Κοινό Αλιευτικό Μητρώο σκάφη που η χωρητικότητά τους είναι > 10 GRT 2 τύποι σκαφών μικρότερα σκάφη (< 10 GRT), τα οποία μπορεί και να μην είναι αλιευτικά σκάφη που η χωρητικότητά τους είναι > 10 GRT Αλιευτική Νομοθεσία
Κοινό Αλιευτικό Μητρώο Οι Υπηρεσίες Αλιείας τηρούν το λεμβολόγιο των σκαφών και καταχωρούν σε κάθε σκάφος ένα Αριθμό Μητρώου Αλιευτικού Σκάφους (ΑΜΑΣ) Το ΑΜΑΣ χορηγείται σε συγκεκριμένο σκάφος και δεν μπορεί να δοθεί σε άλλο ακόμη και αν το σκάφος εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται επαγγελματικό ή δεν ισχύει η άδεια αλιείας Αλιευτική Νομοθεσία
Μέτρα έκδοσης αδειών αλιείας Μείωση της αλιευτικής προσπάθειας Η πρώτη φάση ανάπτυξης της ελληνικής αλιείας ολοκληρώνεται κατά την είσοδο της χώρας μας στην Ε.Ε. και ιδιαίτερα μετά το 1985 Πρόσφατα διοικητικά μέτρα απαγορεύουν την έκδοση νέων αλιευτικών αδειών για τα σκάφη της ανοιχτής θάλασσας (μηχανότρατες και γρι-γρι) και επιτρέπεται μόνο για τα σκάφη της μικρής παράκτιας αλιείας και της επαγγελματικής αλιείας στις λίμνες Μείωση της αλιευτικής προσπάθειας Αλιευτική Νομοθεσία
Ενίσχυση απαγορεύσεων της ερασιτεχνικής αλιείας (α) Παράκτια αλιεία Μέχρι το 1988 δεν υπήρχαν σοβαροί περιορισμοί στην έκδοση αδειών για τις δραστηριότητες της παράκτιας αλιείας, με μοναδική εξαίρεση στην πεζότρατα Ενίσχυση απαγορεύσεων της ερασιτεχνικής αλιείας Ύπαρξη ευνοϊκών χρηματοδοτήσεων για την κατασκευή παράκτιων σκαφών Βάλε διαγράμματα από τη μελέτη του Κορινθιακού σχετικά με το ΚΑΜ Αλιευτική Νομοθεσία
(α) Παράκτια αλιεία Την 1η Ιουλίου 1991 μία γενική απαγόρευση στην έκδοση νέων αλιευτικών αδειών εφαρμόσθηκε. Η απαγόρευση αυτή συνοδεύτηκε από δύο επιπλέον μέτρα μέτρα που αποβλέπουν στη διατήρηση της υπάρχουσας κατάστασης του στόλου (οι ιδιοκτήτες σκαφών δεν επιτρέπεται να αντικαταστήσουν τη μηχανή του σκάφους τους με μεγαλύτερη μηχανή μέτρα κοινωνικού χαρακτήρα: οι ιδιοκτήτες σκαφών δεν επιτρέπεται να πωλούν ή να μεταφέρουν την άδεια του σκάφους τους σε άτομα που δεν κατέχουν επαγγελματική άδεια-αλιέα Αλιευτική Νομοθεσία
(β) Μέση αλιεία Ο περιορισμός έκδοσης νέων αδειών αλιείας για τα σκάφη της Μέσης αλιείας (μηχανότρατες και γρι-γρι), εφαρμόσθηκε το 1986. Από το 1988 οι απαγορεύσεις έγιναν περισσότερο αυστηρές και ουσιαστικά απαγορεύθηκε εντελώς η έκδοση νέων αδειών Αλιευτική Νομοθεσία
(β) Μέση αλιεία Παρόλα αυτά η συνολική μηχανική ισχύς και η χωρητικότητα της Μέσης αλιείας αυξήθηκε σημαντικά από την αρχή και μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ‘80, λόγω του εκσυγχρονισμού και των νέων κατασκευών …… αν και από το 1996, αποφασίσθηκε η ισχύς των μηχανοτρατών να ελαττωθεί μέχρι το 2002 κατά 20% Οι μηχανότρατες δεν επιτρέπεται να έχουν ισχύ μηχανής μεγαλύτερη από 500 ΗΡ και τα γρι-γρι από 300 ΗΡ. Αλιευτική Νομοθεσία
χρησιμοποιήθηκαν 107 ταξινομικές ομάδες Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Αλιευτικής Παραγωγής (ΕΣΔΑΠ) 21 σταθμοί Β. Αιγαίο Κ. Αιγαίο Ιόνιο Ν. Αιγαίο Κρήτη χρησιμοποιήθηκαν 107 ταξινομικές ομάδες 93 ψάρια 5 κεφαλόποδα 5 καρκινοειδή 5 δίθυρα 1 εχινόδερμο
ΕΣΔΑΠ τα «λοιπά εργαλεία» παρουσίασαν γενικά σε όλες τις περιοχές υψηλή κυριαρχία λίγων ειδών Σε όλες τις περιοχές ομαδοποιήθηκαν τα μικρά και τα μεγάλα γρι-γρι τα διχτυάρικα, τα παραγαδιάρικα και τα “λοιπά εργαλεία” τα παραγαδιάρικα με μέγεθος >10 m παρουσίασαν υψηλή κυριαρχία σε όλες τις περιοχές εκτός από το Νότιο Αιγαίο οι μηχανότρατες και οι πεζότρατες Εξαίρεση στο Β. και Κεντρικό Αιγαίο όπου οι πεζότρατες ομαδοποιήθηκαν με τα γρι-γρι