Το χάρτινο θέατρο εμφανίζεται στη Ευρώπη στα τέλη του 18ου αιώνα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
MARIE CURIE  Project about Project  Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας  Team 3 Ξενίδης Γιώργος Βαρελτζίδου Μαρίνα Γαβριηλίδου Ελένη.
Advertisements

6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
ENGLAND!!! ONE OF THE MOST FAMOUS COUNTRIES IN EUROPE.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Τελική εργασία του μαθήματος “Σχεδιασμός Δημιουργικού & Διαφημιστικών Μηνυμάτων” Ιανουάριος 2054 Ομάδα Χ Ονοματεπώνυμο 1 Ονοματεπώνυμο 2 Ονοματεπώνυμο.
Lesson 6c: Around the City I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
HOW DIGITAL RESOURCES CAN TRANSFORM OUR UNDERSTANDING OF PALAEOGRAPHY FACE VALUE: THE POWER OF IMAGES AT APHRODISIAS.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
VOICES OF YOUNG PEOPLE IN EUROPE-STREET ART by 1st EPAL ELEFSINAS Teacher’s name : Εleni Alexandraki(ΠΕ 06)
 Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons.  Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης Η ιστορία της Τέχνης τους τελευταίους δυο αιώνες - Pablo.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
Having teachers from abroad at our school During the two year Comenius project, we had some teachers from England and Germany teach in our school. Rachel.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
1 Αποτελέσματα κλάδου – ‘Α τρίμηνο 2015 Το α’ τρίμηνο του 2015 ο κλάδος παρουσιάζει τάσεις σταθεροποίησης στα έσοδα του ενώ οι επενδύσεις αυξάνονται με.
“Write your name in Greek” workshop. Greek language The language of Homerus, great poet of the antiquity, The language of the ancient lyrical and tragical.
Απασχόληση φοιτητών Erasmus για πρακτική άσκηση στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Αριάδνη Λ. Χάγερ-Θεοδωρίδου.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Guide to Business Planning The Value System © Guide to Business Planning The “value system” is also referred to as the “industry value chain”. In contrast.
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
Μάθημα 6ο Κινητοποίηση Προσωπικού
The most popular game in Greece
ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ.
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Μετασυλλεκτικοί Χειρισμοί Γεωργικών Προϊόντων
Κεφάλαιο 12 Δάση.
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β4 Σχ. Έτος:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Υδρόβια Φυτά Θεοφανώ Κούλεντρου Rippling Water (Basic)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο τόπος μας… Το πολιτιστικό μας πάρκο ¨Αντώνης Τρίτσης¨
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
International Hospitality Management MC Employability Scheme
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
Εξόρυξη δεδομένων και διαχείριση δεδομένων μεγάλης κλίμακας
(ALPHA BANK – EUROBANK – PIRAEUS BANK)
Γεώργιος Σ. Γκουμάς MD,PhD, FESC
This show was edited by Mike:
Το ιερό δισκοπότηρο της ΙΕ γλωσσολογίας
Αντίληψη αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου και άρα τα χαρακτηριστικά.
Σεμινάριο “Πώς να καταστήσετε το έργο σας Ανοικτής Πρόσβασης”
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Up for a Game?. The Game is called: FIND 1. Find the Light- Cigarette!
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
Θεωρία Παιγνίων: οι Καταλήψεις και οι Τζαμπατζήδες
aka Mathematical Models and Applications
Study in Holland: open to international minds
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Study in Holland: open to international minds
This show was edited by Mike:
Βάλια Τόλιου, Registry Manager for Greece
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
This show was edited by Mike:
This show was edited by Mike:
Τμήμα Πληροφορικής Α.Π.Θ. Παρουσίαση της Κατεύθυνσης
2013 edition Wilfred E. Major
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Ο Γαλιλαίος και οι παρατηρήσεις του
Επέκταση εγγύησης σε 3 χρόνια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το χάρτινο θέατρο εμφανίζεται στη Ευρώπη στα τέλη του 18ου αιώνα

Χάρτινο Θέατρο Θέατρο από χαρτί Ξεκίνησε ως αντιγραφή των κανονικών θεάτρων. βρίσκει την αυτονομία του σαν είδος και εξαπλώνεται στην Ευρώπη Η πρώτη παραγωγή σε χάρτινο θέατρο εμφανίζεται στην Αγγλία γύρω στο 1811 Paper theater has a long tradition.  It is difficult to name an adequate date for the earliest paper theater, but examples dating from historic figure sheets we can even recognize the faces of famous actors of the time.  It is apparent that the first paper theater productions tried to copy actual theater productions.  The paper theater soon found its own independent publishing format and historic figure sheets we can even recognize the faces of famous actors of the time.  It is apparent that the first paper theater productions tried to copy actual theater productions.  The paper theater soon found its own independent publishing format and spread rapidly throughout Europe.  The first complete paper theater production with sets, figures, and script appeared in 1811 in England.  About ten years later the first prosceniums appeared from German publishers, followed by publishers in Austria, Spain, France, and Denmark.

Στη Γερμανία (Papiertheater) εμφανίζεται στα τέλη του 18ου αιώνα, και συγκεκριμένα στη Νυρεμβέργη -κέντρο παραγωγής παιχνιδιών και λιθογραφίων Οι πρώτοι Γερμανοί εκδότες παιδικών εντύπων που ασχολήθηκαν με το χάρτινο θέατρο αντέγραψαν και απλοποίησαν το peep-show, τυπώνοντας ξεχωριστά τα κτίσματα και τα τοπία ως σκηνικά, και τις φιγούρες ως ηθοποιούς. Στηρίζεται στο οπτικό παιχνίδι peep-show (κρυφοκοίταγμα), μια σειρά δηλαδή χαρτοκοπτικών εικόνων, τοποθετημένων επάλληλα η μία πίσω από την άλλη και ενωμένων σαν ακορντεόν Above: Fritz with a Royal Theater, shown without curtain. (Poor color, sorry!) (click  for larger view)   Victorian era paper theaters, or model theaters, published by Alfred Jacobsen (from Denmark), were one of my hobbies as a child. Most of these had been collected by my family. I still maintain an interest in this fascinating and creative hobby. There are beautifully printed figures, like paper dolls, and scenes with many different plays from the real stage. Many of the original plates are being re-printed, and are available today. Lighting and special effects are the added attractions, making the plays truly exciting, even in today's world of computers and animation

Την οριστική του μορφή το γερμανικό χάρτινο θέατρο την πήρε τη δεκαετία του 1820, ακμάζοντας στο Μόναχο, το Μainz, το Esslingen, το Νeuruppin, και ιδιαίτερα στο Βερολίνο -πόλεις όπου έδρευαν οι περισσότεροι εκδοτικοί οίκοι της Γερμανίας.

Στο Μόναχο και το Esslingen λειτουργούσε ο εκδοτικός οίκος Schreiber (1835-1960). Το 1850 ο Ferdinand Schreiber ανέλαβε εκδοτικό οίκο και κατόρθωσε να τον αναπτύξει τόσο, ώστε στα τέλη του 19ου αιώνα να θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους του χάρτινου θεάτρου στη Γερμανία. Βελτίωσε την ποιότητα των σκηνικών του συνεργαζόμενος με τον γνωστό Γερμανό σκηνογράφο στο Μόναχο Τh. Guggenberger ενώ για τη διασκευή των θεατρικών που εξέδιδε συνεργάστηκε με τον κειμενογράφο Ε. Sievert. Το ρεπερτόριο του Schreiber ήταν πλούσιο και ποικιλόμορφο. Οι χρωμολιθογραφίες των σκηνικών του παραπέμπουν σε παραμυθία, παραστάσεις παιδικής λογοτεχνίας, καθώς και στο ρεπερτόριο του γερμανικού θεάτρου που διασκευάζονταν για παιδιά και προσαρμόζονταν για το χάρτινο θέατρό του

P-181-R More Than Pearls and Gold Alfred Jacobsen, sheet 181 Χάρτινες φιγούρες P-181-R More Than Pearls and Gold Alfred Jacobsen, sheet 181

Toy Theater Festival Alfred Jacobsen style Royal Theater Model theater is called "Dukketeater", or doll theater, in Denmark, and "Kindertheater", or children's theater, in Germany. Other countries produced model or toy theaters, but the prints from Denmark and Germany were some of the most outstanding. It is also commonly known as Toy Theater, despite the fact that there are more adults involved and performing, than children. Right: Visitors at the Preetz, Germany toy theater festival examine the workings of a Large, C size,  Alfred Jacobsen style Royal Theater (click  for larger Toy Theater Festival Alfred Jacobsen style Royal Theater

Η κατασκευή Τα παιδιά αγόραζαν τα έντυπα με το κείμενο και τις φιγούρες του έργου…….. Για να παρουσιάσουν τα παιδιά ένα έργο στη δική τους χάρτινη σκηνή, έπρεπε να προετοιμαστούν. Η διαδικασία αυτή αποτελούσε το πιο συναρπαστικό στάδιο, που πολλές φορές κρατούσε και έναν μήνα. Πρώτα πρώτα, αγόραζαν το έντυπο με το κείμενο και τις φιγούρες ενός έργου. Σε ορισμένα έντυπα — ιδίως του Schreiber (15)-, στο εξώφυλλο υπήρχε κατάλογος των έργων που είχαν εκδοθεί και στο οπισθόφυλλο αναλυτικός πίνακας των σκηνικών τους (σκηνή, προσκήνιο, κυριότερα σκηνικά και οι κουρτίνες της αυλαίας). Στη δεύτερη σελίδα του εντύπου, αναγράφονταν οι κωδικοί των απαραίτητων σκηνικών για το συγκεκριμένο έργο. Τις λιθογραφίες των σκηνικών τα παιδιά τις προμηθεύονταν ξεχωριστά, τυπωμένες σε μεγάλα φύλλα, από τα χαρτοπωλεία ή τα βιβλιοπωλεία. Τα παιδιά έκοβαν τα σκηνικά και τις φιγούρες με το ψαλίδι, τα κολλούσαν με αλευρόκολλα σε χαρτόνια, και έκοβαν το περίγραμμά τους με κοπίδι. Αρχικά, αυτές οι λιθογραφίες ήταν ασπρόμαυρες και ζωγραφίζονταν από τα παιδιά. Αργότερα, η τεχνική της χρωμολιθογραφίας απλοποίησε την εκτύπωση και τη ζωγραφική τους, κά­νοντας πιο εντυπωσιακά τα σκηνικά. Στις υποδοχές που υπήρχαν στην ξύλινη βάση τοπο­θετούσαν τα σκηνικά, διαμορφώνοντας μια τρισδιάστα­τη σκηνή, η οποία αναδεικνυόταν από τον φωτισμό ενός κεριού. Στο προσκήνιο στερέωναν την αυλαία με τις κόκκινες κουρτίνες της —υπήρχαν οι καλής ποιότητας υφασμάτινες κουρτίνες, αλλά και οι λεπτές υφασμάτινες, που κολλιούνταν σε λεπτό χαρτί για να γίνουν πιο ανθεκτικές-. Για τις γρήγορες εναλλαγές των σκηνικών που απαιτούσαν οι πράξεις του έργου, οι εκδότες είχαν προτείνει έναν απλό και εύκολο τρόπο. Τα παιδιά κολλούσαν τα σκηνικά της μίας πράξης στη μία όψη ενός χαρτονιού και τα σκηνικά της άλλης στην πίσω, προκειμένου περιστρέφοντας το χαρτόνι να αλλάζει το σκηνικό. Τα απαραίτητα διακοσμητικά του χώρου, στηρίζονταν σε μικρές ξύλινες βάσεις. Κάθε φιγούρα στερεωνόταν σε ένα πολύ λεπτό και μακρύ σύρμα, με το οποίο τα παιδιά την κινούσαν στη σκηνή από το πλάι. Πολλές φορές, τα πλαϊνά σκηνικά και τα διακοσμητικά στοιχεία δυσκόλευαν την κίνηση των χάρτινων ηθοποιών με αποτέλεσμα -ιδιαίτερα στο γερμανικό θέατρο-, οι φιγούρες να παραμένουν ακίνητες σχεδόν σε όλη τη διάρκεια μιας πράξης.

Κατασκευές χάρτινου θέατρου

Παράσταση από τον εκπαιδευτικό

Παράσταση από τα παιδιά

Θέατρο σκιών

Παραστάσεις φοιτητών/τριών του ΤΕΑΠΗ Παραστάσεις φοιτητών/τριών του ΤΕΑΠΗ