδικός πίνακας 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Φυσικοί και τεχνητοί άνθρακες Γ’ τάξη Δομή του άνθρακα, Δομή του γραφίτη και πώς σχηματίστηκαν οι γαιάνθρακες από το ψηφιακό διδακτικό υλικό «Ο Θαυμαστός κόσμος της Χημείας για το Γυμνάσιο». Προτείνεται να εξεταστούν τα φουλερένια και οι νανοσωλήνες νανοσωλήνες (Παράθεμα: Είναι θέμα Χημείας), από το φωτόδεντρο. Φυσικοί και τεχνητοί άνθρακες 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Πείραμα 7.1 από τον Εργαστηριακό Οδηγό της Γ’ Γυμνασίου. Πείραμα 7.1 από τον Εργαστηριακό Οδηγό της Γ’ Γυμνασίου. Αποχρωματισμός διαφόρων εγχρώμων διαλυμάτων με τη χρήση ενεργού άνθρακα 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Πείραμα 9.1 από τον Εργαστηριακό Οδηγό της Γ’ Γυμνασίου. Πείραμα 9.1 από τον Εργαστηριακό Οδηγό της Γ’ Γυμνασίου. Η προτεινόμενη διάταξη στο πείραμα σελ. 82 του σχολικού βιβλίου και στον εργαστηριακό οδηγό δε φέρνει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Καύση βουτανίου και ανίχνευση του παραγόμενου νερού και του διοξειδίου του άνθρακα 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Καύση παραφίνης. Παρατήρηση της παραγόμενης αιθάλης Πείραμα 9.2 από τον Εργαστηριακό Οδηγό της Γ’ Γυμνασίου. Καύση παραφίνης. Παρατήρηση της παραγόμενης αιθάλης 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Βιντεοσκοπημένα Πειράματα Χημείας Οδηγίες Εκτέλεσης Πειραμάτων Χημείας Σύνδεσμοι (links) Βιντεοσκοπημένα Πειράματα Χημείας Οδηγίες Εκτέλεσης Πειραμάτων Χημείας 31/10/2016 ΕΚΦΕ Καρδίτσας