Οι Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι του Αποθετηρίου «Κάλλιπος» του ΣEAB: Οφέλη χρήσης και προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης Αναστασοπούλου Χρ., Κουής Δ., Κουτσιλέου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
Wikipedia Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia είναι ένα εγχείρημα: • Συλλογικό, • Εγκυκλοπαιδικό παγκόσμιο, • Πολύγλωσσο, Στόχος • Να παρέχει ελεύθερα επαναχρησιμοποιήσιμο.
Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
ACCELERATE ένα δοκιμαστικό έργο Παρήγαγε μια σειρά από πιλοτικά προϊόντα, εργαλεία, μεθόδους τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα και να χρησιμοποιηθούν.
Έργο ΕΣΠΑ ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση»
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης Ημερίδα 23/6/2014 Επιστ. Υπευθ. Α.Γ. Μαλάμος.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
βιβλιοθήκες σε ανάπτυξη βιβλιοθήκες και ανάπτυξη
Αλλαγή του τρόπου επιστημονικής πληροφόρησης με τη χρήση δημοσιευμάτων ανοιχτής πρόσβασης και ιδρυματικών αποθετηριών Γεωργία Κατσαρού Διεθνές Κέντρο Ελληνικών.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
«Υπηρεσία Υποστήριξης Βιβλιοθηκονόμου και Διαχείρισης, Διάχυσης και Ανάπτυξης Λογισμικών Βιβλιοθηκών» Φωτεινή Ευθυμίου, Δημήτρης Κουής.
Επιχειρηματική ηθική Υπέρβαση της ανθρώπινης ομορφίας. Προς τη θέωση…
Ολοκληρωμένο περιβάλλον για την δημιουργία και προβολή σύγχρονων ηλεκτρονικών ακαδημαϊκών συγγραμμάτων Δημήτριος Κουής, Νικόλαος Κωνσταντίνου, Χαριτίνη.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 3: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 11: Τύποι Ευρετηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 4: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (β μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Σύστημα θεματικής πρόσβασης 1
Ιδρυματικό Αποθετήριο Τμήμα Εκδόσεων & Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας 2015.
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 11: Ανακεφαλαίωση Μέρος Ι Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1-3 Οκτωβρίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ &
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 2: Βασικές έννοιες Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Η Δράση «Κάλλιπος» για την ελληνική Ακαδημαϊκή και Ερευνητική Κοινότητα Ν. Μήτρου καθηγητής ΕΜΠ, επιστ. υπεύθυνος 27 Νοεμβρίου 2015.
Η ΜΕΡΙΔΑ Ε ΝΗΜΕΡΩΣΗΣ «Α ΝΟΙΚΤΑ Α ΚΑΔΗΜΑΪΚΑ Μ ΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ Η ΠΕΙΡΟΥ » Προδιαγραφές Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Ευγενία Τόκη ΤΕΙ Ηπείρου.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα» Ενημέρωση για τις τέσσερις Θεματικές Προσκλήσεις Υποβολής Προτάσεων Συγγραφής Βιβλίων.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Βρίσκω Ανοικτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους
Συμπλήρωση Προτύπου Διδακτικού Σχεδιασμού
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Α’ Κύκλος Εκπαίδευσης Προσωπικού Υποστήριξης (ΠΥ) & 20-22/5/2014
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Δημιουργία Ανοιχτού Ακαδημαϊκού Μαθήματος στην πλατφόρμα openeclass
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Πολιτική Ανοικτής Πρόσβασης στην Κύπρο και την ΕΕ
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι του Αποθετηρίου «Κάλλιπος» του ΣEAB: Οφέλη χρήσης και προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης Αναστασοπούλου Χρ., Κουής Δ., Κουτσιλέου Στ., Χριστάκη Στ. Επιστημονικά Υπεύθυνος Δράσης: Μήτρου Ν.

Περίγραμμα παρουσίασης Θεωρητικό Πλαίσιο - Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (ΑΕΠ) Δράση «Κάλλιπος» - Ανοικτά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα Αξιολόγηση της υπηρεσίας «Κάλλιπος» μέχρι σήμερα Συμπεράσματα από εμπειρική έρευνα και διαβούλευση Προτάσεις για βιώσιμη ανάπτυξη

Θεωρητικό Πλαίσιο - Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (1) «Οι Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (Open Educational Resources / OER) είναι διδακτικό, εκπαιδευτικό ή ερευνητικό υλικό (διαφόρων ειδών) που έχει καταστεί κοινό κτήμα (Public Domain) ή έχει διατεθεί με μια άδεια Creative Commons (CC) που επιτρέπει την ελεύθερη χρήση, διασκευή (adaptation) και διανομή του» (UNESCO, 2012).

Θεωρητικό Πλαίσιο - Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (2) Οι Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι αποτελούν περιεχόμενο, κυρίως ηλεκτρονικό (συγγράμματα/βιβλία, μαθήματα, άρθρα περιοδικών Ανοικτής Πρόσβασης, διαλέξεις, βίντεο, εικόνες, διαδραστικά παιχνίδια, τεστ/κουίζ κ.ά.), διαθέσιμο σε όλους, δωρεάν με τη χρήση αδειών Creative Commons που επιτρέπουν τα 5R της «ανοικτότητας» δηλ. «διατήρηση (Retain), επαναχρησιμοποίηση (Reuse), αναθεώρηση (Revise), ανασύνθεση (Remix) και αναδιανομή (Redistribute)».

Θεωρητικό Πλαίσιο - Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (3) Δημιουργώ και διατηρώ αντίγραφα Retain Επαναχρησιμοποιώ με πολλούς διαφορετικούς τρόπους Reuse Αναθεωρώ, προσαρμόζω, βελτιώνω Revise Συνδυάζω δύο ή περισσότερους πόρους Remix Αναδιανέμω σε άλλους χρήστες Redistribute

Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα Δράση «Κάλλιπος»

Ιστότοπος

Αποθετήριο

Δράση «Κάλλιπος» - Ανοικτά Ακαδημαϊκά Συγγράμματα (1) Δράση «Κάλλιπος» - Ανοικτά Ακαδημαϊκά Συγγράμματα (1) Τα ανοικτά ακαδημαϊκά συγγράμματα (open e-textbooks) είναι ψηφιακά συγγράμματα που -με χαμηλό ή/και καθόλου κόστος- διαβάζονται online, εκτυπώνονται ή «μεταφορτώνονται» (downloaded) και αποθηκεύονται, για χρήση από όλους, ελεύθερα, δεδομένου ότι διατίθενται με άδειες Creative Commons. Δημιουργία: προηγείται η εφαρμογή «καλών πρακτικών» [κρίση του περιεχομένου και της μορφής του εκπαιδευτικού υλικού από ομολόγους (peer-review) των δημιουργών του, γλωσσική/γραφιστική επιμέλεια, τεχνική επεξεργασία πρωτογενούς υλικού κ.ά.], και έπεται η δημοσίευσή του σε Αποθετήριο.

Δράση «Κάλλιπος» - Ανοικτά Ακαδημαϊκά Συγγράμματα (2) Η Δράση «Κάλλιπος», συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» (ΕΣΠΑ, 2007-2013). Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, τον Σύνδεσμο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας & Τεχνολογίας. Τα ανοικτά ηλεκτρονικά συγγράμματα που δημιουργήθηκαν είναι διαθέσιμα, δωρεάν και με άδειες CC, από το ομώνυμο Αποθετήριο της Δράσης, διαθέτουν ISBN και έχουν καταχωριστεί ως πρόσθετο διδακτικό υλικό στους καταλόγους της υπηρεσίας «Εύδοξος».

Δράση «Κάλλιπος» - Ανοικτά Ακαδημαϊκά Συγγράμματα (3) Στοιχεία για τη Δράση «Κάλλιπος» Συνολικός προϋπολογισμός 8.300.000 € Προϋπολογισμός που απορροφήθηκε (ποσοστό) 7.319.936 € (88%) Διάρκεια υλοποίησης 3 έτη (2012-2015) Αριθμός συντελεστών συγγραφής/αξιολόγησης/κριτικής ανάγνωσης (μέλη ΔΕΠ)  >1.600 Συνολικός αριθμός μελών συγγραφικών ομάδων ~ 4.000 Αριθμός συμμετεχόντων Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) 35 Αριθμός (ολοκληρωμένων) βιβλίων που παρήχθησαν 522 Αριθμός αυτοτελών μαθησιακών αντικειμένων (κεφάλαια, εικόνες, διαγωνίσματα, βίντεο κ.ά.)  > 7,000

Δράση «Κάλλιπος» - Ανοικτά Ακαδημαϊκά Συγγράμματα (4) Κατανομή βιβλίων ανά Ίδρυμα (κύριου συγγραφέα)

Δράση «Κάλλιπος» - Ανοικτά Ακαδημαϊκά Συγγράμματα (5)

Δράση «Κάλλιπος» - Ανοικτά Ακαδημαϊκά Συγγράμματα (6) Επισκεψιμότητα του Αποθετηρίου «Κάλλιπος

Δράση «Κάλλιπος» - Ανοικτά Ακαδημαϊκά Συγγράμματα (7) Χρήση ΑΕΠ του Αποθετηρίου «Κάλλιπος»

Αξιολόγηση της υπηρεσίας «Κάλλιπος» Από την έναρξη της Δράσης μέχρι σήμερα

Αξιολόγηση της Υπηρεσίας «Κάλλιπος» (1) Καινοτομίες ανοικτών ηλεκτρονικών συγγραμμάτων ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού εκπαιδευτική χρήση πολυμεσικών μαθησιακών αντικειμένων πολλαπλή βιβλιογραφία άμεση και ελεύθερη (δωρεάν χωρίς περιορισμούς) πρόσβαση ακαδημαϊκή χρήση σε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές αξιοποίηση Web 2.0 τεχνολογιών επικαιροποίηση επιστημονικού περιεχομένου Συμφωνα με την βιβλιογραφια και τα αποτελεσματα της πρωτογενους ερευνας που ακολουθουν, οι καινοτομιες των ανοικτων ακαδημαικων ηλεκτρονικων συγγραμματων συνιστανται στα

Αξιολόγηση της υπηρεσίας «Κάλλιπος» (2) Εκτίμηση οικονομικού οφέλους. Πρωτογενής/Εμπειρική έρευνα σε διδάσκοντες στην Ανώτατη Εκπαίδευση – συμμετέχοντες στη Δράση «Κάλλιπος» ως Συγγραφείς, Κριτικοί Αναγνώστες, Αξιολογητές. Διαβούλευση με Κοσμήτορες Σχολών ΑΕΙ για υποβολή πρότασης για συνέχιση και επέκταση της υπηρεσίας. Περαιτερω η αξιοποιηση της υπηρεσιας Καλλιπος τεκμηριωνεται από τα εξης:

Αξιοποίηση της υπηρεσίας «Κάλλιπος» (2) Εκτίμηση οικονομικού οφέλους από ενδεχόμενη διάθεση 2.000 ανοικτών συγγραμμάτων – Σενάριο διάθεσης μόνο του ηλεκτρονικού συγγράμματος 2.000 Μαθήματα στα οποία διανέμεται το σύγγραμμα ανά έτος 1 2 Αριθμός φοιτητών που λαμβάνουν το σύγγραμμα 50 85 Αριθμός συγγραμμάτων που δεν θα χρειαστεί/ απαιτηθεί να διανεμηθούν μέσω «Εύδοξου» (2.000 x 1 x 50=) 100.000 (2.000 x 2 x 85=) 340.000 (ή ~ 1 εκατ. βιβλία στην τριετία) Μέσο κόστος ανά σύγγραμμα μέσω «Εύδοξου» 17,5 € Όφελος ανά έτος (100.000 x 17,5=) 1.750.000,00 € (340.000 x 17,5=) 5.950.000,00 €

Αξιολόγηση της υπηρεσίας «Κάλλιπος» (3) Οι διδάσκοντες στην συντριπτικη τους πλειονοτητα αποφανθηκαν θετικα για τα διδακτικα οφελη των Ηλεκτρονικων Συγγραμματων (διαβασε τα)

Αξιολόγηση της υπηρεσίας «Κάλλιπος» (4) Οι διδάσκοντες στην συντριπτικη τους πλειονοτητα αποφανθηκαν θετικα για τα διδακτικα και μαθησιακά οφελη των Ηλεκτρονικων Συγγραμματων

Αξιολόγηση της υπηρεσίας «Κάλλιπος» (5) Αναφορικα με τις ακαδημαικες βιβλιοθηκες είναι χαμηλος ο βαθμος υποστηριξης τους προς τους διδασκοντες

Αξιολόγηση της υπηρεσίας «Κάλλιπος» (6) Σε όλα τα παραπανω ερχεται να προστεθει και η μη υποστηρικτικη ιδρυματικη πολιτικη

Αξιολόγηση της υπηρεσίας «Κάλλιπος» (7) Οι κοσμητορες στην συντριπτικη τους πλειοψηφια θεωρησαν αναγκαια/χρησιμη την συνεχιση της δρασης με επεκταση της και σε ξενογλωσα και μεταπτυχιακα συγγραμματα.

Συμπεράσματα Από την έναρξη της Δράσης μέχρι σήμερα

Συμπεράσματα Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα Ανοικτή και δωρεάν πρόσβαση από όλους τους χρήστες Εξοικονόμηση οικονομικών πόρων από τη χρήση ηλεκτρονικών συγγραμμάτων Διδακτικά και μαθησιακά οφέλη Απουσία υποστηρικτικής πολιτικής από τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (μέρος των οποίων είναι και η Βιβλιοθήκη)

Προτάσεις για βιώσιμη ανάπτυξη Για το μέλλον της Δράσης

Προτάσεις (Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες) Πληρέστερη ενημέρωση διδασκόντων και διδασκομένων για τα οφέλη από την υιοθέτηση/χρήση ΑΕΠ Επαρκέστερη υποστήριξη των δημιουργών ΑΕΠ, στη χρήση των απαραίτητων τεχνολογικών εργαλείων και σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας Προώθηση της κουλτούρας για χρήση μαθησιακού και διδακτικού υλικού ανοικτής πρόσβασης Εκπαίδευση προσωπικού από τις Βιβλιοθήκες, για να ανταποκριθούν στον νέο τους εξειδικευμένο ρόλο ως οι Ψηφιακές Πύλες στην (ανοικτή) Γνώση Χρήση Πληροφοριακής Παιδείας όπου θα περιλαμβάνεται και η υποστήριξη, διδασκόντων και φοιτητών, στην επιλογή και αξιολόγηση των ΑΕΠ Αναζήτηση, εντοπισμός, πνευματικά δικαιώματα/ιδιοκτησία, αποθήκευση δεδομένων, μεταδεδομένα και ευρετηρίαση, ιδρυματικά αποθετήρια και διατήρηση (preservation) ΑΕΠ από τις βιβλιοθήκες

Προτάσεις (Πολιτεία) Ενίσχυση σχετικών δράσεων παραγωγής και διάθεσης ΑΕΠ (όπως ο «Κάλλιπος»), για την δημιουργία αποθέματος ανοικτού εκπαιδευτικού υλικού, και κυρίως διδακτικών βιβλίων. Παροχή κινήτρων (οικονομικών ή/και εξέλιξης) για τους δημιουργούς/ενεργητικούς χρήστες ΑΕΠ. Συγκεκριμένες θεσμικές παρεμβάσεις (από Πολιτεία, Διοικήσεις Ιδρυμάτων), με στόχο την «υποχρεωτική» επιλογή από τους διδάσκοντες τουλάχιστον ενός ανοικτού εναλλακτικού εκπαιδευτικού πόρου. Μεταφορά πόρων από την αγορά «κλειστού» υλικού στην παραγωγή και διάθεση ανοικτού υλικού – Έμπρακτη υποστήριξη της πολιτικής Open Access.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας! Ερωτήσεις; Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!