Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
Advertisements

ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Εκτίμηση εκπαιδευτικών αναγκών και εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος
ETwinning Η δράση της Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης.
"Νοσηλευτική παρακολούθηση
Φροντίδα του Ογκολογικού ασθενούς στην Κοινότητα
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ Ο εθελοντισμός αποτελεί εξαιρετική μορφή κοινωνικής δράσης για την εξυπηρέτηση ανώτερων σκοπών, είτε για την ενίσχυση κοινωνικών ομάδων, είτε.
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Χρυστάλλα Προδρόμου Τυρίμου Α.Ν.Λ. Σταυρούλα Μιχαήλ Π.Ν.Λ.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: NOΣΗΛΕΥΤΡΙΑ - ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ
ΚΥΗΣΗ – ΤΟΚΕΤΟΣ ΝΕΩΤΕΡΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
Κεφάλαιο 5ο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
1ος ΚΥΚΛΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Περιγεννητική υγεία.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 12: Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
«ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ» ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑ: «ΤO ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑΣ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΒΑΛΙΕΡΑΤΟΥ ΤΑΞΗ:
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΚΕΤΟΣ ΑΝΩΔΥΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Dr.Ηλίας Κ.Κατσίκης MD.PhD.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
Η Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου υπήρξε πάντα πρωτοπόρα στην εισαγωγή των νέων Ψυχιατρικών Θεραπευτικών μεθόδων στην Ελλάδα αλλά και στην.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΗΣΕΩΣ Εμμανουήλ Δ. Διβανίδης Μαιευτήρας Χειρουργός Γυναικολόγος.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΙΙ Δρ. ΑΘΗΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ-AΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ.
ΜΟΝΑΔΑ ΜΕΤΑΝΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ( ΜΜΑΦ ) ΜΑΘΗΜΑ 5 ον.
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Παρατήρηση & παρακολούθηση ασθενούς. Αξιολόγηση Συστηματική και συνεχής συλλογή δεδομένων του ασθενούς, η επιβεβαίωση της εγκυρότητάς τους και η γνωστοποίησή.
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ. Για να αποκτήσεις γνώσεις, να εξασκηθείς και να πάρεις πτυχίο Βοηθού Βρεφονηπιοκόμου πρέπει να επιλέξεις σπουδές στο.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Πρακτική στην Κοινότητα
ΥΓΙΕΙΝΗ Δημήτρης Τσιργής.
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Επαγγελματικά δικαιώματα Νοσηλευτών.
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΧΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΙΙ
4ο Επαγγελματικό Λύκειο Καβάλας
ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
Δρ. Αντωνία Καλλή BSc, MSc, PhD
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Πληροφορίες – Αναλυτικό πρόγραμμα:
Περί δεοντολογικού κανονισμού μαιών. Βασιλικό διάταγμα 1960
Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο
ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΙΩΝ
Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.) ΣΚΟΠΟΙ
Τίτλος εκπαιδευτικής παρουσίασης
ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΓΟΝΕΪΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο Παρουσίαση από Ρουμπελάκη Μαρία Κάντε κλικ για να προσθέσετε σημειώσεις

ΠαΓΝΗ ΒΕΝΙΖΕΛΕΙΟ

Εισαγωγή Τα εργαστήρια πραγματοποιούνται στις παιδιατρικές κλινικές, στις μονάδες νεογνών , στις μαιευτικές κλινικές-μαιευτήριο καθώς επίσης και στους χώρους των χειρουργείων. Για να αποτελέσουν χώρους βιωματικής εξάσκησης δεξιοτήτων απαιτείται συνεργασία του φοιτητή με τον κλινικό εκπαιδευτή και το προσωπικό του τμήματος. Με ποιόν τρόπο θα επωφεληθεί το ακροατήριο από την παρουσίαση: Οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι ενδιαφέρονται περισσότερο για ένα θέμα αν γνωρίζουν τους λόγους για τους οποίους το θέμα είναι σημαντικό. Επίπεδο εμπειρίας του παρουσιαστή στο θέμα αυτό: Αναφέρετε συνοπτικά τις πιστοποιήσεις σας σε αυτόν τον τομέα ή τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να σας παρακολουθήσουν οι συμμετέχοντες.

Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου στην μαιευτική-γυναικολογία Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου στην μαιευτική-γυναικολογία Άσκηση στην παραλαβή και παρακολούθηση της επιτόκου Παρακολούθηση του τοκετού Άσκηση στην φροντίδα της λεχωϊδας Άσκηση στην φροντίδα του νεογνού Άσκηση στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση του θηλασμού Άσκηση στην νοσηλεία γυναικών με νοσήματα-επεμβάσεις του γεννητικού συστήματος

Δεξιότητες Υποδοχή της επιτόκου Παρακολούθηση της καρδιακής λειτουργίας του εμβρύου (NST) Προετοιμασία της επιτόκου πριν την έναρξη του τοκετού Αναγνώριση των σταδίων του τοκετού

Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου στα παιδιατρικά τμήματα Άσκηση στην προσέγγιση και επικοινωνία με τον παιδιατρικό ασθενή και το περιβάλλον του. Άσκηση στις νοσηλευτικές πράξεις που αφορούν τους παιδιατρικούς ασθενείς Εφαρμογή της μεθόδου υπολογισμού των δόσεων των φαρμάκων σε παιδιατρικούς ασθενείς. Εξοικείωση με το περιβάλλον της μονάδας νεογνών και άσκηση στην φροντίδα των νεογνών

Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου στην μονάδα νεογνών Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου στην μονάδα νεογνών Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των νεογνών που νοσηλεύονται στην μονάδα

Θέματα που σχετίζονται με τα νεογνά- δεξιότητες Η υγιεινή του νεογνού Η σίτιση του νεογνού Η λήψη εργαστηριακών δειγμάτων Η χορήγηση της φαρμακευτικής αγωγής Η προστασία από τις λοιμώξεις Η επικοινωνία με την οικογένεια του νεογνού Η αντιμετώπιση ιδιαίτερων προβλημάτων (Νεκρωτική Εντεροκολίτιδα ,σηψαιμία ,σύνδρομο αναπνευστικής δυσχέρειας,συγγενείς ανωμαλίες)    Οι περιγραφές των μαθημάτων πρέπει να είναι σύντομες σε αυτήν τη διαφάνεια

Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου στο χειρουργείο Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου στο χειρουργείο Εξοικείωση με το περιβάλλον του χειρουργείου(ζώνες –κίνηση-εφοδιασμός) Συμμετοχή στις πρακτικές για την είσοδο, την παραμονή και την έξοδο των ασθενών καθώς και της χειρουργικής ομάδας από την χειρουργική αίθουσα Παρακολούθηση και συμμετοχή στις πρακτικές που στοχεύουν στην ασφάλεια των χειρουργικών ασθενών

Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου στο χειρουργείο Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου στο χειρουργείο Παρακολούθηση χειρουργικών επεμβάσεων Εξοικείωση με υλικά που χρησιμοποιούνται στο χειρουργείο Χειρουργικό πλύσιμο ή τρίψιμο των χεριών και ντύσιμο για την είσοδο στην χειρουργική αίθουσα.

Ο Παιδιατρικός ασθενής Η ιδιαιτερότητα της επικοινωνίας Αξιολόγηση παιδιατρικού ασθενή και διαμόρφωση παιδιατρικού νοσηλευτικού ιστορικού  Νοσηλευτική φροντίδα του κακοποιημένου και παραμελημένου παιδιού.

Μαιευτικά θέματα –δεξιότητες Παραλαβή Επιτόκου σε Επείγουσα Κατάσταση Παρακολούθηση μετά από Φυσιολογικό Τοκετό, Καισαρική Τομή και Χειρουργείο Διαχείριση Μαιευτικού Επείγοντος Αιμορραγία μετά από Φυσιολογικό Τοκετό

Ψυχολογία Ζεύγους κατά την Εγκυμοσύνη, τον Τοκετό και τη Λοχεία Ψύχωση της Λοχείας Τοξικοεξάρτηση και Κύηση Κύηση υψηλού κινδύνου Μητρικός θηλασμός Παραμονή του Νεογνού με τη Μητέρα του (rooming- in) και Μητρικός Θηλασμός

Φάρμακα και Μητρικός Θηλασμός Πρόωρα και Μητρικό Γάλα Μητρικός Θηλασμός: Ψυχολογικές Προεκτάσεις Ασφαλής Φυσιολογικός Τοκετός μετά από Καισαρική Τομή

Ηλικία κύησης ?

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΕΣ 30% ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 20% ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ 20% ΕΝΤΥΠΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΗ ΣΤΟ ΚΛΙΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ (Ε Εξάμηνο)   ΓΝΩΣΕΙΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ 20% ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΕΣ 30% ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 20% ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ 20% ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ 10%

Α. Παιδιατρικής Νοσηλευτικής Β. Μαιευτικής -γυναικολογικής ΕΝΤΥΠΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΗ ΣΤΟ ΚΛΙΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ (Ε Εξάμηνο)  ΓΝΩΣΕΙΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ 20% Α. Παιδιατρικής Νοσηλευτικής Β. Μαιευτικής -γυναικολογικής Γ.Οργάνωσης –λειτουργίας Χειρουργείου

ΕΝΤΥΠΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΗ ΣΤΟ ΚΛΙΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ (Ε Εξάμηνο)   ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΕΣ 30% Α. Προετοιμασία-οργάνωση Β. Εκτίμηση κινδύνων(ασφάλεια) Γ. Εφαρμογή(τεχνική) Δ.Τεκμηρίωση ( έντυπη ή ηλεκτρονική)

ΕΝΤΥΠΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΗ ΣΤΟ ΚΛΙΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ (Ε Εξάμηνο)   ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΕΣ 30% Α. Προετοιμασία-οργάνωση Β. Εκτίμηση κινδύνων(ασφάλεια) Γ. Εφαρμογή(τεχνική) Δ.Τεκμηρίωση ( έντυπη ή ηλεκτρονική)

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 20% ΕΝΤΥΠΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΗ ΣΤΟ ΚΛΙΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ (Ε Εξάμηνο)   ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 20%

ΕΝΤΥΠΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΗ ΣΤΟ ΚΛΙΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ (Ε Εξάμηνο)    ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ 20% Α. Συνεργασία με τα μέλη της ομάδας υγείας Β. Λειτουργία σε στιγμές κρίσης Γ. Μπορεί να διαχειρίζεται το εργαστηριακό πλαίσιο που βρίσκεται και να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες που πιθανά υπάρχουν

ΕΝΤΥΠΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΗ ΣΤΟ ΚΛΙΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ (Ε Εξάμηνο)   ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ 10% Α. Αυτοκυριαρχία B. Αυτοπεποίθηση Γ. Συνέπεια -ακρίβεια Δ. Αποδοχή καθοδήγησης -λάθους Ε. Πρωτοβουλία