8. ΚτΠ και προστασία του καταναλωτή Βασίλης Γ. Χατζόπουλος, Επ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ(SPAMING)
Advertisements

Υπολογιστής Ομάδα: Σκλήφα Θεοδώρα Σμυρνιώτη Μαρία
ANTISPAM ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΣΑΡΗΣ.
ΕΠ ΚτΠ – Μέτρο 1.2 «Εισαγωγή και Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση» Πράξη «Δράσεις Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» Ανάδοχος: Ερευνητικό.
Σπαμ (spam) ονομάζεται η μαζική αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων ή άλλων, σε μια προσπάθεια προώθησης προϊόντων ή ιδεών. Λόγω του χαμηλού κόστους αποστολής,
Σχολικό εργαστήριο και θέματα ασφάλειας Βασικές έννοιες δικτύων  Πρότυπο αναφοράς TCP/IP  TCP πρωτόκολλο ελέγχου αναφοράς  IP πρωτόκολλο Διαδικτύου.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου. Ταχύτητα Κόστος Παγκόσμια πρόσβαση Ευκολία ή Βολικότητα Ασφάλεια και Αξιοπιστία.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου. Κίνδυνοι: 1.Λήψη ανεπιθύμητων Μηνυμάτων (Spam) 2.Phising 3.Κίνδυνος μόλυνσης Ηλεκτρονικών Ιών.
Τα ΟΧΙ και τα ΝΑΙ του Διαδικτύου Στίχοι οι μαθητές της Στ΄2.
VERBOS CONTRACTOS UNIDAD 3 DEFINICIÓN 1. ποιεῖτε ¿Qué traduce? 2. ετε es la terminación de la segunda persona del plural, pero εῖτε no es igual. 3. ¿Cómo.
ΣΥΜΠΙΕΣΤΕΣ Ο ΣΥΜΠΙΕΣΤΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΠΙΕΣΕΙ ΤΟΝ ΑΤΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΤΟΥ ΑΤΜΟΠΟΙΗΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΗ ΥΠΟΨΥΞΕΩΣ - ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΝΣΕΩΣ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ Π.Ε. ΣΕΡΡΩΝ.
Εισαγωγικό Μάθημα Εισηγητής Τσάμης Γεώργιος
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΧΗΜΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Διαμεσολάβηση των συγκρούσεων - Διαιτησία
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Ασφάλεια και Προστασία στο Διαδίκτυο
Ρομποτική Μάθημα 4ο «Κινηματική χειριστών»
Παραγοντικά Πειράματα (Factorial Experiments)
Ανοιχτά Μαθήματα: Προσεγγίσεις και Προοπτικές
Νομική Πληροφορική Δρ. Δαμιανός Σακάς.
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Αναγνώριση Προτύπων (Pattern Recognition)
Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ
Ορθογώνιο καρτεσιανό σύστημα συντεταγμένων
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (Electronic Mail )
Εξίσωση αρμονικού κύματος (Κυματοσυνάρτηση)
Βλαβερό Λογισμικό και περιεχόμενο
Spam Βαγγέλης Κοπαλάς Β΄ Οικονομίας ΕΠΑΛ Αταλάντης Σχολ. Έτος
ΓΕΛ ΑΥΛΩΝΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΤΜΗΜΑ Β’1
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Η τέχνη της σωστής πλοήγησης
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Συμβολή κυμάτων.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Συστήματα Συντεταγμένων
Εισηγητής Τσάμης Γεώργιος
Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Λευκάδα
Ασφαλές Internet Ιοί Παραπληροφόρηση Ακατάλληλα Άχρηστα Ψαράδες
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Το τέλος του κόσμου στο Ισλάμ
Εισαγωγή στη Γλωσσολογία (Ενότητα 5 - Μορφολογία)
Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο
Ασφαλής Χρήση του Διαδικτύου: Πως και Γιατί!
Φορέας Διαπιστευμένος για την Διενέργεια Ελέγχων
Μαθαίνοντας από το σφάλμα ή ζώντας με την αβεβαιότητα
σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ
Η πόλη της Πέτρας, στην Ιορδανία
ΕΛΛΆΔΑ VOYAGE GRECE /10/ /10/2017
1η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ για ΠΡΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
מכטרוניקה אלקטרוניקה ספרתית סתיו תשס"ה 2004/2005
Lượng hóa link building
Η πόλη της Πέτρας, στην Ιορδανία
Εισαγωγή στη Γλωσσολογία (Ενότητα 5 - Μορφολογία)
TA ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΤΗΣ ΚΝΕ Χαρακτηριστικά φωνηέντων:
مادسیج، شبکه آموزشی پژوهشی دانشجویان ایران
Αρχές μεταφοράς μάζας Αρχές σχεδιασμού συσκευών μεταφοράς μάζας Διεργασίες μεταφοράς μάζας - Απορρόφηση - Απόσταξη - Εκχύλιση - Κρυστάλλωση - Ξήρανση.
Διαφορά σύγκλισης κατακόρυφων
Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
4η ΕΝΟΤΗΤΑ «Φορείς – Οργανισμοί – Χάρτα δικαιωμάτων»
Η Ένταση του Ηλεκτρικού Πεδίου – Δυναμικές Γραμμές.
Ταλάντωση & Αρμονική Κίνηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

8. ΚτΠ και προστασία του καταναλωτή Βασίλης Γ. Χατζόπουλος, Επ 8. ΚτΠ και προστασία του καταναλωτή Βασίλης Γ. Χατζόπουλος, Επ. Καθηγητής ΔΠΘ-Δικηγόρος Γενικά η νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή Γενικοί όροι συναλλαγών (ΓΟΣ) Ελάχιστο επίπεδο πληροφόρησης του καταναλωτή Δικαίωμα υπαναχώρησης – Λοιπά δικαιώματα Οικονομική διασφάλιση καταναλωτή Δημιουργία μητρώου για τους εξ αποστάσεως Εξυπηρέτηση μετά την πώληση Ευθύνη προμηθευτή Εμπορική επικοινωνία (διαφήμιση) στο διαδίκτυο Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

1. Νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή 1.1 Κοινοτική Οδγ. 84/450, παραπλανητική διαφήμιση Οδγ. 85/374, ευθύνη λόγω ελαττωματικών προϊόντων Οδγ. 85/577, συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος Οδγ. 92/59, γενική ασφάλεια προϊόντων Οδγ. 93/13, καταχρηστικές ρήτρες συμβάσεων Οδγ. 97/7, εξ’ αποστάσεως συμβάσεις Οδγ. 99/44, εγγυήσεις καταναλωτικών αγαθών (σελ. 296-331 από «Κοινοτική Νομοθεσία») Οδγ. 2002/65, εξ’ αποστάσεως εμπορία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών (9-11-2004) Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

1. Νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή 1.2 Εθνική Ν. 2251/94, Όπως τροποποιήθηκε από τον Ν. 2496/97, άρθρο 41 Ν. 2741/99, άρθρο 10, παρ. 24 Και συμπληρώθηκε από τις ΥΑ Ζ1-496/2000 (B 1545), προσαρμογής στο ΚΔ ΥΑ Z1-178/2001 (B 255), για τις πιστωτικές κάρτες YA Z1-629/2005 (B 720) Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

1. Νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή 1.3 Βασική έννοια για την εφαρμογή της νομοθεσίας Καταναλωτής: Τελικός αποδέκτης προϊόντων ή υπηρεσιών Κάθε αποδέκτης διαφημιστικού μηνύματος Προμηθευτής: όποιος προμηθεύει προϊόντα ή υπηρεσίες στα πλαίσια επαγγελματικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας Ο διαφημιζόμενος Ο παραγωγός Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

2. Γενικοί όροι συναλλαγών (ΓΟΣ) 2.1 Τι είναι; Οι όροι που έχουν διατυπωθεί εκ των προτέρων για απροσδιόριστο αριθμό μελλοντικών συμβάσεων 2.2 Βασικές αρχές που τους διέπουν Δεν δεσμεύουν τον καταναλωτή αν δεν του κατέστησαν επαρκώς γνωστοί Τυπώνονται στα ελληνικά σε εμφανές μέρος Ερμηνεύονται υπέρ του καταναλωτή – επικρατούν οι ειδικοί όροι (αντικείμενο διαπραγμάτευσης) έναντι των γενικών Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

2. Γενικοί όροι συναλλαγών 2.3 Ακυρότητα καταχρηστικών ΓΟΣ, λ.χ. Περιορίζουν τις ανειλημμένες υποχρεώσεις του προμηθευτή Προβλέπουν πολύ σύντομη προθεσμία καταγγελίας της σύμβασης για τον καταναλωτή και πολύ μεγάλη για τον προμηθευτή Επιτρέπουν καταγγελία από τον προμηθευτή χωρίς εύλογη προθεσμία Επιτρέπουν στον προμηθευτή μονομερώς να ορίζει τον χρόνο εκπλήρωσης της παροχής του καθώς και το αν αυτή είναι σύμφωνη προς τους όρους της σύμβασης Περιορίζουν την ευθύνη του προμηθευτή για κρυμμένα ελαττώματα Προβλέπουν την παραίτηση του καταναλωτή από στοιχειώδη δικαιώματα Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

3. Ελάχιστη πληροφόρηση του καταναλωτή 3.1 Για τις συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος Όνομα ή επωνυμία & διεύθυνση προμηθευτή Χρόνος & τόπος κατάρτισης της σύμβασης Περιγραφή εμπορευμάτων Όροι εκτέλεσης Ολική επιβάρυνση Ύπαρξη δικαιώματος υπαναχώρησης Αν δεν πληρούνται οι παρακάτω όροι, η σύμβαση είναι άκυρη υπέρ του καταναλωτή Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

3. Ελάχιστη πληροφόρηση του καταναλωτή 3.2 Για τις συμβάσεις από απόσταση 3.2.1 Πριν από τη σύναψη της σύμβασης Χρόνος & τόπος κατάρτισης της σύμβασης Ταυτότητα προμηθευτή Περιγραφή ουσιωδών χαρακτηριστικών των προσφερομένων εμπορευμάτων και υπηρεσιών Τιμή, ποσότητα, και δαπάνες μεταφοράς Τρόπο πληρωμής, παράδοσης και εκτέλεσης Διάρκεια ισχύος προσφοράς και τιμής Διάρκεια ισχύος της σύμβασης Ύπαρξη δικαιώματος υπαναχώρησης Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω όροι, η σύμβαση είναι άκυρη υπέρ του καταναλωτή 16/11/2018

3. Ελάχιστη πληροφόρηση του καταναλωτή 3.2 Για τις συμβάσεις από απόσταση 3.2.2 Σε εύλογο χρόνο και το αργότερο μέχρι την παράδοση του αγαθού ή της υπηρεσίας Όλες τις παραπάνω πληροφορίες Επωνυμία και διεύθυνση του πιο κοντινού καταστήματος του προμηθευτή Τρόπο καταβολής του τιμήματος Δικαίωμα υπαναχώρησης και υπόδειγμα δήλωσης υπαναχώρησης Πληροφορίες για την εξυπηρέτηση μετά την πώληση και τις εγγυήσεις Τους όρους καταγγελίας της σύμβασης (αν >1 έτους) Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω όροι, η σύμβαση είναι άκυρη υπέρ του καταναλωτή Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

3. Ελάχιστη πληροφόρηση του καταναλωτή 3.3. Ειδικά για τις εξ’ αποστάσεως χρηματοπιστωτικές (οδγ. 2002/65) Εκτενέστερες πληροφορίες για Τον προμηθευτή (ταυτότητα, κύρια δραστηριότητα, διεύθυνση, καταχώρηση σε μητρώο, εποπτεύουσα αρχή κτλ) Την χρηματοοικονομική υπηρεσία (συνολικό κόστος, φόροι και άλλες επιβαρύνσεις, χρονικοί περιορισμοί προσφοράς κτλ) Τη σύμβαση εξ αποστάσεως (δικαίωμα υπαναχώρησης, διάρκεια, συνέπειες μονομερούς λύσης, εφαρμοστέο δίκαιο Την προσφυγή, δικαστική ή/και εξωδικαστική Όλα τα παραπάνω στοιχεία κοινοποιούνται στον καταναλωτή και σε σταθερό μέσο (χαρτί) πριν αυτός δεσμευτεί Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

4.Δικαίωμα υπαναχώρησης– λοιπά δικαιώματα 4.1 Δικαίωμα υπαναχώρησης από σύμβαση Εντός 10 ημέρου από την παραλαβή του αγαθού ή την ενημέρωση έναρξης της υπηρεσίας Χωρίς επιβάρυνση του καταναλωτή, με μόνην υποχρέωση την εύλογη φύλαξη και επιστροφή 4.2 Δικαίωμα παρακράτησης δωρεάν δειγμάτων που αποστέλλονται χωρίς να έχουν ζητηθεί 4.3 Δικαίωμα εξαίρεσης από απρόσκλητη εμπορική επικοινωνία με (…), εκτός αν υπάρχει συναίνεση Τηλέφωνο αυτόματης κλήσης Φαξ Ηλ. ταχυδρομείο Άλλο ηλ. μέσο Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

4.Δικαίωμα υπαναχώρησης– λοιπά δικαιώματα 4.4 Ειδικά για τις χρηματοπιστωτικές Δικαίωμα υπαναχώρησης στις 14 ή 30 ημέρες Μετά τη σύναψη ή Μετά την λήψη των συμβατικών όρων > Όποια είναι η μεταγενέστερη Εξαιρέσεις από την δυνατότητα υπαναχώρησης Υποχρεωτικά Υπηρεσίες η τιμή των οποίων εξαρτάται από διακυμάνσεις της κεφαλαιαγοράς (προθεσμιακά συμβόλαια, συνάλλαγμα…) Βραχυπρόθεσμα ασφαλιστήρια συμβόλαια (< 1 μήνα) Συμβάσεις που εκτελούνται πλήρως και από τα δύο μέρη με ρητή αίτηση του καταναλωτή πριν ασκήσει το δικαίωμα υπαναχώρησης Προαιρετικά: τα ΚΜ μπορούν και σε κάποιες άλλες περιπτώσεις να μην εφαρμόζουν το δικαίωμα υπαναχώρησης 16/11/2018

5.Οικονομική διασφάλιση καταναλωτή 5.1 Σχετιζόμενη με το δικαίωμα υπαναχώρησης Η υπαναχώρηση από τη σύμβαση επιτρέπει και την ανάκληση συνδεόμενης σύμβασης πίστωσης Είτε αυτή είχε συναφθεί με τον προμηθευτή Είτε με άλλο πιστωτικό ίδρυμα Κατά τη διάρκεια της προθεσμίας υπαναχώρησης (10 ημέρες) ο προμηθευτής δεν μπορεί να εισπράξει το τίμημα (επιταγή, κάρτα κ.ο.κ.) 5.2 Σχετιζόμενη με την χρήση κάρτας πληρωμής Η δόλια χρήση του δίνει δικαίωμα να ζητήσει την ακύρωση της πληρωμής και την επαναπίστωση Σε περίπτωση χρήσης από μη δικαιούχο το ποσό για το οποίο ευθύνεται ο καταναλωτής δεν ξεπερνά τα 150 Ευρώ Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

6.Δημιουργία μητρώου για τους εξ αποστάσεως προμηθευτές 6.1 Υποχρεωτική εγγραφή κάθε προμηθευτή που προτίθεται να συνάπτει συμβάσεις από απόσταση σε ειδικό μητρώο στο ΥπΑν. 6.2 Κατασταλτικός έλεγχος του ΥπΑν και δυνατότητα διαγραφής από το μητρώο Προσωρινής Οριστικής Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

7.Εξυπηρέτηση μετά την πώληση Σαφείς οδηγίες στα ελληνικά ή με καθιερωμένα σύμβολα Ορισμός της πιθανής διάρκειας ζωής του αγαθού και τεχνική υποστήριξη/συντήρηση καθ’ όλην την διάρκειά της Γραπτή εγγύηση, παραβίαση της οποίας οδηγεί σε αναστροφή της πώλησης Εκ των προτέρων παραίτηση του καταναλωτή από τα σχετικά δικαιώματα είναι άκυρη Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

8.Ευθύνη προμηθευτή 8.1 Ο παραγωγός Ευθύνεται για κάθε ζημιά που οφείλεται σε ελάττωμα του προϊόντος του, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΔΕΝ ευθύνεται αν αποδείξει ότι Δεν έθεσε το προϊόν σε κυκλοφορία Το ελάττωμα δεν υπήρχε όταν έθεσε το προϊόν σε κυκλοφορία Δεν κατασκεύασε το προϊόν με σκοπό τη διανομή του και δεν το διένειμε στα πλαίσια επαγγελματικής δραστηριότητας Το ελάττωμα οφείλεται σε διάταξη νόμου Το επίπεδο των επιστημονικών γνώσεων δεν επέτρεπε τη διάγνωση του ελαττώματος Κάθε ρήτρα που τον απαλλάσσει είναι άκυρη Παραγραφή αξιώσεων αποζημίωσης 3ετής Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

8.Ευθύνη προμηθευτή 8.2 Ο παρέχων υπηρεσίες Ευθύνεται για κάθε ζημιά που προκάλεσε υπαίτια, ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΑΛΛΑ, μερική αντιστροφή του βάρους της απόδειξης Ο ζημιωθείς αποδεικνύει Τη ζημία Τον αιτιώδη σύνδεσμο Ο παρέχων αποδεικνύει την έλλειψη υπαιτιότητας Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018

9.Εμπορική επικοινωνία (διαφήμιση) στο Ιντερνετ 9.1. Γενικές διατάξεις που διέπουν τη διαφήμιση Οδγ. 84/450 για την παραπλανητική διαφήμιση Οδγ. 2001/83 για τη διαφήμιση φαρμάκων Οδγ. 2003/33 για τη διαφήμιση & χορηγία προϊόντων καπνού 9.2 Ειδικά για τη διαφήμιση στο Ιντερνετ: οδγ. 2000/31 + π.δ. 131/03 Υποχρέωση αναγνωρισιμότητας Απαγόρευση μη ζητηθείσας εμπορικής επικοινωνίας (spam) Η εμπορική επικοινωνία οφείλει να σέβεται τους κανόνες δεοντολογίας των νομοθετικά κατοχυρωμένων επαγγελμάτων Βασίλης Γ. Χατζόπουλος 16/11/2018