Κεφάλαιο 1 Ψηφιακός κόσμος Κωδικοποίηση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές Αρχές Ψηφιακής Τεχνολογίας
Advertisements

ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ Η/Υ
Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Κείμενο – ASCII – Unicode - HTML Κωδικοποίηση ASCII / Unicode HTML
Μαθαίνω τα οχήματα Πάμε!.
Μετατροπές Μονάδων.
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Και Αρχικό: Γεωργακή Ιφιγένεια – Τροποποίηση: Τσούτσουρας Σπύρος Μέρος Β΄
Το bit και η έννοια της Κωδικοποίησης Μια αναγκαία εισαγωγή.
Ψηφιακός Κόσμος Mε τον όρο «ψηφιακό» (digital) εννοούμε ένα σύστημα που παίρνει τιμές από μια ομάδα συγκεκριμένων τιμών. Αντίθετα, όταν ένα σύστημα είναι.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής, Χρήση Η/Υ και γραφικά περιβάλλοντα επικοινωνίας Δεδομένα και Πληροφορίες Ενότητα 1η.
Ψηφιακός Κόσμος Mε τον όρο «ψηφιακό» (digital) εννοούμε ένα σύστημα που παίρνει τιμές από μια ομάδα συγκεκριμένων τιμών. Αντίθετα, όταν ένα σύστημα είναι.
Δεκαδικοί αριθμοί και δεκαδικά κλάσματα
Το δυαδικό ψηφίο Τα δυαδικά ψηφία 0 και 1αντιστοιχούν στις δύο καταστάσεις που «αντιλαμβάνεται» ο υπολογιστής . Το δυαδικό ψηφίο , που ονομάζεται μπιτ.
1 ΧΡΗΣΗ Η/Υ, ΑΛΕΞΗΣ ΜΠΡΑΪΛΑΣ, 1998 Εφαρμογές Υπολογιστών.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Hot Potatoes. Είναι java scripts που δημιουργούνται με έναν ιδιαίτερα φιλικό τρόπο. Το Hot Potatoes (καυτές πατάτες) είναι πρόγραμμα ανοιχτού λογισμικού.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Ψηφιοποίηση- Ι Πληροφορική Ι: Εισαγωγή στους Η.Υ. Βασίλης Δαγδιλέλης.
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Κ. Χαλάτσης, Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών 1 Παράσταση Πληροφοριών.
Μονάδες μέτρησης πληροφορίας και χώρου στους Η/Υ
1 Οι πληροφορίες στο εσωτερικό του υπολογιστή Τι καταλαβαίνει ένας υπολογιστής;
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
19/4/2015B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 21 Αναπαράσταση ήχου εικόνας Μονάδες μέτρησης της μνήμης.
22/4/2015B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 21 Κωδικοποίηση.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 16 Εισαγωγή στα Ψηφιακά Συστήματα: Μέρος B TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ.
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Ψηφιακά Δεδομένα Χαρακτηριστικό του Η/Υ αλλά και άλλων ψηφιακών συσκευών, όπως το κινητό τηλέφωνο, είναι η επεξεργασία διακριτών στοιχείων πληροφορίας,
Κρυφή μνήμη (cache memory) (1/2) Εισαγωγή στην Πληροφορκή1 Η κρυφή μνήμη είναι μία πολύ γρήγορη μνήμη – πιο γρήγορη από την κύρια μνήμη – αλλά πιο αργή.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
ΣχεδΙαση ΨηφιακΩν ΣυστημΑτων Συστηματα αριθμησησ Δυαδικοι αριθμοι
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Ενότητα 3 : Αναπαράσταση αριθμών στο δυαδικό σύστημα
Πληροφορική Ενότητα 1 (Μέρος Β): Δυαδικό Σύστημα Αρίθμησης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Ψηφιακός Κόσμος Ιωάννα Γαρδίκη
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Hot Potatoes.
5ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
Εισαγωγή στην Πληροφορική μεγάλου όγκου δεδομένων
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ.
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
Το δυαδικό ψηφίο
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Στέλιος Πετράκης
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
1.1 Ψηφιακό – Αναλογικό σύστημα 1.2 Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή Τζικούδη – Παπαγεωργίου Χρυσάνθη ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ – Τμήμα Ε2 Θεσσαλονίκη Νοέμβριος.
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
ΗΜΥ 210: Λογικός Σχεδιασμός, Χειμερινό Εξάμηνο 2008
Πληροφορική Β’ Γυμνασίου Ψηφιακός κόσμος. «ψηφίο»: αρχαία ελληνικά σημαίνει πετραδάκι ή χαλίκι. ψηφιδωτό: Ένα ψηφιδωτό κατασκευάζεται από ψηφίδες, που.
Διαχειρίζεται, Επεξεργάζεται και Ανταλλάσσει
ΗΜΥ 210: Λογικός Σχεδιασμός
Υπολογιστικά Φύλλα Περιεχόμενο κελιού - Πράξεις
B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2 Κωδικοποίηση 9/12/2018 B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2.
Ένα κουίζ για την ασφάλεια στον ψηφιακό κόσμο
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 1 Ψηφιακός κόσμος Κωδικοποίηση

1.3 Αναπαράσταση των συμβόλων Η διαδικασία της αντιστοίχισης των γραμμάτων και των συμβόλων που χρησιμοποιούμε στη γραφή με ένα μοναδικό συνδυασμό των δύο συμβόλων 0 και 1 ονομάζεται κωδικοποίηση Ποιο είναι, όμως, το πλήθος των 0 και 1 που χρειάζονται, ώστε κάθε σύμβολο να το αντιστοιχίσουμε μοναδικά με μία ακολουθία από 0 και 1 ;

Αν είχαμε στη διάθεση μας 1 bit πόσους συνδυασμούς θα προέκυπταν; Παραλληλισμός : αν είχαμε ένα λουκέτο στο ποδήλατό μας με 1 μόνο θέση που μπορεί να είναι 0 ή 1 , πόσες το πολύ προσπάθειες θα χρειαζόμασταν να ανοίξουμε το λουκέτο?? Επιλέξτε τη σωστή απάντηση!!! 4 1 2

Προσπάθησε ξανά!

2 4 3 Αν είχαμε στη διάθεση μας 1 bit θα προέκυπταν οι συνδυασμοί: 0 1 0 1 Δηλαδή 2 συνδυασμοί Αν είχαμε στα διάθεση μας 2 bit πόσοι θα ήταν οι συνδυασμοί? Ποιοι θα ήταν αυτοί? Να σκεφτούν πάλι οι μαθητές το παράδειγμα με το λουκέτο στο ποδήλατο. 2 4 3

Προσπάθησε ξανά!

Ερώτηση : Αν είχαμε στα διάθεση μας 3 bit πόσοι θα ήταν οι συνδυασμοί? Θα προέκυπταν οι συνδυασμοί : 00 01 10 11 Δηλαδή 4 συνδυασμοί Ερώτηση : Αν είχαμε στα διάθεση μας 3 bit πόσοι θα ήταν οι συνδυασμοί? Ποιοι θα ήταν αυτοί? Δραστηριότητα

Αν θεωρήσουμε ότι όλοι οι χαρακτήρες που χρησιμοποιούμε είναι 256? Ποιο είναι, όμως, το πλήθος των 0 και 1 που χρειάζονται, ώστε κάθε σύμβολο να το αντιστοιχίσουμε μοναδικά με μία ακολουθία από 0 και 1; Αν θεωρήσουμε ότι όλοι οι χαρακτήρες που χρησιμοποιούμε είναι 256? Σκέψου: 1 bit  2 συνδυασμοί 2 bit 4 συνδυασμοι (4= 2 *2) 3 bit  8 συνδιασμοί (8= 2*2*2) 4 bit 16 συνδυασμοί (16= 2*2*2*2) … Οπότε πόσα bits θα χρειαστούμε; 7 5 8 6

Προσπάθησε ξανά

για να κωδικοποιήσουμε όλους τους χαρακτήρες θα χρειαστούμε 8 bit για να κωδικοποιήσουμε όλους τους χαρακτήρες

Η ανάγκη να κωδικοποιήσουμε όμοια σε όλους τους υπολογιστές το σύνολο των συμβόλων που χρησιμοποιούμε δημιούργησε τον κώδικα ASCII. Δραστηριότητα Κωδικοποίηση μιας λέξης στη μνήμη του υπολογιστή

Πως δημιουργήθηκε αυτός ο πίνακας; Ο χαρακτήρας b κωδικοποιείται στον πίνακα ASCII στον δεκαδικό αριθμό 98. Ο δεκαδικός αριθμός 98 μετατρέπεται στο δυαδικό σύστημα σε 01100010. Κωδικοποίηση χαρακτήρων στο δυαδικό σύστημα Δραστηριότητα

Αναπαράσταση αριθμών στο δεκαδικό και στο δυαδικό σύστημα αρίθμησης Πως μετατρέπουμε ένα δεκαδικό αριθμό σε δυαδικό; Μετατροπή αριθμών από το δεκαδικό στο δυαδικό σύστημα Πως μετατρέπουμε ένα δυαδικό αριθμό σε δεκαδικό; Δυαδικό σε Δεκαδικό σύστημα  Αναπαράσταση αριθμών στο δεκαδικό και στο δυαδικό σύστημα αρίθμησης Δεκαδικό Σύστημα Δυαδικό Σύστημα 4 100 8 1000 1 5 101 9 1001 2 10 6 110 1010 3 11 7 111 1011

Μπορείτε τώρα να συμπληρώσετε τα φύλλα εργασίας