ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Advertisements

2.7 Χημική αντίδραση.
γάλα κεφίρ (3/3) Χημική ανάλυση του γάλακτος κεφίρ
1. Πού διδάσκω; Τάξη: Γ’ Λυκείου Επίπεδο-αποδοχή μαθητών: Μέτριο
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές  Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med  Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΕΡΟ.
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
των διαλυμάτων των οξέων
Όξινος βασικός χαρακτήρας - pH.
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Α΄ΕΠΑΛ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΕΩΝ
Γ΄Λυκείου Κατεύθυνσης
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Χημείας Α΄Γενικού Λυκείου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Χημείας Α΄Γενικού Λυκείου ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΜΕΤΑΛΛΩΝ
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ Eπιμέλεια Νίκος Μαρκουλάκης Χημικός.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ, ΟΞΕΑ, ΒΑΣΕΙΣ, pH. ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΞΙΚΟΥ ΟΞΕΟΣ
Οξέα οξύ (ετυμολογικά): οτιδήποτε είναι μυτερό, αιχμηρό
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΧΗΜΕΙΑ ΛΥΚΕΙΟΥ Παρασκευή σαπουνιού
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση θερμοκρασίας και συγκέντρωσης.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Xημεία Γ΄ Γυμνασίου: Εισαγωγή στα Οξέα.
Arrhenius. Arrhenius Ιοντισμός ηλεκτρολύτη μέσα στο νερό.
1.1 Ιδιότητες των οξέων 1.2 Οξέα κατά Arrhenius
Εξουδετέρωση.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
Γ.Ζ.Καπελώνης ΕΚΦΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ Το «σενάριο» Αφού ολοκληρώσουμε τη διδασκαλία στο κεφάλαιο 3 οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν την εργαστηριακή άσκηση «Προσδιορισμός.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση καταλυτών στην ταχύτητα αντίδρασης.
Γυμνάσιο Προαστίου Τι θα δείτε:  Σε διηθητικό χαρτί γράφουμε το «μήνυμά» μας με τη βοήθεια ενός μικρού πινέλου που βουτάμε σε άχρωμο διάλυμα φαινολοφθαλεΐνης.
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.2.Θ: ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗΣ (α) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Τι είναι: ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗΣ είναι η διαδικασία προσδιορισμού του.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Θωμάς Νίκας Φυσικός MSc Ραδιοηλεκτρολογίας Φυσικά Δημοτικού…
5. ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΕΩΣ -πρόκειται για τη σπουδαιότερη τάξη των ογκομετρικών μεθόδων αναλύσεως με ευρύτατη χρήση στη χημεία, τη βιολογία, τη γεωλογία,
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ.
Ογκομετρική ανάλυση Είναι η μεθοδολογία κατά την οποία προσδιορίζεται η συγκέντρωση διαλύματος άγνωστης ουσίας με την προσθήκη μετρήσιμου όγκου διαλύματος.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.2.H: ΔΕΙΚΤΕΣ (α) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Ο προσδιορισμός του pH ενός διαλύματος γίνεται: Α) ΗΛΕΚΤΡΟΜΕΤΡΙΚΑ (Με πεχάμετρο) Β) ΧΡΩΜΑΤΟΜΕΤΡΙΚΑ.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα Ογκομέτρηση Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα – Ογκομέτρηση Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Αντώνης Χρονάκης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
ΧΗΜΕΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΙΔΗΡΟΥ - ΧΑΛΚΟΥ
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γυμνασίου
Χημεία Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Παρασκευές διαλυμάτων Μέτρηση pH
ΟΙΝΟΛΟΓΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3ο.
Απομόνωση DNA από φυτικούς οργανισμούς!.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
ΕΚΦΕ ΝΙΚΑΙΑΣ Ακροπόλεως 53 Νίκαια.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΔΕΙΚΤΕΣ Πρόκειται για ασθενείς ηλεκτρολύτες (οργανικά οξέα ή βάσεις) με χαρακτηριστική ιδιότητα το διαφορετικό χρώμα αδιαστάτων μορίων και χαρακτηριστικών.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
Δείκτες Επιμέλεια : Αλεξόπουλος Παναγιώτης, Χημικός, Συνεργάτης ΕΚΦΕ Ηλιούπολης.
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΡΟΗΣ
ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr.bounartzis
Ποιές ενώσεις ονομάζονται δείκτες; Που χρησιμοποιούνται οι δείκτες;
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Όξινος χαρακτήρας των καρβοξυλικών οξέων

Ουσίες που απαιτούνται Όργανα που απαιτούνται Λευκό ξύδι Στήριγμα δοκιμαστικών σωλήνων Χυμός λεμονιού Δοκιμαστικοί σωλήνες Ασπιρίνη Πεχαμετρικό χαρτί Οξικό οξύ CH3COOH 0,1Μ Πεχάμετρο Οξικό οξύ CH3COOH 2Μ Διάλυμα ΝαΟΗ 0,1Μ Ηλιανθίνη Βάμμα Ηλιοτροπίου Φαινολοφθαλεΐνη Μαγειρική σόδα NaHCO3 ή Να2CO2 ή μαρμαρόσκονη Σκόνη ή ταινία Mg Κομματάκια Zn, Pb

Αλλαγή χρώματος δεικτών – Μέτρηση ρΗ Ρίχνουμε σε 2 δοκιμαστικούς σωλήνες καθένα από: 2 mL λευκού ξυδιού 2 mL χυμό λεμονιού 2 mL διάλυμα ασπιρίνης 2 mL διάλυμα οξικού οξέος 0,1Μ και προσθέτουμε λίγες σταγόνες από τους δείκτες ηλιανθίνη και βάμμα ηλιοτροπίου. Σημειώνουμε τις παρατηρήσεις μας

Σε λευκό πλακάκι τοποθετούμε κομμάτια πεχαμετρικού χαρτιού και ρίχνουμε πάνω μια σταγόνα διαλύματος. Συγκρίνουμε με το χρώμα στο κουτί και υπολογίζουμε το pH του διαλύματος. Ελέγχουμε με τη χρήση πεχαμέτρου. Διάλυμα ξυδιού Χυμός λεμονιού Διάλυμα ασπιρίνης Διάλυμα οξικού οξέος Διάλυμα ΝαΟΗ Χρώμα με δείκτη ηλιανθίνης Χρώμα με δείκτη βάμμα ηλιοτροπίου Τιμή pH pH ≤ 3 κόκκινο pH ≥ 4,5 κίτρινο pH ≤ 8,3 άχρωμη pH ≥ 10 κόκκινη Ηλιανθίνη Φαινολοφθαλεΐνη Βάμμα του ηλιοτροπίου pH ≤ 4,5 κόκκινο pH ≥ 8,3 γαλάζιο

Αντίδραση μετάλλων με διάλυμα καρβοξυλικού οξέος Σε 2 δοκιμαστικούς σωλήνες ρίχνουμε 2 mL διαλύματος CH3COOH 2 Μ και σε άλλον ένα 2 mL 0,1Μ αντίστοιχα. Στους 2 πρώτους προσθέτουμε από ένα κομματάκι ψευδαργύρου στον έναν και ένα κομματάκι μόλυβδου στον δεύτερο. Στον τρίτο ρίχνουμε σκόνη ή ταινία μαγνησίου Παρατηρούμε τι συμβαίνει μέσα στο δοκιμαστικό σωλήνα και καταγράφουμε τις παρατηρήσεις μας .

Αντίδραση του CH3COOH με NaHCO3 Στο διαχωστικό χωνί ρίχνουμε περίπου 10 mL ξίδι ή (CH3COOH 2M) Τοποθετούμε το άλλο άκρο το λαστιχένιου σωλήνα με ποτήρι ζέσης που έχουμε βάλει ασβεστόνερο . Ανοίγουμε τη στρόφιγγα και το ξίδι αντιδρά με τη σόδα. Παρατηρούμε τι συμβαίνει μέσα στη φιάλη, καθώς και στο ποτήρι με το ασβεστόνερο. Καταγράφουμε τις παρατηρήσεις μας.

Εξουδετέρωση διαλύματος CH3COOH από διάλυμα ΝαΟΗ Σε δοκιμαστικό σωλήνα βάζουμε 2 mL CH3COOH 0,1M (ή λευκό ξίδι) Προσθέτουμε 2-3 σταγόνες φαινολοφθαλεΐνη Προσθέτουμε στο διάλυμα του οξέος σταγόνα – σταγόνα διάλυμα ΝαΟΗ μέχρι να δούμε μόνιμη αλλαγή στο χρώμα του διαλύματος Γράφουμε τη χημική εξίσωση της αντίδρασης που έγινε