Using Narrative Inquiry as a Research Method

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΝΕΦΡΙΤΙΔΑΣ ΛΥΚΟΥ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ. American College of Rheumatology Guidelines for Screening, Treatment, and Management of Lupus Nephritis.
Advertisements

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής.
Εισαγωγή στην Κοινωνική Ανθρωπολογία Ενότητα 2: Ιστορία και Μεθοδολογία της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πηνελόπη Παπαηλία Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΒΑΣΕΙ ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ. Σμαράγδα Φαρίδου,
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
1 ΕΚΠΟΝΗΣΗ - ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
«Σχολική Βία: αιτίες & αντιμετώπιση» Ανθή Καρατράντου Πάτρα 2016.
Φυσική για Μηχανικούς Ηλεκτρομαγνητισμός Ηλεκτρικά Πεδία Εικόνα: Μητέρα και κόρη απολαμβάνουν την επίδραση της ηλεκτρικής φόρτισης των σωμάτων τους. Κάθε.
Μάθημα: Σύγχρονα Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών Διδάσκων: Χ. Λεμονίδης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
Εκπαιδευτικός ερευνητής Εαρινό εξάμηνο
Μάθημα 1 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Διευθύνσεις και Πρωτόκολλα. Διευθύνσεις Πως αποκωδικοποιούνται οι διευθύνσεις: Πρωτόκολλο://server.domain.
Φυσική για Μηχανικούς Ηλεκτρομαγνητισμός Ηλεκτρικά Πεδία Εικόνα: Μητέρα και κόρη απολαμβάνουν την επίδραση της ηλεκτρικής φόρτισης των σωμάτων τους. Κάθε.
ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΣΥΠ Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ Εργασία: Kινηματογραφική ταινία «The white ribbon»
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Στρατηγική Διδασκαλίας
Συγγραφή εργασιών Το επιστημονικό άρθρο.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Έρευνα δράσης (action research) Η έρευνα δράσης είναι μια ερευνητική διαδικασία που οι ίδιοι οι άνθρωποι της πράξης διενεργούν, με στόχο να βελτιώσουν.
Διευθύνσεις και Πρωτόκολλα στο διαδίκτυο
Τεχνολογία Επικοινωνιών
Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - ΠΡΟΤΖΕΚΤ
Διδακτική αξιοποίηση Ψηφιακού Υλικού στη Θρησκευτική Εκπαίδευση
Η Ερμηνευτική Μέθοδος Η διαλεκτική του βέβαιου και του αβέβαιου
Η δύναμη της εικόνας «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο» είναι το κυρίαρχο μήνυμα της φετινής Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου καθώς αντικατοπτρίζει.
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής Στ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
Δομημένη Δραστηριότητα Αφήγησης
AΝΑΠΤΥΞΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
Αλληλοεπιδράσεις οπτικών στοιχείων
2. Μάθηση μέσω Σχεδιασμού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μακροοικονομία Διάλεξη 9.
Ιδιότητα του Πολίτη και Μετανεωτερικότητα
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Revision (directions, home, past events, doctor, σε εστιατόριο)
ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ.
“One Map Endless Possibilities”
15ο Γυμνάσιο –Λ.Τ Β΄ Λυκείου Τμήμα 3ο
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ
Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Τι είναι η πληροφορία
Δημιουργία και σχεδιασμός Πειραματικού Πρωτοκόλλου
Πώληση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας
ΧΑΜΣΤΕΡ.
Κατερίνα Μαυραντωνάκη
O ρόλος της ερώτησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου και Εκπαίδευση
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Μέθοδοι αξιολόγησης του εκπαιδευτικού λογισμικού
Το Διαδίκτυο.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Στο τμήμα αυτό του μαθήματος προτείνεται και εφαρμόζεται ένα τριεπίπεδο πλαίσιο ανάλυσης και κριτικής θεώρησης Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Γενικό Λύκειο Κολλεγίου Αθηνών
Πρακτική Άσκηση Σπουδαστών ΙΙΕΚ δήμου βόλου
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Επιχειρηματολογώ στο μάθημα της γλώσσας
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΛΑΔΑΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ
Ρατσισμός: Μια παγκόσμια απειλή
Ηλεκτρομαγνητισμός Ηλεκτρικά Πεδία
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
Ηλεκτρομαγνητισμός Ηλεκτρικά Πεδία
Μέτρηση της αντίστασης του Ηλεκτροδίου Γείωσης Ηλεκτρικής Εγκατάστασης
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
Θεωρίες Μάθησης και Διδακτική Μεθοδολογία της ΘΕ
AMD3100 reprogrammed Tregs to helper-like cells.
Παιδικά γάλατα Τάξη – τμήμα : Β3β
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Using Narrative Inquiry as a Research Method Leonard Webster and Patricie Mertova Επιμέλεια: Αρετή Ευσταθίου

Οι καταβολές της έρευνας μέσω narrative Η ‘αφηγηματική στροφή’ ξεκίνησε στα 1960 από τις γαλλικές στρουκτουραλιστικές θεωρίες Μέχρι τα 1980 εμπλουτίστηκε υιοθετώντας θεωρητικές προσεγγίσεις (πχ φεμινισμός) Μετά τα 1980 χρησιμοποιήθηκε σε διάφορους κλάδους: Ιστορία (White, 1981; Carr, 1986) Ψυχολογία (Polkinghorne, 1988) Ψυχολογία, εκπαίδευση και νομική (Bruner) Εκπαίδευση

Η χρησιμότητα της έρευνας μέσω narrative Η αφήγηση απεικονίζει την εμπειρία και την συνείδηση των ανθρώπων Η αφήγηση εκθέτει την ανθρώπινη εμπειρία μέσω της κατασκευής και επανακατασκευής προσωπικών ιστοριών Αντιμετωπίζει θέματα συνθετότητας και κουλτούρας του ανθρώπου γιατί έχει την δυνατότητα να καταγράφει και να εξιστορεί τι είχε την μεγαλύτερη επίδραση πάνω μας Δίνει φωνή στον συμμετέχοντα στην έρευνα και κάνει δυνατή την καλύτερη κατανόησή μας

Θεωρίες που διέπουν το narrative Στον μοντερνισμό η αλήθεια και η γνώση έχουν μορφή βασισμένη σε λογικές αποδείξεις. Υπάρχει αντικειμενική αλήθεια Η επιρροή του μοντερνισμού στην εκπαιδευτική έρευνα έχει να κάνει με αντικειμενικές μπηχεβιοριστικές προσεγγίσεις Στον μεταμοντερνισμό η αλήθεια και η γνώση δεν είναι μια δεδομένη πραγματικότητα και δεν υπάρχει αντικειμενική αλήθεια. Υπάρχει μετακίνηση από τις γραμμικές, ορθολογιστικές αξίες του μοντερνισμού Ο μεταμοντερνισμός με τις πολλαπλές του αλήθειες και την υποκειμενικότητα στην αντίληψη για τον κόσμο μπορεί να αντιμετωπίσει εκπαιδευτικές ανάγκες που ενσωματώνουν την κουλτούρα

Ανάλυση των narratives μέσω κρίσιμων περιστατικών Τα περιστατικά είναι κρίσιμα σημεία στη ζωή ενός ανθρώπου Η προσέγγιση μέσω κρίσιμων περιστατικών βοηθά και στην οικονομία παρουσίασης των δεδομένων Χαρακτηριστικά κρίσιμων περιστατικών: Έχουν επηρεάσει την πρακτική του αφηγητή στην εργασία του Μπορεί να είναι μια τραυματική εμπειρία Έχουν επηρεάσει συνολικά τον αφηγητή Είναι μια εμπειρία αλλαγής που αναγνωρίζεται μετά Αδυναμία πρόβλεψης κρίσιμων περιστατικών

Ανάλυση των narratives μέσω κρίσιμων περιστατικών 3 τύποι κρίσιμων περιστατικών (Meason, 1985): Εξωγενή (πολιτικά ή ιστορικά αίτια) Εγγενή (συμβαίνουν στην πορεία εξέλιξης του επαγγέλματος) Προσωπικά (οικογενειακά, ασθένειες κλπ) Κατηγορίες για ανάλυση των δεδομένων Κρίσιμα περιστατικά Παρόμοια περιστατικά (like events) Άλλα περιστατικά

Αναγνώριση κρίσιμων περιστατικών Υπάρχουν σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο (μπορεί να λαμβάνουν χώρα σε μία κοινότητα π.χ. κοινότητες πρακτικής) Έχουν αντίκτυπο στους συμμετέχοντες Προκαλούν αλλαγές στις ζωές των ανθρώπων Δεν είναι προγραμματισμένα Μπορεί να αποκαλύπτουν patterns συμπεριφοράς Αναγνωρίζονται μόνο μετά το περιστατικό Υπάρχει ισχυρή συναισθηματική εμπλοκή

Συλλέγοντας τις ιστορίες Ανοιχτού τύπου ερωτήσεις (διαχωρισμός από την κλασσική συνέντευξη) Ερωτήσεις δομημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να ενθαρρύνεται η ανάκληση και ο αναστοχασμός κρίσιμων περιστατικών. Οι ιστορίες θα πρέπει να αντικατοπτρίζουν την εμπειρία και την προσωπική κατανόηση Σκέψου μία μνήμη που έχεις πάνω στο… Μίλησε για αυτήν… Πως θα έλεγες ότι σε επηρέασε αυτό; Τι ρόλο έπαιξαν οι άλλοι σε αυτό; … Μία πρόταση ανάλυσης των κρίσιμων περιστατικών Reighart and Loadman (1984) Κάθε περιστατικό ταξινομείται με 4 τρόπους Τύπος της εμπειρίας Τύπος του περιστατικού Κατηγορία του περιστατικού Επιρροή του περιστατικού

Κριτήρια ποιότητας εγκυρότητα αξιοπιστία προσβασιμότητα οικονομία πλαίσιο διαδικασία και κατασκευή της γνώσης οικονομία ηθικά ζητήματα