Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Advertisements

Το αναπνευστικό σύστημα Αναπνευστικές χωρητικότητες
ΜΕΤΡΗΣΗ ΖΩΤΙΚΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ
Ζωτικά σημεία Φανερώνουν τη λειτουργική κατάσταση του σώματος
θερμοκρασία , σφυγμός , αναπνοή & αρτηριακή πίεση Ζωτικά σημεία Φανερώνουν τη λειτουργική κατάσταση του σώματος θερμοκρασία , σφυγμός , αναπνοή &
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Διδακτική Πληροφορικής
5. ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΝΟΩΝ
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Ανθρωπολογία του Θεάτρου Ενότητα 4 η : Βασικές αρχές της Τέχνης του Ηθοποιού Γιώργος Σαμπατακάκης, M.Phil. (Καίμπρητζ) – Ph.D. (Λονδίνο) Τμήμα Θεατρικών.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 2: ΖΗΤΗΣΗ. Διάλεξη 3. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Υψηλές Τάσεις Ενότητα 3: Θεωρία Διάσπασης SF 6 και Μειγμάτων Αερίων Κωνσταντίνος Ψωμόπουλος Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 12: Οδηγίες δημιουργίας φυτολογίου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα,
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου ΙΙ
Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε.
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Μέτρηση κεντρικής φλεβικής πίεσης (1 από 4)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Βρογχοαναρρόφηση (1 από 4)
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Ενότητα # 8: ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ Αιλιάνα Μαρτίνη Τμήμα Ιστορίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
ΕνΟτητα # 9: Ms Word VI CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΛΕΠΤΟΤΟΙΧΑ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 3: Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνου.
Λοιμώδη Νοσήματα – Υγιεινή Αγροτικών Ζώων
ΑΝΑΛΥΣΗ ΙΖΗΜΑΤΟΓΕΝΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΔΙΚΤΥΩΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 5: Κανονικοποιημένες Καμπύλες
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(4)
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 7: Επίλογος. Σύνοψη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕνΟτητα # 8: Ms Word V CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 13: Ζωτικά Σημεία - Αναπνοή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Σκοποί ενότητας .. . …. … Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Περιεχόμενα ενότητας Ορισμός Αναπνοής. Αλλαγές στην αναπνοή. Νοσηλευτικό Πλάνο. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη ΖΩΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΑΝΑΠΝΟΗ Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 6

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Αναπνοή Αναπνοή είναι η ενέργεια της εναλλασσόμενης εισπνοής και εκπνοής. Εξωτερική αναπνοή ονομάζεται η ανταλλαγή οξυγόνου και διοξειδίου του άνθρακα ανάμεσα στις πνευμονικές κυψελίδες και το πνευμονικό αίμα. Eσωτερική αναπνοή είναι η ανταλλαγή των ιδίων αερίων μεταξύ του αίματος και των κυττάρων των ιστών του σώματος. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 7

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Εισπνοή Εισπνοή ονομάζεται η είσοδος αέρα στους πνεύμονες. Εκπνοή ονομάζεται η απομάκρυνση του αέρα από τους πνεύμονες στην ατμόσφαιρα. Αερισμός ονομάζεται η μεταφορά αέρα μέσα και έξω από τους πνεύμονες. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 8

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Τύποι αναπνοής Πλευρική (θωρακική) αναπνοή Διαφραγματική (κοιλιακή) αναπνοή. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 9

Παρακολούθηση της αναπνοής Η αναπνοή πρέπει να παρακολουθείται όταν ο ασθενής είναι χαλαρός γιατί η άσκηση επηρεάζει την αναπνοή, και αυξάνει την συχνότητα και το βάθος αυτής. Το άγχος πιθανόν να επηρεάζει την συχνότητα και το βάθος Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 10

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Πριν την παρακολούθηση της αναπνοής ενός ασθενή ο νοσηλευτής πρέπει να είναι ενήμερος για: Την κανονική αναπνοή του ασθενή. Την επίδραση του αναπνευστικού προβλήματος του ασθενή πάνω στην αναπνοή. Κάθε φάρμακο ή θεραπεία που μπορεί να επηρεάσει την αναπνοή. Την σχέση της αναπνοής με την καρδιοαγγειακή λειτουργία. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 11

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Στοιχεία καταγραφής: Ο ρυθμός, το βάθος, η συχνότητα, η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα της αναπνοής πρέπει να καταγράφονται. Η συχνότητα της αναπνοής κανονικά περιγράφεται σε αναπνοές / Min. Η αναπνοή που έχει κανονική συχνότητα και βάθος ονομάζεται φυσιολογική αναπνοή. Ανώμαλη, αργή αναπνοή αναφέρεται ως βραδύπνοια . Ανώμαλη, γρήγορη αναπνοή ονομάζεται ταχύπνοια . Άπνοια είναι η απουσία αναπνοής. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 12

Παράγοντες που επηρεάζουν την αναπνοή Οι παράγοντες που αυξάνουν την συχνότητα περιλαμβάνουν την άσκηση (αύξηση του μεταβολισμού), άγχος, αύξηση της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος και μικρή συγκέντρωση Ο2 σε μεγάλα ύψη. Παράγοντες που μειώνουν την συχνότητα της αναπνοής περιλαμβάνουν μικρή θερμοκρασία του περιβάλλοντος, κάποια φάρμακα (π.χ. ναρκωτικά), την αύξηση της ενδοκρανιακής πίεσης. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 13

Χαρακτηριστικά αναπνοής Κατά την διάρκεια μιας κανονικής εισπνοής και εκπνοής ένας ενήλικας λαμβάνει 500ml αέρα. Αυτή η ποσότητα ονομάζεται φυσιολογική ποσότητα. Η θέση του σώματος επηρεάζει την ποσότητα του αέρα που μπορεί να εισπνεύσει ένα άτομο. Σε άτομα που βρίσκονται σε ύπτια θέση πραγματοποιούνται δύο φυσιολογικές διαδικασίες: αύξηση της ποσότητας του αίματος στην θωρακική κοιλότητα και πίεση του θώρακα. Αποτέλεσμα, ο ασθενής έχει φτωχή λειτουργία των πνευμόνων που προδιαθέτει για στάση υγρών και επακόλουθη φλεγμονή. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 14

Θέση του σώματος και αναπνοή Η θέση του σώματος επηρεάζει την ποσότητα του αέρα που μπορεί να εισπνεύσει ένα άτομο. Σε άτομα που βρίσκονται σε ύπτια θέση πραγματοποιούνται δύο φυσιολογικές διαδικασίες: αύξηση της ποσότητας του αίματος στην θωρακική κοιλότητα και πίεση του θώρακα. Αποτέλεσμα, ο ασθενής έχει φτωχή λειτουργία των πνευμόνων που προδιαθέτει για στάση υγρών και επακόλουθη φλεγμονή. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 15

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ήχοι αναπνοής Οι ήχοι κατά την διάρκεια της αναπνοής έχουν μεγάλη σημασία. Κανονικά η αναπνοή είναι χωρίς θόρυβο. Πολλοί ήχοι εμφανίζονται ως αποτέλεσμα της παρουσίας υγρών στους πνεύμονες και μπορούν να ακουστούν καλύτερα με το στηθοσκόπιο. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 16

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Αλλαγές στην αναπνοή Συχνότητα. Ταχύπνοια: γρήγορη, ρηχή αναπνοή. Βραδύπνοια: ανώμαλη, αργή αναπνοή. Άπνοια: απουσία αναπνοής. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 17

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ποσότητα Υπεραερισμός: ένα υπέρ διάταση των πνευμόνων από γρήγορες και βαθιές αναπνοές. Υποαερισμός: υπό - διάταση των πνευμόνων ο οποίος χαρακτηρίζεται από ρηχή αναπνοή. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 18

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ρυθμός Chegne – Stoke αναπνοή ή περιοδική αναπνοή: αναπνοή χαρακτηριζόμενη από ρυθμική αύξηση και μείωση του βάθους της αναπνοής και τακτικά επαναλαμβανόμενες σε τακτά διαστήματα απνοϊκές περιόδους. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 19

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ευκολία ή προσπάθεια Δύσπνοια: αίσθημα δυσχέρειας της αναπνοής. Ορθόπνοια: αναπνευστική δυσχέρεια που ανακουφίζεται στην όρθια στάση. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 20

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Νοσηλευτικό Πλάνο Νοσηλευτική διάγνωση Μη αποτελεσματική αναπνοή / εισπνοή και / ή η εκπνοή η οποία δεν επιφέρει επαρκή αερισμό. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 21

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Σκοπός Αναπνευστική κατάσταση: Αερισμός Κίνηση του αέρος μέσα και έξω από τους πνεύμονες Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 22

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Παρεμβάσεις Αναπνευστική παρακολούθηση. Συλλογή και ανάλυση των στοιχείων για να εξασφαλιστεί η βατότητα των αναπνευστικών οδών και η επάρκεια αναλογικής Ο2. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 23

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Απλές ενέργειες Καταγραφή της θορυβώδους αναπνοής, όπως ροχαλητό. Καταγραφή της συχνότητας, ρυθμού, βάθους και προσπάθειας της αναπνοής . Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 24

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Μέτρηση της Αναπνοής Εξοπλισμός: Ένα ρολόι με δείκτες. Προετοιμασία: Κατάλληλη ώρα. Πραγματοποίηση: Ενημέρωση του ασθενή, εξασφάλιση ησυχίας, μέτρηση συχνότητας , βάθους, ρυθμού αναπνοής, καταγραφή των στοιχείων στο θερμομετρικό διάγραμμα με πράσινο στυλό. Εκτίμηση: Ερμηνεία των αποτελεσμάτων. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 25

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Βιβλιογραφία Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 26

Τέλος Ενότητας