Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Περιγραφική Στατιστική
Advertisements

ΣΧΕΣΙΑΚΗ ΑΛΓΕΒΡΑ 2 ΜΑΘΗΜΑ 4.
Πολυπλοκότητα Παράμετροι της αποδοτικότητας ενός αλγόριθμου:
Μαθηματικοί Υπολογισμοί Χειμερινό Εξάμηνο η Διάλεξη Επίλυση Εξισώσεων Νοέμβρη 2002.
Εβδομάδα 3 Παρουσίαση Δεδομένων
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 3) 1 Από κοινού κατανομή δύο ΤΜ Στην περίπτωση που υπάρχουν δύο ΤΜ ενδιαφέροντος, η συνάρτηση κατανομής.
Ε λληνικό Ι νστιτούτο Μ ετρολογίας Σύγκριση μεταξύ αναλυτικών και αριθμητικών μεθόδων υπολογισμού της αβεβαιότητας μέτρησης Χρήστος Μπαντής, Ph. D. Νοέμβριος,
Ενεργή επιλογή αλγορίθμου, Active Algorithm Selection, Feilong Chen and Rong Jin Εύα Σιταρίδη.
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 4) 1 Από κοινού κατανομή πολλών ΤΜ Ορίζεται ως από κοινού συνάρτηση κατανομής F(x 1, …, x n ) n τυχαίων.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Μια Στατιστική Έρευνα Διακρίνεται σε 3 Στάδια:
Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων Στατιστική
ΚΑΤΑΝΟΜΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΩΝ ΤΥΧΑΙΩΝ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ
Εισαγωγή Στατιστική είναι η επιστήμη που με τη βοήθεια επιστημινκών μεθόδων ασχολείται με τη συλλογή, οργάνωση, παρουσίαση και ανάλυση αριθμητικών στοιχείων.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Τεστ κύματα. Συντονισμός 1.Αν το χέρι μας ταλαντώνεται με χαμηλή συχνότητα, ποιο από όλα τα εκκρεμή έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να ταλαντώνεται πιο έντονα;
Τι είναι η Κατανομή (Distribution)
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική Ενότητα 1: Περιγραφική Στατιστική Βασίλης Γιαλαμάς Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και.
Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή β) για ένα ποσοστό.
Εργαστήριο Στατιστικής (7 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Εργαστήριο Στατιστικής (8 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Διαστήματα Εμπιστοσύνης για αναλογίες. Ποιοτικές μεταβλητές χαρακτηρίζονται εκείνες οι οποίες τα στοιχεία τους δεν έχουν μετρηθεί με κάποιον τρόπο – οι.
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων Τουρισμού & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Δεδομένα Συχνότητα-Μέτρα Θέσης Μέτρα Διασποράς. Δεδομένα ΠοσοτικάΣυνεχή Διακριτά Ποιοτικά Δεδομένα ΠρωτογενήΔευτερογενή.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 8η Στοχαστικά Σήματα - 1.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ Πηγή: Βιοστατιστική [Σταυρινός / Παναγιωτάκος] Βιοστατιστική [Τριχόπουλος / Τζώνου / Κατσουγιάννη]
Στατιστική Ανάλυση. Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι Ποιες είναι οι διαφορές; Πότε χρησιμοποιούνται; Πότε κάνω στατιστική ανάλυση;
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Στατιστική Στατιστική είναι η συλλογή, οργάνωση, ανάλυση,
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Επικρατούσα τιμή. Σε περιπτώσεις, που διαφορετικές τιμές μιας μεταβλητής επαναλαμβάνονται περισσότερο από μια φορά, η επικρατούσα τιμή είναι η συχνότερη.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Τι μπορούμε να δούμε σε αυτό το ιστόγραμμα?
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 4
Ασκήσεις WEKA Νευρωνικά δίκτυα.
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Στατιστικές Υποθέσεις II
Άσκηση 2-Περιγραφικής Στατιστικής
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
Κανονική Κατανομή.
Η Έννοια της τυχαίας Διαδικασίας
Δρ. Γιώργος Μαρκάκης Καθηγητής Βιομετρίας Τ.Ε.Ι. Κρήτης
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 2
Εισαγωγή στην Στατιστική
Η παρουσίαση του στατιστικού υλικού γίνεται με δύο τρόπους. 1 Η παρουσίαση του στατιστικού υλικού γίνεται με δύο τρόπους! 1. Ο πρώτος συνίσταται.
Μορφές κατανομών Αθανάσιος Βέρδης.
Ομαδοποιημένη Κατανομή Συχνοτήτων
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 3
Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών
Κατανομές πιθανοτήτων
ΚΑΤΑΝΟΜΕΣ Δ. Τσιπλακίδης
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(4)
Στατιστική και λογισμικά στις επιστήμες συμπεριφοράς
Στατιστικές Υποθέσεις
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧ/ΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 ΔΔΕ.
Βαςικα Στατιςτικα Μετρα
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Βιοστατιστική (Θ) ΤΕΙ Αθήνας Ενότητα 3: Περιγραφική στατιστική
Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών
Δυναμικός Κατακερματισμός
Προσέγγιση στην επαλληλία των κινήσεων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών Παράδειγμα n=60 οικογένεις, X=αριθμός παιδιών 2 3 1 4 5

Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών Αριθμός παιδιών συχνότητα Σχετική συχνότητα (%) 8 13,33% 1 18 30,00% 2 22 36,67% 3 7 11,67% 4 6,67% 5 1,67% Σύνολο 60 100,00%

Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών Αριθμός παιδιών συχνότητα Σχετική συχνότητα (%) Αθροιστική συχνότητα Αθροιστική 8 13,33% 1 18 30,00% 26 43,33% 2 22 36,67% 48 80,00% 3 7 11,67% 55 91,67% 4 6,67% 59 98,33% 5 1,67% 60 100,00% Σύνολο

Συχνότητα – Αθροιστική Συχνότητα Αριθμός παιδιών συχνότητα Σχετική συχνότητα (%) Αθροιστική συχνότητα Αθροιστική 8 13,33% 1 18 30,00% 26 43,33% 2 22 36,67% 48 80,00% ... .... ..... Το 22 σημαίνει πως έχουμε 22 οικογένειες με ακριβώς 2 παιδιά Το 48 σημαίνει πως έχουμε 48 οικογένειες που έχουν 2 ή λιγότερα παιδιά (δηλ. 0, 1 ή 2 παιδιά)

Κατανομές (διακριτές) 1 x x 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 συχνότητες Αθροιστικές συχν. f(x), πυκνότητα πιθανότητας Probability density F(x), συνάρτηση κατανομής Distribution function

Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 2) Συνεχών Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 2) Συνεχών Παράδειγμα n=55, X= το βάρος κάποιων προϊόντων (gr) 368 373 374 377 378 379 380 382 383 384 387 388 389 391 392 393 394 395 396 398 399 400 401 402 403 404 405 409 412 413 414 416 417 418 419 421 422 423 424 426 428 429 430 431 435 438  

Ομαδοποίηση των δεδομένων α) Βρίσκουμε τη μικρότερη και τη μεγαλύτερη τιμή, για να βρούμε το εύρος των δεδομένων R = μεγαλύτερη - μικρότερη (π.χ. R=438 - 368 = 70) Έχουμε δηλαδή R μονάδες να καλύψουμε με κάποιες κλάσεις

Ομαδοποίηση των δεδομένων β) αποφασίζουμε για τον αριθμό των κλάσεων (k). Ένας τύπος που δουλεύει σε πολλές περιπτώσεις είναι ο για n=50, χρησιμοποιούμε 6-7 κλάσεις για n=100, χρησιμοποιούμε 7-8 κλάσεις για n=500, χρησιμοποιούμε 9-10 κλάσεις (π.χ. στο παράδειγμα χρησιμοποιούμε 8 κλάσεις)

Ομαδοποίηση των δεδομένων γ) υπολογίζουμε το πλάτος της κάθε κλάσης (d) d>70/8 = 8,75 στρογγυλοποιούμε στο 9 ή στο 10 Προσοχή: στρογγυλοποιούμε πάντα προς τα πάνω!!!

Ομαδοποίηση των δεδομένων δ) τέλος γράφουμε τις κλάσεις (ομάδες). Συνήθως έχουμε πολλές επιλογές από ποιο σημείο να αρχίσουμε και σε ποιο να τελειώσουμε π.χ. 365-375, 375-385, 385-395, 395-405, 405-415, 415-425, 425-435, 435-445 ή 363-373, 373-383, 383-393, 393-403, 403-413, 413-423, 423-433, 433-443

ή ακόμη 360-370, 370-380, 380-390, 390-400, 400-410, 410-420, 420-430, 430-440 Στη συνέχεια μετράμε πόσες περιπτώσεις ανήκουν σε κάθε κλάση. Όταν βρούμε μια τιμή στο ανώτερο άκρο της κλάσης (π.χ. 390), την τοποθετούμε στην επόμενη κλάση.

Π.χ. στην πρώτη κλάση 360-370 έχουμε 2 παρατηρήσεις 368 373 374 377 378 379 380 382 383 384 387 388 389 391 392 393 394 395 396 398 399 400 401 402 403 404 405 409 412 413 414 416 417 418 419 421 422 423 424 426 428 429 430 431 435 438   έχουμε 2 παρατηρήσεις

Ενώ στην δεύτερη 370-380 έχουμε 6 παρατηρήσεις 368 373 374 377 378 379 382 383 384 387 388 389 391 392 393 394 395 396 398 399 400 401 402 403 404 405 409 412 413 414 416 417 418 419 421 422 423 424 426 428 429 430 431 435 438   έχουμε 6 παρατηρήσεις

Οπότε έχουμε τελικά συχνότητα Βάρος 360-370 2 370-380 6 380-390 7 390-400 12 400-410 410-420 9 420-430 8 430-440 4 Σύνολο 55

Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 2) Συνεχών Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 2) Συνεχών Βάρος συχνότητα Σχετική συχνότητα (%) Αθροιστική συχνότητα Αθροιστική 360-370 2 3,64% 370-380 6 10,91% 8 14,55% 380-390 7 12,73% 15 27,27% 390-400 12 21,82% 27 49,09% 400-410 34 61,82% 410-420 9 16,36% 43 78,18% 420-430 51 92,73% 430-440 4 7,27% 55 100,00% Σύνολο

Συχνότητα – Αθροιστική Συχνότητα Βάρος συχνότητα Σχετική συχνότητα (%) Αθροιστική συχνότητα Αθροιστική 360-370 2 3,64% 370-380 6 10,91% 8 14,55% 380-390 7 12,73% 15 27,27% 390-400 12 21,82% 27 49,09% ….. …… Το 7 σημαίνει πως έχουμε 7 προϊόντα με βάρος ανάμεσα στα 380 και τα 390 γραμ. Το 15 σημαίνει πως έχουμε 15 προϊόντα με βάρος λιγότερο από 390 γραμ.

Ιστόγραμμα & Πολύγωνο Συχνοτήτων

Ιστόγραμμα & Πολύγωνο Αθροιστικών Συχνοτήτων

Κατανομές (συνεχείς) συχνότητες Αθροιστικές συχν. 1 συχνότητες Αθροιστικές συχν. f(x), πυκνότητα πιθανότητας F(x), συνάρτηση κατανομής

ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ? Τις χρειαζόμαστε πραγματικά?? Σε κοινωνικές επιστήμες και στην ψυχολογία-ψυχιατρική χρησιμοποιούνται κλίμακες - ερωτηματολόγια (τεστ) με διάφορες ερωτήσεις, οι οποίες με κάποιους απλούς υπολογισμούς, δίνουν κάποιο τελικό σκορ (score) σε κάθε εξεταζόμενο (π.χ. αλκοολισμός, μανία, διάσπαση προσοχής, ενδοοικογενειακή βία, κακοποίηση, εξάρτηση από διαδίκτυο κλπ)

Π.χ. για την κατάθλιψη, υπάρχει ένα τεστ με 18 ερωτήσεις ποιοτικές διατάξιμες (ποτέ, σπάνια, περιστασιακά, σχετικά συχνά, συχνά, πολύ συχνά) Δίνοντας στις απαντήσεις τους αριθμούς 0 1 2 3 4 5 Το συνολικό σκορ κατάθλιψης βγαίνει με ένα απλό ΑΘΡΟΙΣΜΑ των απαντήσεων, οπότε Min=0, Max=5*18=90 και αποτελεί μια συνεχή μεταβλητή Όσο πιο μεγάλο σκορ τόσο πιο κοντά στην κατάθλιψη είναι κάποιος