ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Έλεγχος συνδέσεων φορέων από χάλυβα με πεπερασμένα στοιχεία
Advertisements

Μετάδοση Θερμότητας με μεταφορά
Θερμικές Ιδιότητες Στερεών
Εργασίες ατομικές ή ανά δύο Προθεσμία 8/1/2013
Ζαχαριάδου Αικατερίνη
Κεφάλαιο 4ο Στοιχειοκεραίες
Κεφάλαιο 15 Κίνηση Κυμάτων
Άσκηση 5 Το τρίγωνο με πλευρές 3,4,5 είναι ορθογώνιο. Αν πολλαπλασιάσουμε τα μήκη των πλευρών του με έναν οποιοδήποτε φυσικό αριθμό λ ( ), το τρίγωνο που.
Steel CONNECT Έλεγχος συνδέσεων φορέων από χάλυβα με πεπερασμένα στοιχεία.
Η τριβή Στατική τριβή Τριβή ολίσθησης.
Κάμψη ενισχυμένων πλακών (1 από 2)
Αντοχή πλοίου ΙΙ (Θ) Ενότητα 6: Κάμψη ορθογωνικών ελασμάτων χωρίς ενισχυτικά Αλέξανδρος Θεοδουλίδης, Επικ. Καθηγητής Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε. Ανοικτά.
Αντοχή πλοίου ΙΙ (Θ) Ενότητα 5: Έλεγχος λυγισμού με βάση το πρότυπο UR S11 Αλέξανδρος Θεοδουλίδης, Επικ. Καθηγητής Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε. Ανοικτά.
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Θερμικές τάσεις σε πλοία
Δίνεται συρμάτινο πλέγμα μήκους 10 μέτρων. Να περιφράξετε με αυτό ένα οικόπεδο, (με το μεγαλύτερο εμβαδόν), σχήματος ορθογωνίου! Ορίζουμε ως: X: Μήκος.
Λυγισμός πρισματικών φορέων 1/5
Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία
Τεστ Ηλεκτροστατική. Να σχεδιάσεις βέλη στην εικόνα (α) για να δείξεις την κατεύθυνση του ηλεκτρικού πεδίου στα σημεία Ρ, Σ και Τ. Αν το ηλεκτρικό.
ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΣΧΑΡΑΣ ΠΛΑΚΟΔΟΚΩΝ
Εισαγωγή, Ορισμοί και θέση του προβλήματος (1 από 2)
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ
Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη.
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Κατασκευή του πλοίου
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Διατμητικές τάσεις
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Λυγισμός πρισματικών φορέων
Ενότητα Α3: Ομοιότητα και διαστατική ανάλυση
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Ορθές τάσεις λόγω κάμψης
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Κάμψη ενισχυμένων πλακών Α. Θεοδουλίδης.
Κατασκευές Οπλισμένου Σκυροδέματος Ι
Ενότητα 6η: ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ
Ενότητα 8η: Η ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
Ενότητα 8η: Η ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
5.1 Παραμορφώσεις, Τροπές, Στροφές Το διάνυσμα της μετατόπισης: Θλίψη: Η τροπή ε -1, γιατί δε μπορούμε να κοντύνουμε ένα σώμα περισσότερο από το ίδιο του.
Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Ημερίδα Ευρωκωδίκων EC6 Ε. Βιντζηλαίου, Σχολή Π.Μ./ΕΜΠ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
Απλή αρμονική ταλάντωση Περιοδική κίνηση όπου η δύναμη επαναφοράς είναι ανάλογη της απομάκρυνσης (απομάκρυνση είτε ως γραμμική ή ως γωνιακή μετατόπιση)
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ:ΑΞΟΝΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ Επιβλέπων: Γ. Αγγελόπουλος, καθηγητής Επιμέλεια: Πήττας Κωνσταντίνος, διπλ. Μηχ. Μηχ. Τμήμα Χημικών Μηχανικών.
Διαστάσεις Εργαστήριο Μηχανολογικού Σχεδιασμού Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Επ. Καθηγητής Μπότσαρης Παντελεήμων Lesson 3 1 Γραμμές διαστάσεων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Ενότητα B6: Σπηλαίωση ελίκων Α. Θεοδουλίδης. Σπηλαίωση είναι το φαινόμενο κατά το οποίο η ροή γύρω από μια φέρουσα επιφάνεια αλλάζει ριζικά λόγω αλλαγής.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Μηχανικές Ιδιότητες των Υλικών
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 2 η : Ο ΔΙΚΤΥΩΤΟΣ ΔΙΣΚΟΣ Διάλεξη: Η μέθοδος τομών Ritter – γενικοί τύποι και ειδικές περιπτώσεις δικτυωμάτων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 2: Μονοδιάστατες Κινήσεις Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Σήματα και Συστήματα 11 10η διάλεξη. Σήματα και Συστήματα 12 Εισαγωγικά (1) Έστω γραμμικό σύστημα που περιγράφεται από τη σχέση: Αν η είσοδος είναι γραμμικός.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 6 η : ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ Διάλεξη: Ασκήσεις πάνω στην Α.Δ.Ε. για παραμορφώσιμους και δικτυωτούς φορείς. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
Συμπληρωματική Πυκνότητα Ελαστικής Ενέργειας Συμπληρωματικό Εξωτερικό Έργο W: Κανονικό έργο Τελικές δυνάμεις Ρ, τελικές ροπές Μ, ολικές μετατοπίσεις δ.
Μηχανική των υλικών Θερμικές τάσεις και παραμορφώσεις
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 8: ΟΙ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ LAGRANGE
Μηχανική των υλικών Μεταβολή όγκου λόγω παραμόρφωσης
Μηχανική Συμπεριφορά Εδαφών
Ανάλυση της εικόνας 4-25 (Rabaey)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Σχεδιασμός Γραμμικών Στοιχείων Ο.Σ. – ακ. έτος
(Τριφασική γέφυρα 6 η 3 παλμών)
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ - ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑ
Ηλεκτρικό πεδίο Δυνάμεις από απόσταση.
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ.
Μια 6-παλμική γέφυρα τροφοδοτεί ωμικό φορτίο 2 Ω.
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Έλεγχος λυγισμού βάσει του ΙΑCS UR S11
Περιγραφή: Ενισχυτής audio με το LM358
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων Α. Θεοδουλίδης

Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων Πολύ συχνά τα ελάσματα του καταστρώματος και του πυθμένα του πλοίου υπόκεινται σε συνεπίπεδες (in-plane) ομοαξονικές θλιπτικές φορτίσεις η οποίες προκαλούν το λυγισμό του ελάσματος (μετατόπιση κάθετη προς το επίπεδο του ελάσματος). Οπως και ο λυγισμός των υποστυλωμάτων (columns buckling), ο λυγισμός των ελασμάτων είναι επίσης μια ασταθής κατάσταση. Το φαινόμενο του λυγισμού συμβαίνει όταν η τιμή του συνεπίπεδου θλιπτικού φορτίου ξεπεράσει κάποια συγκεκριμένη, ελάχιστη τιμή, το κρίσιμο φορτίο λυγισμού. Εκτός από την περίπτωση των θλιπτικών φορτίσεων, λυγισμός του ελάσματος μπορεί να προκληθεί και λόγω διατμητικών δυνάμεων. Στην περίπτωση αυτή η προκαλούμενη παραμόρφωση είναι διαφορετικής μορφής. Αντικείμενο της παρούσας ενότητας είναι η μελέτη του φαινομένου του λυγισμού ορθογωνικών ισοτροπικών ελασμάτων τα οποία υπόκεινται σε ομοαξονικές θλιπτικές φορτίσεις κατά μια διεύθυνση.

Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων

Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων

Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων

Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων

Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων Θεωρώ ορθογωνική πλάκα a x b x t η οποία υπόκειται σε ομοαξονική θλιπτική φόρτιση παράλληλα με τις πλευρές a. Όσο η δύναμη Ν είναι σχετικά μικρή η πλάκα υποκειται σε θλίψη και έχω μετατοπίσεις μόνο κατά την κατεύθυνση άσκησης του θλιπτικού φορτίου. Όταν η τιμή Ν ξεπεράσει κάποια τιμή, χαρακτηριστική για τη συγκεκριμένη πλάκα, θα εμφανισθούν μετατοπίσεις και κατά την κάθετη στην πλάκα διεύθυνση. Αυτές οι κάθετες μετατοπίσεις σηματοδοτούν την έναρξη του λυγισμού.

Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων Το κρίσιμο φορτίο λυγισμού δίδεται από τη σχέση: όπου: η ακαμψία της πλάκας m = ακέραιος αριθμός Η αντίστοιχη κρίσιμη τάση λυγισμού δίδεται από τη σχέση:

Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων  Επομένως το k γίνεται ελάχιστο όταν ο λόγος επιμήκους της πλάκας γίνεται ακέραιος αριθμός, δηλ. ισχύει a=m x b Η ελάχιστη τιμή του συντελεστή k είναι k=4 και αυτό συμβαίνει όταν ισχύει a=m x b

Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων Η τιμή του συντελεστή k σαν συνάρτηση του λόγου a/b, για διάφορες τιμές του συντελεστή m, φαίνεται στο ανωτέρω διάγραμμα

Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων Η ελάχιστη τιμή του συντελεστή k για κάθε τιμή του λόγου a/b, μας δίνει τη χαρακτηριστική μορφή της λυγισμένης πλάκας (buckling mode). Διαφορετικές μορφές του m επίσης περιγράφουν δυνατές μορφές λυγισμού οι οποίες όμως σχετίζονται με μεγαλύτερα k δηλαδή μεγαλύτερα φορτία λυγισμού. Ο k λαμβάνει την ελάχιστη τιμή του, 4, μόνο για ακέραιες τιμές του λόγου a/b. Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι ένα έλασμα όταν λυγίζει, οι κυματομορφές του λυγισμού υποδιαιρούν την επιφάνειά του σε τετράγωνα.

Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι κατά τον σχεδιασμό δεν πρέπει να λαμβάνονται ακέραιοι λόγοι a/b διότι αυτοί ελαχιστοποιούν το κρίσιμο φορτίο λυγισμού. Αντίθετα πρέπει να επιδιώκεται οι διαστάσεις του ελάσματος να είναι τέτοιες ώστε στο διάγραμμα k – a/b να πέφτουμε στα μεταβατικά σημεία από mm+1. (Το ανωτέρω συμπέρασμα δεν ισχύει αν ληφθούν υπ’ όψη οι μη γραμμικές επιδράσεις) Για πλατιά ελάσματα (a/b)0 η κρίσιμη τάση λυγισμού δίνεται από τη σχέση: Παρατηρούμε ότι ο λυγισμός πλατιών ελασμάτων εξαρτάται από το a και όχι το b.

Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων Τιμές του συντελεστή k για διάφορες περιπτώσεις στήριξης

Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων Παράδειγμα κατάρρευσης γέφυρας λόγω λυγισμού «πλατιού» ελάσματος που δημιουργήθηκε από λάθος.

Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων λόγω διάτμησης Λυγισμός μιας πλάκας μπορεί να προέλθει και λόγω διάτμησης. Σε αυτή την περίπτωση η παραμόρφωση της πλάκας λαμβάνει χώρα κατά την διεύθυνση της διαγωνίου.

Λυγισμός ενισχυμένων ορθογωνικών ελασμάτων 4 τρόποι λυγισμού ενισχυμένων ελασμάτων