Ο μαγικός αριθμός Φ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αρχιτεκτονικές απεικονίσεις διαχρονική εξέλιξη και διερεύνηση των προβολικών και μετρικών συστημάτων ανδριοπούλου ευθυμία υπ. διδάκτορας Α’ παρουσίαση.
Advertisements

ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Κανονικά πολύγωνα Τουρναβίτης Στέργιος.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Ο αγαπημένος αριθμός του σύμπαντος
Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.
Ερευνητική εργασία «Μαγικοί αριθμοί»
Ο χρυσός αριθμός φ Ιωάννης Αθανασίου Μαθητής Β΄ Λυκείου Επιβλέπων
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ο αριθμός φ και οι τέλειες αναλογίες σώματος
Μάθημα: Ερευνητική Εργασία ( Project ) Τμήμα : ΒPr ~ 3
Ερευνητική εργασία "Ο μαγικός κόσμος των μοτίβων"
Μία εργασία (project) του Β2 τμήματος του 2ου ΓΕΛ Λευκάδας
Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΙ Καβάλας
Άσκηση 5 Το τρίγωνο με πλευρές 3,4,5 είναι ορθογώνιο. Αν πολλαπλασιάσουμε τα μήκη των πλευρών του με έναν οποιοδήποτε φυσικό αριθμό λ ( ), το τρίγωνο που.
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Πολιτιστικό πρόγραμμα
Ο κόσμος είναι … μαθηματικά!!!
Ακολουθία Fibonacci 5η συνάντηση 6/11/2013.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Πυθαγόρειο Θεώρημα Ιστορική επισκόπηση.
Ντενίσα Λεσάι Ελένη Κοντογόνη
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Ο αριθμος φ στην αρχιτεκτονικη
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
Εργασία για το τρίγωνο του Πασκάλ
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΑΜΑΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΑΙΝΤΑΡΙ ΑΦΡΙΜ
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Τι είναι ο αριθμός φ; The beauty is the harmony between the parts themselves but also between the parts and the whole! Albrecht Dürer, “About Measurement”
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
Χρυσός αριθμός Φ Εργασία στο πρότζεκτ των μαθητριών: Τρόφιν Στεφανία Λυρίτη Μίρκα Ντόκα Ιφιγένεια Μερμβελιωτάκη Ξένια.
Χρυσh τομh.
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
Όλγα Μακρή Γιώργος Μοσχόπουλος Αριόλα Τσαρτσάνη Βέρα Βυθούλκα
Κουλέτου Ελεάννα Μαργέτη Ευαγγελία Μυζήθρα Γεωργία Πιτσογιάννη Χριστίνα.
ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ( )
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
Τι είναι η Ακολουθία Φιμπονάτσι και ποιος ο ρόλος της στην Επιστήμη, στη βιολογία και στην τέχνη; 1o ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΚΑΣ ΤΜΗΜΑ B΄3 ΘΕΜΑ.
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΟ ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ.
Ο αριθμοσ φ Χριστίνα Λιακοπούλου Γιώργος Μαυροματίδης
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΦΙΜΠΟΝΑΤΣΙ Μαρία Καρκαλά Ευρυδίκη Φατώλια.
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
#2_γεωμετρία επιμέλεια_Σύμος Χαραλάμπους
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
ΓΕ.Λ ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ «ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΛΟΥΝΤΕΜΗΣ»
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ FIBONACCI Μαθήτρια: Δήμητρα Δεληβοριά Υπεύθυνη Καθηγήτρια:
« Οι αριθμοί στη ζωή μας και τη
αρχαίο ελληνικό θεατρικό κτίσμα
Η σχέση ανάμεσα στα μαθηματικά και την τέχνη
Ας φτιάξουμε ένα ελέφαντα!
Οι αριθμοί Φιμπονάτσι - το αριθμητικό σύστημα της φύσης
Δραστηριότητα - απόδειξη
1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ). Με λίγα λόγια…  υπήρξε σημαντικός Έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και θεωρητικός της μουσικής.  θεμελιωτής.
Μαθηματικά και Τέχνη Σε απόλυτη συμφωνία Ντούνης Κωνσταντίνος
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
«Μαθηματικά στην καθημερινότητα»
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο μαγικός αριθμός Φ

Αν ποτέ, έτσι όπως κάνετε μια δροσιστική βουτιά στο βυθό της θάλασσας, ανακαλύψετε κάποιο από τα καμπυλωτά όστρακα αξίζει να παρατηρήσει κανείς τις τέλειες αναλογίες που παρουσιάζουν οι καμπύλες του. Δεν είναι όμως το μοναδικό αντικείμενο πάνω στο οποίο μπορεί κάποιος να ανακαλύψει τη τελειότητα της φύσης. Ακριβώς οι ίδιες αναλογίες βρίσκονται τόσο στις ίνες ενός φύλλου οποιοδήποτε δέντρου, όσο και στο... ανθρώπινο σώμα. Ο χρυσός αριθμός φ, ανιχνεύθηκε για πρώτη φορά από τους αρχαίους Έλληνες οι οποίοι παρατήρησαν ότι όλα πάνω στην γη, από τα φυτά μέχρι το ίδιο το ανθρώπινο σώμα, αναπτύσσονται βάσει μίας αναλογίας. Ο Πυθαγόρας είναι θεωρητικά ο πρώτος που ανακάλυψε το «χρυσό» αριθμό Φ, όμως η πρώτη γραπτή απόδειξη ύπαρξης του βρίσκεται σε ένα εκ των δεκατριών βιβλίων των «Στοιχείων» του Ευκλείδη.

Τι είναι η χρυσή τομή; Είναι ο χωρισμός ενός ευθύγραμμου τμήματος ΑΒ σε δύο τμήματα, ένα μεγάλο α και ένα μικρό β έτσι ώστε να προκύπτει 1,61804…

Μετά από πάρα πολλά χρόνια ο ιταλός μαθηματικός Fibonacci ανακάλυψε μία ακολουθία αριθμών που είχαν την ιδιότητα να εμφανίζουν την χρυσή αναλογία. Είναι η ακολουθία α =α +α. Για να προκύψει νέος αριθμός θα πρέπει να προστεθούν μεταξύ τους οι δύο προηγούμενοι με μοναδικό περιορισμό ότι για τον πρώτο αριθμό της ακολουθίας (α )δεν ισχύει η σχέση και για τον δεύτερο ισχύει α =2α. Κάθε δηλαδή αριθμός προκύπτει από το άθροισμα των δύο προηγούμενων.

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ Φ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ Πυραμίδες Γκίζας Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι ήταν οι πρώτοι που χρησιμοποίησαν τα μαθηματικά στην τέχνη και συγκεκριμένα την αναλογία της Χρυσής Τομής στο κτίσιμο των πυραμίδων.. Εάν τμήσουμε κάθετα την μεγάλη πυραμίδα της Γκίζας θα πάρουμε ένα ορθογώνιο τρίγωνο, το ονομαζόμενο Αιγυπτιακό τρίγωνο. Ο λόγος της υποτείνουσας του τριγώνου που σχηματίζεται προς την μισή πλευρά της βάσης είναι 1,61804...

ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ Οι αρχαίοι Έλληνες πέτυχαν με τον «φ» να χωρίσουν τα σκαλιά του θεάτρου της Επιδαύρου σε δύο άνισα μέρη με τέτοιο τρόπο, ώστε το αισθητικό αποτέλεσμα να είναι άριστο. Η ορχήστρα του είναι ένας τέλειος κύκλος ενώ το κοίλον του αποτελεί τμήμα σφαίρας. Ο χρυσός αριθμός Φ παρουσιάζεται πάλι μιας και η αναλογία των δύο διαζωμάτων 21 προς 34 ισούται με 0,618(αριθμός Φ) αλλά και η αναλογία του κάτω διαζώματος προς το σύνολο των σειρών 34 προς 55 ισούται με 0,618.

ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ Ο Παρθενώνας είναι γεμάτος χρυσά ορθογώνια και αν επιχειρήσουμε να το χωρίσουμε θα διαπιστώσουμε ότι και άλλα τμήματά του είναι τοποθετημένα έτσι ώστε να πληρούνται πολλές χρυσές αναλογίες .

Η Παναγία των Παρισίων Η δυτική πρόσοψη της εκκλησίας είναι η μεριά όπου η παρουσία των χρυσών ευθύγραμμων τμημάτων είναι ιδιαίτερα αισθητή.

Το φ στον άνθρωπο ο ομφαλός διαιρεί το ανθρώπινο σώμα σε λόγο χρυσής τομής. Διαίρεση του καρπού σε λόγο χρυσής τομής ο καρπός διαιρεί το χέρι από τον αγκώνα και κάτω σε λόγο χρυσής τομής Η χρυσή αναλογία, εμφανίζεται στις αναλογίες των δοντιών μας, του αυτιού μας αλλά και σε πολλές άλλες λεπτομέρειες του προσώπου μας όπως είναι τα χείλη, τα μάτια ή ακόμα και η μύτη.

Το Φ στην τέχνη ο Leonardo Da Vinci ζωγράφισε το πρόσωπο της Mona Lisa ώστε αυτό να χωράει τέλεια σε ένα χρυσό ορθογώνιο και δόμησε τον υπόλοιπο πίνακα γύρω από το πρόσωπο χωρίζοντάς τον επίσης σε χρυσά ορθογώνια.

Michelangelo (1475-1564) και Raphael (1483-1530) οι οποίοι επανέφεραν στις συνθέσεις τους την χρυσή τομή. Ο Μυστικός Δείπνος του Salvador Dali (1904-1989) πλαισιώνεται από ένα χρυσό ορθογώνιο. Ο άνθρωπος του Βιτρούβιου Η πλατεία Ομονοίας

Ο ϕ στο καρδιολογικό σύστημα Ο καρδιακός παλμός Το ανθρώπινο καρδιογράφημα

Το ζωικό βασίλειο Η χρυσή σπείρα στα οστρακοειδή Η χρυσή σπείρα και τα αρπακτικά πτηνά Η χρυσή αναλογία στο δελφίνι Η χρυσή αναλογία στο σκώρο

ΤΟ ΦΥΤΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ Ο αριθμός των πετάλων στα λουλούδια Trillium (τρία πέταλα) Columbine (πέντε πέταλα) Bloodroot (οκτώ πέταλα) black-eyed susan (13 πέταλα) Μαργαρίτα shasta (21 πέταλα) Μαργαρίτες αγρού (34 πέταλα)

Ο ϕ ΣΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΥΣΗ Οι σπειροειδείς γαλαξίες Οι κυκλώνες Τα άτομα υδρογόνου και η ακολουθία Fibonacci

Ο ϕ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ Τα μουσικά όργανα Το βιολί Το πιάνο Στις σονάτες

ΠΟΙΗΣΗ Στην ποίηση Αρχικά, μπορεί να υπάρχουν ποιήματα σχετικά με τον ίδιο το Χρυσό Λόγο ή τους αριθμούς Φιμπονάτσι ή σχετικά με γεωμετρικά σχήματα ή φαινόμενα που σχετίζονται στενά με το Χρυσό Λόγο. Δεύτερον, μπορεί να υπάρχουν ποιήματα στα οποία ο Χρυσός Λόγος ή οι αριθμοί Φιμπονάτσι χρησιμοποιούνται με κάποιον τρόπο στην κατασκευή της φόρμας, του σχήματος ή του ρυθμού. Παραδείγματα του πρώτου τύπου δίνονται με ένα χιουμοριστικό ποίημα του Τζ. Α. Λίντον, από το δραματικό ποίημα του Γιόχαν Βόλφγκαγκ φον Γκαίτε, «Φάουστ».