Κινητική Μάθηση Ενότητα 7: Ατομικές διαφορές και κινητικές ικανότητες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 5: Προσέλκυση Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Advertisements

Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
KM ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Διάλεξη 1
KM Διάλεξη 9 προετοιμασία και τεχνικές για το σχεδιασμό της εξάσκησης Ελιζάνα Πολλάτου, επικ.καθ.ΤΕΦΑΑ-ΠΘ.
KM Διάλεξη 4 Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Eλιζάνα Πολλάτου επικ.καθ. Τ.Ε.Φ.Α.Α Π.Θ.
Ελιζάνα Πολλάτου, επικ.καθ.ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
KM Διάλεξη 8 θεωρίες και μέθοδοι κινητικής μάθησης
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Κινητική Μάθηση Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Κινητική Εκτέλεση και Μάθηση Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Ανθρωπολογία του Θεάτρου Ενότητα 4 η : Βασικές αρχές της Τέχνης του Ηθοποιού Γιώργος Σαμπατακάκης, M.Phil. (Καίμπρητζ) – Ph.D. (Λονδίνο) Τμήμα Θεατρικών.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 4: Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 3: Λήψη αποφάσεων και απόδοση κάτω από στρες και ψυχική διέγερση, προσοχή,μνήμη Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 8: Θεωρίες και μέθοδοι κινητικής μάθησης Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ Ενότητα # 8: Προηγμένα Πνευματικά Συστήματα Μιχαήλ Παπουτσιδάκης Τμήμα Αυτοματισμού ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
Ειδικά Μαθηματικά Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες-Ορισμοί Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες-Ορισμοί Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 10: Προϋπολογισμοί Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
Κινητική Μάθηση Ενότητα 2: Διαδικασία πληροφόρησης και λήψης αποφάσεων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Ορισμός Είναι ένα σύνολο συστηματικών, προγραμματισμένων, μεθοδικών και σκόπιμων δραστηριοτήτων (λέξεις μέσα σε πράξεις) με τις οποίες επιτυγχάνονται.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(9)
Ενότητα # 8: ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ Αιλιάνα Μαρτίνη Τμήμα Ιστορίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΔΙΚΤΥΩΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(7)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(4)
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 7: Επίλογος. Σύνοψη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕνΟτητα # 8: Ms Word V CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κινητική Μάθηση Ενότητα 7: Ατομικές διαφορές και κινητικές ικανότητες ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Κινητική Μάθηση Ενότητα 7: Ατομικές διαφορές και κινητικές ικανότητες Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σκοποί ενότητας Κατανόηση της έννοιας ‘ικανότητα’ Ατομικές διαφορές Σκοποί ενότητας Κατανόηση της έννοιας ‘ικανότητα’ Ατομικές διαφορές Γενική κινητική ικανότητα

Ατομικές διαφορές και κινητικές ικανότητες Κάποιος που είναι καλός στο τένις είναι το ίδιο καλός και σε άλλα αθλήματα; Ποιες είναι οι βαθύτερες διαφορές μεταξύ των ανθρώπων σε σχέση με τις ικανότητές τους; Πότε χαρακτηρίζουμε ένα άτομο ‘ταλέντο’???

Aτομικές διαφορές Σταθερές διαφορές διαρκείας μεταξύ των ανθρώπων, όσον αφορά την εκτέλεση κάποιας δραστηριότητας (π.χ. ικανότητες, στάσεις, σωματότυπος, πολιτιστικό υπόβαθρο, συναισθηματική ιδιοσυγκρασία, επίπεδο φυσικής κατάστασης, στυλ μάθησης, επίπεδο ωρίμανσης, επίπεδο παρακίνησης, προηγούμενες κοινωνικές/κινητικές εμπειρίες) Χαρακτηριστικά: Σταθερότητα από προσπάθεια σε προσπάθεια, διάρκεια στο χρόνο, δεν φαίνονται από τη διαφορά απόδοσης σε μία και μόνο προσπάθεια.

Ικανότητα Εκ γενετής σταθερή και σχετικά διαρκής ιδιότητα ενός ατόμου που στηρίζει διάφορα είδη κινητικών ή πνευματικών δεξιοτήτων

θεωρείται πως οι ικανότητες δεν διαφοροποιούνται με την εξάσκηση… 20-30 ικανότητες έχουν αναγνωρισθεί: - χρόνος αντίδρασης - ταχύτητα κίνησης - συγχρονισμός μελών του σώματος - προσανατολισμός στο χώρο - επιδεξιότητα χεριών - επιδεξιότητα δακτύλων - σταθερότητα βραχίονα-χεριού - οπτική οξύτητα - κιναισθητική ευαισθησία

Το επίπεδο απόδοσης σε μια δεξιότητα στηρίζεται σε συνδυασμούς μικρού αριθμού ικανοτήτων Ικανότητα (βασικός γενετικός εξοπλισμός/χαρτιά της τράπουλας)<-------> Δεξιότητα (αναπτύσσεται με την εξάσκηση/πόσο καλά μπορεί κάποιος να παίξει χαρτιά…)

Δεξιότητα Δεξιότητα είναι η επίδοση κάποιου σε μια δραστηριότητα, διαφοροποιείται με την εξάσκηση Οι δεξιότητες είναι αμέτρητες στον αριθμό.

Οι ικανότητες σαν περιοριστικοί παράγοντες για την απόδοση. Οι ικανότητες σαν περιοριστικοί παράγοντες για την απόδοση. Αρκετοί παράγοντες μπορεί να αλλάξουν ώστε να βελτιωθεί η απόδοση Αν ο αρχάριος δεν αποδίδει καλά, μπορεί να βελτιωθεί με την αποτελεσματική εξάσκηση

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Η αναγνώριση και η εκτίμηση διαφορών οδηγεί τα άτομα σε συγκεκριμένα αθλήματα ή αποτρέπει από αυτά. Μην οδηγείστε σε κρίση από μερικές προσπάθειες ειδικά σε αρχάριους Όταν ο παράγοντας τύχη παίζει σημαντικό ρόλο δώστε δυνατότητα πολλών προσπαθειών. Η εξάσκηση αντισταθμίζει τα μειονεκτήματα των ικανοτήτων, προσοχή όμως στην υψηλή απόδοση

Υπάρχει μια Γενική Κινητική Ικανότητα; αντίστοιχη με το IQ; Η άποψη φαίνεται λογική αλλά δεν αποδεικνύεται επιστημονικά. ( 6 είδη ισορροπίας έχουν μικρή συσχέτιση, r) Θεωρία πολλαπλής νοημοσύνης (Gardner, 1983) καταρρίπτει την μονοδιάστατη νοημοσύνη

ίδιες ισορροπίες ; Ίδιες ισορροπίες;

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ 1. Χαμηλό επίπεδο σε μια δεξιότητα δεν σημαίνει το ίδιο σε άλλη δεξιότητα ,έστω και αν αυτές μοιάζουν. 2. Αλλάζοντας κάπως την δεξιότητα αλλάζει και ο τύπος των απαιτούμενων ικανοτήτων. 3. Προσοχή στον σχεδιασμό εξάσκησης για να υπάρχει επιτυχία (ασκήσεις που να μοιάζουν ). 4. Η απουσία ικανοτήτων μπορεί να καλύπτεται από το επίπεδο εμπειρίας.

Η υπόθεση Henry (1958) για εξειδίκευση. Η κινητική συμπεριφορά βασίζεται σε ένα μεγάλο αριθμό ικανοτήτων ίσως και σε χιλιάδες, που είναι ανεξάρτητες μεταξύ τους και εξειδικευμένες

- Χρόνος αντίδρασης: ένα μόνο ερέθισμα (100 μ. ταχύτητα) - Προσανατολισμός απάντησης: Χ.Α. επιλογής (απόκρουση baseball) - Ταχύτητα κίνησης: το μέλος πρέπει να κουνηθεί γρήγορα ( αιώρηση μπαστουνιού στο γκολφ)

- Iκανότητες φυσικής επίδοσης: δύναμη, αντοχή κ.λ.π. - Επιδεξιότητα δαχτύλων: χειρισμός μικρών αντικειμένων ( πέρασμα κλωστής) - Επιδεξιότητα χεριών: χειρισμός μεγάλων αντικειμένων (ντρίπλα στο μπάσκετ ). - Ολοκλήρωση απάντησης: πολλές πηγές αισθητήριων πληροφοριών (playmaker) - Iκανότητες φυσικής επίδοσης: δύναμη, αντοχή κ.λ.π.

- Σωματότυπος - Προσωπικότητα Πολυαθλητές; - Υποστήριξη από γονείς δίνει διαφορετικά επίπεδα εμπειρίας - Σωματότυπος - Προσωπικότητα

Πρακτικές εφαρμογές 1. Αν κάποιος είναι επιδέξιος ή αδέξιος σε μία δεξιότητα δεν σημαίνει τίποτα για κάποια άλλη δεξιότητα. 2. Η απόδοση σε μια δεξιότητα δεν είναι ενδεικτική για άλλη δεξιότητα της ίδιας κατηγορίας 3. Όχι ομαδοποίηση μαθητών με βάση την γενική κινητική ικανότητα, αλλά την εμπειρία τους και την επιδεξιότητα τους στη συγκεκριμένη κίνηση. 4. Ενθάρρυνση για συμμετοχή σε πολλές δραστηριότητες από γονείς και δασκάλους

Ταξινόμηση δεξιοτήτων και ανάλυση ασκήσεων Ανάλυση δραστηριότητας ανάλογα με τις ικανότητες που απαιτούνται (συστατικά). Έμφαση σε αυτό το χαρακτηριστικό για βελτίωση απόδοσης.

Πρόβλεψη και επιλογή Κατανόηση ικανοτήτων για τη δεξιότητα -κριτήριο Πόσο ενδεικτική είναι για την μελλοντική δυνατότητα στη δεξιότητα-κριτήριο. Ο τύπος των ικανοτήτων αλλάζει με την προπόνηση και την εμπειρία, για τους αρχάριους χρειάζεται πνευματική προσπάθεια που στη συνέχεια εξαφανίζεται. Όχι επιλογή βάσει της αρχικής απόδοσης γιατί οι ικανότητες αλλάζουν με την εξειδίκευση

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ 1. Η πρόβλεψη στον αθλητισμό πρέπει να χρησιμοποιείται με επιφύλαξη. 2. Τα αρχικά στάδια εξάσκησης δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται σαν δείκτης μελλοντικής απόδοσης. 3. Δώστε χρόνο για εξάσκηση για να καταλάβετε τις εξειδικευμένες ικανότητες.

Βιβλιογραφία Schmidt, R. &Wrisberg, C.(2009). Κινητική Μάθηση και Απόδοση, εκδόσεις Αθλότυπο, Αθήνα Schmidt R. (1993). Κινητική μάθηση και απόδοση, Μετάφ. Ε.Πολλάτου, Επιμ. Ε.Κιουμουρτζόγλου, εκδόσεις Αθλότυπο, Αθήνα Rose D. (1997). Κινητική μάθηση και κινητικός έλεγχος, Μεταφ. Τζέτζης, Γ., Μιχαλοπούλου Μ., Δέρρη, Β., Κουρτέσης Θ., Επιμ. Ε.Κιουμουρτζόγλου, εκδόσεις University Studio Press, Θεσσαλονίκη Schmidt R. (1988). Motor Control and Learning, Human Kinetics Publishers, Champaign, IL Schmidt R., Lee T. (1999) Motor control and Learning, Human Kinetics Publishers, Champaign, IL Magill R. (1989). Motor Learning , WCB Publishers, Iowa

Συζήτηση Σε τι βοηθά τον διδάσκοντα ο διαχωρισμός της ικανότητας από την δεξιότητα; Πώς σχετίζεται η πρόβλεψη με τις ατομικές διαφορές; Ποιοι παράγοντες την περιορίζουν; Πώς αλλάζει ο τύπος των ικανοτήτων ανάλογα με την εξάσκηση;

Επίλογος Οι ικανότητες είναι σταθερά χαρακτηριστικά, γενετικά προκαθορισμένα Για κάθε δεξιότητα απαιτούνται διαφορετικά σετ ικανοτήτων Δεν υπάρχει γενική κινητική ικανότητα Ο τύπος των ικανοτήτων αλλάζει με την εξάσκηση οπότε η πρόβλεψη απαιτεί προσοχή

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Τέλος Ενότητας