Θέμα: «Γνώσεις και Δεξιότητες Φυσικών Επιστημών για τους Εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο Δημοτικό Σχολείο» Εισηγητής: Ιωάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΤΟ Μαγνητικο Πεδιο ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΚΑΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Οι Διαδραστικοί Πίνακες σε 4 ώρες… Επιμέλεια: Γ. Κωτσάνης, Β. Οικονόμου, 20-22/6/2012.
Ενότητα 3.3 Αξιοποίηση-Αξιολόγηση Ιστοσελίδων, ιστοχώρων & πυλών
Θερμοκρασία και Θερμότητα
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Ανάκλαση και Διάθλαση του φωτός (phet)
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ-ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ
Θέση και μετατόπιση x2=8 Δx=8-3=5 x1=3 x1=-2 x2=3 Δx=3-(-2)=5
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Ε.Παπαευσταθίου(Χημικός)
Χρήστος Αθανασόπουλος, Ph.D. Φυσικός - Πανεπιστήμιο Κρήτης Ηράκλειο 2 Απριλίου 2011 Εικονικά Εργαστήρια Φυσικής με χρήση Διαδραστικού Πίνακα : εφαρμογές.
Ενέργεια. Περιεχόμενα - Διαδικασία Το επιστημονικό αντικείμενο Οι δυσκολίες των μαθητών (misc….) Οι διδακτικοί στόχοι Οι δραστηριότητες.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Συνέχεια της Μηχανικής. Την προηγουμενη φορα (1/2) Κάναμε την πρώτη επαφή μας με τη μηχανική στο Πανεπιστήμιο Η κατανόηση της.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_5 Βασιλης Κολλιας
Υλικό για τις φυσικές επιστήμες στο Δρ. Νικηφόρος Παπαχρήστος Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Συνεργάτης ΙΤΥΕ και τι να κάνουμε με αυτό.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός 1 Τι κοινό υπάρχει στο τρίξιμο των μαλλιών σου όταν κτενίζεσαι, στο σοκ που αισθάνεσαι όταν.
Ας φτιάξουμε ένα wiki Πώς να δημιουργήσουμε έναν δυναμικό ιστοχώρο με τη βοήθεια διαδικτυακής πλατφόρμας (wiki) για συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο Εφαρμογή:
Συσκευή κυματισμών ECOS (ALTAY spa) Μέρη-συναρμολόγηση-ενδεικτικά πειράματα ECOS (ALTAY spa) Μέρη-συναρμολόγηση-ενδεικτικά πειράματα 1ΕΚΦΕ Ιωαννίνων.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ ΜΑΛΑΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΠΕ 0402 ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ /2014 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_4
Μια εισαγωγή του φαινόμενου της διάθλασης για το γυμνάσιο
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ, ΣΤΟ ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΟ
Πως Διδάσκω Έννοιες, Φυσικά Μεγέθη, Νόμους
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Έρευνα Διαθεματικής Διδακτικής Πρότασης στο μάθημα της Άνωσης
Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
EIKONIKO ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ
Χρησεις των ΤΠΕ με υψηλή προστιθέμενη αξία
Κωνστνατινου Ευαγγελια Ντιντου Θεοδωρα Ζηαης; Βασιλης Κασιδιαρη Αργυρω
Δομικα στοιχεια πολυμΕσων
Το Βάρος Βάρος λέγεται η ελκτική δύναμη την οποία
Κωνστνατινου Ευαγγελια Ντιντου Θεοδωρα Ζηαης; Βασιλης Κασιδιαρη Αργυρω
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
Η ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΜΙΑ ΦΥΣΙΚΗ «ΑΝΩΜΑΛΙΑ»
Ένα εξ’ ολοκλήρου εργαστηριακό μάθημα
Εκπαιδευτικά λογισμικά
Εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ
Πειράματα Χημείας για τη Β’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
סימולציה- קוטביות מולקולות סימולציה- צורות מולקולה
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θέμα: «Γνώσεις και Δεξιότητες Φυσικών Επιστημών για τους Εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο Δημοτικό Σχολείο» Εισηγητής: Ιωάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Αποσπασμένος - Συνεργάτης στο Ε.Κ.Φ.Ε. Καρδίτσας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Γνώσεις Οι απαραίτητες για να μπορεί κάποιος να διδάξει Ο εκπαιδευτικός του Δημοτικού Σχολείου είναι «φυσικός», «χημικός», «βιολόγος», «γεωλόγος»

Δεξιότητες Αναζήτηση και εύρεση των κατάλληλων υλικών (συνήθως απλά υλικά καθημερινής χρήσης) Δυνατότητα χρήσης απλών εργαλείων (πένσα, κατσαβίδι, σφυρί κ.λ.π.) Συναρμολόγηση απλών διατάξεων για την πραγματοποίηση των πειραμάτων Χρήση των υπαρχόντων οργάνων και υλικών του εργαστηρίου φυσικών επιστημών (ευθύνη επιμόρφωσης από ΕΚΦΕ, αν ζητηθεί)

Θεμελιώδεις Γνώσεις Οι δυνάμεις στη φύση (βαρυτική, ηλεκτρομαγνητική, ισχυρή, ασθενής) Απαραίτητη η γνώση της δομής της ύλης σε επίπεδο που να μπορούμε να εξηγήσουμε με απλά λόγια όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας.

Μικρόκοσμος Μακρόκοσμος

Μικρόκοσμος Άτομο (πυρήνας, πρωτόνια, νετρόνια, ηλεκτρόνια) Μόριο (ένα ή περισσότερα άτομα, ίδια ή διαφορετικά) Ιόν (ένα ή περισσότερα άτομα με ηλεκτρικό φορτίο)

Μικρόκοσμος Στερεά – υγρά – αέρια Ποιες δυνάμεις συγκροτούν τις δομικές μονάδες στη φύση; (βαρυτικές, ηλεκτρομαγνητικές, ισχυρές ή ασθενείς;) Πώς δρουν; (επαφή ή από απόσταση;) Τι αποτέλεσμα έχουν; (σχήμα, μέγεθος) Ποιος ο ρόλος της θερμοκρασίας και της πίεσης στη φυσική κατάσταση των σωμάτων;

Μικρόκοσμος

Μικρόκοσμος Σχέση με κινητική ενέργεια

Μικρόκοσμος Σχέση με θερμική ενέργεια (θερμότητα, θερμοκρασία, μεταφορά θερμικής ενέργειας, διαστολή – συστολή στερεών, υγρών και αερίων

Μικρόκοσμος Σχέση με χημική ενέργεια (ενέργεια τροφών, φωτοσύνθεση)

Μικρόκοσμος Σχέση με φωτεινή ενέργεια

Μικρόκοσμος Σχέση με πυρηνική ενέργεια (σχάση πυρήνων, σύντηξη πυρήνων, η ενέργεια του ήλιου)

Μικρόκοσμος Σχέση με ηλεκτρική ενέργεια (ηλεκτρισμός = κίνηση ηλεκτρικών φορτίων)

Μικρόκοσμος Σχέση με μαγνητισμό και ηλεκτρομαγνητισμό

Μικρόκοσμος Σχέση με δυναμική ενέργεια (θέση, κατάσταση)

Μικρόκοσμος Σχέση με τις έννοιες μάζα, βάρος, όγκος, πυκνότητα.

Μικρόκοσμος Η έννοια του κύματος (μηχανισμός διάδοσης ενέργειας) Σχέση με τα κεφάλαια της Οπτικής και της Ακουστικής

Μικρόκοσμος Τα φαινόμενα της χημείας (οξέα – βάσεις – άλατα) Οξύ + βάση άλας + νερό (εξουδετέρωση)

Ενέργεια Ο ήλιος Η γεωθερμία Πυρηνική ενέργεια

Ο ήλιος μας κάνει το «τραπέζι»

Η γεωθερμία

Ποια μορφή ενέργειας προτιμάτε; Χημική Φωτεινή Ηλεκτρική Κινητική Θερμική Πυρηνική Δυναμική

Μοντελοποίηση Το παράδειγμα του ηλεκτρικού κυκλώματος

Προσομοίωση Πότε και πού είναι χρήσιμη η προσομοίωση; Το παράδειγμα του ηλεκτρικού κυκλώματος (ανοιχτό και κλειστό) από τον ιστότοπο Phet.

Ευχαριστώ Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός ΕΚΦΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ