ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΙΙ 4ο εξάμηνο ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ ΛΟΥΚΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι.Ι.Ε.Κ DATA Τμήμα: Μαγειρικής τέχνης Μάθημα: Στοιχεία Εστιατορικής
Advertisements

6η Ενότητα:Τρόποι Μεταφοράς Πιάτων
5η Ενότητα: Προετοιμασία Τραπεζαρίας (Mise un place)
Προσωπικές Πωλήσεις.
Slide 1 Δίκτυα Τηλεπικοινωνιών ENOTHTA 7 η ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΝ ΚΛΗΣΕΩΝ (ΜΕΡΟΣ Α’) 1. ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ  Εκτός από τις τερματικές.
 Η διάκρισή τους είναι σημαντική διότι έτσι γίνεται καλύτερη η επικοινωνία μεταξύ των τμημάτων  Διάκριση σύμφωνα με τη διατροφή Κύρια γεύματα Δευτερεύοντα.
I.I.E.K DATA Τμήμα: Μαγειρικής Τέχνης Μάθημα: Στοιχεία Κοστολόγησης
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
Κοστολόγηση Μάθημα 13.
ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΦΑΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥ
Τραπεζοκομία Μαθημα 1ον.
Θέμα: Οργάνωση Συνεδριών
Τραπεζοκομία Μαθημα 1ον.
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
Καλώς ήρθατε ! Ετοιμάζεστε να παρακολουθήσετε την παρουσίαση της εφαρμογής Copyright © iBS LTD, all rights reserved.
Παράγοντες που επηρεάζουν τη Σύνθεση του μενού 3
Συστήματα επισιτισμού
ΕΝΟΤΗΤΑ:6 ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΦΑΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΣΤΟΧΟΙ:
ΜΠΟΥΦΕ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
ΤΟ ΝΕΡΟ ΠΟΥ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ !!! ΒΙΚΟΣ ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ
Παράγοντες που επηρεάζουν τη Σύνθεση του μενού
Τεχνολογία Εστιατορικης Τεχνης
Τεχνολογία Εστιατορικής Τέχνης
Οργάνωση και Λειτουργία Επισιτιστικών Τμημάτων
Κοστολόγηση Μάθημα 12.
ΕΝΟΤΗΤΑ:6 ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΦΑΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ ΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΣΤΟΧΟΙ:
Έννοια του Κόστους & οι Διακρίσεις του
Τάσεις στην Επισιτιστική βιομηχανία(μάθημα 1ον)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΑΘΕΣΗ
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ
Σαλατες - Salads.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Εισαγωγή στο Εδεσματολόγιο
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ:5 ΤΟ ΕΔΕΣΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕΡΟΣ Β΄ ΣΤΟΧΟΙ:
ΕΝΟΤΗΤΑ:6 ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΦΑΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΤΟΧΟΙ:
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ – ΑΡΧΙΜΑΓΕΙΡΑΣ (CHEF)
ΕΝΟΤΗΤΑ:8 ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΣΤΑ ΔΩΜΑΤΙΑ ΠΕΛΑΤΩΝ ΜΕΡΟΣ Α’ ΣΤΟΧΟΙ:
Παραθέσεις - Δεξίωση κοκτέιλ (Cocktail Party)
Μαθημα 6 Παραγοντες που επηρεαζουν τη Συνθεςη του μενου
Σχεδιασμός διαδικασιών
Ερμηνεία Όρων που Χρησιμοποιούνται στο Μάθημα Απόδοση Προϊόντων Ο όρος «απόδοση προϊόντος» περιγράφει το ποσοστό της πρώτης ύλης που θα καταλήξει στο πιάτο,
ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΦΑΓΗΤΩΝ
Επιπλέον επισιτιστικά τμήματα ξενοδοχείου Room Service – Banquet & Conference Department - Mini Bar 8o Μάθημα Γεώργιος Απλαδάς Καθηγητής Εφαρμογών ΤΕΙ.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Η διοίκηση επισιτιστικών επιχειρήσεων ή η διεύθυνση επισιτιστικών τμη­μάτων μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης ασχολείται.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΧΑΛΙΚΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ.
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΤΥΠΩΝ. Να καθορίσει ένα αγοραστικό πρότυπο για το είδος του προϊόντος που χρειάζεται Να πληροφορήσει τον προμηθευτή για το ποιες είναι.
Μίγμα μάρκετινγκ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Οι τουριστικές υπηρεσίες είναι άυλες μη ορατές στους καταναλωτές και γίνονται φανερές μετά το πέρας της.
ΣΤΑΔΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ. Πως γίνεται η συντήρηση: Τα 5 βασικά στάδια H συντήρηση έχει ως απώτερο στόχο να κάνει το άτομο να τρώει σε όλη την υπόλοιπη.
ΜΕΣΑ ΑΜΕΣΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 η - ΜΕΡΟΣ 1 ο ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 6 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ
Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων , 1ο εξάμηνο
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Ι 4ο εξάμηνο ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ ΛΟΥΚΙΑ
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
3: Οργάνωση-Λειτουργία Ταμείου Εστιατορίου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΘΕΣΗΣ ΦΑΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
8o Μάθημα Γεώργιος Απλαδάς
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΙΙ 4ο εξάμηνο ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ ΛΟΥΚΙΑ ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΙΙ 4ο εξάμηνο ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ ΛΟΥΚΙΑ

ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΕΝΟΥ

ΟΡΙΣΜΟΙ Menu είναι μια σειρά φαγητών τα οποία αποτελούν ένα πλήρες γεύμα ή δείπνο, έχει προκαθορισμένη τιμή, σερβίρεται σε προκαθορισμένο χρόνο και χώρο και πολλές φορές σχεδιάζεται για τις ανάγκες συγκεκριμένης πελατείας Menu είναι ένας κατάλογος φαγητών που προσφέρεται από τις επισιτιστικές επιχειρήσεις. Menu είναι ένας κατάλογος φαγητών και ποτών που προσφέρεται από τις επισιτιστικές επιχειρήσεις, βασίζεται στις ανάγκες και απαιτήσεις του πελάτη/καταναλωτή και σχεδιάζεται για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησης.

MENU A LA CARTE Ο όρος a la carte έχει καθιερωθεί για τις επισιτιστικές επιχειρήσεις που προσφέρουν το προϊόν τους μέσα από έναν κατάλογο και ο κάθε πελάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει από μια σειρά προϊόντων. Με άλλα λόγια πρόκειται για τα κλασικές επισιτιστικές επιχειρήσεις που προσφέρουν μια σειρά από παραγόμενα προϊόντα και ο πελάτης επιλέγει πια από αυτά θα καταναλώσει. Η επιλογή των φαγητών και η σειρά παράθεσής τους γίνεται κατόπιν επιλογής του πελάτη. Επιπλέον ο πελάτης επιλέγει μια σειρά από άλλες παραμέτρους, όπως το ύψος των χρημάτων που θα διαθέσει, την ώρα που θα επισκεφτεί την επιχείρηση, τον χρόνο που θα χρειαστεί για την κατανάλωση του προϊόντος κλπ. . Χαρακτηριστικά: ελεύθερη επιλογή από τον κατάλογο εκπαιδευμένο προσωπικό με γνώση των φαγητών για την προώθησή τους καλό σύστημα λήψης παραγγελιών και ελέγχου των εσόδων άνιση κατανομή των ωρών αιχμής ενδεχόμενα πολλά περισσεύματα λόγω δυσκολιών στην πρόβλεψη της κίνησης

MENU TABLE D’HOTE Σε αντίθεση με τα menu a la carte, όπου ο πελάτης είχε το δικαίωμα της επιλογής, μιας σειράς παραμέτρων (προϊόντα, κόστος, χρόνος, χώρος κλπ), στις επισιτιστικές επιχειρήσεις που προσφέρουν menu table d’ hote τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά. Πρόκειται για προκαθορισμένα menu που συνήθως προορίζονται για συγκεκριμένο αριθμό ατόμων, που λαμβάνουν χώρα σε συγκεκριμένο χώρο, σε προκαθορισμένη ώρα, με προκαθορισμένη διάρκεια και με προκαταβολικά καθορισμένη τιμή. Είναι τα menu που χρησιμοποιούνται συνήθως σε δεξιώσεις, σε ξενοδοχεία που έχουν πελάτες με διάφορες συμφωνίες (RR, BB, HB, FB), σε ιδρύματα και γενικά όπου το γεύμα είναι προκαθορισμένο και ίδιο για όλους τους συνδαιτυμόνες. . Χαρακτηριστικά: προκαθορισμένη ώρα παράθεσης προκαθορισμένη τιμή προκαθορισμένος τρόπος σερβιρίσματος συγκεκριμένος αριθμός πιάτων μείωση κόστους αγοράς λόγω μαζικής παραγγελίας ελαχιστοποίηση φθορών λόγω της εκ των προτέρων γνωστής ποσότητας προκαθορισμένο Menu

MENU BUFFET Ο φορέας που διοργανώνει το γεύμα επιλέγει τα προϊόντα που θα περιλαμβάνει το buffet, ενώ ο κάθε πελάτης επιλέγει, από το buffet, εκείνα τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Πρόκειται για προκαθορισμένα γεύματα (Table d’ hote), που όμως δίνουν ένα δικαίωμα μερικής επιλογής του πελάτη (a la carte). Θα πρέπει να περιλαμβάνουν εδέσματα και από τις τέσσερις βασικές κατηγορίες (πρώτο πιάτο, κυρίως πιάτο, σαλάτα, επιδόρπιο), Στα Buffet συνήθως δεν υπάρχει αναλυτικός κατάλογος με τα προϊόντα. Τα περιεχόμενά του επεξηγούνται συνήθως σε ειδικό stand κοντά στην είσοδο του χώρου που πραγματοποιείται η εκδήλωση. Κατηγορίες Μπουφέ, ανάλογα με τη χρονική περίοδο της ημέρας: μπουφές πρωινού προμεσημβρινός μπουφές (Brunch) μεσημβρινός μπουφές απογευματινός μπουφές βραδινός μπουφές

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΠΟΥΦΕ Finger Buffet δεν υπάρχουν τραπέζια και καρέκλες είναι όρθιος μπουφές υπάρχουν μόνο stands για να αφήνουν οι πελάτες τα βρώμικα πιάτα ή τα ποτήρια τους δεν χρειάζονται μαχαιροπίρουνα τα εδέσματα τοποθετούνται σε πάγκους ή και περιφέρονται σε δίσκους από σερβιτόρους Fork Buffet μπουφές με πιάτα και πιρούνια όρθιος μπουφές, χωρίς τραπέζια και καρέκλες τα εδέσματα περιφέρονται από τους σερβιτόρους μέσα σε πιατέλες Full Buffet κανονική mise en place σε τραπέζια στρώνεται διπλό μαχαιροπίρουνο ο πελάτης τρώει όση ποσότητα θέλει υπάρχει μεγάλη ποικιλία εδεσμάτων χρειάζεται αρκετό προσωπικό απαιτείται συνεχής παρακολούθηση για να μην υπάρχουν ελλείψεις χρειάζεται περισσότερο εξοπλισμό

ΚΥΚΛΙΚΑ MENUS Τα κυκλικά menus είναι προκαθορισμένα Menus , τα οποία επαναλαμβάνονται σε εβδομαδιαία ή δεκαπενθήμερη βάση. Χρησιμοποιούνται συνήθως από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για τη σίτιση των διαμενόντων πελατών και ο κύκλος εξαρτάται από τη διάρκεια παραμονής τους (μια ή δύο εβδομάδες).

ΒΑΣΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΥΚΛΙΚΩΝ MENUS Η επανάληψη των πιάτων εξυπηρετεί στον παραπέρα προγραμματισμό της παραγωγής όπως είναι ο καθορισμός προτύπων συνταγών, η εκπαίδευση του προσωπικού στις μεθόδους παραγωγής, ο ορθολογικός σχεδιασμός του εξοπλισμού. Μπορούμε να έχουμε ακριβή προγραμματισμό του προσωπικού. Όταν γνωρίζουμε τις απαιτήσεις της παραγωγής, έχουμε τη δυνατότητα να αυξομειώσουμε το προσωπικό (ωράριο, repos, άδειες, έκτακτο προσωπικό) ανάλογα με τις ανάγκες και αυτό με τη σειρά του βοηθά στη μείωση του εργατικού κόστους τόσο στην κουζίνα όσο και στο εστιατόριο.

Μπορούμε σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα να εξακριβώσουμε τις προτιμήσεις των πελατών, και αυτό βοηθά στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών και στην ικανοποίηση των πελατών. Με την ανάλυση των πωλήσεων μπορούμε να εξακριβώσουμε ποια πιάτα των κατ’ επιλογή menus είναι δημοφιλή και αυτό βοηθά στον αποτελεσματικότερο προγραμματισμό της παραγωγής δεδομένου ότι μπορούμε να επαναλαμβάνουμε συχνά τα δημοφιλή φαγητά ή να αντικαταστήσουμε τα μη δημοφιλή.

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΥΚΛΙΚΩΝ MENUS

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΜΕΝΟΥ Το είδος του μενού Η εποχή του έτους Οι δυνατότητες του προσωπικού παραγωγής Το μέγεθος και οι δυνατότητες των εγκαταστάσεων παραγωγής Οι δυνατότητες του προσωπικού σερβιρίσματος Η τιμή του μενού Το είδος της πελατείας Οι προμήθειες Η ισορροπία του μενού Η γλώσσα του μενού