ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Θέματα φυσικής γυμνασίου
Advertisements

Βάρος και βαρυτική δύναμη
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
Επιμέλεια: Κυρισκόζογλου Ουρανία
Εργαστηριακή άσκηση 2 ΜΕΤΡΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ-ΜΑΖΑΣ-ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ
Εργαστηριακή άσκηση 1 ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ-ΧΡΟΝΟΥ-ΜΑΖΑΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗΣ
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης.  ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ x= Α * ημωt k=D F= - F 0 * ημωtω=2π/Τ F 0 =m * α max α max = ω 2 * Α D=m * ω 2 F=-D * x ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ.
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ 1. Μεγέθη που χαρακτηρίζουν μια ταλάντωση
1.3 ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ & ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 3 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Εργαστηριακη ασκηση 7 νόμος του Hook.
Φυσική Α΄ Γυμνασίου Στόχοι και μέσα
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλο Εργασίας 2 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη.
Μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης
Αλληλεπίδραση σωμάτων O 3ος νόμος του Newton
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μήκους – Μέση Τιμή Ηλ. Μαυροματίδης
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Στερεού Σώματος
Πειραματικός Υπολογισμός της Άνωσης
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Για τη Φυσική Α ’ Λυκείου Εργαστηριακή Άσκηση 2 α Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλά Επιταχυνόμενης Κίνησης.
Πειραματικός έλεγχος των νόμων του απλού εκκρεμούς Εργαστηριακή Άσκηση 7 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής Γ′ Γυμνασίου και το αντίστοιχο Τετράδιο Εργασιών.
Περιοδικές κινήσεις: Οι κινήσεις που επαναλαμβάνονται σε ίσα χρονικά διαστήματα. Το χρ. διάστημα που επαναλαμβάνο- νται ονομάζεται περίοδος (T). – π.χ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΜΕΤΣΙΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ 1.
Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λάμπρος Αδάμ Ο άνθρωπος μετράει το μήκος του δρόμου με μονάδα μέτρησης το πέλμα του. Οι αρχαίοι μετρούν με ζυγαριά,
ΒΑΡΟΣ – ΜΑΖΑ – ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
Φυσική Γ΄ Λυκείου Θετικής & Τεχνολογικής Κατεύθυνσης
Μέτρηση μήκους (L) Μονάδες μήκους:
φύλλο εργασίας 3 μετρήσεις μαζών τα διαγράμματα
Τριβή ολίσθησης με τη χρήση του Multilog
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
Άσκηση 9 ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ.
1η εργαστηριακή άσκηση Φυσικής για την Α’ τάξη Λυκείου Σχολ. έτος
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
Εργο W Σταθερή δύναμη F που μετακινεί σώμα για διάστημα s (χωρίς περιστροφή). Όπου φ η γωνία που σχηματίζει η δύναμη με την μετατόπιση. Μονάδα μέτρησης.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ο ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ – ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ. Παρατηρώντας εικόνες από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων στην αρχαία Ελλάδα …… Βλέπουμε ότι κάποια ¨πράγματα¨
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΟΥ ΑΠΛΟΥ ΕΚΚΡΕΜΟΥΣ
Φυσική Γενικής Παιδείας Β΄ Λυκείου Άσκηση 4 (5η του εργ. οδ.)
Άνωση Αρχή του Αρχιμήδη
ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΩΝ Άσκηση 9 - Φυσικής Γυμνασίου.
HIT THE ROAD ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ Μαρία Διακάτου Σταυρούλα Καπάνταη
ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ HOOKE.
Νόμος του Hooke ελαστικότητα
Η έννοια της ΔΥΝΑΜΗΣ Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί:
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
Ο Νόμος του Hooke.
Το Βάρος Βάρος λέγεται η ελκτική δύναμη την οποία
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : Οι Αλχημιστές
ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ HOOKE ΟΜΑΔΑ: ΣΤΕΤΣΙΚΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ ΑΝΔΡΙΑΝΗ ΣΥΡΗΜΗ
ΕργαςτΗρι ΦυςικΗς.
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
Ταλάντωση ελατηρίου Εργαστηριακή Άσκηση 8 Γ′ Γυμνασίου
ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΟΜΑΔΑ ΖΑΧΑΡΩΤΑ.
Η έννοια της δύναμης Επιτέλους, κάτι δυνατό για να ασχοληθούμε!
Ταλαντώσεις Όλες οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις του βιβλίου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ Φ.Ε.1 ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ

Παρατηρώ-πληροφορούμαι- ενδιαφέρομαι Γιατί να κάνουμε μετρήσεις; Υπάρχει ότι μπορεί να μετρηθεί Κάτι που μπορούμε να το μετρήσουμε Φυσικό μέγεθος Σύγκριση με ομοειδή μεγέθη Μέτρηση Τι από τα παρακάτω μπορεί να μετρηθεί; Το μήκος, το βάρος, ο χρόνος, η χαρά, η λύπη, ο φόβος…

Συζητώ-Αναρωτιέμαι-Υποθέτω Είναι το μήκος φυσικό μέγεθος; Μπορούμε να το μετρήσουμε; Κατασκευή μετροταινιών

Συζητώ-Αναρωτιέμαι-Υποθέτω Τι πρέπει να προσέχουμε μετρώντας με μετροταινία; (Ακρίβεια-Πιστότητα-Σωστή χρήση του οργάνου για την ελαχιστοποίηση των σφαλμάτων) Αν όλοι προσπαθήσουμε να αποφύγουμε τα λάθη στη μέτρηση, τα αποτελέσματα των μετρήσεων θα είναι τα ίδια; Οι μαθητές θα πρέπει να μάθουν να αμφισβητούν το «αλάνθαστο» μιας μόνης μέτρησης.

Ενεργώ-Πειραματίζομαι Κάθε ομάδα μαθητών μετρά το μήκος του θρανίου με τη μετροταινία 10 φορές και συμπληρώνει τον πίνακα. Υπολογίζουν το μέσο όρο για το μήκος του θρανίου Γιατί κάνουμε πολλές φορές μια μέτρηση και βρίσκουμε το μέσο όρο; (σφάλματα-προσέγγιση της τιμής που είναι πιο κοντά στην πραγματική)

Συμπεραίνω-Καταγράφω Οι μαθητές εξάγουν συμπεράσματα. Γιατί κάνουμε πολλές φορές μια μέτρηση και βρίσκουμε το μέσο όρο; (σφάλματα-προσέγγιση της τιμής που είναι πιο κοντά στην πραγματική) – Συμπεράσματα μαθητών

Εφαρμόζω-Εξηγώ-γενικεύω Οι μαθητές απαντούν στις ερωτήσεις του φύλλου εργασίας Προσπαθούν να συνδέσουν όσα έμαθαν με μετρήσεις μήκους που γίνονται στην καθημερινή ζωή (αγορές προϊόντων με το μέτρο, το ύψος τους, τη μέτρηση αποστάσεων όπως την απόσταση του σχολείου από το σπίτι ή της πόλης μας από μια άλλη πόλη

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΧΡΟΝΟΥ Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ Φ.Ε.2 ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΧΡΟΝΟΥ Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ

Παρατηρώ-πληροφορούμαι- ενδιαφέρομαι Ακρίβεια Πιστότητα Χρονική διάρκεια Μέτρηση χρόνου Τι μπορούμε να πούμε για την ακρίβεια στη μέτρηση του χρόνου που έχουμε με τις παρακάτω συσκευές;

Συζητώ-Αναρωτιέμαι-Υποθέτω Με βάση το φύλλο εργασίας συζητάμε για την απαιτούμενη ακρίβεια στη μέτρηση χρόνου σε διάφορες περιπτώσεις: Μεταξύ 2 επισκέψεων στον οφθαλμίατρο Σε αγώνα δρόμου 100m Μιας διδακτικής ώρας Δημιουργίας ενός γεωλογικού πετρώματος

Ενεργώ-Πειραματίζομαι Απαραίτητα όργανα και υλικά: Λεπτό σκοινί Μικρό βαρύ αντικείμενο (μπάλα από πλαστελίνη, βαρίδι με γάντζο, μεγάλο παξιμάδι…) Θρανίο Μπαλάκι

Ενεργώ-Πειραματίζομαι Πείραμα 1 Με το σκοινί και το βαρύ αντικείμενο φτιάχνουμε ένα εκκρεμές. Κάθε ομάδα μαθητών μετρά το χρόνο που απαιτείται για να ολοκληρωθούν 10 πλήρεις ταλαντώσεις χρησιμοποιώντας διαφορετικά ρολόγια ή χρονόμετρα. Συμπληρώνουν τον πίνακα του φύλλου εργασίας και απαντούν στις ερωτήσεις. Ακρίβεια-Δεκαδικά Ψηφία-Σφάλματα

Ενεργώ-Πειραματίζομαι Πείραμα 2 Κάθε ομάδα μαθητών μετατρέπει το θρανίο της σε κεκλιμένο με σταθερή κλίση. Χρησιμοποιώντας διαφορετικά ρολόγια ή χρονόμετρα μετρούν το χρόνο που κάνει μια μπάλα να κυλίσει από τη μία άκρη ως την άλλη. Συμπληρώνουν τον πίνακα του φύλλου εργασίας, βρίσκουν το μέσο όρο του χρόνου και απαντούν στις ερωτήσεις. Ακρίβεια-Δεκαδικά Ψηφία-Σφάλματα

Συμπεραίνω-Καταγράφω Οι μαθητές εξάγουν συμπεράσματα. Γιατί κάνουμε πολλές φορές μια μέτρηση και βρίσκουμε το μέσο όρο; (σφάλματα-δεκαδικά ψηφία) Γιατί υπάρχουν πολλά διαφορετικά όργανα για τη μέτρηση του ίδιου φυσικού μεγέθους (η ακρίβεια κάθε όργανου είναι διαφορετική)

Εφαρμόζω-Εξηγώ-γενικεύω Οι μαθητές απαντούν στις ερωτήσεις του φύλλου εργασίας Προσπαθούν να συνδέσουν όσα έμαθαν με μετρήσεις χρόνου που γίνονται στην καθημερινή ζωή (στις κινήσεις της Γης, στη μουσική, σε ένα ραντεβού…)

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΑΖΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ Φ.Ε.3 ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΑΖΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ

Παρατηρώ-πληροφορούμαι- ενδιαφέρομαι Γνώσεις από το Δημοτικό Σχολείο Μάζα Είναι ίδια παντού μ. μ. 1Kg Αλλάζει από τόπο σε τόπο μ. μ. 1Ν Βάρος

Παρατηρώ-πληροφορούμαι- ενδιαφέρομαι Καλό είναι να εξηγήσουμε Μάζα Η ποσότητα ύλης που περιέχεται σε ένα σώμα Η δύναμη με την οποία έλκει το σώμα η Γη (η Σελήνη, ο Ήλιος ή κάποιος πλανήτης κοντά στον οποίο θα βρεθούμε. Αλλάζει αν απομακρυνθούμε από το κέντρο της Γης ή πάμε σε άλλο πλανήτη. Στην επιφάνεια της Γης , για να βρούμε το βάρος ενός σώματος σε Newton, πρέπει να πολλαπλασιάσουμε τη μάζα του, μετρημένη σε χιλιόγραμμα, με το 9,81 Βάρος

Συζητώ-Αναρωτιέμαι-Υποθέτω Κάθε ομάδα μαθητών κάνει υποθέσεις για τον τρόπο μέτρησης ή υπολογισμού της μάζας και του βάρους

Ενεργώ-Πειραματίζομαι Απαραίτητα όργανα και υλικά: Ξύλινη κρεμάστρα 2 όμοια πλαστικά πιατάκια (π.χ. καπάκια από κουτιά καφέ ή γάλατος σε σκόνη) Σταθμά διαφόρων μαζών (σε γραμμάρια) Σκοινί Μαλακό ελατήριο Χάρακας ή μετροταινία Μικρό αντικείμενο (π.χ. μπάλα από πλαστελίνη Νήμα της στάθμης

Ενεργώ-Πειραματίζομαι Ιδιοκατασκευή/Πείραμα 1 Αφαιρούμε το μεταλλικό άγκιστρο της κρεμάστρας και στη θέση του περνάμε ένα σκοινί απ’ όπου θα την κρεμάσουμε. Κρεμάμε τα πιατάκια όπως στην εικόνα και έχουμε έναν αυτοσχέδιο ζυγό. Βάζουμε την μπάλα πλαστελίνης στο ένα πιατάκι και ισορροπούμε το ζυγό μας βάζοντας στο άλλο πιατάκι τα σταθμά. Συμπληρώνουμε τον πίνακα του Φ.Ε. Αθροίζουμε τις μάζες των σταθμών για να βρούμε τη μάζα της μπάλας.

Ενεργώ-Πειραματίζομαι Ιδιοκατασκευή/Πείραμα 1 Σταθμά Μάζες σταθμών (σε γραμμάρια) Μάζα αντικειμένου (σε γραμμάρια) 1ο ………………………… 2ο 3ο 4ο 5ο Άθροισμα μαζών Υπολογίζουμε το βάρος καθενός από τα σταθμά, καθώς και το βάρος του αντικειμένου

Ενεργώ-Πειραματίζομαι Ιδιοκατασκευή/Πείραμα 2 Στερεώνουμε την άκρη του ελατηρίου σε ένα καρφί και από κάτω κρεμάμε το πιατάκι όπως φαίνεται στη εικόνα. Στερεώνουμε τη μετροταινία έτσι ώστε το 0 να βρίσκεται στο ίδιο ύψος με το σημείο που δένεται το πιατάκι (+). Φτιάξαμε ένα αυτοσχέδιο δυναμόμετρο. Τοποθετούμε διαδοχικά τα σταθμά στο πιατάκι και σημειώνουμε στον πίνακα του φύλλου εργασίας τις αντίστοιχες επιμηκύνσεις του ελατηρίου.

Ενεργώ-Πειραματίζομαι Ιδιοκατασκευή/Πείραμα 2 Μάζες σταθμών (σε γραμμάρια) Επιμηκύνσεις ελατηρίου (σε εκατοστά του μέτρου) 5 10 15 20 25 … Τι παρατηρούμε σχετικά με τις μάζες των σταθμών και τις αντίστοιχες επιμηκύνσεις; Όσο μεγαλώνει η μάζα, μεγαλώνει και η επιμήκυνση.

Ενεργώ-Πειραματίζομαι Ιδιοκατασκευή/Πείραμα 2 Κάνουμε το διάγραμμα επιμήκυνσης-μάζας. Σχεδιάζουμε μια ευθεία η οποία να περνά όσο το δυνατόν πιο κοντά απ’ τα πειραματικά σημεία (καλύτερη ευθεία).

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ

Ενεργώ-Πειραματίζομαι Πείραμα 3 Τοποθετούμε στο πιατάκι την μπάλα της πλαστελίνης και σημειώνουμε την επιμήκυνση του ελατηρίου σε εκατοστά του μέτρου. Με τη βοήθεια του διαγράμματος βρίσκουμε τη μάζα της μπάλας.

Συμπεραίνω-Καταγράφω Οι μαθητές εξάγουν συμπεράσματα. Γιατί είναι χρήσιμη η σχεδίαση διαγραμμάτων;

Εφαρμόζω-Εξηγώ-γενικεύω Οι μαθητές: μετρούν τη μάζα και υπολογίζουν το βάρος και άλλων αντικειμένων. Συγκεντρώνουν πληροφορίες για τη μέτρηση της μάζας με άλλους τρόπους και όργανα. (ζυγίζουν τις ίδιες μάζες με τα όργανα του εργαστηρίου και συγκρίνουν) Προσπαθούν να συνδέσουν όσα έμαθαν με μετρήσεις μάζας που γίνονται στην καθημερινή ζωή (ελέγχουν τις συσκευασίες των τροφίμων, ζυγίζονται,…) και σχολιάζουν τις εκφράσεις της καθημερινότητας για το «βάρος» έτσι ώστε να εμπεδώσουν τη διάκριση.