Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κωνικές τομές Κωνικές τομές
Advertisements

«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
2 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Διάλεξη 7η: Διαγραμματική επίλυση προβλημάτων μεγίστου κατά την εφαρμογή του γραμμικού προγραμματισμού στη γεωργική παραγωγή 1.Η διαγραμματική επίλυση.
Χειρισμος αντικειμενου απο δυο ανθρωπομορφα ρομποτικα δαχτυλα
Σοφία Πιτέρη, Μαθηματικός, M.Sc., Ph.D.
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 5) 1 Τυχαία συνάρτηση Μία τυχαία συνάρτηση (ΤΣ) είναι ένας κανόνας με τον οποίο σε κάθε αποτέλεσμα ζ.
Μέθοδοι επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία των μαθηματικών
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Δίνεται το επίπεδο x+2y+3z=24. Από το σημείο (2,8,2) του επιπέδου φέρουμε ένα κάθετο διάνυσμα και παίρνουμε επί του διανύσματος το σημείο. Ζητείται να.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Όνομα: G3MU05 όνομα καθηγητή: C.V. τμήμα: Γ3 έτος:2014.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ο Μάθημα:Μαθηματικά Καθηγητής:CV Τμήμα:Γ’3 Έτος:2014.
Εννοιολογική αναπαράσταση δεδομένων. Οντότητα Είναι κάθε αντικείμενο, πρόσωπο, γεγονός κατάσταση ή και αφηρημένη έννοια που προσδιορίζεται από την ανεξάρτητη.
2 Συστήματα αναφοράς και χρόνου Eισαγωγικές έννοιες.
Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία
Γνωστική προσέγγιση στη ψυχολογία μάθησης των Μαθηματικών
Αρμάος Κωνσταντίνος Βίνος Μιχάλης
Στοιχεία από τα Διανύσματα
1 Γραφική με Υπολογιστές Β. Λούμος. 2 Περιεχόμενα Εισαγωγή στη Γραφική Περιφερειακά Γραφικής και οδήγηση Αρχές σχεδίασης εικόνων Δημιουργία και σχεδίαση.
Στοιχεία Σχεδίασης Γραφικών
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ Καθηγητής : CV Τμήμα : Γ ‘ 5
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
2 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ Βασικές έννοιες.
ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ ΜΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ Ακαδημαϊκό Έτος Πέμπτη, 25 Ιουνίου η Εβδομάδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ.
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
Διάλεξη 5 Η Γεωμετρία του Σύμπαντος
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
ΕΜΒΟΛΙΜΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Μερικές βασικές έννοιες διανυσματικού λογισμού.
Προσδιορισμός σημείου. Μέτρο αθροίσματος διανυσμάτων.
ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ( )
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
Εξορθολογισμός ύλης φυσικής λυκείου ΦΥΣΙΚΗ ΛΥΚΕΙΟΥ Βελέντζας Αθανάσιος – Γκιόλμας Αριστοτέλης Κριτικές παρατηρήσεις: Βασίλειος Παππάς ΔΡΑΣΗ: «ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΚΑΜΠΥΛΕΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
Προσχολική Παιδαγωγική
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Δραστηριότητα στο ΑΠΣ Α΄ Λυκείου
Μαθηματικά: Βασικές έννοιες της αναλυτικής γεωμετρίας
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου Σπύρος Ορφανάκης Εκπαιδευτικός ΠΕ03 Ενημέρωση Αθήνα, 21/09/2016

Προβληματισμός – Αναγκαιότητα Περιορισμένος διδακτικός χρόνος (2 ώρες/εβδομάδα) Η αφαίρεση των μιγαδικών από την εξεταστέα ύλη της Γ΄Λυκείου. Να δοθεί έμφαση σε βασικές έννοιες των διανυσμάτων που τα αναδεικνύουν ως μια άλλη μαθηματική δομή.

Προβληματισμός – Αναγκαιότητα Να αναδειχθεί η σύνδεση των ιδιοτήτων των διανυσμάτων με την ευθεία και τα αλγεβρικά ισοδύναμα (εξίσωση – γραμμικό σύστημα). Να δοθεί έμφαση στο γεγονός ότι οι κωνικές τομές είναι γεωμετρικοί τόποι του επιπέδου

Κεφ. 1ο: Διανύσματα Εστίαση σε σημαντικές ιδέες στο κεφάλαιο των διανυσμάτων Το διάνυσμα αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα έννοιας που δομήθηκε από τη στενή αλληλεπίδραση Μαθηματικών και Φυσικής. Ένα διάνυσμα μπορεί να αναπαρίσταται με διαφορετικούς τρόπους. Ως προσανατολισμένο ευθύγραμμο τμήμα (γεωμετρική αναπαράσταση) και ως αλγεβρικό αντικείμενο με τη βοήθεια συντεταγμένων (πολλαπλές αναπαραστάσεις). Προτάσεις και θεωρήματα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας αποδεικνύονται με χρήση των διανυσμάτων.

Κεφ. 1ο: Διανύσματα (1.4) Να δοθεί έμφαση στο γεγονός ότι ένα διάνυσμα μπορεί να αναπαρίσταται με διαφορετικούς τρόπους Να τονισθεί η μοναδικότητα της έκφρασης διανύσματος με τις συντεταγμένες του Να αναδειχθεί η «αλγεβροποίηση» της Γεωμετρίας

Κεφ. 1ο: Διανύσματα (1.4)

Κεφ. 1ο: Διανύσματα (1.5) Δεν θα διδαχθεί η υποπαράγραφος «Προβολή διανύσματος σε διάνυσμα»

Κεφ. 1ο: Διανύσματα Δραστηριότητες Δραστηριότητα 1: Σύνδεση μαθηματικών και φυσικής Δραστηριότητα 2: Σύνδεση θεωρίας διανυσμάτων και Ευκλείδειας γεωμετρίας Δραστηριότητα 3: Πραγματικό πρόβλημα

Κεφ. 2ο : ΕΥΘΕΙΑ Με ποιον τρόπο συνδέεται η κλίση της ευθείας, ο λόγος μεταβολής μεταξύ δύο σημείων της και ο συντελεστής διεύθυνσης διανύσματος παράλληλου προς αυτήν; Πώς ελέγχουμε αν δύο ευθείες είναι παράλληλες ή κάθετες με χρήση των συντελεστών διεύθυνσης; Πώς ελέγχουμε αν δύο ευθείες είναι παράλληλες ή κάθετες όταν μία τουλάχιστον εκ των δύο δεν έχει συντελεστή διεύθυνσης.

Κεφ. 2ο : ΕΥΘΕΙΑ Πώς βρίσκουμε την εξίσωση ευθείας όταν: α) διέρχεται από γνωστό σημείο και έχει γνωστό συντελεστή διεύθυνσης ή είναι παράλληλη στον χ΄χ , β) δίνονται δύο σημεία της, γ) δίνεται ένα σημείο της και είναι παράλληλη σε γνωστό διάνυσμα; Πώς αποδεικνύουμε ότι ένα σημείο ανήκει σε μια ευθεία και ότι τρία σημεία είναι συνευθειακά; Είναι σημαντικό να κατανοήσουν οι μαθητές ότι ένα σημείο ανήκει στην ευθεία αν και μόνο αν οι συντεταγμένες του επαληθεύουν την εξίσωσή της.

Κεφ. 2ο : ΕΥΘΕΙΑ Ποια είναι η γενική μορφή εξίσωσης ευθείας και με ποιο τρόπο προσδιορίζουμε ένα διάνυσμα κάθετο και ένα διάνυσμα παράλληλο με βάση τη γενική μορφή της εξίσωσης; Ποιες είναι οι σχετικές θέσεις δύο ευθειών στο επίπεδο και πώς διερευνάται αλγεβρικά το συγκεκριμένο ερώτημα με χρήση των οριζουσών;

Κεφ. 2ο : ΕΥΘΕΙΑ(2.1) Δραστηριότητα 1

Κεφ. 2ο : ΕΥΘΕΙΑ (2.2) Να δοθεί έμφαση όχι μόνο στη γενική μορφή εξίσωσης ευθείας, αλλά και στη σχέση που υπάρχει μεταξύ των συντελεστών της εξίσωσης και των συντεταγμένων του διανύσματος που είναι παράλληλο ή κάθετο προς την ευθεία. Στην παράγραφο αυτή εισάγεται η διαδικασία επίλυσης του γραμμικού συστήματος 2χ2 με τη μέθοδο των οριζουσών, σε συνδυασμό με τη σχετική θέση δύο ευθειών στο επίπεδο.

Κεφ. 2ο : ΕΥΘΕΙΑ(2.2)

Κεφ. 2ο : ΕΥΘΕΙΑ(2.2)

Κεφ. 2ο : ΕΥΘΕΙΑ(2.2)

Κεφ. 2ο : ΕΥΘΕΙΑ(2.2)

Κεφ. 3ο : Κωνικές τομές Έμφαση στα σημεία: Κάθε κωνική τομή είναι γεωμετρικός τόπος σημείων του επιπέδου τα οποία ικανοποιούν συγκεκριμένη κάθε φορά ιδιότητα Η τιμή της εκκεντρότητας καθορίζει τη μορφή της κωνικής τομής Οι ιδιότητες των κωνικών τομών έχουν πολλές πρακτικές εφαρμογές

Κεφ. 3ο : Κωνικές τομές Αφαιρείται: Η εξίσωση εφαπτομένης της έλλειψης και της υπερβολής. (απομνημόνευση δύσκολων τύπων με απαιτητικές πράξεις)

Εν κατακλείδι Οι προτάσεις μας διατυπώθηκαν στο περιοριστικό πλαίσιο «Ισχύοντα ΠΣ – Παλαιά βιβλία – Ισχύον ωρολόγιο πρόγραμμα» Επιχειρήματα υπάρχουν από όλες τις πλευρές Η συζήτηση συνεχίζεται… Ευχαριστώ