Δημιουργικές εργασίες στα Μαθηματικά ΓΕ.Λ Καραγιάννης Ιωάννης Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Σχολικό Έτος: 2016-2017
Υποστήριξη εκπαιδευτικών στην εκπόνηση Δ.Ε. Επιλογή θέματος Επίβλεψη-καθοδήγηση Αξιολόγηση
Βασικά σημεία για την εκπόνηση Δ.Ε. Επιλογή Θέματος Δομή Επεξεργασία Πηγές Αξιολόγηση
Α΄Λυκείου-Άλγεβρα § 5.1: Ακολουθίες: Η ακολουθία Fibonacci στην Φύση και στα Μαθηματικά (Ι.Ε.Π). § 5.1: Ακολουθίες: Τόκος, ανατοκισμός και τύποι: συμβουλέψτε έναν καταθέτη! (Ι.Ε.Π). § 2.4 Ρίζες Πραγματικών Αριθμών: Το Πυθαγόρειο θεώρημα, η άρρητη ρίζα αριθμού και οι Πυθαγόρειοι (Ι.Ε.Π). Ενδεικτικά επιπλέον: Κεφάλαιο 3ο –Εξισώσεις Η μέθοδος Vietta στη λύση εξισώσεων 2ου βαθμού. Ιστορική προσέγγιση.
Α΄Λυκείου-Γεωμετρία § 4.2 Τέμνουσα δύο ευθειών – Ευκλείδειο Αίτημα (Ι.Ε.Π.) § 5.7 Βαρύκεντρο Τριγώνου: Αποδείξεις με χρήση όρων της Φυσικής: το κέντρο βάρους και η ισορροπία των μοχλών από τον Αρχιμήδη (Ι.Ε.Π.) Ενδεικτικά επιπλέον Παράλληλες Ευθείες: Ιστορική αναδρομή στην έννοια των παραλληλων ευθειών
Β΄Λυκείου-Άλγεβρα § 2.1-2.2: Μονοτονία-Ακρότατα-Συμμετρίες Συνάρτησης & Κατακόρυφη Οριζόντια Μετατόπιση Καμπύλης: Μελέτες και συμπερασματολογίες απόγραφήματα Οικονομικών-ποσοτικών ή άλλων γραφημάτων (Ι.Ε.Π.) Ενδεικτικά επιπλέον: Λογαριθμική συνάρτηση:Οι εφαρμογές των λογαρίθμων στην ανάπτυξη της Βιολογίας , της Χημείας και της Αρχαιομετρίας
Β΄Λυκείου-Γεωμετρία § 7.7: Το θεώρημα του Θαλή:Μετρήσεις από απόσταση: θεωρία και πράξη (Ι.Ε.Π.) Ενδεικτικά επιπλέον: Κανονικά πολύεδρα: Τα κανονικά πολύεδρα στις εικαστικές τέχνες. Ιστορική προσέγγιση
Δομή Δ.Ε. Εισαγωγή (Σύντομη περιγραφή) Ανάπτυξη-Ανάλυση-Μελέτη περίπτωσης (Επιχειρήματα) Συμπεράσματα (Συνάφεια με το ερευνητικά ερωτήματα) Πηγές: Βιβλιογραφία-διαδίκτυο (εγκυρότητα-αξιοπιστία)
Καθοδήγηση Συζήτηση-Προβληματισμός Επιχειρήματα-Υποθέσεις Αναζήτηση πηγών
Αξιολόγηση Εδώ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή Οι Δ.Ε. ΔΕΝ βαθμολογούνται αριθμητικά-Περιγραφική Αξιολόγηση. Λαμβάνεται μόνο θετικά υπόψιν. Απαιτείται «Ρουμπρίκα». Απαιτείται σχολιασμός.