Το Φ στο ανθρώπινο κεφάλι Το κεφάλι σχηματίζει χρυσό ορθογώνιο με τα μάτια στο μέσον του. Το στόμα και η μύτη είναι τοποθετημένα σε χρυσές τομές της απόστασης , μεταξύ των ματιών και του κάτω μέρους του σαγονιού.
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΒΙΤΡΟΥΒΙΟΥ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΒΙΤΡΟΥΒΙΟΥ Ο ομφαλός είναι φυσικά τοποθετημένος στο κέντρο του ανθρώπινου σώματος και αν σε ένα άνδρα ξαπλωμένο με το πρόσωπο στραμμένο πάνω και τα χέρια και τα πόδια ανεπτυγμένα , με τον ομφαλό του ως κέντρο εγγράψουμε έναν κύκλο , θα ακουμπήσει τα δάχτυλα των ποδιών του.Έτσι οι γραμμές σε ορθή γωνία μεταξύ τους , περικλείοντας την φιγούρα σχηματίζουν ένα τετράγωνο.
Τα πειράματα και τα ορθογώνια του Fechner
Ο χρυσός λόγος και η ανατομία του ανθρώπου Το χέρι μας παρουσιάζει τη χρυσή τομή. Κάθε τμήμα του χεριού είναι 1,61804.. φορές μεγαλύτερο από το προηγούμενό του. Κάθε φάλαγγα (οστό) του χεριού μας, από το ακροδάχτυλο μέχρι την βάση του στον καρπό, είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη της κατά περίπου 1,618, δηλαδή περίπου κατά το χρυσό λόγο και ταιριάζει με τους αριθμούς Fibonacci 2,3,5 και 8 .Με αυτή την κλίμακα το νύχι μας έχει μοναδιαίο μήκος.
Ανθρώπινο καρδιογράφημα Στο καρδιογράφημα αν επιλέξουμε τη συστολική (t1) και τη διαστολική (t2) δραστηριότητα, αποδεικνύεται ότι υπάρχει η βέλτιστη καρδιακή («χρυσή») παλμική συχνότητα για τον άνθρωπο αλλά και για άλλα θηλαστικά. Εδώ οι διάρκειες της συστολής , της διαστολής και του πλήρους καρδιακού κύκλου (Τ) βρίσκονται σε χρυσή αναλογία: Τ/ t2 = t2 /t1 Συγκεκριμένα, για τον άνθρωπο η «χρυσή συχνότητα» είναι 63 παλμοί το λεπτό.
ΤΟ Φ ΣΤΗΝ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ Στην ορθοδοντική οι γιατροί πρέπει να επιδιώκουν την "Χρυσή τομή" δηλαδή την αναλογία 1.618:1 που οι Αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν απαραίτητη για ένα αντικείμενο έτσι ώστε αυτό να φαίνεται όμορφο. «Χρησιμοποιώντας την απεικόνιση των δοντιών σε υπολογιστή και βασιζόμενοι στον τρόπο με τον οποίο τα δόντια συμμετέχουν στο τόξο, θα βρούμε μπροστά μας ξανά τον χρυσό αριθμό Φ.
Η Πυθαγόρεια διδασκαλία Η Πυθαγόρεια διδασκαλία για τον αρμονικό λόγο χρησιμοποιήθηκε ευρέως στην αρχαία αρχιτεκτονική και γλυπτική. Για παράδειγμα οι βασικές διαστάσεις του Παρθενώνα είναι προσαρμοσμένες στον χρυσό λόγο. Το ίδιο ισχύει για τις αναλογίες του αγάλματος του Απόλλωνα όπου η ομφαλική γραμμή διαιρεί το ύψος του σώματος σε χρυσό λόγο.