*Fisher’s exact test Γράφημα 4. Έκβαση ασθενών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΡΕΤΟΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ. 8 ο Μάθημα – 08/01/2016 Πρώτες βοήθειες σε καθημερινές καταστάσεις ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΙΟΥΤΑ Α. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ.
Advertisements

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ Ισόρροπης ανάπτυξης Κορεσμένες ή συμφορημένες - Υψηλό βαθμό ανάπτυξης- Υπερσυγκέντρωση.
1 «Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Εργασία στο μάθημα: Συγκριτική Κοινωνική Εργασία. Καθηγήτρια: Κανδυλάκη Αγάπη. Φοιτητής: Καβούκης.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Κοντού Γ. Μαρία Ph.D, M.Sc., ΚΦΑ. Ο όρος «προβλήματα όρασης» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα διαταραχών της οπτικής ικανότητας από τα μικρά προβλήματα όρασης.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΕΡΕΥΝΕΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ Ή ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΒΑΡΟΥΣ: Α) ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕΝΟΣ ΕΜΕΤΟΣ Β) ΧΡΗΣΗ ΔΙΟΥΡΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΤΙΚΩΝ.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
ΜΑΘΗΜΑ 3: ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Παπαδόπουλος Κω/νος, MSc Καθηγητής φυσικής αγωγής.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μάθημα 2 : Μεθόδευση πληροφοριών και λήψη αποφάσεων ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med,
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Πρόσβαση στα Δημόσια Έγγραφα.
Κεφάλαιο 2 Ροπή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (ΚΗΦΗ) ΜΙΧΑΕΛΑ ΦΟΥΚΑΚΗ, MsC Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη ΚΗΦΗ Δήμου Γόρτυνας.
Test.
Test.
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
MSc in Management and Information Systems
Κανελλοπούλου Γεωργία Γεωεπιστήμονας, Msc Περιβάλλον,
Στατιστικές Υποθέσεις
Εκτιμητική: σημειακές εκτιμήσεις παραμέτρων
Εταιρική Διακυβέρνηση
Αθηνά Πατελάρου, RN, MSc, PhD
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 6: Ατομικές διαφορές και ικανότητες κίνησης
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Δραστηριότητα: Οι μαθητές σε ομάδες να ταξινομήσουν χημικές ενώσεων με βάση τη διάλυση τους στο νερό και τη μέτρηση της αγωγιμότητας των διαλυμάτων που.
Μαθηματικα στην κουζινα
Η Ένωση Συνεταιρισμών Νήσων Κυκλάδων και Αργοσαρωνικού
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Βιοκινητική αξιολόγηση αθλητικών ικανοτήτων
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΜΕΣΩ ΔΙΑΚΟΠΤΩΝ ΔΙΑΦΥΓΗΣ
«ΗΜΕΡΙΔΑ» Περιφερειακh Ομaδα Δρaσεων Προληψησ (Π. Ο. Δ. Π
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου Ανθή Αποστολίδου Φυσικός, MSc
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης
Project τμηματοσ γυναικων
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Σχολείο Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη
ΑΑ 082 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΟΞΕΙΑΣ ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΑΣ ΠΕΠΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ Κάσο Ευγενία,1 Καντιάνης Αλέξανδρος,2 Μούκα Βασιλική,3.
Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΝΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ Παναγιώτου Νικολέτα1, Πρεζεράκος Παναγιώτης2, Κουράκος Μιχαήλ3, Δρελιώζη.
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Νοσηλευτική φροντίδα τραυματία
Μανομενίδης Γεώργιος Νοσηλευτής PhD
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD Ιανουαρίου 2018
تقدير المتغيرات في دراسات الجدوى
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Πρώτος Θερμοδυναμικός Νόμος
Ημερίδα στη Μνήμη του Επίκουρου Καθηγητή Ηρακλή Χαλκίδη
Ελεύθερος χρόνος, προσωπική ανάπτυξη και ευεξία
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
يئΎصحإ΍ ليϠحتل΍ يف ΔصصΨتϤل΍ ΔيΒيέΪتل΍ ΓέϭΪل΍ عϤجتϤل΍ ΔيϠك ΏΎحέ يف ΕΪقع جمΎنήب ϡ΍ΪΨتسΎب (SPSS) ήيمأ΍ ΪϬعم ΎϬϤظن يتل΍ϭ ،ΔعمΎجلΎب سيέΪتل΍ ΔΌيه.
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής Δομής.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ζωοτεχνία Ι Πρώτο μάθημα: Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία
«ΑΣΤΕΓΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ» ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
Διασφαλίζουμε την πρόσβαση σε οικονομική, αξιόπιστη, βιώσιμη και σύγχρονη ενέργεια για όλους Υποομάδα Στόχου 7   Σαββάκης Ηλίας, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ,
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ M.Sc. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

*Fisher’s exact test Γράφημα 4. Έκβαση ασθενών Γράφημα 4. Έκβαση ασθενών ΑΑ 083 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤO ΤΜΗΜΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ Μούκα Βασιλική,1 Καντιάνης Αλέξανδρος,2 Κάσο Ευγενία,3 Μάργαρη Νικολέττα,4 Καμπά Ευριδίκη,4 Δοκουτσίδου Ελένη4 1. Νοσηλεύτρια ΤΕ, MSc, Π. Γ. Ν. «Αττικόν» 2. Εκπαιδευτικός Νοσηλευτικής, MSc, PhD, Δ.Ι.Ε.Κ. Γ.Ν. Μεσσηνίας 3. Νοσηλεύτρια ΤΕ, MSc, Γ. Ν. Πειραιά «Τζάνειο» 4. Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΤΕΙ Αθήνας Εισαγωγή: Σημαντικός αριθμός ασθενών προσέρχεται στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) με προβλήματα του πεπτικού συστήματος. Το πιο συχνό και επικίνδυνο πρόβλημα εξ αυτών είναι η αιμορραγία ανώτερου και κατώτερου πεπτικού, που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης. Σκοπός: Στην παρούσα μελέτη καταγράφεται η διαγνωστική προσέγγιση, η θεραπευτική αντιμετώπιση, καθώς και η τελική έκβαση των ασθενών που προσέρχονται στο ΤΕΠ με γαστρεντερολογικά προβλήματα, κυριότερα με συμπτώματα αιμορραγίας του ανώτερου και κατώτερου πεπτικού συστήματος. Υλικό - Μέθοδος: Η μελέτη ήταν περιγραφική και το δείγμα αποτέλεσαν 55 ασθενείς ενός τριτοβάθμιου νοσοκομείου της Αττικής από τον Ιούνιο έως το Σεπτέμβριο του 2016. Για την συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε δομημένη φόρμα καταγραφής, σύμφωνα με τις ανάγκες της μελέτης. Το στατιστικό πακέτο που χρησιμοποιήθηκε για την καταχώρηση και ανάλυση των δεδομένων ήταν το SPSS 19.0. Αποτελέσματα: Η μέση ηλικία των συμμετεχόντων ήταν 62,3 έτη, στην πλειοψηφία τους (72,7%) άνδρες. Σημαντικό ποσοστό (67,3%) των ασθενών της μελέτης εισήχθη στο νοσοκομείο για περαιτέρω νοσηλεία (Γράφημα 2). Γράφημα 2. Έκβαση ασθενών Η κυριότερη κλινική εκδήλωση (62,5%) ήταν η μέλαινα κένωση (Γράφημα 1). Γράφημα 1: Τα συμπτώματα των ασθενών κατά την προσέλευση στο ΤΕΠ (φθίνουσα σειρά εμφάνισης) Τα υψηλότερα ποσοστά νοσηλείας/ θανάτου βρέθηκαν στους ασθενείς που είχαν ως σύμπτωμα μέλαινα κένωση, ζάλη, κόπωση και κοιλιακό άλγος. Επίσης, κατά την ψηλάφηση ανευρέθηκαν παθολογικά στοιχεία, χορηγήθηκαν υγρά και ισότονα διαλύματα, και έλαβαν φάρμακα (Πίνακας 2). Πίνακας 2: Συσχέτιση των αποτελεσμάτων του δείγματος Ειδικές μέθοδοι αντιμετώπισης Σχεδόν στο σύνολο των περιστατικών (98,2%) πραγματοποιήθηκε επείγουσα ενδοσκόπηση και στην συντριπτική πλειοψηφία των επεμβάσεων (78,2%) υπήρξε κάποιου είδους θεραπευτική παρέμβαση (συχνότερα σκληροθεραπεία) με ποσοστό επιτυχίας 94,2% (Πίνακας 1). Πίνακας 1: Ειδικές μέθοδοι αντιμετώπισης Έκβαση Άλλη Νοσηλεία/ Θάνατος P Pearson's x2 test N % Σύμπτωμα: Μέλαινα κένωση Ναι 4 9,8 37 90,2 0,003* Όχι 7 50,0 Σύμπτωμα: Ζάλη 1 3,8 25 96,2 0,006 10 34,5 19 65,5 Σύμπτωμα: Κοιλιακό Άλγος 4,3 22 95,7 0,017* 31,3 68,8 Σύμπτωμα: Κόπωση 3 8,3 33 91,7 0,005* 8 42,1 11 57,9 Κλινική εκτίμηση: Ψηλάφηση Φυσιολογική 32,4 23 67,6 0,004* Παθολογική 0,0 21 100,0 Προσδιορισμός αερίων αίματος Εργαστηριακός έλεγχος: ΤΚΕ 8,7 42 91,3 0,001* 5 71,4 2 28,6 Εργαστηριακός έλεγχος: Χρόνος πήξης 10,4 43 89,6 0,002* 80,0 20,0 Εργαστηριακός έλεγχος: Ομάδα 10,6 89,4 Εργαστηριακός έλεγχος: Διασταύρωση Χορήγηση διαλυμάτων-υγρών 4,5 95,5 <0,001* 9 81,8 18,2 Τι είδους διαλύματα-υγρών χρησιμοποιήθηκαν: Ισότονο 2,4 41 97,6 76,9 23,1 Έγινε Ηλεκροκαρδιογράφημα-ΗΚΤ 15,7 84,3 0,022* 75,0 25,0 Τοποθέτηση ρινογαστρικού καθετήρα 16 0,023* 28,2 28 71,8 Χορηγήθηκαν Φάρμακα 5,0 95,0 0,039* 29,4 24 70,6 Προγραμματισμός ενδοσκοπικής εξέτασης 15,4 44 84,6 0,006* Γαστροσκόπηση 6,5 29 93,5 0,012* Οχι 34,8 15 65,2   Ν % Χορηγήθηκαν Φάρμακα Ναι 20 37,0 Όχι 34 63,0 Τι είδους φάρμακα χρησιμοποιήθηκαν Αναστολής αντλίας πρωτονίων 17 85,0 Η2-Ανταγωνιστές 3 15,0 Τι είδους αγγειοσυσπατικά φάρμακα χρησιμοποιήθηκαν Νιτρογλυκερίνη 1 11,1 Σωματοστατίνη 8 88,9 Τερλιπρεσσίνη 0,0 Άλλο Μετάγγιση: Χορήγηση αίματος και παραγώγων 9 16,7 45 83,3 Αν ναι, τι είδους Συμπυκνωμένα ερυθρά 5 55,6 Πλάσμα Αιμοπετάλια 33,3 Τοποθέτηση σωλήνα Sengstaken-Blackmore 2 3,6 53 96,4 Προγραμματισμός ενδοσκοπικής εξέτασης 52 94,5 5,5 Εάν ναι, είναι Πρώιμη 22 42,3 Επείγουσα 27 51,9 Εκλεκτική 5,8 Πραγματοποιήθηκε η ενδοσκοπική εξέταση 54 98,2 1,8 Γαστροσκόπηση 31 57,4 Κολονοσκόπηση 16 29,6 Ορθοσιγμοειδοσκόπηση 7 13,0 Επιτυχής η διαγνωστική ενδοσκοπική παρέμβαση 50 96,2 3,8 Συχνότερα αίτια αιμορραγίας του ανώτερου πεπτικού ήταν οι κιρσοί οισοφάγου και το πεπτικό έλκος, ενώ σε σχέση με τα ενδοσκοπικά ευρήματα από το κατώτερο πεπτικό, προεξάρχουν η αιμορροΐδοπάθεια και οι όγκοι εντέρου. Συμπεράσματα: Ο συγχρονισμός, η συνεργασία και η εξειδίκευση του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού που στελεχώνει το ΤΕΠ αποτελούν κρίσιμες παραμέτρους στην επιτυχή διαχείριση των ασθενών με γαστρεντερολογικά προβλήματα και κυρίως με αιμορραγία του πεπτικού σωλήνα. Στο πλαίσιο αυτό, η διενέργεια επείγουσας ενδοσκόπησης αποτελεί εξέταση πρώτης εκλογής για την έγκαιρη διάγνωση και την αποτελεσματική αντιμετώπιση της αιμορραγικής εστίας. Ενδεικτική Βιβλιογραφία: Seth A, Khan MA, Nollan R, Gupta D, Kamal S, Singh U, Kamal F, Howden CW. Does Urgent Colonoscopy Improve Outcomes in the Management of Lower Gastrointestinal Bleeding? Am J Med Sci. 2017 Mar;353(3):298-306. doi: 10.1016/j.amjms.2016.11.007. Epub 2016 Nov 8 SIGN. Management of acute upper and lower gastrointestinal bleeding. A national clinical guideline. http://www.sign.ac.uk/assets/sign105.pdf (accessed:04.04.2018)