Η ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΜΙΑ ΦΥΣΙΚΗ «ΑΝΩΜΑΛΙΑ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ανάκλαση και Διάθλαση του φωτός (phet)
Advertisements

1 η Ομάδα, ‘’ Όξινη βροχή’’: Λεοντιάδης Γιάννης, Μάγειρα Γαρυφαλλιά, Κουμρίγια Βασιλική, Κυπαρρισόπουλος Γιώργος, Κατσικογιάννη Παναγιώτα.
ΦΑΡΜΑΚΟΔΙΕΓΕΡΣΗ (DOPING) ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ Αναπληρωτής Καθηγητής Αθλητικής Κοινωνιολογίας Τηλ
Μεταβολισμός και θερμορύθμιση Φυσιολογία ΙΙ 2014.
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ Ενότητα 1: Πετρολογία Μαγματικών Πετρωμάτων Βασίλειος Τσικούρας & Ιωάννης Ηλιόπουλος Σχολή Θετικών Επιστημών.
Ενέργεια και κλιματική αλλαγή
ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΛΕΓΧΟΥ
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
ΡΕΤΣΙΝΟΛΑΔΙΑ Η ρετσινολαδιά ανήκει στις ελαιούχες και ενεργειακές καλλιέργειες. Τα βοτανικά χαρακτηριστικά του φυτού και ο βιολογικός του κύκλος σχετίζονται.
Επαγγελματικός Κίνδυνος και διαχείρισή του
ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Φυσικές Ιδιότητες των Υλικών
Χημεία και Αέρια θερμοκηπίου
ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
Μεταμορφωμένα Πετρώματα
Το ταξίδι της ενέργειας
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ, ΣΤΟ ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΟ
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Πως Διδάσκω Έννοιες, Φυσικά Μεγέθη, Νόμους
Συνταγεσ δρυμου ΜΥ.ΛΕ., ΜΥ.ΛΕ. που γυρίζεις…!
ΚΑΥΣΤΗΡΕΣ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Μέθοδοι και Όργανα Περιβαλλοντικών Μετρήσεων
Από την Τριλογία White Matter …matters! ΜΕΡΟΣ Γ
Liquid crystals and their applications
ειδικό καθαριστικό ψυγείων και καταψύξεων

ειδικό καθαριστικό ψυγείων και καταψύξεων
Μέθοδος Καθαρισμού Στερεών Οργανικών Ενώσεων
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
Μέθοδος διαχωρισμού και καθαρισμού υγρών κυρίως οργανικών ενώσεων
Η όξινη βροχή Τι ακριβώς είναι ,ποιά είναι τα αίτια,
Το κλίμα της Ευρώπης.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Απομόνωση νουκλεικών οξέων
Κωνστνατινου Ευαγγελια Ντιντου Θεοδωρα Ζηαης; Βασιλης Κασιδιαρη Αργυρω
ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟΧΟΙ Με αυτή την άσκηση προσπαθούμε να κατανοήσουμε τα φαινόμενα της διάλυσης των ουσιών και να αποδώσουμε τη σημασία τους στις καθημερινές.
ΑΦΥΔΡΑΛΟΓΟΝΩΣΗ ΑΛΚΥΛΑΛΟΓΟΝΙΔΙΩΝ. Οδηγεί σε αλκένια
U.S.A Ηλίας Μιχάλης Αλέξης.
Διδάσκουσα : κα Πόταρη Μπούρα Αναστασία 111 Τίκα Πηνελόπη
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
Όξινος χαρακτήρας καρβοξυλικών οξέων
Από το πετρέλαιο στη ζωή μας: PET, σύνθεση και χρήσεις
Ένα εξ’ ολοκλήρου εργαστηριακό μάθημα
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ
Εξοπλισμός ασφάλειας & Μέσα Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.)
Τεχνολογία Αισθητήρων & Μηχατρονική
Εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ
Φυσικοί Παράγοντες.
Θέμα: «Γνώσεις και Δεξιότητες Φυσικών Επιστημών για τους Εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο Δημοτικό Σχολείο» Εισηγητής: Ιωάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός.
Πειράματα Χημείας για τη Β’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ Τοποθέτησα την επιφάνεια του ξύλου σε εξωτερική θερμοκρασία 17οC για μια ώρα και ανά ένα τέταρτο μετρούσα την θερμοκρασία Του.
ΣΟΦΙΑΝΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ
ΗΜΥ-210: Λογικός Σχεδιασμός Εαρινό Εξάμηνο 2005
الطاقة.
Μεταφορά θερμοκρασίας
ΣΟΦΙΑΝΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
TOXOPLASMA GONDII.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
ΔΑΠΕΔΟΘΕΡΜΑΝΣΗ Στη δαπεδοθέρμανση το στοιχείο που αποδίδει τη θερμότητα είναι το δάπεδο του χώρου. Το δάπεδο θερμαίνεται από σωλήνες που έχουν τοποθετηθεί.
Εκτροφή κοινού κυπρίνου
Παιγνίδια με τις γεωγραφικές συντεταγμένες
Από την επικύρωση στην εφαρμογή
Το παράδειγμα φωτογραφιών από το Facebook.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Στη γειτονιά του ήλιου start Δημιουργία: Παύλος Κώτσης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΜΙΑ ΦΥΣΙΚΗ «ΑΝΩΜΑΛΙΑ» Φ.Ε.7 Η ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΜΙΑ ΦΥΣΙΚΗ «ΑΝΩΜΑΛΙΑ»

Α. Παρατηρώ, Πληροφορούμαι, Ενδιαφέρομαι Τα υλικά σώματα, στερεά, υγρά ή αέρια, διαστέλλονται όταν θερμαίνονται και συστέλλονται όταν ψύχονται.

Α. Παρατηρώ, Πληροφορούμαι, Ενδιαφέρομαι Το νερό, έχει διαφορετική συμπεριφορά μεταξύ των θερμοκρασιών 0 0C και 4 0C. Η συμπεριφορά αυτή του νερού από τους 4 0C έως τους 0 0C Ονομάζεται «ανωμαλία διαστολής» του νερού

Β. Συζητώ, Αναρωτιέμαι, Υποθέτω Πώς μπορείς να εξηγήσεις, τις παρακάτω εικόνες, με βάση τη συμπεριφορά του νερού σε χαμηλές θερμοκρασίες

Β. Συζητώ, Αναρωτιέμαι, Υποθέτω Πώς μπορείς να εξηγήσεις, τις παρακάτω εικόνες, με βάση τη συμπεριφορά του νερού σε χαμηλές θερμοκρασίες Τι γνωρίζει η αλεπού;

Γ. Ενεργώ, Πειραματίζομαι Υλικά / Όργανα: δύο πλαστικά καπάκια, νερό, λάδι, δύο ποτήρια, δύο όμοια μπουκάλια (γυάλινα ή πλαστικά), διαφανές πλαστικό δοχείο, τρία θερμόμετρα οινοπνεύματος (με επιθυμητή περιοχή τιμών από -10 0C έως 50 0C), παγάκια Για την ολοκλήρωση των πειραμάτων 1 και 2 χρειάζεται αρκετός χρόνος. Γι’ αυτό, φρόντισε να τα προετοιμάσεις από την προηγούμενη ημέρα.

Γ. Ενεργώ, Πειραματίζομαι (Πείραμα 1) Γ. Ενεργώ, Πειραματίζομαι (Πείραμα 1) Γέμισε το ένα πλαστικό καπάκι με νερό και το άλλο με λάδι, μέχρι το χείλος τους. Βάλε τα δύο καπάκια στην κατάψυξη. Μετά από μερικές ώρες, όταν τα δύο υγρά έχουν παγώσει, παρατήρησε προσεχτικά το σχήμα της επιφάνειας καθενός. Ζωγράφισε το σχήμα που έχει τώρα η επιφάνεια του κάθε υγρού.

Γ. Ενεργώ, Πειραματίζομαι (Πείραμα 1) Γ. Ενεργώ, Πειραματίζομαι (Πείραμα 1) Τοποθέτησε το παγάκι από νερό σε ένα ποτήρι που περιέχει μέχρι τη μέση νερό. Τοποθέτησε το παγάκι από λάδι σε ένα άλλο ποτήρι που περιέχει μέχρι τη μέση λάδι. Γράψε τις παρατηρήσεις σου.

Παγωμένο λάδι Παγωμένο νερό

Παγάκι νερού Λάδι Παγάκι λαδιού Νερό

Γ. Ενεργώ, Πειραματίζομαι (Πείραμα 2) Γ. Ενεργώ, Πειραματίζομαι (Πείραμα 2) Γέμισε μέχρι το χείλος τους δύο όμοια μπουκάλια γυάλινα ή πλαστικά, το πρώτο με νερό και το δεύτερο με λάδι. Κλείσε τα δύο δοχεία και τοποθέτησέ τα στην κατάψυξη. Μετά από μερικές ώρες, όταν τα υγρά έχουν παγώσει, άνοιξε την πόρτα της κατάψυξης. Πριν την ψύξη Μετά την ψύξη

Γ. Ενεργώ, Πειραματίζομαι (Πείραμα 2) Γ. Ενεργώ, Πειραματίζομαι (Πείραμα 2) Πριν την ψύξη Μετά την ψύξη

Γ. Ενεργώ, Πειραματίζομαι (Πείραμα 3) Γ. Ενεργώ, Πειραματίζομαι (Πείραμα 3) Γέμισε το διαφανές δοχείο με νερό μέχρι τη μέση. Πρόσθεσε περίπου 20 παγάκια. Κρέμασε με σχοινί τα τρία θερμόμετρα Προσέχοντας ώστε τα δοχεία τους με το οινόπνευμα να είναι σε διαφορετικά βάθη. Το ένα κοντά στον πάτο του δοχείου, το άλλο στη μέση του δοχείου και το άλλο στο πάνω μέρος του. Περίμενε δέκα λεπτά, χωρίς να ανακινήσεις ή να ανακατέψεις το νερό. Διάβασε τις τιμές των θερμοκρασιών στα τρία θερμόμετρα και σημείωσε στον παρακάτω πίνακα. θερμοκρασία στο πάνω μέρος του δοχείου ……… 0C θερμοκρασία στο μέσο του δοχείου ……… 0C θερμοκρασία στο κάτω μέρος του δοχείου ……… 0C

Γ. Ενεργώ, Πειραματίζομαι (Πείραμα 3) Γ. Ενεργώ, Πειραματίζομαι (Πείραμα 3) Στον πυθμένα παίρνουμε 4oC και στις άλλες 2 θέσεις 0oC. Μετά από 10-15 λεπτά. 0oC, 2oC, 4oC,

Δ. Συμπεραίνω, Καταγράφω

Ε. Εφαρμόζω, Εξηγώ, Γενικεύω Παρατήρησε τη διπλανή εικόνα Και προσπάθησε να εξηγήσεις γιατί έχουν πέσει βράχοι στο έδαφος. Το νερό ανάμεσά τους διεστάλει καθώς πάγωσε και τους έσπρωξε ξεκολλώντας τους από τη θέση τους.

Αναζήτησε μερικά φαινόμενα που μπορείς να τα εξηγήσεις με τα συμπεράσματά σου και περίγραψέ τα.

Ε. Εφαρμόζω, Εξηγώ, Γενικεύω Εθνικό Πάρκο του Ντενάλι. To Λευκό Όρος, στις Άλπεις.

Ε. Εφαρμόζω, Εξηγώ, Γενικεύω Πολικές αρκούδες

Ε. Εφαρμόζω, Εξηγώ, Γενικεύω Παγόβουνο Τιτανικός

Ε. Εφαρμόζω, Εξηγώ, Γενικεύω

Ε. Εφαρμόζω, Εξηγώ, Γενικεύω Αρχαία λατομεία Έργα στην ακρόπολη

Ε. Εφαρμόζω, Εξηγώ, Γενικεύω Στις διπλανές εικόνες η ίδια λίμνη, το καλοκαίρι και το χειμώνα. Παρατήρησε τις ενδεικτικές θερμοκρασίες. Εξήγησε αυτές τις θερμοκρασίες το καλοκαίρι και το χειμώνα, με βάση τα συμπεράσματά σου. Γιατί δεν παγώνει όλη η λίμνη το χειμώνα;

Ε. Εφαρμόζω, Εξηγώ, Γενικεύω Συζήτησε με τους συμμαθητές σου και τον/την καθηγητή/τριά σου για τη σημασία που έχει η ανωμαλία της συστολής του νερού στη λίμνη. Γράψε τα κυριότερα σημεία της συζήτησης.

Ε. Εφαρμόζω, Εξηγώ, Γενικεύω Αντί για το παράρτημα και την εφαρμογή του μικρόκοσμου χρησιμοποιούμε την εφαρμογή: states-of-matter-basics_el.jar από το Phet του πανεπιστήμιου του Κολοράντο και συζητάμε την ανωμαλία διαστολής του νερού.