ΠΕΣΑΧ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
• During the next few slides try to match the pictures to the respective text of the fable. • Click on the correct picture to be rewarded or anywhere.
Advertisements

Is fashion over there? It will just be different. And who knows if the next new brand will be built in cyberspace?
Παίκτες: 10+ Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Κληρώνεται ποιος θα παίξει πρώτος. Players: 10+ The children sit in a circle.
God Guides Us Μάθημα 5—Ο Ησαΐας προφητεύει σε ένα Αμαρτωλό Έθνος Βήματα Πίστης Παλαιά Διαθιήκη Τόμος 4 Ο Θεός Μας Οδηγεί.
Ο Θεός Μας Καλεί Μάθημα 1 – Ο Θεός Δημιουργεί τον Κόσμο Βήματα Πίστης Παλαιά Διαθήκη Τόμος 1.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΤΑΞΗ : Ε' '' ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ''
Install WINDOWS 7 Κουτσικαρέλης Κων / νος Κουφοκώστας Γεώργιος Κάτσας Παναγιώτης Κουνάνος Ευάγγελος Μ π ουσάη Ελισόν Τάξη Β΄ Τομέας Πληροφορικής 2014 –’15.
Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και Περιβαλλοντική Επιθεώρηση Αν. Καθηγητής ΔΠΘ Κων/νος Τσαγκαράκης Μέσο επικοινωνίας: Τηλέφωνο ή .
Κοινή Γεωργική Πολιτική (ΚΓΠ) Στάθης Κλωνάρης Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΑΜΠΕΛΙ - ΚΟΑ ΟΙΝΟΥ Γραμματικός Διονύσιος, Γεωπόνος, Msc Προϊστάμενος Τμήματος Αμπέλου Δ/νση Συστημάτων Καλλιέργειας.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ Π.Ε. ΣΕΡΡΩΝ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Έφη Γρηγοριάδου Αθανάσιος Ιωσηφίδης Θεματική εκδήλωση «Ημερίδα Ενημέρωσης και Διάδοσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος ERASMUS»
Οριστική. Όταν θέλουμε να δώσουμε πληροφορίες για ένα γεγονός ή μια κατάσταση, χρησιμοποιούμε την οριστική Πηγαίνω στο σχολείο.Γύρισα στο σπίτι Οι αρνητικές.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣ/ΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ (LOGISTICS) ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΒΙΟΜΑΖΑΣ ΣΤΟΝ.
Christmas in various cities of the world. Natale in varie città del mondo. Χριστούγεννα σε διάφορες π όλεις του κόσμου. Noël dans diverses villes du monde.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΠΟΥΓΟΥΛΙΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΝΩ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ: ΖΙΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΣΙΚΗ ΒΙΟΜΕΤΡΙΑ.
Παραδόσεις εφαρμοσμένης Δασοκομικής Μάθημα 3: Αντικείμενο, αρχές, σκοπός της Δασοκομίας Συσταδογνωσία Στέργιος Βέργος, καθηγητής Καρδίτσα, 18 Οκτωβρίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Διαχείριση Διεργασιών (1/5)
Σύγκριση ομάδων Πολλές φορές στην εκπαιδευτική έρευνα θέλουμε να συγκρίνουμε τις τιμές δύο γκρουπ, χωρίς να έχουμε κανονικές κατανομές.
Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2011 Αθήνα, Ξενοδοχείο ‘Athens Park Hotel’
Βήματα Πίστης Παλαιά Διαθήκη Τόμος 1
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ ΙΙ
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΟΡΜΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
1. Τι είναι τα οικολογικά σχολεία;
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
Εισαγωγή στην Προσομοίωση
Εθνική επιλογή για την εφαρμογή της ΚΑΠ
Τι είναι οξείδωση και αναγωγή;
ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Α.Ε. Ντίνος Μπλιάτσιος 26/09/2013.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠΑΡΑΤΗΡΩNTAΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
1 2 3 Future tenses 4.
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Η ΚΑΠ μετά το 2014 : Επισημάνσεις & Θέσεις της ΠΑΣΕΓΕΣ
Almere – Oλλανδία – αρχ. Christian de Portzamparc Πυκνότητα κατοικιών
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ : Πειραματικό ΓΕΛ. ΠΑΤΡΩΝ
Μουσενίκας Δημήτριος Βλάχος Χριστόδουλος
Οικοδόμημα Είσαι το του Θεού Ο Σαύλος γίνεται Καινούριος Άνθρωπος
©G Dear2008 – Not to be sold/Free to use
ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Βελγικά κέρματα ευρώ Κανδρέλη Παρασκευή – Μαρίνα Β’2
Πληροφορική Κεφάλαιο 10ο: Εισαγωγή στο EXCEL 2010 Μέρος Γ
Στης Ζωής τη Θάλασσα Ταξιδεύοντας
2 Απριλίου Παγκόσμια μέρα για τον Αυτισμό
A legend from the island of Crete
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Κεφάλαιο 8 Επεξεργασία Δεδομένων και Υπολογιστικά Φύλλα
Aρχιτεκτονική άμεσων ενισχύσεων
Προγραμματισμός Στόχων
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
بسم الله الرحمن الرحيم.
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
מבנה האטום (היסודות ומבנה האטום)
Проф. Др Радивоје Митровић
شبیه سازی یکنواخت به منظور تخمین گنجایش بازده صفحات اتصال، شبیه سازی کششی یکنواخت انجام پذیرفت. از موضوعات مربوط به کششی توانی، توان بازده با استفاده از.
Ελευθερία Καραγιώργου
1. Τι είναι τα οικολογικά σχολεία;
ΟΜΟΙΟΠΤΩΤΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 4/4/2019
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
Boris Vadim Dina Abram Artur Alla Vera Russian Family tree
Title Goes Here Title Goes Here
Prayer Focus: Shotgate Baptist Church
Unit 5: Working with Parents and Others in Early Years
Next steps for students
Game: Line and Length – 9 point drill
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΕΣΑΧ

Το Πέσαχ (Πέσαχ = περνώ από πάνω, προσπερνώ) είναι µια από τις µεγαλύτερες και αρχαιότερες γιορτές των Εβραίων κατά την οποία γιορτάζεται η Έξοδος από την Αίγυπτο και συγχρόνως η αναγέννηση του εβραϊκού έθνους. Η έναρξη του Πέσαχ είναι στις 15 του µήνα Νισάν και διαρκεί 7 (στο Ισραήλ) και 8 (στη Διασπορά) ηµέρες. Το πασχαλινό τραπέζι, που ονομάζεται Σέντερ (τάξη) γίνεται τις δύο πρώτες νύχτες (σήμερα, συνήθως, την παραμονή της πρώτης ημέρας της γιορτής) και µας θυµίζει τα γεγονότα από την Έξοδο.

Υπάρχει μια εντολή (Μιτσβά ), που αφορά αποκλειστικά την γιορτή του Πέσαχ και αυτή είναι, να τρώμε Ματσά και να απαλλαγούμε από οτιδήποτε είναι chamets (Χαμέτς), δηλαδή, όλες τις τροφές ή τα ποτά, που προέρχονται από τα ακόλουθα δημητριακά: σιτάρι (σκληρό ή μαλακό), κριθάρι, σίκαλη και βρώμη, όπως ψωμί, κέικ, μακαρόνια, μπύρα, ουίσκι κτλ. Πριν από τις ημέρες της γιορτής, καθαρίζεται επιμελώς όλο το σπίτι και ιδιαίτερα η κουζίνα, για να μην απομείνει κανένα Χαμέτς.

Το βράδυ της προπαραμονής (εφέτος Κυριακή 24 Μαρτίου 2013), αφού απαγγελθεί μια ειδική ευλογία, γίνεται η επίσημη αναζήτηση του Χαμέτς. Και αυτό γιατί: Το έθιμο θέλει να έχουμε  κρύψει δέκα κομματάκια Χαμέτς, καλά τυλιγμένα, σε διάφορα σημεία του σπιτιού. Το Χαμέτς που θα βρούμε κατά τη διάρκεια αυτής της έρευνας, τυλίγονται καλά και τοποθετούνται σε εμφανές σημείο, για να τα κάψουμε το επόμενο πρωί.

Το Πέσαχ είναι γνωστό και ως η «Γιορτή των Ματσότ» και τούτο επειδή η Εντολή (μιτσβά) επιβάλει την κατανάλωση Ματσά και την απομάκρυνση όλα τα Χαμέτς (ένζυμα). Η διαφορά ανάμεσα στο ζυμωμένο ψωμί και την Ματσά είναι πρόδηλη: το ψωμί φουσκώνει, ενώ οι Ματσότ δεν επιτρέπεται διόλου να φουσκώσουν. Το χαρακτηριστικό «φούσκωμα» των τροφών Χαμέτς συμβολίζει την αλαζονεία και την έπαρση, ενώ το επίπεδο και χαμηλό σχήμα της Ματσά συμβολίζει την ταπεινοφροσύνη.

ΤΟ ΣΕΝΤΕΡ Ο δίσκος του Σέντερ έχει τον πιο σηµαντικό και συµβολικό χαρακτήρα της τελετής. Τοποθετείται στο κέντρο του τραπεζιού σκεπασµένος µε χρυσοκέντητο ύφασµα και περιέχει : 1. Το αβγό (µπεϊτσά), συµβολίζει τη θυσία 2. Το ψηµένο κοµµάτι από το µπροστινό πόδι του αρνιού, συµβολίζει το αρνί που έσφαξαν και έβαψαν τις πόρτες των σπιτιών τους 3. Τα πικρά χόρτα (μαρόρ), συµβολίζουν τα πικρά χρόνια της σκλαβιάς 4. Το χαροσέτ (κρέµα µε φρούτα και καρπούς), συµβολίζει τη λάσπη µε την οποία έφτιαχναν τα σπίτια των Αιγυπτίων 5. Το σέλινο, συµβολίζει και κεντρίζει το ενδιαφέρον για γνώση 6. Το ξίδι, συµβολίζει τα πικρά δάκρυα της σκλαβιάς 7. Τρία κοµµάτια ματσότ (άζυµος άρτος)

Όλο το τυπικό της βραδιάς περιέχεται σε ένα βιβλίο, που ονομάζεται Αγκαντά. Αγκαντά του 14ου αιώνα

1.Kadesh (Καντέσς) – Ευλογία Το Σέντερ ξεκινά με την απαγγελία του κιντούσς, που διακηρύττει την ιερότητα της γιορτής και ακολουθείται από την κατανάλωση του πρώτου ποτηριού κρασιού (από τα τέσσερα) της βραδιάς.

2.Urchatz (Ουρχάτς) — Καθαρμός Πλύσιμο των χεριών, ως ένδειξη καθαρμού από κάθε τι μιαρό. 3. Karpas – (Καρπάς) Ένα λαχανικό (συνήθως λίγα φύλλα μαιντανού ή ένα μικρό κομμάτι κρεμμυδιού ή βρασμένης πατάτας) βουτιέται σε αλατισμένο νερό και τρώγεται, συμβολίζοντας τη λιτή διατροφή και τα δάκρυα που προκαλούσε η μεταχείριση των Εβραίων σκλάβων από τους Αιγυπτίους.

4. Yachatz (Γιαχάτς) — Σπάσιμο του Ματσά Το μεσαίο από τα τρία ματσότ του τραπεζιού, σπάζει στα δύο: το ένα κομμάτι επιστρέφει στη θέση του και το άλλο χρησιμοποιείται ως afikoman (αφικομάν).Η λέξη προέρχεται από τα ελληνικά επικόμιον (μετά το δείπνο, επιδόρπιο). Το αφικομάν ‘‘κρύβεται’’ σε κάποιο σημείο του σπιτιού για να ‘‘ανακαλυφθεί’’ από κάποιο από τα παιδιά, το οποίο θα λάβει και μια μικρή ανταμοιβή.

5. Maggid (Μαγκίντ) — Ανάγνωση της Αγκαντά Ο μικρότερος συνδαιτημόνας διατυπώνει τις Τέσσερεις Ερωτήσεις, γνωστές ως Μα Νιστανά (Γιατί είναι διαφορετικό;). Κατόπιν διαβάζεται η ιστορία της Εξόδου. Στο τέλος πίνεται το δεύτερο ποτήρι κρασιού. 6. Rachtzah (Ραχτσά) — Πλύσιμο χεριών Δεύτερο πλύσιμο των χεριών, αυτή τη φορά με τη συνηθισμένη ευλογία, και προετοιμασία για την κατανάλωση ματσά.

7. Motzi Matzah (Μοτσί Ματσά) — Τρώμε το Ματσά Απαγγελία της ευλογίας (ha-motzi) για τον άρτο και κατανάλωση μέρους του μεσαίου και του πρώτου ματσά.  8. Maror (Μαρόρ) — Πικρά Χόρτα Απαγγελία μιας ευλογίας ενώ ένα πικρό λαχανικό (συνήθως μαρούλι ή ραδίκι) τρώγεται αφού βουτηχτεί στο χαρόσετ.

9. Korech (Κορέχ) — Το σάντουιτς Προς τιμήν του μεγάλου ραβίνου Χιλλέλ, λίγο από το μαρόρ, βουτηγμένο στο χαρόσετ ,τοποθετείται μεταξύ δύο κομματιών ματσά και τρώγεται ως ένα ιδιότυπο ΄΄σάντουιτς ’’. 10. Shulchan Orech (Σουλχάν Ορέχ) – Το (κυρίως) Δείπνο 11. Tzafun (Τσαφούν) – Η ώρα του αφικομάν Το κομμάτι ματσά που είχε αποκοπεί νωρίτερα (στο Γιαχάτς - 4), το λεγόμενο αφικομάν, τρώγεται ως επιδόρπιο.

12. Barech (Μπαρέχ) – Ευλογία μετά το φαγητό Μαζί με την απαγγελόμενη ευλογία, πίνεται το τρίτο ποτήρι κρασιού. Μετά γεμίζουμε το τέταρτο ποτήρι και τη λεγόμενη ‘’κούπα (ποτήρι) του Προφήτη Ηλία’’. Ταυτόχρονα ανοίγουμε για λίγο την πόρτα, διαβάζοντας τη σχετική Βιβλική περικοπή για την ιστορία της αναμονής του Moshiach (Μεσσία) , τον οποίο θα προπέμψει ο Προφήτης σε κάποιο Σέντερ. Κάθε χρόνο, αυτή η διαδικασία προετοιμασίας για την έλευση του Προφήτη, επαναλαμβάνεται.

13. Hallel (Χαλλέλ) – Ύμνοι Ανάγνωση ευχαριστήριων προσευχών και κατανάλωση του τέταρτου και τελευταίου ποτηριού κρασιού. 14. Nirtzah (Νιρτσά) – Ολοκλήρωση του Σέντερ Ανακοίνωση της ολοκλήρωσης του Σέντερ και κοινή ευχή το Πέσαχ να γιορτασθεί τον επόμενο χρόνο στην Ιερουσαλήμ (αφού έλθει ο Μεσσίας). Leshanah haba’ah be-yerushalayim! Λεσσανά χαμπαά μπε Γερουσαλάιμ! Next year in Jerusalem!