ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Σημείωση: οι ερωτήσεις του φύλλου εργασίας είναι εκτός ύλης, ενώ δεν ισχύει το ίδιο για την εργαστηριακή άσκηση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή στο χειρισμό της φωτογραφικής μηχανής
Advertisements

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ-ΠΑΥΛΟΣ
Pinhole Camera ή Κάμερα Μικροσκοπικής Οπής
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο φωτογραφία αναφερόμαστε γενικά στη διαδικασία δημιουργίας οπτικών εικόνων μέσω της καταγραφής και αποτύπωσης του φωτός, με χρήση.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Εργασία στο μάθημα της Τεχνολογία
Η Γεωμετρία της Γενικής θεωρίας
κύματος μονοχρωματικής ακτινοβολίας
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΟΣ ΦΑΚΟΥ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΡΟΠΗΣ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥ ΠΟΥ ΚΥΛΙΕΤΑΙ ΣΕ ΠΛΑΓΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Γ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Σημαντικό!!! Στις διαφάνειες.
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
Διάθλαση του φωτός Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης,
Το πειραμα του Ερατοςθενη- Το δικο μας πειραμα
9. ΦΑΚΟΙ & ΟΠΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ.
ΜΑΤΙ, ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ
Δύο καθρέπτες τοποθετούνται όπως δείχνει το σχήμα
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Αντικείμενο μελέτης της Φυσικής είναι:
Φυσική κατεύθυνσης Γ’ Λυκείου
7.3 ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΙΔΩΛΟΥ ΣΕ ΚΟΙΛΟΥΣ & ΚΥΡΤΟΥΣ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ
6.1 ΦΩΣ: ΟΡΑΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΚΤΙΝΩΝ
7.2 ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΕ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: ΕΙΔΩΛΑ
Φυσική Α΄ Γυμνασίου Στόχοι και μέσα
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
Ασκήσεις φακών. FF Μικρή λάμπα η ακτίνα από τη λάμπα δεν περνά από την κυρία εστία, όμως περνά η προέκταση της Είδωλο λάμπας (φανταστικό)
Κοίλος καθρέπτης Καθρέπτης Ε f
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ
ΟΠΤΙΚΗ ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΛΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΠΟΥ, ΙΣΩΣ, ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μήκους – Μέση Τιμή Ηλ. Μαυροματίδης
από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής
Πώς βλέπουμε.
Βασικά στοιχεία Τηλεσκοπίου Ενίσχυση Φωτός Μεγέθυνση Γ. Νικολιδάκης.
Για τη Φυσική Α ’ Λυκείου Εργαστηριακή Άσκηση 2 α Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλά Επιταχυνόμενης Κίνησης.
Πειραματικός έλεγχος των νόμων του απλού εκκρεμούς Εργαστηριακή Άσκηση 7 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής Γ′ Γυμνασίου και το αντίστοιχο Τετράδιο Εργασιών.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Ο φωτογραφικός φακός Στα πλαίσια του μαθήματος Φωτογραφίας στο τμήμα Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων, στα Δ.ΙΕΚ Σπάρτης Ρήγου Θάλεια.
ΣΚΙΑΣΚΟΠΙΑ Η φωτεινή δέσμη μπορεί να έχει κυκλική διατομή ( Spot retinoscope ) ή ταινιοειδή (Streak retinoscope)
ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΩΝ Εργαστηριακή Άσκηση 9 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής Γ′ Γυμνασίου και το αντίστοιχο Τετράδιο Εργασιών των Ν. Αντωνίου, Π. Δημητριάδη,
Όταν το φως περνά από τον αέρα σε ένα άλλο διαφανές υλικό ή από ένα διαφανές υλικό στον αέρα, αλλάζει πορεία. Διάθλαση ονομάζουμε.
ΒΑΡΟΣ – ΜΑΖΑ – ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΔΕΣΜΗΣ ΣΕ ΠΡΙΣΜΑ
Φυσική Γ΄ Λυκείου Θετικής & Τεχνολογικής Κατεύθυνσης
Στοιχειά ανατομικής και τοπογραφικής ανατομικής του ανθρωπίνου σώματος
Άσκηση 9 ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ.
1η εργαστηριακή άσκηση Φυσικής για την Α’ τάξη Λυκείου Σχολ. έτος
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΜΟΡΙΩΝ ΜΕ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
Μια εισαγωγή του φαινόμενου της διάθλασης για το γυμνάσιο
ΣΦΑΙΡΙΚΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ Εργαστηριακή Άσκηση 11 Γ′ Γυμνασίου
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Newtonian Τηλεσκόπια Υπολογισμός Δευτερεύοντος
ΑΝΑΚΛΑΣΗ ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ο ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ – ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ. Παρατηρώντας εικόνες από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων στην αρχαία Ελλάδα …… Βλέπουμε ότι κάποια ¨πράγματα¨
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΜΕ ΠΡΙΣΜΑ
ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΣΚΙΑ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΩΝ Άσκηση 9 - Φυσικής Γυμνασίου.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ δημιουργία σκιών
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά ‘Ο Άγιος Παύλος’
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗΣ
Φακοί - Μικροσκόπιο Αρχές λειτουργίας.
ΜΑΤΙ, ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ
Εφαρμοσμένη Οπτική Συμβολή του φωτός.
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Όταν το χαρτονάκι είναι κοντά στο βιβλίο, βλέπω τα γράμματα μεγαλύτερα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Σημείωση: οι ερωτήσεις του φύλλου εργασίας είναι εκτός ύλης, ενώ δεν ισχύει το ίδιο για την εργαστηριακή άσκηση.

ΣΚΟΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Οι μαθητές: Να μετρούν την εστιακή απόσταση ενός συγκλίνοντα φακού Να προσδιορίζουν τη θέση του ειδώλου ενός φωτεινού αντικειμένου σε συγκλίνοντα φακό, πάνω στον κύριο άξονα του φακού

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ Συγκλίνων φακός (όχι απαραίτητα f=10cm) Μετροταινία ή χάρακας Κεράκια Μια λευκή οθόνη (π.χ. ένα κομμάτι χαρτόνι) Προαιρετικά: αποκλίνων φακός, προβολέας Reuter

Με τον προβολέα Reuter Με το διάφραγμα των τεσσάρων σχισμών τοποθετούμε στο γωνιομετρικό δίσκο: Συγκλίνοντα φακό: Παρατηρούμε τη σύγκλιση των ακτίνων Αποκλίνοντα φακό: Παρατηρούμε τη απόκλιση των ακτίνων

Πειραματική διαδικασία 1 Σχηματίζουμε ευκρινώς στην οθόνη και πάνω στον κύριο άξονα του φακού το είδωλο ενός απομακρυσμένου φωτεινού αντικειμένου. Το είδωλο είναι σχεδόν σημειακό και σχηματίζεται πάνω στην κύρια εστία, εφόσον η δέσμη του φωτός φτάνει στο φακό παράλληλη. Μετράμε την εστιακή απόσταση: f = ……………

Πειραματική διαδικασία 2 Τοποθετούμε το κερί όσο μπορούμε μακριά από το φακό, έτσι ώστε να διακρίνεται ευκρινώς το είδωλο της φλόγας για κατάλληλη θέση της οθόνης. Μετράμε την απόσταση του ειδώλου από το φακό και συγκρίνουμε με την εστιακή απόσταση

Πειραματική διαδικασία 3 Τοποθετούμε το κερί σε απόσταση α=20cm από το φακό, πάνω στον κύριο άξονά του. Μετακινούμε την οθόνη κατά μήκος του κύριου άξονα του φακού, ώστε να διακρίνεται ευκρινώς το είδωλο της φλόγας.

Πειραματική διαδικασία 3 Σχολιάζουμε αν το είδωλο είναι ορθό ή αντεστραμμένο (εκτός ύλης, αλλά από τη στιγμή που θα το δουν οι μαθητές, είναι πιθανή κάποια ερώτηση) Μετράμε την απόσταση του ειδώλου από το φακό

Παρατηρήσεις: Αν όλοι οι φακοί είναι εστιακής απόστασης 10cm μπορεί να υπάρξουν οι παρακάτω παρανοήσεις: Το είδωλο έχει πάντα ίδιο μέγεθος με το αντικείμενο (αν και αυτό δεν το εξετάζουμε γιατί δεν είναι στην ύλη) Το είδωλο σχηματίζεται σε απόσταση, πίσω από το φακό, ίση με αυτήν που τοποθέτησα το αντικείμενο, μπροστά από το φακό Αποφεύγουμε τις παρανοήσεις αυτές αν χρησιμοποιήσει κάθε ομάδα φακούς διαφορετικής εστιακής απόστασης.