Η έννοια της ΔΥΝΑΜΗΣ Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΥΝΑΜΗ- ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
Advertisements

4-3 ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ.
ΠΡΩΤΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κεφάλαιο: 1.2 (Φυσική Γ.Π Α’ ΕΠΑΛ)
Ι. Διάγραμμα Ελεύθερου σώματος
Η ΦΥΣΙΚΗ στη Β΄ Γυμνασίου 2.
Βάρος και βαρυτική δύναμη
H έννοια της δύναμης (1.2.1)-Σύνθεση δυνάμεων (1.2.2) (1.3.1),(1.3.2)
Κεφάλαιο 6: Κινητική Ενέργεια και Έργο
Κεφάλαιο 4: Δυναμική της Κίνησης
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
η τροχιά το υλικού σημείου είναι ένας κύκλος
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
Ισορροπία υλικού σημείου
(νόμος δράσης-αντίδρασης)
Τι είναι συνισταμένη δύο ή περισσοτέρων δυνάμεων;
3.2 ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
3.7 ΔΥΝΑΜΗ & ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ 1. Μεγέθη που χαρακτηρίζουν μια ταλάντωση
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Πότε λέμε ότι δύο σώματα αλληλεπιδρούν;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΣΕΙΣΜΙΚΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΓΗ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ:
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ νόμος NEWTON
Εργαστηριακη ασκηση 7 νόμος του Hook.
3.1 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ.
Στροφορμή.
Τεστ Ηλεκτροστατική. Να σχεδιάσεις βέλη στην εικόνα (α) για να δείξεις την κατεύθυνση του ηλεκτρικού πεδίου στα σημεία Ρ, Σ και Τ. Αν το ηλεκτρικό.
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Γνωρίζουμε πώς κινούνται τα σώματα σε μια ευθεία.
Δυνάμεις: ασκήσεις στατικής
ΔΥΝΑΜΗ μέτρο (πόσα Ν) κατεύθυνση (προς τα πού) διάνυσμα παραμόρφωσης
Ευθύγραμμος αγωγός κινούμενος σε ομογενές μαγνητικό πεδίο.
Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη.
Πειραματικός Υπολογισμός της Άνωσης
Πόση είναι η μετατόπιση του καθενός;
« Ερευνώ και ανακαλύπτω » Ε΄ δημοτικού Κουκούλης Πάρης
Προαπαιτούμενες γνώσεις από τη Φυσική της Α και Β Λυκείου Φυσική Γ’ Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών 1 ο ΓΕΛ Ρεθύμνου © Ν. Καλογεράκης.
Τριβή ολίσθησης με τη χρήση του Multilog
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Συνισταμένη δύναμη Το πλοίο το τραβάνε με δύο
Φυσική Β’ Γυμνασίου Ασκήσεις.
Η βασίλισσα ΔΥΝΑΜΗ.
Επανάληψη στις δυνάμεις
Καθηγήτρια: Καζαντζίδου Άννα
ΣΩΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΑΦΗ Όταν δύο σώματα που βρίσκονται σε επαφή κάνουν κοινή Α.Α.Τ. τότε έχουν την ίδια κυκλική συχνότητα ω1=ω2=ω. Κάθε σώμα έχει τη δική του σταθερά.
Νόμος του Hooke ελαστικότητα
Γυμνάσιο Φιλώτα Σχολικό έτος:2014/2015 Καθηγήτρια: Καζαντζίδου Άννα
1ος νΟμος του ΝεΥτωνα Αν η συνισταμένη των δυνάμεων που ασκούνται σε ένα σώμα είναι ίση με μηδέν (ΣF=0N) τότε το σώμα ή θα ηρεμεί (υ=0) ΣF= 0 F υ=0 B.
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Το Βάρος Βάρος λέγεται η ελκτική δύναμη την οποία
ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ HOOKE ΟΜΑΔΑ: ΣΤΕΤΣΙΚΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ ΑΝΔΡΙΑΝΗ ΣΥΡΗΜΗ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ – ΡΟΠΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ.
ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΥΜΑΤΑ.
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ.
1. Ορμή– Γενίκευση νόμου Newton
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΒΑΡΟΣ Κατεύθυνση πάντα κατακόρυφη Προς τα κάτω w.
Η έννοια της δύναμης Επιτέλους, κάτι δυνατό για να ασχοληθούμε!
3ο Κεφάλαιο - Δυνάμεις Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί να προκαλέσει μεταβολή στην κινητική κατάσταση ενός σώματος ή την παραμόρφωση του. Είναι διανυσματικό.
Γενική Φυσική 1ο Εξάμηνο
Ταλαντώσεις Όλες οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις του βιβλίου.
(Θεμελιώδης νόμος της Μηχανικής)
Δύναμη και αλληλεπίδραση
Ισορροπία υλικού σημείου
Αδράνεια : μια ιδιότητα της ύλης
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η έννοια της ΔΥΝΑΜΗΣ Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί: ● να παραμορφώσει ένα σώμα ή ● να προκαλέσει μεταβολή στην ταχύτητά του http://photodentro.edu.gr/jspui/retrieve/10791/kef3.1_Dinami-Kinisi_Paramorfosi.swf

Οι δυνάμεις εμφανίζονται πάντοτε κατά ζεύγη Η Γη ασκεί δύναμη στη σελήνη αλλά και η σελήνη ασκεί δύναμη στη Γη Στη σελήνη ασκείται δύναμη από τη Γη F F

Ποιο ρήμα «ταιριάζει» στη Δύναμη; παρατήρηση Ποιο ρήμα «ταιριάζει» στη Δύναμη; Η δύναμη που ……Ασκείται Ένα σώμα ….. Ασκεί Δύναμη

Οι δυνάμεις διακρίνονται σε: 1. Δυνάμεις εξ επαφής 2 Οι δυνάμεις διακρίνονται σε: 1. Δυνάμεις εξ επαφής 2. Δυνάμεις από απόσταση ΒΑΡΥΤΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΑΝΩΣΗ F

Το φυσικό μέγεθος: ΔΥΝΑΜΗ Η δύναμη συμβολίζεται με το γράμμα : F (Force = Δύναμη) Μονάδα μέτρησης της είναι το : 1Ν ( 1 Νιούτον) Το όργανο με το οποίο μετράμε τη δύναμη λέγεται δυναμόμετρο.

ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΑ

Χαρακτηριστικά δυνάμεων Η δύναμη είναι ένα φυσικό μέγεθος διανυσματικό. Για να οριστεί πλήρως χρειάζονται: Το μέτρο της Η διεύθυνση της Η φορά της Το σημείο εφαρμογής της Γι’ αυτό παριστάνεται με ένα βέλος: F Κατεύθυνση

η δύναμη F έχει το ίδιο μέτρο (10Ν), Και στις δύο περιπτώσεις δίπλα η δύναμη F έχει το ίδιο μέτρο (10Ν), όμως δεν προκαλεί το ίδιο αποτέλεσμα. Οι δυνάμεις F1 και F2 έχουν ίδιο μέτρο, ίδια διεύθυνση, ίδιο σημείο εφαρμογής αλλά αντίθετη φορά (η μία τεντώνει και η άλλη συσπειρώνει το ελατήριο). Δύο δυνάμεις είναι της ίδιας διεύθυνσης αν βρίσκονται πάνω στην ίδια ευθεία ή σε παράλληλες μεταξύ τους ευθείες. 10Ν 10Ν Άρα το αποτέλεσμα μιας δύναμης δεν εξαρτάται μόνο από το μέτρο της αλλά και από τα άλλα χαρακτηριστικά της (κατεύθυνση, σημείο εφαρμογής) Κατεύθυνση = Διεύθυνση + Φορά

Νόμος του Hooke: F = k·ΔL Η επιμήκυνση ΔL ενός ελατηρίου είναι ανάλογη με το μέτρο της δύναμης F που ασκείται σε αυτό. F = k·ΔL

Εργαστηριακή άσκηση: Νόμος του Χουκ Εργαστηριακή άσκηση: Νόμος του Χουκ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΧΟΥΚ

Πώς λύνουμε ασκήσεις στο νόμο του Hook   ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : Ένα ελατήριο επιμηκύνεται κατά ΔL1= 6cm όταν ασκείται πάνω του μία δύναμη F1= 4Ν. α) Πόσο επιμηκύνεται αν του ασκηθεί δύνα-μη F2= 10Ν; β) Πόση δύναμη πρέπει να του ασκηθεί για να επιμηκυνθεί κατά ΔL2= 9cm;   4·ΔL2 = 60  ΔL2 = 15cm   36 = 6·F2  F2 = 6N

Η δύναμη F= 4N προκαλεί στο ελατήριο επιμήκυνση ΔL = L1 – L0 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2: Σε ένα ελατήριο αρχικού μήκους L0=3cm, ασκείται μία δύναμη F=4N, οπότε το μήκος του γίνεται L1=5cm. Πόση δύναμη πρέπει να ασκηθεί στο ίδιο ελατήριο για να γίνει το μήκος του L2=10cm; Η δύναμη F= 4N προκαλεί στο ελατήριο επιμήκυνση ΔL = L1 – L0 ΔL = 5cm – 3 cm = 2 cm Η ζητούμενη δύναμη F΄ προκαλεί στο ελατήριο επιμήκυνση ΔL = L2 – L0 ΔL = 10 cm – 3 cm = 7 cm Σύμφωνα με το νόμο του Χουκ οι επιμηκύνσεις του ελατηρίου είναι ανάλο-γες με τις δυνάμεις που τις προκαλούν, άρα έχουμε: F/ F΄ = ΔL/ ΔL΄ 4Ν / F΄ = 2 cm/ 7 cm 28 Ν = 2·F΄ F΄= 14 Ν ΠΡΟΣΟΧΗ! Αρκετοί μαθητές δίνουν ως απάντηση για το μέτρο της δύναμης F2 = 8N. Αυτό είναι λανθασμένο και οφείλεται στο γεγονός ότι οι μαθητές αυτοί δεν έχουν κατανοήσει ότι ο νόμος του Χουκ δεν αναφέρεται στο μήκος L του ελα-τηρίου αλλά στην επιμήκυνση του ΔL (δηλαδή στην αύξηση του μήκους του)

Ας ελέγξουμε τι μάθαμε: http://photodentro.edu.gr/photodentro/kef3.1_kindForceAllInOne_pidx0010673/

Σύνθεση συγγραμμικών δυνάμεων Συνισταμένη ΣF: δύο ή περισσοτέρων δυνάμεων είναι μία δύναμη που μπορεί να προκαλέσει το ίδιο αποτέλεσμα με αυτό που προκαλούν οι δύο ή περισσότερες αυτές δυνάμεις μαζί. Η συνισταμένη ΣF δύο δυνάμεων F1 και F2, με την ίδια διεύθυνση και φορά, θα είναι μία δύναμη που θα έχει: ● μέτρο το άθροισμα των μέτρων τους ΣF = F1 + F2 ● και την ίδια διεύθυνση και φορά με αυτές

● μέτρο τη διαφορά των μέτρων τους ΣF = | F1 - F2 | ● την ίδια διεύθυνση με αυτές ● και φορά , τη φορά της μεγαλύ-τερης από αυτές Σε περίπτωση πολλών συγγραμμικών δυνάμεων, ορίζουμε αυθαίρετα την προς τα δεξιά φορά ως θετική (+) και την αριστερή ως αρνητική (-), οπότε προσθέτουμε τα μέτρα των δυνάμεων αλγεβρικά: ΣF = +F1 + F3 – F2

ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΥΓΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ

Πώς σχεδιάζουμε τις δυνάμεις που ασκούνται σε ένα σώμα  Εντοπίζουμε το σώμα Χ, στο οποίο θέλουμε να σχεδιάσουμε τις δυνάμεις που του ασκούνται. Σχεδιάζουμε: 1. τις δυνάμεις που του ασκούνται από απόσταση, (π.χ. το βάρος του) 2. όλες τις δυνάμεις που του ασκούνται εξ επαφής. Οι δυνάμεις αυτές είναι όσες και τα σώματα με τα οποία βρίσκεται σε επαφή το σώμα Χ. 3. Όταν ένα σώμα κινείται ή τείνει να κινηθεί πάνω σε μία επιφάνεια, τότε: α) αν η επιφάνεια είναι λεία (τριβή Τ=0) η δύναμη FΝ που ασκεί η επιφά-νεια αυτή στο σώμα είναι κάθετη προς την επιφάνεια με φορά προς το σώμα β) αν η επιφάνεια δεν είναι λεία (τριβή Τ0) τότε εκτός από την κάθετη δύναμη FΝ θα ασκεί στο σώμα Χ και τριβή Τ, με φορά αντίθετη προς την φορά κίνησης του σώματος.

Σχεδιάζουμε πρώτα τη δύναμη από απόσταση που είναι το Βάρος W Το βιβλίο έρχεται σε επαφή με 2 σώματα(το θρανίο και το νήμα) άρα έχουμε δύο δυνάμεις εξ επαφής: (α) τη δύναμη FN που του ασκεί το θρανίο και (β) την τάση του νήματος F 3. Επειδή το θρανίο δεν εί-ναι λείο και το βιβλίο κι-νείται έχουμε και τη δύ-ναμη της τριβής Τ, που έχει πάντα φορά αντίθε-τη προς την κίνηση του σώματος. Προσπάθησε τώρα και εσύ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΥΝΑΜΕΩΝ