ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Σμαράγδα Φαρίδου, Θεολόγος Φίλιππος Βοϊδομάτης, Γεωλόγος.
Advertisements

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
Οι Θεωρίες του Πιαζέ και του Βιγκότσκι Στέλλα Βοσνιάδου.
Ανάπτυξη της προσωπικότητας Ο κύκλος της ζωής Κομοτηνή 19/10/2011 Βορβολάκος Θεοφάνης Λέκτορας ΔΠΘ.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΒΑΣΕΙ ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ. Σμαράγδα Φαρίδου,
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Ακαδημαϊκό Έτος Χειμερινό Εξάμηνο.
ΕΚΠΑ Παιδαγωγική Ψυχολογία Ακαδημαϊκό Έτος Δημιουργικότητα & Διδασκαλία της Ιστορίας Κωνσταντίνα Πλευρίτη.
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος. Διδακτική των Μαθηματικών. Υπεύθυνος Καθηγητής: Χ. Λεμονίδης Φοιτήτρια: Ε. Δαϊκοπούλου 1.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
Διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.
Ανάπτυξη του Λόγου Ενότητα 4: Ζητήματα γλώσσας στην Εκπαίδευση Δήμητρα Κατή Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Γνωσιακή Επιστήμη Εισαγωγή.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Έρευνα και Εφαρμογές
Επιστημολογία… στην εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες
Η Γνωστική εξελικτική θεωρία του Jean Piaget
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Μάθηση 1/2 Ψυχολογικό φαινόμενο Ενδεικτικοί ορισμοί:
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 3 : Φάσεις, Μοντέλα και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ PIAGET
Διδακτική της Πληροφορικής
Όταν η Ιθάκη κηρύσσει τον πόλεμο στο ταξίδι
ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Η Διασκεδαστική Μάθηση Συμβάλλει στην Καλή Μάθηση
Αντικείμενο διδασκαλίας
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής Στ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
ΣΤΑΘΗΣ ΜΠΑΛΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ) Επειδή ένα μέγεθος παπουτσιών δεν ταιριάζει σε όλους… Αλβανόπουλος Γιώργος ΠΕΚ Καβάλας, 03/05/2017.
« Το Πένθος στη ζωή του Παιδιού, Το Σχολείο ως Πλαίσιο Στήριξης »
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
Βρεφική Ηλικία.
Καλώς ήρθατε στο Νηπιαγωγείο
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Η επίδραση της Δημιουργικής Γραφής στην ενίσχυση της Συναισθηματικής και Κοινωνικής Αγωγής. Μελέτη περίπτωσης ατόμου σε απεξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες.
Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
Πολιτισμική διαμεσολάβηση στο σχολικό πλαίσιο
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΗΘΙΚΟΤΗΤΑ ένα σύστημα αξιολόγησης των ανθρώπινων πράξεων. Η ανάπτυξη της ηθικότητας αποτελεί το βασικό πυρήνα της διαδικασίας κοινωνικοποίησης του παιδιού.
ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ τησ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΤα ΤΟΝ PIAGET
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ
ΕΡΓΑΣΙΑ 1ΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Έφη Γουργιώτου Eπίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Κρήτης
Αισθητηριακές Διαταραχές
Δομικά και λειτουργικά στοιχεία της διδασκαλίας
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
ΠΡΟΔΙΑΘΕΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ, ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, ΚΙΝΗΤΡΑ
Μορφές Δραματικής Έκφρασης
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
Τι ενδιαφέρον παρουσιάζει;
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
H θεωρία του Lev Vygotsky
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μανινασ νικολαοσ Παγιδασ κωνσταντινοσ-εφραιμ
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου- Λήδα Αναγνωστάκη
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου ΕΚΠΑ/ΤΕΑΠΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου-Λήδα Αναγνωστάκη
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 : ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Περίγραμμα Μαθήματος
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Ι Λήδα Αναγνωστάκη ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά. Βασικές δεξιότητες: Η κατανόηση της έννοιας της διατήρησης του αριθμού. Η αναπαράσταση της ποσότητας του αριθμού.

  Ιδιοσυγκρασιακές θεωρούνται οι απαντήσεις οι οποίες έχουν νόημα για τα παιδιά αλλά όχι γι α τους ενήλικες

  Εικονογραφικές απαντήσεις τα παιδιά προσπαθούν να σχεδιάσουν τα αντικείμενα και τον πληθικό αριθμό

  Εικονικές απαντήσεις όσες βασίζονται σε ένα σημάδι επιλογής του παιδιού το οποίο χρησιμοποιεί σε απόλυτη αντιστοιχία ένα – προς – ένα.

Συμβολικές απαντήσεις: όπου χρησιμοποιούνται συμβατικά σύμβολα.

  4 χρονών και 7 μηνών

ΤΟ ΜΗΔΕΝΙΚΟ Μια φορά κι έναν καιρό Ζούσε το Μηδενικό Που ήταν στην καρδιά καλό Κι ολοστρόγγυλο σαν «Ο» Όλοι οι άλλοι αριθμοί Δεν το ήθελαν, γιατί Ένα απλό μηδενικό δεν αξίζει και πολύ. Όπως πήγαινε μια μέρα βλέπει ξαφνικά το Ένα που ήταν στενοχωρημένο και με μάτια δακρυσμένα Τούδωσε πολύ κουράγιο Τόβαλε και στ΄αμαξάκι Να το πάει μια βόλτα Για να ξεχαστεί λιγάκι……. Να: Το ένα και μηδέν Καθισμένα πλάι – πλάι Τόνα δω και τάλλο κει, Ένα Δέκα είχαν κάνει. Από τότε το Μηδέν Όλοι οι άλλοι οι αριθμοί το σεβόντουσαν πολύ Το Δυο και Μηδέν Καθισμένα πλάι πλάι Τόνα δω και τάλλο κει ένα Είκοσι έχουν κάνει….κ.ο.κ. Ροντάρι, Τ. (1986), Φλυαρίες ανάμεσα στον ουρανό και τη γη σ. 24 – 25, Αθήνα: Τεκμήριο

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Βασική τεχνική αξιολόγησης γνώσεων που έχουν κατακτηθεί. Τα φύλλα εργασίας έχοντας καλοσχεδιασμένες και ελκυστικές ασκήσεις καταφέρνουν να στρέψουν την προσοχή του παιδιού σε σαφή ζητήματα ή συμπεριφορές. Λειτουργούν ενισχυτικά ως προς τους στόχους που έχουν τεθεί σε κάθε παρέμβαση και συμβάλλουν ενεργά στην επίτευξη των επιθυμητών αλλαγών Μειονεκτήματα: Υπερβολική χρήση Ανεξέλεγκτο περιεχόμενο Κίνδυνος σχολειοποίησης Απουσία δημιουργικότητας Φρενάρει την αυτόνομη μάθηση

Πρόκειται για ένα υποδεικνυόμενο πρόβλημα του οποίου η λύση βρίσκεται στην εκφώνηση σχεδόν υπαγορεύεται εφόσον ζητά από το παιδί να χρωματίσει τα φώτα του τρένου που περνά από την στενή σήραγγα. Το παιδί δεν χρειάζεται να κάνει καμία εκτίμηση στο μέγεθος στις σήραγγες κατευθύνεται αυτόματα στο τρένο που έχει τα φώτα καθώς το άλλο τρένο έχει μόνο ένα φως. Σε αντίθεση μα τις απόψεις του Piaget και παρά τις φιλότιμες προθέσεις των συντακτών του συγκεκριμένου βιβλιοτετραδίου 1996 Που πως πόσο ποιο ΟΕΔΒ παρόμοιες ασκήσεις καταφέρνουν να παροχετεύσουν λύσεις παρά να απαοσπάσουν ιδέες απαντήσεις μέσα από την σύγκρουση.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι το παρόν Ένα άλλο παράδειγμα είναι το παρόν. Το παιδί καλείται να αποκωδικοποιήσει χωρικές έννοιες που αποτελούν απλή αντιγραφή της σημειωτικής των ενηλίκων. Πολλές φορές το παιδί στην ηλικία αυτή δεν αντιλαμβάνεται με αυτόν τον τρόπο την έννοια δρόμος.

Στο παιδικό ιχνογράφημα η έννοια δρόμος αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης σύνθεσης ένας δρόμος συνδέεται με κάποιο σπίτι σχολείο, εκκλησία πλαισιώνεται από δέντρα και λουλούδια είναι μια έννοια που αναπτύσσεται μέσα σε σχέσεις βιωματικές παρά ποσοτικές.

ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Δάσκαλε αυτό το πρόβλημα Δεν το καταλαβαίνουμε Κι όσο κι αν προσπαθούμε Πιότερο τα μπερδεύουμε: Να βρείτε την περίμετρο της χαράς, Την επιφάνεια της ελευθερίας Τον όγκο της ευτυχίας………. Και τ’ άλλο πολύ δύσκολο, Κανείς μας δεν το βρίσκει: Το τρέξιμο στην εξοχή να βρείτε πόσο αξίζει……