ΔΡΑΣΗ 5η ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ…. ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Το κοριτσάκι με τα σπίρτα
…από μικρούς συγγραφείς
Ευχούλα-Ελπίδα-Αγάπη-Αυγούλα
Τα δευτεράκια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου
Στόχοι Δημιουργία power point Ροή & εικόνα στο κείμενο
Μια φορά κι έναν καιρό ζούσαν τρία μικρά λυκάκια με τη μαμά τους.
Ο ΝΑΒΙΝΤ ΔΕΝ ΕΙΡΘΕ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ…ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ
ΤΜΗΜΑ AΠ Δ. Στράτου και Δ. Σαμίου Η συμβολή τους στην Ελληνική παράδοση « Αντικριστός ».
Podcast με ΘΕΜΑ «Διατροφη και υγεια»
Κυριάκος Μαργαρίτης Εργασία για τα έθιμα της Νάξου Τμήμα: Ε’2 1 ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου Σχ. Έτος: 2010.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Μια ιστορία για δύο βότσαλα Πάνω σε φωτογραφίες της Κίνας!
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας
ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΤΖΕΝΕΜΠΑ Το παραμύθι του 2 ου Νηπιαγωγείου Ιεράπετρας, στα πλαίσια της δράσης «όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους». ( Τα παιδιά.
Τα Χριστούγεννα στη Φινλανδία
ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ Μια ιστορία που γράφτηκε
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
ΟΙ ΔΥΟ ΦΙΛΕΣ ΣΟΦΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Δ1.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΑΜΑΛΙΑ ΤΣΑΚΙΡΗ Β6. Σε ένα μακρινό βασίλειο ήταν ένας βασιλιάς και μια βασίλισσα ως τώρα άτεκνοι. Λίγο καιρό μετά απέκτησαν ένα πανέμορφο κοριτσάκι και.
Ο ΓεωργΟς και τα ΠαιδιΑ του
Ο Γεωργός και τα Παιδιά του
Η ΩΡΑΙΑ ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ Πωλίνα Συμεωνίδου Β 5. Σε ένα μακρινό βασίλειο ήταν ένας βασιλιάς και μια βασίλισσα ως τώρα άτεκνοι. Λίγο καιρό μετά απέκτησαν ένα πανέμορφο.
Ο σοκολατένιος κατακλυσμός. Μια φορά κι έναν καιρό, κάπου σε ένα μακρινό δάσος, ζούσαν κάποιοι χωριανοί, που δεν έρχονταν, ποτέ σε επαφή με τον υπόλοιπο.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Τα τρία λυκάκια και το κακό γουρούνι.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
ΤΑ ΤΡΙΑ ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙΑ ΚΟΥΙΜΤΣΙΔΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Γ2.
Δ1Δ1.  Γεννήθηκε το 1842 στη Τήνο  Παιδί φτωχής οικογένειας ξυλουργού  Το 1850 η οικογένειά του έρχεται στην Αθήνα  17 ετών φοιτά στη Σχολή Καλών.
Ο αγαπημένος μας τραγουδιστής
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
Καλό Μήνα ! Καλό Μάρτιο και καλή άνοιξη με υγεία και χαρά από την Αρετή και την Ευθυμία.
«Η ιστορία μιας μαύρης γάτας» 2 ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού Συνεργάστηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης: Ξένια-Βερονίκη Μπέσα Κλεβίσα Κέρτσι Γεωργία.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Συνέντευξη με νήπια.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Γ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΖΩΟ Ο ΚΑΪΖΕΡ ΜΟΥ!!!
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Η ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΚΑΡΔΙΑ Θυμίσαμε στα παιδιά τη προηγούμενη δραστηριότητα μας με τα διαφορετικά είδη καρδιών και προτείναμε να προσθέσουμε μία ακόμη καρδιά ξεχωριστή.
ΌΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
1.Βλέπω στα μάτια σου τη θλίψη. Νοιώθω την τελευταία σου χαρά.
Η ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
2o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΚΥΡΟΥ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ Λειβαδίτη Σοφία
ΚρητικΟΣ ΓAμοΣ Στην Κρήτη υπάρχουν δύο είδη γάμου. Ο γάμος με κλέψιμο και με προξενιό. Στο γάμο με κλέψιμο ο γαμπρός έκλεβε την νύφη αφού οι γονείς του.
Στόχος: να αναπτύξουν την δημιουργική φαντασία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: φτιάχνοντας ένα δικό μας τραγούδι για την ειρήνη παίξαμε θεατρικό παιχνίδι όπου εμψυχώσαμε.
Ημέρα Μνήμης Εθνάρχη Μακαρίου Γ’ 19 Ιανουαρίου
Το κοριτσάκι με τα σπίρτα
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Φαρρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΡΑΣΗ 5η ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ…. ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙ Φτιάχνουμε την αρχή ενός δικού μας παραμυθιού και το αποστέλλουμε ταχυδρομικώς σε διάφορα σχολεία. Τα σχολεία συνεχίζουν τη συγγραφή του παραμυθιού και στα τέλη Μάη το παραμύθι επιστρέφει στο σχολείο μας. Δημιουργούμε μουσικό βιντεάκι με το ολοκληρωμένο παραμύθι και το αποστέλλουμε σε όλα τα σχολεία που συνέβαλλαν σε αυτή τη δράση, καθώς και φωτοτυπημένο το κοινό μας παραμύθι ολοκληρωμένο. ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΤΣΙ ΌΠΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΝ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΚΙ ΑΠΌ ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΜΑΗ

Το παραμύθι που δημιούργησαν τα παιδιά έχει σχέση με τον πόλεμο …πιθανών λόγω μιας ιστορίας που μας είχε αποσταλεί από κάποιο πρόγραμμα μας με την UNICEF, και την είχαμε διαβάσει πρόσφατα με τα παιδιά κι από σχετικό υλικό που είχαμε επεξεργαστεί πρόσφατα με τα παιδιά. ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΈΝΑ ΚΑΙΡΟ ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΓΚΡΕΜΙΣΕ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΚΑΙ ΣΚΟΤΩΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΓΚΡΕΜΙΣΕ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΚΑΙ ΣΚΟΤΩΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ. Ο ΜΙΚΡΟΣ ΑΛΕΞΗΣ ΕΧΑΣΕ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΚΕ

ΕΤΣΙ Η ΜΑΜΑ ΤΟΥ ΤΟΝ ΠΗΡΕ ΑΠΌ ΤΟ ΧΕΡΙ ΚΑΙ ΠΗΓΑΝ ΕΞΩ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΣΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ

ΚΟΙΜΟΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΌ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΟΙΜΟΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΌ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ. Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΧΕ ΓΚΡΕΜΙΣΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ. ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΚΛΑΙΓΑΝ ΚΑΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΝΟΥΣΕ

Η ΜΑΜΑ ΠΗΡΕ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΑΛΕΞΗ ΚΑΙ ΠΗΓΑΝΕ ΣΕ ΜΙΑ ΆΛΛΗ ΠΟΛΗ

ΠΗΓΑΝΕ ΣΕ ΜΙΑ ΆΛΛΗ ΠΟΛΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΕΞΗ ΑΓΚΑΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΣΠΙΤΙ

ΠΕΡΑΣΕ Ο ΚΑΙΡΟΣ Ο ΑΛΕΞΗΣ ΜΕΓΑΛΩΣΕ ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΟΥΣΕ ΝΑ ΒΡΕΙ ΜΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ…ΚΙ ΑΣ ΗΤΑΝ ΑΚΟΜΑ ΜΙΚΡΟΣ…

Η ιστορία που ξεκίνησαν τα παιδιά επειδή έχει ως θέμα τον πόνο του πολέμου και την ελπίδα για ειρήνη πιθανών να μπορεί να συμπεριληφθεί και στην υποενότητα της ειρήνης. Όμως ο κύριος στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι να συμμετέχουν στην συγγραφή της ιστορίας όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά από διαφορετικά μέρη της Ελλάδας για να δείξουμε πως η ενότητα μπορεί να υπάρχει ακόμα κι αν δεν γνωριζόμαστε προσωπικά με αυτούς με τους οποίους είμαστε ενωμένοι, παρά αρκεί να βρεθεί ο στόχος που θα μας ενώσει.

Τέλη Μάη πράγματι το παραμύθι μας επέστρεψε στο νηπιαγωγείο μας ολοκληρωμένο

Ταξίδεψε σε άλλα τρία σχολεία, το κάναμε βιντεάκι και σας παραθέτουμε την διεύθυνση url https://vimeo.com/128815599

ME AΦΟΡΜΗ ΤΟ ΣΚΥΡΙΑΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΕΝΤΑΣΣΟΥΜΕ ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΟΥ ΓΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΡΕΛΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΕΙΡΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ ΟΙ ΚΟΥΔΟΥΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΣΚΥΡΟΥ Προσκαλέσαμε γονείς στο σχολείο μας και μας μίλησαν για μια αληθινή ιστορία ενότητας και αλληλεγγύης που συνέβη πολλά χρόνια πριν στο νησί κι έγινε έθιμο αγαπημένο που κρατά ως τις μέρες μας. Σας παραθέτουμε την ιστορία αυτή

Κάποτε στο νησί το χιόνι έπεσε απίστευτα πολύ Κάποτε στο νησί το χιόνι έπεσε απίστευτα πολύ. Οι βοσκοί είχαν αφήσει τα πρόβατα τους στα χωράφια και τα βράδια όπως κάθε φορά, επέστρεφαν στο χωριό. Εκείνο όμως το βράδυ έπεσε πάρα πολύ χιόνι και συνέχιζε να χιονίζει για πολλές ακόμα μέρες. Η μετακίνηση των βοσκών κοντά στα πρόβατα τους ήταν αδύνατη για πολλές μέρες. Όταν μετά από πολύ καθυστέρηση κατάφεραν να φτάσουν στα πρόβατα τους τα βρήκαν όλα νεκρά από το πολύ κρύο και τη πείνα. Η στενοχώρια τους ήταν αβάσταχτη κι ο πόνος τους απερίγραπτος τόσο που σχεδόν τρελάθηκαν. Φόρεσαν τις προβιές των προβάτων στο σώμα τους, τα λεγόμενα καπότα, έβαλαν μουτσούνα στο πρόσωπο τους από τα μικρά κατσικάκια που πέθαναν και κρέμασαν τα τροκάνια που είχαν στο λαιμό τους τα κατσίκια για να τ’ αναγνωρίζουν, στη μέση τους. Κρατούσαν και το ραβδί που οδηγούσαν τα ζωντανά τους και ξεκίνησαν για το χωριό χορεύοντας λυπητερό χορό και βροντώντας τα κουδούνια για να δείξουν τον πόνο τους για την απώλεια των ζώων τους. Η γυναίκα του η κορέλα, τον ακολουθεί βουβή, φοράει κι αυτή μουτσούνα για να κρύψει τη θλίψη της .χορεύει πάντα πίσω από το γέρο, δείγμα της υποταγής της σ΄ αυτόν κι έρχεται μόνο μπροστά του για να του κάνει αέρα με το μαντήλι της και να του ελαφρώσει έτσι το πόνο.

Πιο πίσω από το ζευγάρι ακολουθεί ο Φράγκος , το ψυχοπαίδι της οικογένειας, που φοράει κι αυτός κουδούνια στη μέση του πολύ λίγα όμως, φτωχά ρούχα ντυμένος, κι ότι πρόχειρο μπόρεσε να πάρει από το νοικοκυριό μαζί του όπως μπουκάλια, τενεκέδες, καλάθι με τρόφιμα, μια σκούπα για να καθαρίζει στο δρόμο το χιόνι, κ.ά. Ο χορός τους είναι θλιμμένος, για το κακό που έχουν πάθει κι έτσι χορεύοντας συναντιούνται με άλλους ομοιοπαθούντες συγχωριανούς τους και φτάνουν όλοι μαζί στη πλατεία του χωριού όπου βροντάνε όλοι μαζί τα κουδούνια τους πολύ δυνατά και κάνουν πολλές φιγούρες για να φανερώσουν τον καημό τους.

Το έθιμο είναι Διονυσιακό, χάνεται στα βάθη των χρόνων, ο κόσμος, ντόπιοι και ξένοι κατακλύζουν τους δρόμους κι ακολουθούν ρυθμικά κι αυτοί με το σώμα τους την κίνηση από τα τροκάνια. Μετά το χορό ακολουθεί ξέφρενο γλέντι στους δρόμους που φανερώνει την αισιοδοξία όλων των κατοίκων του νησιού και την ελπίδα τους να ανακτήσουν πάλι τις δυνάμεις τους για να ξημερώσει μια καλύτερη μέρα με χαρά, διασκέδαση κι ελπίδα για το αύριο. Σας παραθέτουμε ένα βιντεάκι που δημιουργήσαμε σχολείο μας σχετικά με το θέμα μας και την διεύθυνση URL http://youtu.be/Tran91ZBO84?list=PLt1oP30BVWc3Ae0KJSLampLW2ZIISe9R9

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ -Συζήτηση για το έθιμο των κουδουνάδων -ζωγραφίσαμε τους κουδουνάδες -καλέσαμε γονείς σχολείο για να μας πουν την ιστορία του γέρου και της κορέλας -παρουσίαση των παραδοσιακών στολών του γέρου και της κορέλας -καταγραφή των εξαρτημάτων των παραδοσιακών στολών -ντύσιμο γέρου και κορέλας και αναπαράσταση του χορού των κουδουνάδων -ακρόαση παραδοσιακών τραγουδιών του νησιού που αναφέρονται στους κουδουνάδες -ομαδική εργασία ζωγραφικής με πινέλο του γέρου και της κορέλας -επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο Σκύρου ΣΤΟΧΟΙ: Βασικός στόχος των δραστηριοτήτων η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης μέσα από την κατανόηση του εθίμου αυτού ως γεγονός ενότητας, αλληλεγγύης, συμπαράστασης μιας κοινωνίας στις δυσκολίες. -γνωριμία με τα έθιμα του τόπου και τη μουσική παράδοση -συμμετοχή των γονέων στα δρώμενα -άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία